změna z 6V na 12V
změna z 6V na 12V
Dobrý den, mám otázku na odborníky, mám kombajn s motorem VW 122/30 z roku 1961 a potřeboval ho předělat z 6V na 12V chtěl bych se zeptat zda je možná pouze výměna dynama na 12V nebo je možné jej nahradit i nějakým alternátor, případně jakým?
Děkuji za radu
Děkuji za radu
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: změna z 6V na 12V
Je treba vymenit zapalovaci civku, pokud neni osazeno magneto a starter, pokud nestartujete klikou. A pak to zminene dynamo a relatko. Prumer dynama je 90 nebo 110mm ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: změna z 6V na 12V
Nezabudni na zotrvacnik..Sam píše:Je treba vymenit zapalovaci civku, pokud neni osazeno magneto a starter, pokud nestartujete klikou. A pak to zminene dynamo a relatko. Prumer dynama je 90 nebo 110mm ?
Re: změna z 6V na 12V
Tak pokud máš 122/30 tak je to 30PS s pevnou nohou pod dynamo 6V a s malým průměrem.A 12V dynamo a alternátor má větší průměr takže se tam nevejde.Jediná šance je sehnat 12V dynamo malého průměru ca 90mm,ale to se vyrábělo něco málo pro Bundeswehr a něco málo v býv.NDR.Nejspíš ho neseženeš a cena se pohybuje v řádu stovkek Eur.Já jsem za 30let narazil na 2ks.(Taky by se asi dala po zemědělsku brutálně přeřezat a překopat ta noha).A ono tam problémů bude víc-určitě i plech pod dynamo,vrtule,vítr bouda,není to žádná pr..l,člověk musí mít doma dobrou součástkovou základnu aby vše co nejdřív spasoval.
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1028
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: změna z 6V na 12V
A co prumery drátu v elektrice nejsou dvanáctky silnější?
Re: změna z 6V na 12V
Mám dynamo 12V 90mm ..... 723638946
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: změna z 6V na 12V
Su tenšie.liba píše:A co prumery drátu v elektrice nejsou dvanáctky silnější?
Aj 6V starter vydrzi roky napajany 12V.Mal som ho v chrobaku 20 rokov a doteraz je dobry.Mal som ale 12V cievku.
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: změna z 6V na 12V
122/30 1961 je postavena na 34PS bloku, jen ma upraveny kompresni pomer a 26vfis karburaci, takze staci vymena nohy ale je potreba nohu s drzakem pro odstredivy regulator otacek.rochuss píše:Tak pokud máš 122/30 tak je to 30PS s pevnou nohou pod dynamo 6V a s malým průměrem.A 12V dynamo a alternátor má větší průměr takže se tam nevejde.Jediná šance je sehnat 12V dynamo malého průměru ca 90mm,ale to se vyrábělo něco málo pro Bundeswehr a něco málo v býv.NDR.Nejspíš ho neseženeš a cena se pohybuje v řádu stovkek Eur.Já jsem za 30let narazil na 2ks.(Taky by se asi dala po zemědělsku brutálně přeřezat a překopat ta noha).A ono tam problémů bude víc-určitě i plech pod dynamo,vrtule,vítr bouda,není to žádná pr..l,člověk musí mít doma dobrou součástkovou základnu aby vše co nejdřív spasoval.
Dalsi varianta je co jsem si udelal ja abych mohl pri pokusech nastartovat 12V baterkou a to do 12V starteru naimplementovat 6V pastorek.john píše:Nezabudni na zotrvacnik..Sam píše:Je treba vymenit zapalovaci civku, pokud neni osazeno magneto a starter, pokud nestartujete klikou. A pak to zminene dynamo a relatko. Prumer dynama je 90 nebo 110mm ?
Re: změna z 6V na 12V
logicky by být neměly.liba píše:A co prumery drátu v elektrice nejsou dvanáctky silnější?
Průřez vodiče se dimenzuje podle protékajícího proudu a ten by měl být s vyšším napětím nižší.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: změna z 6V na 12V
Samozřejmě pokud dáte 12V spotřebiče, tak je proud pro stejný výkon poloviční, takže i průřez vodiče může být poloviční. Něco jiného je ten 6V startér, tam může být proud cca dvojnásobný! Ale tu chvíli i přívody vydrží.
Re: změna z 6V na 12V
dovolim si jen laicky <plk>neni jednodussi vymenit motor? Poridit plevelnou 1200 a 30ps dat pod stul.</plk>
nasávač
Re: změna z 6V na 12V
[/quote]
Dalsi varianta je co jsem si udelal ja abych mohl pri pokusech nastartovat 12V baterkou a to do 12V starteru naimplementovat 6V pastorek.[/quote]
Zaujimalo by ma, ci si to urobil na hulvata, alebo plne funkcne...ja som to urobil, ale je to velmi komplikovane...
Dalsi varianta je co jsem si udelal ja abych mohl pri pokusech nastartovat 12V baterkou a to do 12V starteru naimplementovat 6V pastorek.[/quote]
Zaujimalo by ma, ci si to urobil na hulvata, alebo plne funkcne...ja som to urobil, ale je to velmi komplikovane...
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 31 bře 2011
Re: změna z 6V na 12V
Dalsi varianta je co jsem si udelal ja abych mohl pri pokusech nastartovat 12V baterkou a to do 12V starteru naimplementovat 6V pastorek.[/quote]john píše:
Zaujimalo by ma, ci si to urobil na hulvata, alebo plne funkcne...ja som to urobil, ale je to velmi komplikovane...[/quote]
Johne tady v Česku nejjednodušší a nejlevnější cesta...............http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 60#p298533
Re: změna z 6V na 12V
Ahoj Mirku, vsetko spravne az na to, ze tu nie su k mani startery z Felicie alebo 1203...
Ja som pouzil 6 V pastorek na 12V rotor s mohutnym laborovanim...nie je to pre ludi zo slabym srdcom...
Ja som pouzil 6 V pastorek na 12V rotor s mohutnym laborovanim...nie je to pre ludi zo slabym srdcom...
Re: změna z 6V na 12V
Ahoj. Moc prosím o radu. Mám motor 126 A a odeslo dynamo. Je možná vymena za altik, a co vse musím vymenit. Dynamo ma prumer 90 mm. Dekuji za radu.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: změna z 6V na 12V
Bude třeba krom alternátoru, relátka vyměnit ještě nohu pod dynamo/alternátor a možná i sání, pokud by ovládání karburátoru naráželo o alternátor.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: změna z 6V na 12V
Co sa tyka motora tak aj indukcnu cievku,starter(popripade len cievku startera,starter vydrzi aj 12V).Ak to mas v aute bude toho viac.Vsetko co je na 6V.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: změna z 6V na 12V
Sani je možno zachovat při instalaci adapteru. Jako jsem to udělal ja na ponorce. Je ale třeba nižší karburator.Sam píše:Bude třeba krom alternátoru, relátka vyměnit ještě nohu pod dynamo/alternátor a možná i sání, pokud by ovládání karburátoru naráželo o alternátor.
Vwase nocni sichta...
Re: změna z 6V na 12V
no ta palivová pumpa na fotce taky není zrovna typ k altíku
při poruše půjde hodně špatně vyndat
při poruše půjde hodně špatně vyndat
... a vůbec !