Výměna spojkové lamely - fotonavod
Výměna spojkové lamely - fotonavod
Takže ve zkratce a ve zjednodušení výměna spojky jak jsem jí splácal na rezervním 1200 motoru. Lze použít obecně pro všechny VW motory typu I se stojatým větrákem (brouk, bus, 181, odvozeniny), 1200, 1300, 1500, 1600. Lze použít i v případě montáže nové spojkové sady, lamely.. pro třípackové přítlačné talíře i modernější sluníčkové.
Citlivé povahy omluví neutěšený nepořádek na pracovní ploše.
Cíl: záměna třípackového přítlačného talíře 180 mm bez kroužku pro nový typ vypínacího ložiska (převodovka s vodícím komínkem-cca od 8/71) za starý typ třípackového přítlačného talíře 180 mm s kroužkem pro převodovku s volně zavěšeným vypínacím ložiskem.
Jak se liší přítlačné talíře vidíte na obrázku:
Jak se liší převodovka s komínkem od té bez komínku vidíte zde:
s komínkem
bez komínku
potřebné nástroje: klíč 13, středící kolík (kupte nebo použijte uříznutou výstupní hřídel ze staré převodovky, tedy ejjích posledních 20 cm), momentový klíč
Vezmu to od konce, tedy montáže spojky na motor, protože pouze tuto fázi jsem nafotil. Demontáž provádějte v obráceném pořadí.
STAV: lamela i přítlačák sejmuty zkontrolujte dosedací plochy setrvačníku a přítlačného talíře. Musí být rovné, nezvlněné, bez koroze a bez spálených plošek (modrofialové). Očistěte odmaštovadlem dosedací plochy. Všechny prostory očistěte od prachu, kterého je ve spojce habaděj a případné mastnoty. Pokud je mastnoty hafo, dpoporučuju výměnu gufera motoru (nutné sejmutí setrvačníku) a gufera převodovky.
Přítlačný talíř:
U třípackového zkontrolujte, zda při položení na vodorovnou podložku jsou všechny packy stejně vzdáleny od podložky (hloubkoměrem). Pokud ne, bude spojka na rozjezdu ?ukat a cukat. U sluníčkových přítlačáků se toto nekontroluje.
Lamela:
Zkontrolujte obložení, zda není popraskané, oleštěné, vypálené. Vyčistěte tisícihran v jejím středu. Změřte posuvným měřítkem (nebo, pokud jím nevládnete, nechte si to změřit od kamaráda/ky:) tlouš?ku lamely. Celková tlouš?ka obložení by neměla být pod 6mm, jinak je čas na výměnu. Já jsem ze tří možných vybral tu nejsilnější, měla 9.5 mm.
Jehlové ložisko, které se nachází ve středu setrvačníku (na obrázku zasunut šroubovák), v centrálním šroubu, namažte ložiskovou vazelínou a tisícihran ve středu lamely mažu lehce grafitem. Opravdu jen lehce, protože rozehřátý tuk poletující za provozu spojkou není žádoucí.
Nasaďte lamelu na středící kolík a zasuňte do jehlového ložiska. Nasaďte přítlačný talíř a lehce přichytněte všemi 6 pevnostními šrouby M8 (pod hlavami šroubu jsou membránové podložky). Poloha lamely vůči setrvačníku na sériových motorech není důležitá, protože tyto komponenty jsou vyváženy sériově z výroby každý zvláš?. Fajnšmekři a závodníci si však celou sestavu nechají vyvážit jako celek a vzájemnou polohu si před demontáží řádně označí.
Pootočte středícím kolíkem sem a tam, aby se lamela usadila a začněte křížem střídavě utahovat šrouby na přítlačném talíři, vždy o půl otáčky tak, aby nedošlo ke zkroucení přítlačného talíře. Když všechny šrouby dosednou, dotáhneme momentovým klíčem na hodnotu 2.5 mkp.
Vyjměte středící kolík, věnec setrvačníku mázněte po obvodu lehce vazelínou.
A je to!
Po montáži nové lamely nebo sady seřiďte vůli na vypínací páčce spojky (na vnějšku převodovky, konec spojkového lanka, levá strana vozidla nahoře, křídlová matice) tak, aby celková vůle na pedálu byla 10-20 mm.
Citlivé povahy omluví neutěšený nepořádek na pracovní ploše.
Cíl: záměna třípackového přítlačného talíře 180 mm bez kroužku pro nový typ vypínacího ložiska (převodovka s vodícím komínkem-cca od 8/71) za starý typ třípackového přítlačného talíře 180 mm s kroužkem pro převodovku s volně zavěšeným vypínacím ložiskem.
Jak se liší přítlačné talíře vidíte na obrázku:
Jak se liší převodovka s komínkem od té bez komínku vidíte zde:
s komínkem
bez komínku
potřebné nástroje: klíč 13, středící kolík (kupte nebo použijte uříznutou výstupní hřídel ze staré převodovky, tedy ejjích posledních 20 cm), momentový klíč
Vezmu to od konce, tedy montáže spojky na motor, protože pouze tuto fázi jsem nafotil. Demontáž provádějte v obráceném pořadí.
STAV: lamela i přítlačák sejmuty zkontrolujte dosedací plochy setrvačníku a přítlačného talíře. Musí být rovné, nezvlněné, bez koroze a bez spálených plošek (modrofialové). Očistěte odmaštovadlem dosedací plochy. Všechny prostory očistěte od prachu, kterého je ve spojce habaděj a případné mastnoty. Pokud je mastnoty hafo, dpoporučuju výměnu gufera motoru (nutné sejmutí setrvačníku) a gufera převodovky.
Přítlačný talíř:
U třípackového zkontrolujte, zda při položení na vodorovnou podložku jsou všechny packy stejně vzdáleny od podložky (hloubkoměrem). Pokud ne, bude spojka na rozjezdu ?ukat a cukat. U sluníčkových přítlačáků se toto nekontroluje.
Lamela:
Zkontrolujte obložení, zda není popraskané, oleštěné, vypálené. Vyčistěte tisícihran v jejím středu. Změřte posuvným měřítkem (nebo, pokud jím nevládnete, nechte si to změřit od kamaráda/ky:) tlouš?ku lamely. Celková tlouš?ka obložení by neměla být pod 6mm, jinak je čas na výměnu. Já jsem ze tří možných vybral tu nejsilnější, měla 9.5 mm.
Jehlové ložisko, které se nachází ve středu setrvačníku (na obrázku zasunut šroubovák), v centrálním šroubu, namažte ložiskovou vazelínou a tisícihran ve středu lamely mažu lehce grafitem. Opravdu jen lehce, protože rozehřátý tuk poletující za provozu spojkou není žádoucí.
Nasaďte lamelu na středící kolík a zasuňte do jehlového ložiska. Nasaďte přítlačný talíř a lehce přichytněte všemi 6 pevnostními šrouby M8 (pod hlavami šroubu jsou membránové podložky). Poloha lamely vůči setrvačníku na sériových motorech není důležitá, protože tyto komponenty jsou vyváženy sériově z výroby každý zvláš?. Fajnšmekři a závodníci si však celou sestavu nechají vyvážit jako celek a vzájemnou polohu si před demontáží řádně označí.
Pootočte středícím kolíkem sem a tam, aby se lamela usadila a začněte křížem střídavě utahovat šrouby na přítlačném talíři, vždy o půl otáčky tak, aby nedošlo ke zkroucení přítlačného talíře. Když všechny šrouby dosednou, dotáhneme momentovým klíčem na hodnotu 2.5 mkp.
Vyjměte středící kolík, věnec setrvačníku mázněte po obvodu lehce vazelínou.
A je to!
Po montáži nové lamely nebo sady seřiďte vůli na vypínací páčce spojky (na vnějšku převodovky, konec spojkového lanka, levá strana vozidla nahoře, křídlová matice) tak, aby celková vůle na pedálu byla 10-20 mm.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Výměna spojkové lamely - fotonavod
na výměnu spojky mi bylo řečeno - vyndání motoru den práce, po 200/h mi to vychází na 10h vyndání motoru.. to je dost ne?
"chrome won´t make your car go any faster"
Re: Výměna spojkové lamely - fotonavod
no ona to nejaka prace je, ne ze nejps píše:na výměnu spojky mi bylo řečeno - vyndání motoru den práce, po 200/h mi to vychází na 10h vyndání motoru.. to je dost ne?
zvlast u tebe s velkejma karburatorama jeste o neco vic
tzn 2000,- Kč se mi zda normální, asi bych to za min delat nechtel
BTW nová lamela je v cene nebo ne ?
cena lamely je cca 900-1000kc
... a vůbec !
Re: Výměna spojkové lamely - fotonavod
nová lamela v ceně není . cena odhadem 2000motor ven, cca 1500 lamela, 2000motor tam.
"chrome won´t make your car go any faster"
Re: Výměna spojkové lamely - fotonavod
aha, no tak to uz je dost
je mel za to ze vyndani+nandani 2000
je mel za to ze vyndani+nandani 2000
... a vůbec !
Re: Výměna spojkové lamely - fotonavod
proto sonduju kdo kde jak a za kolik. ještě navštívím broukservis Kuří. nemá někdo zkušenost?
"chrome won´t make your car go any faster"
Re: Výměna spojkové lamely - fotonavod
nejlepší si tam cinknout ale jak píše Herbie, 2000 bych považoval za adekvátní částku, 4000 už je ranec.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- TomiHrablo
- Příspěvky: 55
- Registrován: 18 srp 2006
- Bydliště: Jičín & Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna spojkové lamely - fotonavod
u Jaška slabý 2 hoďky práce na 1.3, po tel. domluvě na počkání....cenu už si nepamatuju, ale nákup dílů za tu dobu stál řádově víc
Já až jednou umřu, tak chci zemřít jako můj děda. Klidně, spokojeně, ve spánku a ne se u toho zmítat a řvát, jako ti lidi, co je vezl v autě
Re: Výměna spojkové lamely - fotonavod
co je zač spojka FaS ? z čeho? proč? výhody?
"chrome won´t make your car go any faster"
Re: Výměna spojkové lamely - fotonavod
Fichtel Sachs, prvovýrobce a subdodavatel VW spojkových sad pro brouky.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna spojkové lamely - fotonavod
Fichtel and Sachs - pro jen mírně znalé to stačí - a 5š byl rychlejšíjps píše:co je zač spojka FaS ? z čeho? proč? výhody?
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
Re: Výměna spojkové lamely - fotonavod
Potřeboval bych rychlou radu.... Chci dát na obložení spojkovou lamelu, bude na ponorčím motoru 1500... Z 5šroubova návodu chápu, že vybral nejtlustší lamelu z těch, co měl doma, ale jaká má být tloušťka obložení na nové lamele?? Je mně jasný, že první na co se mě řemeslník zeptá na jakou tloušťku to má obložit, tak ať jsem připravený a můžu mu odpovědět...
Předem dík...
Předem dík...
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna spojkové lamely - fotonavod
Dobrej řemeslník ví, tomu stačí typ auta(pokud ne, není to ten správnej řemeslník )
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: Výměna spojkové lamely - fotonavod
8,6 - 9,2mm
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna spojkové lamely - fotonavod
Ani dobří řemeslníci v Renovaku nevěděli kolik je na lamele, když jsem stavěl vodníka
Lepší prostě narovinu říct dejte mi tam tolik a tolik... [-X
Lepší prostě narovinu říct dejte mi tam tolik a tolik... [-X
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
Re: Výměna spojkové lamely - fotonavod
tak tak. Tenhle rozsah pro novou lamelu udává manuál, minimum je 6mmSamba píše:8,6 - 9,2mm
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Výměna spojkové lamely - fotonavod
Samba píše:8,6 - 9,2mm
Konečně konstruktivní odpovědi... Díky...Pětišroub píše:...tak tak. Tenhle rozsah pro novou lamelu udává manuál, minimum je 6mm
Re: Výměna spojkové lamely - fotonavod
Na všechny, vzducháč či vodník, mi dávali na každou stranu 4mm, takže okolo těch 9mm celkem A všechny fungovali bez problémů.