Píštaly - koncovky výfuku
Píštaly - koncovky výfuku
tohle jsem vyštrachal v jednom manuálu. Jedná se o informace o koncovkách výfuku, zvaných píš?aly, které autům většiny z váš čouhaj pod krovkama.
Jak jsem zjistil, nejedná se jen o okrasný doplněk,skutečnou funkci jsem dodneška jen tušil.
Píš?aly nejen že dotváří unikátní zvuk boxermortoru, ale zároveň vytváří správné tlakové podmínky uvnitř tlumiče a také mají značný vliv na funkčnost předehřevu centrálního karburátoru.
Nesprávně instalované píš?aly nejen že ovlivní protitlak v tlumiči a tím i vyprazdňování motoru, ale také jsou hlavní příčinou zanášení trubky předehřevu, jejího následného ucpání. To v konečném důsledku ovlivňuje teploty hlav.
Takže, správné seřízení píš?al je takové, kdy zadní hrana píš?aly přesahuje 6 mm za výstup trubičky předehřevu (která je vidět po sejmutí píš?aly při pohledu do tlumiče. Tím vzniká správný podtlakový efekt, který zajiš?uje neustálou cirkulaci vzduchu trubičkou předehřevu. To je důvod, proč má tlumič se správně seřízenými píš?alami jednu zastrčenou víc a jednu méně.
Protože spousta z nás používá brazilské, jihoafrické nebo jiné tlumiče z druhovýroby, je dobré zkontrolovat, že trubička předehřevu je zhruba vycentrovaná při pohledu do díry tlumiče. Může být na pravé i levé straně, obvykle je však na levé.
Délka píš?al není až tak podtatná, měnila se zejména kvůli jiným nárazníkům, nebo? příliš krátké by ho špinily a dlouhé by naopak přesahovaly půdorys vozidla.
Jak jsem zjistil, nejedná se jen o okrasný doplněk,skutečnou funkci jsem dodneška jen tušil.
Píš?aly nejen že dotváří unikátní zvuk boxermortoru, ale zároveň vytváří správné tlakové podmínky uvnitř tlumiče a také mají značný vliv na funkčnost předehřevu centrálního karburátoru.
Nesprávně instalované píš?aly nejen že ovlivní protitlak v tlumiči a tím i vyprazdňování motoru, ale také jsou hlavní příčinou zanášení trubky předehřevu, jejího následného ucpání. To v konečném důsledku ovlivňuje teploty hlav.
Takže, správné seřízení píš?al je takové, kdy zadní hrana píš?aly přesahuje 6 mm za výstup trubičky předehřevu (která je vidět po sejmutí píš?aly při pohledu do tlumiče. Tím vzniká správný podtlakový efekt, který zajiš?uje neustálou cirkulaci vzduchu trubičkou předehřevu. To je důvod, proč má tlumič se správně seřízenými píš?alami jednu zastrčenou víc a jednu méně.
Protože spousta z nás používá brazilské, jihoafrické nebo jiné tlumiče z druhovýroby, je dobré zkontrolovat, že trubička předehřevu je zhruba vycentrovaná při pohledu do díry tlumiče. Může být na pravé i levé straně, obvykle je však na levé.
Délka píš?al není až tak podtatná, měnila se zejména kvůli jiným nárazníkům, nebo? příliš krátké by ho špinily a dlouhé by naopak přesahovaly půdorys vozidla.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Tak tu sme narazili na viac veci.
Cesta vyfukovych plynov v ulohe predhrievania sacich hrdiel,prebieha
od valca 2 cez trubku predhrievaciu a pozdlz trubky vyfuku valca 4 cez dutinu tlmica ,trubka usti tak,ako to 5S popisal.Pohyb plynov cez system je minimalny,je to vlastne pulzacia ,co vyusti v eventualnom zablokovani predhrievacej trubky bez ohladu na spravnost naladenia systemu.
Unikatny a nam vsetkym mily zvuk VW je prave dany vyfukovym systemom,ktory je vlastne navrhnuty tak,aby sa motor poriadne nevyplachoval,tudiz menej otacok, tym menej vykonu,tudiz dlhsia zivotnost.
K znacne nerovnakej dlzke vyf.potrubia este pridajme retard 3 valca a mame ten zvuk,co mame radi.
Co sa tyka pistal,mam niekde dyno testy,ktore dokazuju,ze koncovky vyfuku ovplyvnuju charakteristiku "flow" a namerali sa rozdiely do 2 koni.
To je dost necakane poznanie.
Cesta vyfukovych plynov v ulohe predhrievania sacich hrdiel,prebieha
od valca 2 cez trubku predhrievaciu a pozdlz trubky vyfuku valca 4 cez dutinu tlmica ,trubka usti tak,ako to 5S popisal.Pohyb plynov cez system je minimalny,je to vlastne pulzacia ,co vyusti v eventualnom zablokovani predhrievacej trubky bez ohladu na spravnost naladenia systemu.
Unikatny a nam vsetkym mily zvuk VW je prave dany vyfukovym systemom,ktory je vlastne navrhnuty tak,aby sa motor poriadne nevyplachoval,tudiz menej otacok, tym menej vykonu,tudiz dlhsia zivotnost.
K znacne nerovnakej dlzke vyf.potrubia este pridajme retard 3 valca a mame ten zvuk,co mame radi.
Co sa tyka pistal,mam niekde dyno testy,ktore dokazuju,ze koncovky vyfuku ovplyvnuju charakteristiku "flow" a namerali sa rozdiely do 2 koni.
To je dost necakane poznanie.
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
jaký koupit píšťaly....jeden známý nedávno objevil neuvěřitelnou věc
Rozkuchal nově koupenou píšťalu z brazilské druhovýroby, protože se mu zdálo, že není dost odtlumená, má divný zvuk...a zjistil, že se mu to nezdálo, protože pod tím děrovaným plechem uvnitř byla tlumící vata jen na začátku, cca 5cm, kam dírou dohlédneš a zbytek nic......
Rozkuchal nově koupenou píšťalu z brazilské druhovýroby, protože se mu zdálo, že není dost odtlumená, má divný zvuk...a zjistil, že se mu to nezdálo, protože pod tím děrovaným plechem uvnitř byla tlumící vata jen na začátku, cca 5cm, kam dírou dohlédneš a zbytek nic......
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
No, ja koupil jedny chromovany a ty ho mely. Pak jsem koupil nerozovy a ty ho nemely. Takze asi tak. ?Herbie píše:Píštaly a jejich zvuk
tak sem si rikal ze to se tu asi jeste neresilo
jaky pistaly koupit aby to melo takovej ci makovej zvuk
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
zase za 80,-nekup to. Mě se tuhle zastesklo po takovém tom klasickém šv itoření, tak budu muset nějaký píšťaly vyzkoušet. Ty co tam mám jenom brumlaj.
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 24 lis 2005, celkem upraveno 1 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Zajimeve tema a co taklhle delsi a kratsi ? Ja mam ve svem manualu uvedeno ze pistaly se nastavuji na delku ktere trci ven z vyfuku a to podle roku a kvuli vecem tak jak pise 5S. Delky jsou podle nasleduji defineice do roku 1967 je delka pistaly ktera trci ven 210 mm a od roku
1974 je delka ktera trci ven 226 mm. V letech 1968-1973 se kombinovaly
oba systemy tedy jak 210 tak 226 a zalazelo na vyfuku predehrevu ( ne na obsahu motoru ) OBE TRCI VEN STEJNE !!
1974 je delka ktera trci ven 226 mm. V letech 1968-1973 se kombinovaly
oba systemy tedy jak 210 tak 226 a zalazelo na vyfuku predehrevu ( ne na obsahu motoru ) OBE TRCI VEN STEJNE !!
Tady Samba, ten z 5TP