Píštaly - koncovky výfuku

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19192
Registrován: 02 led 2003

Píštaly - koncovky výfuku

Příspěvekod Pětišroub » 15 bře 2005

tohle jsem vyštrachal v jednom manuálu. Jedná se o informace o koncovkách výfuku, zvaných píš?aly, které autům většiny z váš čouhaj pod krovkama.

Jak jsem zjistil, nejedná se jen o okrasný doplněk,skutečnou funkci jsem dodneška jen tušil.

Píš?aly nejen že dotváří unikátní zvuk boxermortoru, ale zároveň vytváří správné tlakové podmínky uvnitř tlumiče a také mají značný vliv na funkčnost předehřevu centrálního karburátoru.

Nesprávně instalované píš?aly nejen že ovlivní protitlak v tlumiči a tím i vyprazdňování motoru, ale také jsou hlavní příčinou zanášení trubky předehřevu, jejího následného ucpání. To v konečném důsledku ovlivňuje teploty hlav.

Takže, správné seřízení píš?al je takové, kdy zadní hrana píš?aly přesahuje 6 mm za výstup trubičky předehřevu (která je vidět po sejmutí píš?aly při pohledu do tlumiče. Tím vzniká správný podtlakový efekt, který zajiš?uje neustálou cirkulaci vzduchu trubičkou předehřevu. To je důvod, proč má tlumič se správně seřízenými píš?alami jednu zastrčenou víc a jednu méně.

Protože spousta z nás používá brazilské, jihoafrické nebo jiné tlumiče z druhovýroby, je dobré zkontrolovat, že trubička předehřevu je zhruba vycentrovaná při pohledu do díry tlumiče. Může být na pravé i levé straně, obvykle je však na levé.

Délka píš?al není až tak podtatná, měnila se zejména kvůli jiným nárazníkům, nebo? příliš krátké by ho špinily a dlouhé by naopak přesahovaly půdorys vozidla.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 16 bře 2005

Tak tu sme narazili na viac veci.
Cesta vyfukovych plynov v ulohe predhrievania sacich hrdiel,prebieha
od valca 2 cez trubku predhrievaciu a pozdlz trubky vyfuku valca 4 cez dutinu tlmica ,trubka usti tak,ako to 5S popisal.Pohyb plynov cez system je minimalny,je to vlastne pulzacia ,co vyusti v eventualnom zablokovani predhrievacej trubky bez ohladu na spravnost naladenia systemu.
Unikatny a nam vsetkym mily zvuk VW je prave dany vyfukovym systemom,ktory je vlastne navrhnuty tak,aby sa motor poriadne nevyplachoval,tudiz menej otacok, tym menej vykonu,tudiz dlhsia zivotnost.
K znacne nerovnakej dlzke vyf.potrubia este pridajme retard 3 valca a mame ten zvuk,co mame radi.
Co sa tyka pistal,mam niekde dyno testy,ktore dokazuju,ze koncovky vyfuku ovplyvnuju charakteristiku "flow" a namerali sa rozdiely do 2 koni.
To je dost necakane poznanie.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8671
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 16 bře 2005

když už se tu nakousl vztah píš?al s potrubím předehřevu.....těsnění na přírubě trubičky předehřevu jsou s velkou dírou a s malou dírou v sadě
Kde má být menší díra a kde větší?? napravo/nalevo?

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 16 bře 2005

to je hodně zajímavý. a já si myslel, že když mam na Červovi každej vejfuk jinak dlouhej, že je to z nouze. na Termixovi mam místo origo koncovek nějaký trubky seříznutý šikmo (jako když podřízneš růži). asi budu uvažovat o výměně za koncovky.

Uživatelský avatar
threeseven
náhodný kreativec
Příspěvky: 2526
Registrován: 13 led 2003
Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod threeseven » 16 kvě 2005

=D>
Supr info!

Na kva kva kvalitních píš?alách jsem si vždycky zakládal. A teď už i vím proč. Teda nikdy by mě nenapadlo, že se musí seřizovat. Nj, mělo.
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12723
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 24 lis 2005

Píštaly a jejich zvuk

tak sem si rikal ze to se tu asi jeste neresilo
jaky pistaly koupit aby to melo takovej ci makovej zvuk
... a vůbec !

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8671
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 24 lis 2005

jaký koupit píšťaly....jeden známý nedávno objevil neuvěřitelnou věc

Rozkuchal nově koupenou píšťalu z brazilské druhovýroby, protože se mu zdálo, že není dost odtlumená, má divný zvuk...a zjistil, že se mu to nezdálo, protože pod tím děrovaným plechem uvnitř byla tlumící vata jen na začátku, cca 5cm, kam dírou dohlédneš a zbytek nic...... :shock:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11993
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sam » 24 lis 2005

Herbie píše:Píštaly a jejich zvuk

tak sem si rikal ze to se tu asi jeste neresilo
jaky pistaly koupit aby to melo takovej ci makovej zvuk

No, ja koupil jedny chromovany a ty ho mely. Pak jsem koupil nerozovy a ty ho nemely. Takze asi tak. ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12723
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 24 lis 2005

- levny, chromovany (Kuri 80,-Kč/ks) - peknej cvdlikajici zvuk
- drazsi nerezovy (300,- Kc/ks)- hlubsi ton, bez piskani




a pred par dny mi zacaly piskat i ty chromovany (po 2 letech a 40k km)
asi uz uvnitr trosku vyrezly nebo se vypalily
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11993
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sam » 24 lis 2005

Jeste doplnim.

Levny chromovany z Kuri - Vydrzi tak jednu sezonu, pak maj lisku div ze neupadnou.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19192
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 24 lis 2005

zase za 80,-nekup to. Mě se tuhle zastesklo po takovém tom klasickém šv itoření, tak budu muset nějaký píšťaly vyzkoušet. Ty co tam mám jenom brumlaj.
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 24 lis 2005, celkem upraveno 1 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11993
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sam » 24 lis 2005

dulezity je, ze ty za tech 80. TO maj :P
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

simak
leštič starých součástek
Příspěvky: 884
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: asinus mundi

Příspěvekod simak » 24 lis 2005

Ziju v domneni, ze pistaly se musi zastrcit dovnitr co to jde, aby neupadly. Jedna pak vachyzi kratsi a druha delsi. Ale tak to tedy asi neni, ze? Nebo maji nejaky doraz na spravnem miste?
nasávač

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8671
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 24 lis 2005

tím, že je zastrčíš co to jde rozhodně nedocílíš "aby nevypadly"...mají na sobě prolis, do něj se má naťuknout trubka tlumiče a samozřejmě stáhnout objímkou

simak
leštič starých součástek
Příspěvky: 884
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: asinus mundi

Příspěvekod simak » 24 lis 2005

a ten "doraz"?

objimku stahuju fest od te doby, co po me tusim Doldy sbiral pistaly na broukani :)
nasávač

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8671
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 24 lis 2005

doraz - viz. uplně první příspěvek tohoto topicu

Uživatelský avatar
5amba
Příspěvky: 218
Registrován: 15 bře 2005
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 5amba » 17 kvě 2006

Zajimeve tema a co taklhle delsi a kratsi ? Ja mam ve svem manualu uvedeno ze pistaly se nastavuji na delku ktere trci ven z vyfuku a to podle roku a kvuli vecem tak jak pise 5S. Delky jsou podle nasleduji defineice do roku 1967 je delka pistaly ktera trci ven 210 mm a od roku
1974 je delka ktera trci ven 226 mm. V letech 1968-1973 se kombinovaly
oba systemy tedy jak 210 tak 226 a zalazelo na vyfuku predehrevu ( ne na obsahu motoru ) OBE TRCI VEN STEJNE !!
Tady Samba, ten z 5TP

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19192
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 17 kvě 2006

Podstatný je vzájemný přesah píšťaly a trubičky předehřevu, která je v tlumiči. Protože však některé afterarketové tlumiče tuto trubičku vůbec nemají vyvedenou tam, kamby měla být vyvedená, tak je tahle debata vlastně bezpředmětná.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12723
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 17 kvě 2006

Pětišroub píše:tak je tahle debata vlastně bezpředmětná.


:lol:
... a vůbec !

Uživatelský avatar
5amba
Příspěvky: 218
Registrován: 15 bře 2005
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 5amba » 17 kvě 2006

:D :D
Tady Samba, ten z 5TP


Zpět na “FAQ - provoz vzduchem chlazeného vozu”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host