Jak vymenit dynamo
- Capario
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 632
- Registrován: 02 črc 2006
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Ehm..mám problémek
Potřebuju vyndat dynamo,postupuju podle Pětišroubovo návodu, Herbiho jsem zavhrl, protože asi teda jakože nemám dostatečnou sílu, bo co
Dostal jsem se ke všem deseti krokům, ale sahara jde zvednout maximálně o tři čísla. Vadí sání a karbec k tomu abych mohl po pravé straně vysunout větrák i s dynamem. Když chci sundat karbec, zadní šteft ( spoj karbec - sání) je dost blbě vzadu, k povolení se člověk jentak nedostane. Všechny možný šrouby zezadu u termostatu jsem povolil, ale tuším že právě v tom termostatu je problém. Tyčka vespod termostatu je venku. Dělal jsem všechno horem, proto mám dotaz estli se k dostatečnému povolení termostatu leze spodem auta či nikoliv.
Potřebuju vyndat dynamo,postupuju podle Pětišroubovo návodu, Herbiho jsem zavhrl, protože asi teda jakože nemám dostatečnou sílu, bo co
Dostal jsem se ke všem deseti krokům, ale sahara jde zvednout maximálně o tři čísla. Vadí sání a karbec k tomu abych mohl po pravé straně vysunout větrák i s dynamem. Když chci sundat karbec, zadní šteft ( spoj karbec - sání) je dost blbě vzadu, k povolení se člověk jentak nedostane. Všechny možný šrouby zezadu u termostatu jsem povolil, ale tuším že právě v tom termostatu je problém. Tyčka vespod termostatu je venku. Dělal jsem všechno horem, proto mám dotaz estli se k dostatečnému povolení termostatu leze spodem auta či nikoliv.
Better smoke and fly then drink and drive
- Martin Šild
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 600
- Registrován: 29 led 2007
- Bydliště: Hradec Králové
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
Ano ano, děkuji. Mé očekávání bylo naplněno. (Sice jsem řikal, že obdivné komentáře přijímám jen po SZ, ale budiž).
Ten první klíč pochází z mého ranného svářečského období.
Tito jsou již z další etapy vývoje. (Na zároháky já si prostě potrpim).
Když budete hodní, nechám vás nahlédnout do samotné dílny současné TOP produkce.
Ten první klíč pochází z mého ranného svářečského období.
Tito jsou již z další etapy vývoje. (Na zároháky já si prostě potrpim).
Když budete hodní, nechám vás nahlédnout do samotné dílny současné TOP produkce.
- firestorm69
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1090
- Registrován: 21 bře 2009
- Bydliště: Bratislava
Re: Jak vymenit dynamo
Kedže som dnes úspešne spáchal výmenu 6V dynama za 12V, pridám aj ja svoju trošku do mlyna.
Mal som asi výhodu v tom, že som menil tzv. "z auta do auta", takže mierny problém bol len s výmenou a zapojením neorigo 6V relátka (DDR, asi traboš?) pod zadným sedadlom pri regleri.
Čo ma ale celkom potešilo bolo zistenie, že:
1. Netreba demontovať kapotu motora (pri nadvyhnutí sahary a vyťahovaní dynama stačí privrieť kapotu do polovice, tak aby sa pružina kapoty zdvihla. Samodomo mechanik klačí na kolenách, pomocník (odporúčam!) potrebuje len jednu ruku aby ťahal (mixoval hore-dolu )za saharu v mieste napojenia pravej papierovej hadice a miesta pod kapotou je akurát)
2. Karburátor, teda problémová zadná skrutka ide v pohode povoliť (samo, že aj zatiahnuť) prstencovým klúčom (hercules)
3. Termostat ani spodné hadice kúrenia (choboty) odpájať netreba, ani vyvliekať plynové lanko zo sahary dozadu (saharu stačí povoliť len na bokoch, teda 2 skrutky) Potom už len odmontovať sponu dynama a nohy a štyri skrutky na prsiach dynama.
4. Pri vyťahovaní dynama stačí nadvyhnúť saharu na pravej strane (pomocník ťahal saharu dohora a ja som gynekologicko-pôrodníckym manévrovaním dynamo vytiahol) Ten istý postup bol úspešný aj pri montáži
Mal som asi výhodu v tom, že som menil tzv. "z auta do auta", takže mierny problém bol len s výmenou a zapojením neorigo 6V relátka (DDR, asi traboš?) pod zadným sedadlom pri regleri.
Čo ma ale celkom potešilo bolo zistenie, že:
1. Netreba demontovať kapotu motora (pri nadvyhnutí sahary a vyťahovaní dynama stačí privrieť kapotu do polovice, tak aby sa pružina kapoty zdvihla. Samodomo mechanik klačí na kolenách, pomocník (odporúčam!) potrebuje len jednu ruku aby ťahal (mixoval hore-dolu )za saharu v mieste napojenia pravej papierovej hadice a miesta pod kapotou je akurát)
2. Karburátor, teda problémová zadná skrutka ide v pohode povoliť (samo, že aj zatiahnuť) prstencovým klúčom (hercules)
3. Termostat ani spodné hadice kúrenia (choboty) odpájať netreba, ani vyvliekať plynové lanko zo sahary dozadu (saharu stačí povoliť len na bokoch, teda 2 skrutky) Potom už len odmontovať sponu dynama a nohy a štyri skrutky na prsiach dynama.
4. Pri vyťahovaní dynama stačí nadvyhnúť saharu na pravej strane (pomocník ťahal saharu dohora a ja som gynekologicko-pôrodníckym manévrovaním dynamo vytiahol) Ten istý postup bol úspešný aj pri montáži
carpe diem
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vymenit dynamo
A jaký to byl motor?
Mám za to, že u boudy pro větší chladič je problém.
Už se na to chystám cca 2 roky, že vytáhnu motor a dám nový altík....
Mám za to, že u boudy pro větší chladič je problém.
Už se na to chystám cca 2 roky, že vytáhnu motor a dám nový altík....
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
Re: Jak vymenit dynamo
není jednodušší celý motor vyrazit ven?:-)
Mě tedy vyndání alternátoru z vozu trvá po drobné úpravě asi 15 minut
Mě tedy vyndání alternátoru z vozu trvá po drobné úpravě asi 15 minut
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vymenit dynamo
Jasně, ale mám tam i tažné.Pětišroub píše:není jednodušší celý motor vyrazit ven?:-)
Mě tedy vyndání alternátoru z vozu trvá po drobné úpravě asi 15 minut
Už chystám celý motor, protože ten starý je olejnička.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
Re: Jak vymenit dynamo
Dvoukánálovou saharu s alternátorem jsem ven bez sundání zadni kapoty včetně držáků nevyndal
sundat kapotu , vytahnout saharu a vratit ji zpatky je rychlejsi a jednodusší než vyndavat ven motor
sundat kapotu , vytahnout saharu a vratit ji zpatky je rychlejsi a jednodusší než vyndavat ven motor
... a vůbec !
- firestorm69
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1090
- Registrován: 21 bře 2009
- Bydliště: Bratislava
Re: Jak vymenit dynamo
VW181 píše:A jaký to byl motor?
Mám za to, že u boudy pro větší chladič je problém.
Už se na to chystám cca 2 roky, že vytáhnu motor a dám nový altík....
Mám tam 1300ccm a z takého istého som to aj páčil.
Saharu som nevyberal, len povolil dve bočné skrutky a stačilo ju ponadvyhovať, skrátka trochu pohýbať horedolu.
carpe diem
- Peta.vw.maniak
- Příspěvky: 76
- Registrován: 04 čer 2012
Re: Jak vymenit dynamo
včera jsem měnil altík a jestli můžu napsat: tak práce celkem 2h,sundat kapotu s pantama-nadzdvihnout saharu-sundat karbec-sundat nohu pod altíkem-povolit 4imbusy co drží altík v sahaře a vyjmout ven-sundat vrtuli-dát na novej altík a cele opakovat po zpátku ....brnkačka (až na povolování té vrtule )