Jak vymenit dynamo
Jak vymenit dynamo
Ano, ale pujde to ven jak:-) Mam sundat zadni viko motoru? Nebo to protahnu i bez toho?DIK
tak jeste par doplnujicich informaci
- ta vrtule je hluboka priblizne 7 cm (4cm lopatky+3cm osazeni vzadu v sahare)
- vrtule neni sroubovaci, ale je na hrideli usazena na obdelnikovem profilu
- vrtuli drzi matice (klic 36 myslim) bejva to dost utazeny
- vyjmuti dynama i s vtruli brani saci potrubi, protoze mezi nim a saharou jsou jen 2-3 cm mista
- pri vyndavani vam ta vrtule zustane uvnitr sahary
- samosebou ji potom lze vyndat protoze prumer vrtule jeshodny s prumerem diry v sahare
P.S. saharu vyndavat netreba
je to tak jak si to predstavoval htd ?
- ta vrtule je hluboka priblizne 7 cm (4cm lopatky+3cm osazeni vzadu v sahare)
- vrtule neni sroubovaci, ale je na hrideli usazena na obdelnikovem profilu
- vrtuli drzi matice (klic 36 myslim) bejva to dost utazeny
- vyjmuti dynama i s vtruli brani saci potrubi, protoze mezi nim a saharou jsou jen 2-3 cm mista
- pri vyndavani vam ta vrtule zustane uvnitr sahary
- samosebou ji potom lze vyndat protoze prumer vrtule jeshodny s prumerem diry v sahare
P.S. saharu vyndavat netreba
je to tak jak si to predstavoval htd ?
Jinak bych doplnil, to víko motoru sundej, bude se ti líp dělat, a musíš povolit dvě matky M6, každá je na jedné straně sahary, abys mohl celou saharu nadzdvihnout i s dynamem a to následně vyvléknout. Je to trocha chemie a kejklování, ale jde to v autě. Myslim v roce 2002 nebo 2003 jsem ten postup posílal na Drbárnu broukklubu www.vwbroukklub.cz
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Sakra, doufám, že to bude v práci nacachovaný. To tim přesunem. Tak se moc omlouvám všem diskutujícím a posílám návod, který jsem kdysi zaslal na zmíněnou drbárnu broukklubu:
24.9.2001 - asi tě kolego nepotěším. Kdybych JÁ vyndaval dynamo nebo alternátor, vypadalo by to takhle:
1. sundat řemen
2. sundat vzduchový filtr
3. odpojit hadičku mezi karburátorem a pumpou, odpojit lanko plynu, protáhnout ho saharou chlazení.Odpojit kabely na dynamu.
4. povolit třmen, co drží dynamo na odlitku a stáhnout ho co nejvíc k sahaře
5. odpojit vysokonapě?ový kabel na cívce, odpojit hadice topení "sloní choboty"(já je nemám, mám rok 1961), odpojit gumové průchodky co drží vysokonapě?ové kabely na sahaře (já mám 3)
6. sundat kryt motoru a to i s panty.
7.odšroubovat termostat.
8. vyšroubovat šestky šrouby, které jsou po straně sahary, nalevo jeden, napravo jeden.
9. teď můžeš nadzdvihnout saharu natolik, abys vyšrouboval 4 šrouby M6, které drží plechová "prsa" dynama na sahaře
10. saharu zdvihni co nejvíc to jde (doporučuju podložit), dynamo povytáhneš i s větrákem.
já jsem to dělal minulý týden, i když s motorem na stole.Hodně štěstí a pokud někdo víte o lepší cestě, ozvěte se.Honza.
24.9.2001 - asi tě kolego nepotěším. Kdybych JÁ vyndaval dynamo nebo alternátor, vypadalo by to takhle:
1. sundat řemen
2. sundat vzduchový filtr
3. odpojit hadičku mezi karburátorem a pumpou, odpojit lanko plynu, protáhnout ho saharou chlazení.Odpojit kabely na dynamu.
4. povolit třmen, co drží dynamo na odlitku a stáhnout ho co nejvíc k sahaře
5. odpojit vysokonapě?ový kabel na cívce, odpojit hadice topení "sloní choboty"(já je nemám, mám rok 1961), odpojit gumové průchodky co drží vysokonapě?ové kabely na sahaře (já mám 3)
6. sundat kryt motoru a to i s panty.
7.odšroubovat termostat.
8. vyšroubovat šestky šrouby, které jsou po straně sahary, nalevo jeden, napravo jeden.
9. teď můžeš nadzdvihnout saharu natolik, abys vyšrouboval 4 šrouby M6, které drží plechová "prsa" dynama na sahaře
10. saharu zdvihni co nejvíc to jde (doporučuju podložit), dynamo povytáhneš i s větrákem.
já jsem to dělal minulý týden, i když s motorem na stole.Hodně štěstí a pokud někdo víte o lepší cestě, ozvěte se.Honza.
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 27 črc 2006, celkem upraveno 1 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
no a pro ty kterym by se nechtelo takhle rozebirat pul motoru
bych mel mozna jednodussi zpusob
vyjmuti dynama bez manipulace se saharou
aneb staci uvolnit vetrak(vrtuli)
- zezadu sahnout do diry v sahare tam je velka matice kterou je treba povolit, cimz dojde k uvolneni vetraku
- bude prekazet vzduchovy filtr , pryc s nim
- nasledne povolit 4 srouby co drzi dynamo v sahare
- pak staci opatrne dynamo vyndat, a to tak ze vetrak(vrtule) zustane lezet uvnitr sahary
v jednoduchosti je síla
bych mel mozna jednodussi zpusob
vyjmuti dynama bez manipulace se saharou
aneb staci uvolnit vetrak(vrtuli)
- zezadu sahnout do diry v sahare tam je velka matice kterou je treba povolit, cimz dojde k uvolneni vetraku
- bude prekazet vzduchovy filtr , pryc s nim
- nasledne povolit 4 srouby co drzi dynamo v sahare
- pak staci opatrne dynamo vyndat, a to tak ze vetrak(vrtule) zustane lezet uvnitr sahary
v jednoduchosti je síla
prakticky to mam vyzkouseno dokonce dvakrat
faktem je ze to chce trosku myslet ale hlavne to vzit silou
a kdyz to nejde silou, tak to vzit jeste vetsi silou
staci zaprit u remenice velkym sroubovakem nebo kusem zeleza
a do sahary vrazit golu s poradnou pakou a je to
nakonec jsem si na to vyrobil takovou prima pomucku
remenici s privarenou trubkou aby to bylo jednodussi
rad vam to vyfotim abyste vedeli jak na to
faktem je ze to chce trosku myslet ale hlavne to vzit silou
a kdyz to nejde silou, tak to vzit jeste vetsi silou
staci zaprit u remenice velkym sroubovakem nebo kusem zeleza
a do sahary vrazit golu s poradnou pakou a je to
nakonec jsem si na to vyrobil takovou prima pomucku
remenici s privarenou trubkou aby to bylo jednodussi
rad vam to vyfotim abyste vedeli jak na to
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
potvrzuji že to jde - chce to jen řemenici pořádně zafixovat(v koordinaci s tím aby matka vzadu byla ve vhodné poloze pro povolování) a golou (nejlépe trochu nastavenou trubkou) pořádně cuknout - ne jen pasivně táhnout, ale pěkně si cuknout (sílu to teda chce to jó) a v rákosí křupne, ve vrbě lupne a ........................Herbie píše:mno nemuzu za to ze ty mas vsecky dynama a alternatory s jinou remenici
ja mam vsecky stejny, tudiz mi na ne pasuje ten pripravek, tudiz to v aute povolim
proste mas smolika pacholika
jo a na fixaci řemenice jsem použil pohrabáč od kotle - skvělej přípravek
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM