Jak vymenit dynamo

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
FEVER
ex fever.pitch
Příspěvky: 461
Registrován: 07 črc 2004
Bydliště: Jince, jsem-li pozván neodmítnu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od FEVER »

Právě aktuální, to ste mi neudělali radost, jak já to budu povolovat, to se navztekam. mam nářadí akorát na jemnou mechaniku, klíče do 30ti.

Obrázek

( www.navijarna.cz dělají opravy takových zařízení )

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

dá se koupit 36ka šeštihranej ořech i na standardní golu :wink: - když to máš takhle sundaný jako celek
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
JARIS
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 378
Registrován: 21 čer 2004
Bydliště: Studenec TR

Příspěvek od JARIS »

Pokud ho chceš spravit tak mi ho pošli,dam ti ho do kupy.NapišSZNebo ho vem na broukání.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Najlepsie na to je pneumaticky "impact "tool,aky sa pouziva v pneu servisoch na kola.

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Capario »

Ehm..mám problémek
Potřebuju vyndat dynamo,postupuju podle Pětišroubovo návodu, Herbiho jsem zavhrl, protože asi teda jakože nemám dostatečnou sílu, bo co :(
Dostal jsem se ke všem deseti krokům, ale sahara jde zvednout maximálně o tři čísla. Vadí sání a karbec k tomu abych mohl po pravé straně vysunout větrák i s dynamem. Když chci sundat karbec, zadní šteft ( spoj karbec - sání) je dost blbě vzadu, k povolení se člověk jentak nedostane. Všechny možný šrouby zezadu u termostatu jsem povolil, ale tuším že právě v tom termostatu je problém. Tyčka vespod termostatu je venku. Dělal jsem všechno horem, proto mám dotaz estli se k dostatečnému povolení termostatu leze spodem auta či nikoliv.
Better smoke and fly then drink and drive

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

musíš mít termostat sešroubovanej z táhla - tyčky

karburátor asi musí dolů, zadní matku povoluju očkovým klíčem
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

Já na zadní šroub pod karbecem používám vlastnoručně vyrobený klíček zároháček. Vyroben metodou starých mistrů, tedy nikoliv céóčkem, nýbrž "elektrikou" s níž dva chlapi sotva hnou.
Obdivné komentáře k preciznosti sváru a případné objednávky přijímám po SZ. :lol:

Obrázek

Uživatelský avatar
soe2
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3440
Registrován: 16 kvě 2005
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od soe2 »

no a já si pomáhám Golovým vynálezem...taky to jde...
i když zárožák je hustý....
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny

Uživatelský avatar
Martin Šild
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 600
Registrován: 29 led 2007
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Martin Šild »

axoun píše:
Obdivné komentáře k preciznosti sváru a případné objednávky přijímám po SZ. :lol:
Lze objednat i celou sadu zároháků? =D>

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Capario »

Je to venku, díky chlapi za radu. Bránil jsem se vymontování karbece, tak nejak jsem doufal že to jde bez toho, ale takhle to bylo docela rychlý. Axi: mám krásnější, že jo. 8)

Obrázek

Really thanks.
Better smoke and fly then drink and drive

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

krasny klice
hodnotim design :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

Ano ano, děkuji. Mé očekávání bylo naplněno. (Sice jsem řikal, že obdivné komentáře přijímám jen po SZ, ale budiž).
Ten první klíč pochází z mého ranného svářečského období.
Tito jsou již z další etapy vývoje. (Na zároháky já si prostě potrpim).

Obrázek

Když budete hodní, nechám vás nahlédnout do samotné dílny současné TOP produkce. :lol:

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...pěkný Axi...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
firestorm69
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1090
Registrován: 21 bře 2009
Bydliště: Bratislava

Re: Jak vymenit dynamo

Příspěvek od firestorm69 »

Kedže som dnes úspešne spáchal výmenu 6V dynama za 12V, pridám aj ja svoju trošku do mlyna.
Mal som asi výhodu v tom, že som menil tzv. "z auta do auta", takže mierny problém bol len s výmenou a zapojením #-o neorigo 6V relátka (DDR, asi traboš?) pod zadným sedadlom pri regleri.

Čo ma ale celkom potešilo bolo zistenie, že:

1. Netreba demontovať kapotu motora (pri nadvyhnutí sahary a vyťahovaní dynama stačí privrieť kapotu do polovice, tak aby sa pružina kapoty zdvihla. Samodomo mechanik klačí na kolenách, pomocník (odporúčam!) potrebuje len jednu ruku aby ťahal (mixoval hore-dolu :lol: )za saharu v mieste napojenia pravej papierovej hadice a miesta pod kapotou je akurát)

2. Karburátor, teda problémová zadná skrutka ide v pohode povoliť (samo, že aj zatiahnuť) prstencovým klúčom (hercules)

3. Termostat ani spodné hadice kúrenia (choboty) odpájať netreba, ani vyvliekať plynové lanko zo sahary dozadu (saharu stačí povoliť len na bokoch, teda 2 skrutky) Potom už len odmontovať sponu dynama a nohy a štyri skrutky na prsiach dynama.

4. Pri vyťahovaní dynama stačí nadvyhnúť saharu na pravej strane (pomocník ťahal saharu dohora a ja som gynekologicko-pôrodníckym manévrovaním dynamo vytiahol) Ten istý postup bol úspešný aj pri montáži


:wink:
carpe diem

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1977
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vymenit dynamo

Příspěvek od VW181 »

A jaký to byl motor?
Mám za to, že u boudy pro větší chladič je problém.
Už se na to chystám cca 2 roky, že vytáhnu motor a dám nový altík.... #-o
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: Jak vymenit dynamo

Příspěvek od Pětišroub »

není jednodušší celý motor vyrazit ven?:-)

Mě tedy vyndání alternátoru z vozu trvá po drobné úpravě asi 15 minut :)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1977
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vymenit dynamo

Příspěvek od VW181 »

Pětišroub píše:není jednodušší celý motor vyrazit ven?:-)

Mě tedy vyndání alternátoru z vozu trvá po drobné úpravě asi 15 minut :)
Jasně, ale mám tam i tažné.
Už chystám celý motor, protože ten starý je olejnička.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Jak vymenit dynamo

Příspěvek od Herbie »

Dvoukánálovou saharu s alternátorem jsem ven bez sundání zadni kapoty včetně držáků nevyndal

sundat kapotu , vytahnout saharu a vratit ji zpatky je rychlejsi a jednodusší než vyndavat ven motor
... a vůbec !

Uživatelský avatar
firestorm69
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1090
Registrován: 21 bře 2009
Bydliště: Bratislava

Re: Jak vymenit dynamo

Příspěvek od firestorm69 »

VW181 píše:A jaký to byl motor?
Mám za to, že u boudy pro větší chladič je problém.
Už se na to chystám cca 2 roky, že vytáhnu motor a dám nový altík.... #-o

Mám tam 1300ccm a z takého istého som to aj páčil. :wink:

Saharu som nevyberal, len povolil dve bočné skrutky a stačilo ju ponadvyhovať, skrátka trochu pohýbať horedolu.
carpe diem

Uživatelský avatar
Peta.vw.maniak
Příspěvky: 76
Registrován: 04 čer 2012

Re: Jak vymenit dynamo

Příspěvek od Peta.vw.maniak »

včera jsem měnil altík a jestli můžu napsat: tak práce celkem 2h,sundat kapotu s pantama-nadzdvihnout saharu-sundat karbec-sundat nohu pod altíkem-povolit 4imbusy co drží altík v sahaře a vyjmout ven-sundat vrtuli-dát na novej altík a cele opakovat po zpátku ....brnkačka (až na povolování té vrtule :D )

Odpovědět