Upravene/silnejsi BRZDY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
ugo fantozzi
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 393
Registrován: 11 lis 2005
Bydliště: nussdorf

Upravene/silnejsi BRZDY - všeobecná rozprava

Příspěvek od ugo fantozzi »

Je tu spousta topiců o tunění motorů, některý zřejmě budou nebo už mají spoustu koní a mě by zajímalo, jestli páni konstruktéři pomysleli taky na to, jak svoje divočáky zastavit. A pokud ano mohli by poskytnout nějaká fota? Přes upravený brzdy je to tady dost chudý...

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: BRZDY - všeobecná rozprava

Příspěvek od OB »

Si dovolím se svou troškou do mlýna.
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=12781" onclick="window.open(this.href);return false;
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: BRZDY - všeobecná rozprava

Příspěvek od udeeska »

Ale to uz tu preci davno mame :wink:
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... dy#p280813" onclick="window.open(this.href);return false;
Vwase nocni sichta...

ugo fantozzi
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 393
Registrován: 11 lis 2005
Bydliště: nussdorf

Re: BRZDY - všeobecná rozprava

Příspěvek od ugo fantozzi »

Asi došlo k malému nedorozumění. Mě spíš šlo o úpravu brzd než o rady ve stylu "urval jsem odvzdušňovák - prosím pomozte". Název topicu je špatný. Ale pokud to sloučíte s tím původním, přesto prosím o Vaše poznatky. Hlavně Vás, kterým to hodně jede.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: BRZDY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pětišroub »

Předek mam kotouče z 1500, zadek bubny z varianta, hlavní válec je speciální pro kotoucovky. Zadní prasatka jsou původem z předních bubnu 1302. Na jaře dám pancerovy hadice ale i tak to brzdí adekvátně. Cílem bylo vše z OEM dílů. Nezaznamenal jsem situaci kdy by mi chyběla brzdna síla.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: BRZDY - všeobecná rozprava

Příspěvek od john »

Nazor je vseobecne taky, ze do 100 Hp / na kolesach / su orig. brzdy stale dostatocne...ja sa priklonim k nazoru, ze zvacsenim frikcnej plochy vpredu pomocou inych nez originalnych brzdicov je velmi zdrave..pokial clovek nechce menit na Porsche pattern, su vhodne Brembo brzdice po odstaneni medzikusu.Taktiez Wilwood sedia a pracuju dobre...To vsetko pri udrzani orig. hlavneho valca.
Naposledy upravil(a) john dne 17 úno 2013, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Upravene/silnejsi BRZDY - všeobecná rozprava

Příspěvek od wally »

U mě též, sice má bus cca 1300kg. Ale na béčku jsou brzdy podle mě dostatečně dimenzované a s posilovačem.

Mám teda, už nasyslený fungl zadní třmeny z Golfa4, které se dávají na zadky v setu od EMPI apod.
Takže přijde jejich čas.
_71_onwards_Bay__49e39ea5a5244.jpg
_71_onwards_Bay__49e39ea5a5244.jpg (36.87 KiB) Zobrazeno 9879 x
Předek je ovšem vždy limitován velikostí kol, pokud se nezachovává původní kotouč. :(
Samo že původní, ale nejsou dutý a je otázkou jejich zvlnění v rámci přehřátí.
Ale bavíme se tady o jiných situacích, než běžné ježdění a sprintech :wink:
Další věc že větší kotouče váží víc a je to další rotační hmota, kterou je potřeba uvést do pohybu a pak zastavit...

Ilustrační foto:
IMG_1292%20(Large).jpg
weedeater056jl6.jpg
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

ugo fantozzi
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 393
Registrován: 11 lis 2005
Bydliště: nussdorf

Re: Upravene/silnejsi BRZDY - všeobecná rozprava

Příspěvek od ugo fantozzi »

No, takhle jsem to myslel! Jen houšť - saju jako houba! (Informace :wink: )

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Upravene/silnejsi BRZDY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

Pro majitele starších ročníků a milovníky dobového tuningu je možnost posílení brzdového systému bubny z Porsche 356.
Zde např. verze z 356A. Buben většího průměru i šířky a krásně vyplní celý ráfek.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
A pro porovnání, vlevo 356A, vpravo VW sériový buben.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

máchal
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 457
Registrován: 11 led 2008

Re: Upravene/silnejsi BRZDY - všeobecná rozprava

Příspěvek od máchal »

A nebo je tu ještě další možnost... :P
Přílohy
brzdy.jpg
brzdy.jpg (39.5 KiB) Zobrazeno 9677 x

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Upravene/silnejsi BRZDY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pětišroub »

a detaily?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

máchal
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 457
Registrován: 11 led 2008

Re: Upravene/silnejsi BRZDY - všeobecná rozprava

Příspěvek od máchal »

Brouk r.v. 62, sada kotoučových brzd EMPI, běžně k dostání v u kteréhokoliv z našich dodavatelů. :wink: http://shop-vwbrouk.cz/sada-prednich-ko ... 20400.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jen si to nerozumí se sníženýma nábojema, a to hodně... V době kdy jsem vše pořizoval, však jiná varianta zvolit nešla. Od minulého týdne se v ČR dá pořídit celá sada včetně snížených nábojů, kdy se třmen montuje přímo na náboj. Takže pro potencionální zájemce snižování a zvyšování výkonu ideální řešení.
http://www.broukservis.cz/vw-t-1-2-3-4- ... 65-i32451/" onclick="window.open(this.href);return false;

Já si prostě netroufám s bubnama a silnějším motorem na silnici vyjet. #-o I na obsah 1500ccm byly bubny podle mě málo. Né náhodou páni v továrně do brouků s tímto motorem kotouče montovali sériově. Jen bylo nutné vyměnit brzdový válec za dvouokruhový a někam narvat nádržku brzd.kapaliny. O výsledku Vás budu pochopitelně informovat. Více foto snad již brzy v projektech :roll: :P

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Upravene/silnejsi BRZDY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lišák »

ugo fantozzi píše:No, takhle jsem to myslel! Jen houšť - saju jako houba! (Informace :wink: )
A co takhle se podělit o své zkušenosti nebo poznatky které jsi už získal? A nebo případně specifikovat jaký problém řešíš. Nemělo by to být jenom o nasávání, ale také se občas vyždímat /informace :wink:/ .
Každý celek se skládá z detailů.

ugo fantozzi
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 393
Registrován: 11 lis 2005
Bydliště: nussdorf

Re: Upravene/silnejsi BRZDY - všeobecná rozprava

Příspěvek od ugo fantozzi »

Ale vždyť to celé není přece jenom pro mě. Co se týče brzd, žádné takové úpravy jsem ještě nedělal, protože to na mých autech nebylo potřeba. 1303 i bus - obě bez úprav brzdili adekvátně ke svému výkonu. Teď ale nosím v hlavě takovej plán... Bude to ale horizont konce tohoto, nebo možná příští rok. Samo, že se pochlubím, bude-li čím.

rišmen
Příspěvky: 165
Registrován: 13 čer 2012

Re: Upravene/silnejsi BRZDY - všeobecná rozprava

Příspěvek od rišmen »

Já šel svou cestou, použil jsem kotouče + plovoucí třmeny z Golf II Gti. Náboj a držák vlastní výroba.

Uživatelský avatar
p3p1k
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 388
Registrován: 03 zář 2007
Bydliště: praha

Re: Upravene/silnejsi BRZDY - všeobecná rozprava

Příspěvek od p3p1k »

rišmen píše:Já šel svou cestou, použil jsem kotouče + plovoucí třmeny z Golf II Gti. Náboj a držák vlastní výroba.
četl jsem někde že se dají upravit brzdy z VW golf II a dát je na zadek je to tvůj případ?
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky ;)
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )

doka 4wd
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 302
Registrován: 21 říj 2012

Re: Upravene/silnejsi BRZDY - všeobecná rozprava

Příspěvek od doka 4wd »

UGO,ty lumpe. To nevíš,že brzda je pedál pro slabocha.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Upravene/silnejsi BRZDY - všeobecná rozprava

Příspěvek od udeeska »

doka 4wd píše:UGO,ty lumpe. To nevíš,že brzda je pedál pro slabocha.
....ano kdyz jsem, se ucil v CSAD,tak jsme meli mistra na cvokarne(dina na obkladani bzdovych celisti
a spojkovych lamel),ktery rikaval,ze kdo brzdi je hovado :D .Pozdeji zkratil svoji S100 o metr v dopravni nehode :D .
Vwase nocni sichta...

rišmen
Příspěvky: 165
Registrován: 13 čer 2012

Re: Upravene/silnejsi BRZDY - všeobecná rozprava

Příspěvek od rišmen »

to p3p1k:
golfí brzdy mám jen vepředu.
Co se týče třmenů z golfa na zadek- radši bych použil z oktávky. Daj se koupit nový a můžeš si vybrat ze dvou velikostí pístku.Myslím, že maj i větší destičky. Kotouč a náboj je větší problém. Já se rozhodl pro náboj z Typ3, na to upravenej broučí kotouč(přední). Držák vlastní výroba. Jeto zatím jen vize do budoucna, na můj cca 60ps motor bohatě stačej vzadu bubny. Většinou lidi dávaj kotouče dozadu protože je chtěj, ne proto je to jejich auto potřebuje.

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Upravene/silnejsi BRZDY - všeobecná rozprava

Příspěvek od wally »

Kotouče se dají koupit od Empi čistý bez paternu a můžeš si vrtnout rozteč jakou chcete, jen pak doladit Drzak třmenů. Kotouč je cca 1800,- zadek.
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Odpovědět