spíš aby to při explozi neuvolnilo montážní pěnu ve sloupcích a nevletělo to i do kabiny, nemluvě o broucích napadených kutilem kde to je všemožně nabastlený
Nechtěl jsem tu vyvolat diskuzi neznalých věci a obávačů z boulí na kapotách. Možná vás sklamu, ale boule se konat nebudou. Koule má naprosto jiné složení než zábavná pyrotechnika a výbušniny, takže vyvolá tlak dostatečný pro rozptýlení prášku, ale nedostatečný pro poškození chráněného zařízení.
Pokud někomu nestačí doporučené použití výrobce i do automobilů a uzavřených prostor elektrorozvaděčů, demonstrativní video a já nevím co, pak je mi líto, nikoho přesvědčovat nebudu. Chtěl jsem jen poukázat na možnou alternativu k hasícímu přístroji.
Spíš bych se ale přikláněl vozit kouli jako součást výbavy jak psal Herbie, protože může být problém s teplotou skladování. Záleží to na tom v jakém teplotním rozmezí se pohybuje motorový prostor za provozu. Pokud teplota bude dlouhodobě překračovat 85°C, mohl by být problém s dlouhodobou spolehlivostí. V technickém listu se dočteme, že vhodná teplota skladování je -40°C až +85°C, (při vyšší teplotě sice nedojde k zapálení, ale může dojít k degradaci materiálů, k zapálení dojde až při styku s plamenem). Proto bude lepší vozit kouli u výbavy a v případě požáru otevřít dekl a hodit do ohně, tak asi tak...
osobně tu kouli považuji za dobrý nápad,ale co se nedá ojebat a okecat je fyzika.nevím jak je silná počinová nálož,ale až se ten hasič s tou hořící koulí nechá zavřít do brouka a bude schopen ji i po tom doporučit,možná mě přesvědčí o její neškodnosti. ale osobně po zkušenostech bych raději hasil plynem nebo pěnou. prášek má nepříjemnou vlastnost že je agresivní pro kov. sice mi něco uhasil,ale vypadalo to jak postřik kyselinou...