Výměna mokré převodovky za suchou
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 311
- Registrován: 28 bře 2006
- Bydliště: Benešov
Re: Výměna mokré převodovky za suchou
tak už jsem zase pokročil a pokusil se o to předělání... jde mi to pomalu ale jistě... snad
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 311
- Registrován: 28 bře 2006
- Bydliště: Benešov
Re: Výměna mokré převodovky za suchou
prosím potřeboval bych poradit od zkušených členů, nebo i nezkušených.
jak mám nastavit zadní torzky když je to na buggy, která bude určitě o dost lehčí než brouk.
nechce se mi to pak znova rozebírat a přenastavovat.
jde mi asi jen o jeden zub. Buď je rameno zároveň s dorazem nebo je o jeden zub pod dorazem.
jak to prosím vidíte...???
já si myslím že rovnoběžně aby to pak nešlo při tlumení až na doraz a nebouchalo to??, ale nevím, raději si nechám poradit.
jak mám nastavit zadní torzky když je to na buggy, která bude určitě o dost lehčí než brouk.
nechce se mi to pak znova rozebírat a přenastavovat.
jde mi asi jen o jeden zub. Buď je rameno zároveň s dorazem nebo je o jeden zub pod dorazem.
jak to prosím vidíte...???
já si myslím že rovnoběžně aby to pak nešlo při tlumení až na doraz a nebouchalo to??, ale nevím, raději si nechám poradit.
Re: Výměna mokré převodovky za suchou
Nastavovat torzky musis na "obou koncich", tj jak u ramene tak u stredu kde je torzka fixovana. neb na kazdem konci ma jiny pocet zubu a Prak tu kdysi daval navod. Jde o to, ze pro pozadovanou vejsku nastavis treba na vnejsi strane nekolik zubu a na vnitrni jiny pocet opacnym smerem a ve vysledku dosahnes kyzene zmeny, treba i jen o 1cm (ted kecam, jiz to z hlavy nevim, ale principialne to sedi...)
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna mokré převodovky za suchou
Zuby jsou tam dvoje... a buggy ti fakt bouhat nebude... [-o<matesxxx píše:prosím potřeboval bych poradit od zkušených členů, nebo i nezkušených.
jak mám nastavit zadní torzky když je to na buggy, která bude určitě o dost lehčí než brouk.
nechce se mi to pak znova rozebírat a přenastavovat.
jde mi asi jen o jeden zub. Buď je rameno zároveň s dorazem nebo je o jeden zub pod dorazem.
jak to prosím vidíte...???
já si myslím že rovnoběžně aby to pak nešlo při tlumení až na doraz a nebouchalo to??, ale nevím, raději si nechám poradit.
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
Re: Výměna mokré převodovky za suchou
To by ses divil jak buggy bouchá do dorazu !!!
na té mojí když to skládali tak evidentně nepředpružili ani trošku
a v dorazech jsem v podstatě pořád.
Takže za mě předpružit
ale pochopitelně méně než je předepsáno u brouka
na té mojí když to skládali tak evidentně nepředpružili ani trošku
a v dorazech jsem v podstatě pořád.
Takže za mě předpružit
ale pochopitelně méně než je předepsáno u brouka
... a vůbec !
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 311
- Registrován: 28 bře 2006
- Bydliště: Benešov
Re: Výměna mokré převodovky za suchou
To: Šíša: ani mi nejde tak o to abych měl nějak přesnou výšku na centáky, přeci jen u buggy je to skoro +- 10 cm a je to jedno.. v blatníku místa dost.
jde mi opravdu jenom o to aby, když to napíšu blbě, někde skočím přes nějaký hup, koleje, díru v silnici aby mi to nebouchalo o ten spodní doraz.... ( horní snad ne?? na to je buggy asi lehká?? )
jde mi opravdu jenom o to aby, když to napíšu blbě, někde skočím přes nějaký hup, koleje, díru v silnici aby mi to nebouchalo o ten spodní doraz.... ( horní snad ne?? na to je buggy asi lehká?? )
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna mokré převodovky za suchou
Asi bych začal tím, jak má být nastavené předpětí torzních tyčí na broukovi a následně to upravil dle potřeb lehčí buggy.
Na brezelovi se pro torzní tyče o průměru 25mm doporučuje osadit "šavle" tak aby ve volné poloze svíraly s podvozkem úhel 8.5 stupně. Shodou okolností jsem to nastavoval tento víkend na svém autě. Stejné torzky jsou pak i na broucích 64-67.
Hmotnost brouka je cca 730 kg, hmotnost buggy znáš zase ty, tak si můžeš dopočítat základní úhel abys nebyl úplně mimo.
PS: pokud by byl zájem, dohledal bych fotky.
Na brezelovi se pro torzní tyče o průměru 25mm doporučuje osadit "šavle" tak aby ve volné poloze svíraly s podvozkem úhel 8.5 stupně. Shodou okolností jsem to nastavoval tento víkend na svém autě. Stejné torzky jsou pak i na broucích 64-67.
Hmotnost brouka je cca 730 kg, hmotnost buggy znáš zase ty, tak si můžeš dopočítat základní úhel abys nebyl úplně mimo.
PS: pokud by byl zájem, dohledal bych fotky.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1028
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Výměna mokré převodovky za suchou
Vážil jsem buggy před 14dny a váží bez řidiče 720kg teda ta moje
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 311
- Registrován: 28 bře 2006
- Bydliště: Benešov
Re: Výměna mokré převodovky za suchou
ty jo že by bugina byla skoro stejně těžká jako brouk???liba píše:Vážil jsem buggy před 14dny a váží bez řidiče 720kg teda ta moje
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 311
- Registrován: 28 bře 2006
- Bydliště: Benešov
Re: Výměna mokré převodovky za suchou
No možná že by mi pomohlo nějaké to foto... nějak si neumím představit těch 8,5 stupně??Sam píše:Asi bych začal tím, jak má být nastavené předpětí torzních tyčí na broukovi a následně to upravil dle potřeb lehčí buggy.
Na brezelovi se pro torzní tyče o průměru 25mm doporučuje osadit "šavle" tak aby ve volné poloze svíraly s podvozkem úhel 8.5 stupně. Shodou okolností jsem to nastavoval tento víkend na svém autě. Stejné torzky jsou pak i na broucích 64-67.
Hmotnost brouka je cca 730 kg, hmotnost buggy znáš zase ty, tak si můžeš dopočítat základní úhel abys nebyl úplně mimo.
PS: pokud by byl zájem, dohledal bych fotky.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 311
- Registrován: 28 bře 2006
- Bydliště: Benešov
Re: Výměna mokré převodovky za suchou
na netu jsem našel ještě nějaké stupně ale zase uplně jiné....
Torsion Bars Maximum Angle Of Twist For Standard Bars
Bar Diameter 1000 Series 21 3/4" 1100 Series 24 11/16" 1200 Series 26 9/16"
23mm 31.0° 36.7° 39.3°
24mm 29.7° 35.2° 37.6°
25mm 28.5° 33.7° 36.1°
26mm 27.5° 32.5° 34.8°
27mm 26.4° 31.3° 33.5°
28mm 25.5° 30.1° 32.2°
29mm 24.6° 29.1° 31.1°
30mm 23.8° 28.1° 30.1°
Torsion Bars Maximum Angle Of Twist For Standard Bars
Bar Diameter 1000 Series 21 3/4" 1100 Series 24 11/16" 1200 Series 26 9/16"
23mm 31.0° 36.7° 39.3°
24mm 29.7° 35.2° 37.6°
25mm 28.5° 33.7° 36.1°
26mm 27.5° 32.5° 34.8°
27mm 26.4° 31.3° 33.5°
28mm 25.5° 30.1° 32.2°
29mm 24.6° 29.1° 31.1°
30mm 23.8° 28.1° 30.1°
Re: Výměna mokré převodovky za suchou
Tumáš, Ty divochu. Je to Prakovo dílo, tak mu poděkuj ,-)
http://www.vwbroukklub.cz/nuke/modules. ... cle&sid=22" onclick="window.open(this.href);return false;
elvis
http://www.vwbroukklub.cz/nuke/modules. ... cle&sid=22" onclick="window.open(this.href);return false;
elvis
... do killa !
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 311
- Registrován: 28 bře 2006
- Bydliště: Benešov
Re: Výměna mokré převodovky za suchou
tak dík....elvis píše:Tumáš, Ty divochu. Je to Prakovo dílo, tak mu poděkuj ,-)
http://www.vwbroukklub.cz/nuke/modules. ... cle&sid=22" onclick="window.open(this.href);return false;
elvis
no ani mi tu tak nejde o postup to je brnkačka i bez návodu ale spíš o nějaké zkušenosti a postřehy. Nebo taky vůbec zjistit jaké je originál nastavení, kde je vlastně to rameno když se povysadí z toho spodního dorazu. abych se měl od čeho odrazit jak to má nastavené težší brouk. a pak to dám třeba o zub výš, tím pádem by měla být ta torzka méně napružená na lehčí auto.
zeptám se asi uplně nejjednodušeji. Když první fotka kde spodek ramene je zároveň s dorazem je 0 pak druhá fotka je o zub níž, tak brouk to má o ten zub níž nebo až o dva zuby níže.??
Re: Výměna mokré převodovky za suchou
hochu zapoj trochu hlavu
už tu bylo napsáno vše a ty se ptáš pořád dokolečka
takže znova:
1.
"někde skočím přes nějaký hup, koleje, díru v silnici aby mi to nebouchalo o ten spodní doraz.... ( horní snad ne?? na to je buggy asi lehká?? )"
-spodní doraz, on to vlastně není doraz, netrpí žádnými rázy, je tam jen proto aby ti ta šavle zůstala předpružená a nevyskočila když nadzvedneš auto
-horní doraz umí mlátit jak sfiňa když to nepředpružíš. Buggy je sice lehká, ale vzadu kde je motor a prevodovka to zas není o tolik (vlastní zkušenost)
2.
"Když první fotka kde spodek ramene je zároveň s dorazem je 0 pak druhá fotka je o zub níž, tak brouk to má o ten zub níž nebo až o dva zuby níže.??"
ano, nebo spíš o víc než dva zuby
už tu bylo napsáno vše a ty se ptáš pořád dokolečka
takže znova:
1.
"někde skočím přes nějaký hup, koleje, díru v silnici aby mi to nebouchalo o ten spodní doraz.... ( horní snad ne?? na to je buggy asi lehká?? )"
-spodní doraz, on to vlastně není doraz, netrpí žádnými rázy, je tam jen proto aby ti ta šavle zůstala předpružená a nevyskočila když nadzvedneš auto
-horní doraz umí mlátit jak sfiňa když to nepředpružíš. Buggy je sice lehká, ale vzadu kde je motor a prevodovka to zas není o tolik (vlastní zkušenost)
2.
"Když první fotka kde spodek ramene je zároveň s dorazem je 0 pak druhá fotka je o zub níž, tak brouk to má o ten zub níž nebo až o dva zuby níže.??"
ano, nebo spíš o víc než dva zuby
... a vůbec !
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna mokré převodovky za suchou
It's easy... Veď si přímku osou tunelu a druhou přímku která vede osou "šavle". Tyto dvě přámky spolu svírají nějaký úhel a to je to o čem hovořím.matesxxx píše:No možná že by mi pomohlo nějaké to foto... nějak si neumím představit těch 8,5 stupně??Sam píše:Asi bych začal tím, jak má být nastavené předpětí torzních tyčí na broukovi a následně to upravil dle potřeb lehčí buggy.
Na brezelovi se pro torzní tyče o průměru 25mm doporučuje osadit "šavle" tak aby ve volné poloze svíraly s podvozkem úhel 8.5 stupně. Shodou okolností jsem to nastavoval tento víkend na svém autě. Stejné torzky jsou pak i na broucích 64-67.
Hmotnost brouka je cca 730 kg, hmotnost buggy znáš zase ty, tak si můžeš dopočítat základní úhel abys nebyl úplně mimo.
PS: pokud by byl zájem, dohledal bych fotky.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Výměna mokré převodovky za suchou
Už od pohledu bude zatížení zadních kol u buggy podobné jako u brouka, nejtěžší je motor a převodovka a ty jsou stejné. Karosérie nad a za kolama ani u brouka už moc není. Takže když nevíš jak, tak seřídit jako u brouka nebo o nejmenší stupeň měkčí (na jednom konci o zub dopředu, na druhém zpátky - který konec je který najdeš v nějakém podrobném návodu).
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna mokré převodovky za suchou
Vezmu to z jiný strany... jaký počítáš obutí??? Jestli to nechceš dělat 2x udělej to nakonec s koly a na autě...
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
Re: Výměna mokré převodovky za suchou
ty gumy jsou dobrá připomínka
ještě jak je vysoko vana nad zadními koly
mám vzadu 265/55/15, nepředpruženo, áčka jak sfiňa, doraz bouchá ale k laminátu docela daleko
ještě jak je vysoko vana nad zadními koly
mám vzadu 265/55/15, nepředpruženo, áčka jak sfiňa, doraz bouchá ale k laminátu docela daleko
... a vůbec !
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna mokré převodovky za suchou
Jo ty myslíš klasiku doraz.. ne to vymezení pohybu šavlí..Herbie píše:ty gumy jsou dobrá připomínka
ještě jak je vysoko vana nad zadními koly
mám vzadu 265/55/15, nepředpruženo, áčka jak sfiňa, doraz bouchá ale k laminátu docela daleko
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 311
- Registrován: 28 bře 2006
- Bydliště: Benešov
Re: Výměna mokré převodovky za suchou
no vzadu taky 265 15kywally píše:Vezmu to z jiný strany... jaký počítáš obutí??? Jestli to nechceš dělat 2x udělej to nakonec s koly a na autě...