Buggy - přední náprava
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Buggy - přední náprava
kdysi jem na speedstra použil tlumiče s pružinami a ořechy převařil pootočené dolů (nestavitelně). Takže původní svazky fungovaly jen jako "druhý stupeň pérování". Taková kombinace Kůčovo a Herbieho řešení. Fungovalo to dobře.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Re: Buggy - přední náprava
Dovolil bych si po pár letech "oživit" téma...
Mám na buggy štelovací nápravu, celou dobu se s tím nějak peru. Pokud to přišponuju, tak to nepruží, když to povolím, kecne to na čumák a taky to vlastně nepruží.
Podle Prakova návodu jsem nedávno přesadil zadek, takže už nemám kola do V, při té příležitosti také vyměnil tlumiče (zjistil jsem, že je jeden ohnutý) a mám tedy tendenci udělat něco i s předkem. Nějakým laborováním a měřením jsem mimo jiné zjistil, že jsou na snížené nápravě normální tlumiče, takže při mnou zvoleném kompromisu výšky auta a "tvrdosti" je to cca 3cm na doraz, což asi není mnoho. Právě jsem tedy namontoval nové tlumiče pro sníženou nápravu, a budu laborovat...
Mám na buggy štelovací nápravu, celou dobu se s tím nějak peru. Pokud to přišponuju, tak to nepruží, když to povolím, kecne to na čumák a taky to vlastně nepruží.
Podle Prakova návodu jsem nedávno přesadil zadek, takže už nemám kola do V, při té příležitosti také vyměnil tlumiče (zjistil jsem, že je jeden ohnutý) a mám tedy tendenci udělat něco i s předkem. Nějakým laborováním a měřením jsem mimo jiné zjistil, že jsou na snížené nápravě normální tlumiče, takže při mnou zvoleném kompromisu výšky auta a "tvrdosti" je to cca 3cm na doraz, což asi není mnoho. Právě jsem tedy namontoval nové tlumiče pro sníženou nápravu, a budu laborovat...
Re: Buggy - přední náprava
Po těch pár letech můžu referovat že dlouhodobě jezdím jen na ten jeden svazek torzních plátů.
Tlumiče mám sériové.
Funguje to dobře.
Tlumiče mám sériové.
Funguje to dobře.
... a vůbec !
Re: Buggy - přední náprava
Tak jsem včera po montáži nových tlumičů pro sníženou nápravu provedl testovací jízdu...
Velká změna proti sériovým tlumičům je, že to nejde na doraz, a při každé větší nerovnosti se neozve ta nepříjemná rána. Nicméně mi přijde, že je to ještě tvrdší, než to bylo. Při montáži tlumičů jsem musel nápravu "povolit" z původní polohy, protože jsem nedokázal nahoře tlumič chytit, už jsem zvedal celý auto, a nějaký centimetr pořád chyběl. Po uchycení tlumičů jsem nápravu jen trochu napružil, ale po dosednutí auta z heveru na zem, si to ještě pěkně lehlo. Našponoval jsem to tedy co mi síly stačily, auto bych klidně snesl ještě vyšší, ale předek je už teď tvrdej, takovej "uskákanej".
Půjdu zkusit tedy povolit vršek a nechat to jen na spodních prutech, mám ale obavu, že si to zase lehne strašně nízko, a to zrovna u toho Karmanna nevypadá uplně hezky. Námitka, proč mám na autě sníženou nápravu, když ho nechci mít na zemi se nepřijímá, prostě jsem to s ní koupil . Jen bych rád docílil stavu, kdy bude štelovací náprava co možná nejvejš, a bude to nějak fungovat. Pro orientaci ještě pár čísel, měřeno vždy na "délce" tlumiče.
Sériový tlumiče před výměnou: vyvěšený na heveru 41cm, prázdný auto na zemi 38cm, doraz tlumiče 35cm. Tlumič je o hodně delší, ale víc se to nikdy nevyvěsilo, asi to níž nepustí ten svazek?
Tlumiče empi pro sníženou nápravu: na heveru 37 cm (max délka tlumiče), prázdný auto na zemi 34 cm a doraz tlumiče 26 cm, tam se to předpokládám nikdy nedostane...
Velká změna proti sériovým tlumičům je, že to nejde na doraz, a při každé větší nerovnosti se neozve ta nepříjemná rána. Nicméně mi přijde, že je to ještě tvrdší, než to bylo. Při montáži tlumičů jsem musel nápravu "povolit" z původní polohy, protože jsem nedokázal nahoře tlumič chytit, už jsem zvedal celý auto, a nějaký centimetr pořád chyběl. Po uchycení tlumičů jsem nápravu jen trochu napružil, ale po dosednutí auta z heveru na zem, si to ještě pěkně lehlo. Našponoval jsem to tedy co mi síly stačily, auto bych klidně snesl ještě vyšší, ale předek je už teď tvrdej, takovej "uskákanej".
Půjdu zkusit tedy povolit vršek a nechat to jen na spodních prutech, mám ale obavu, že si to zase lehne strašně nízko, a to zrovna u toho Karmanna nevypadá uplně hezky. Námitka, proč mám na autě sníženou nápravu, když ho nechci mít na zemi se nepřijímá, prostě jsem to s ní koupil . Jen bych rád docílil stavu, kdy bude štelovací náprava co možná nejvejš, a bude to nějak fungovat. Pro orientaci ještě pár čísel, měřeno vždy na "délce" tlumiče.
Sériový tlumiče před výměnou: vyvěšený na heveru 41cm, prázdný auto na zemi 38cm, doraz tlumiče 35cm. Tlumič je o hodně delší, ale víc se to nikdy nevyvěsilo, asi to níž nepustí ten svazek?
Tlumiče empi pro sníženou nápravu: na heveru 37 cm (max délka tlumiče), prázdný auto na zemi 34 cm a doraz tlumiče 26 cm, tam se to předpokládám nikdy nedostane...
Re: Buggy - přední náprava
Chyba.
Nejprve nastavit napravu.
Zaaretovat - dotahnout orechy.
Teprve pak nasadit tlumice.
Nedosahne-li snizenej tlumic do "ucha" pouzit hever a rameno prizvednout.
Btw ty snizeny tlumice jsou dycky tvrdsi.
Nejprve nastavit napravu.
Zaaretovat - dotahnout orechy.
Teprve pak nasadit tlumice.
Nedosahne-li snizenej tlumic do "ucha" pouzit hever a rameno prizvednout.
Btw ty snizeny tlumice jsou dycky tvrdsi.
... a vůbec !
Re: Buggy - přední náprava
Tak jsem to měl v plánu a taky to tak dělal, než jsem zjistil, že to nepůjde. Náprava zůstala nastavená jak byla, tlumiče jsem si chytil na ramena. Auto jsem měl na heveru a takovou "hydraulickou nohou" přizvedával rameno. Už jsem zvedal celý auto, až sem měl strach, že to spadne z heveru, a pořád kousek k chycení tlumiče nahoře chyběl.Herbie píše:Chyba.
Nejprve nastavit napravu.
Zaaretovat - dotahnout orechy.
Teprve pak nasadit tlumice.
Nedosahne-li snizenej tlumic do "ucha" pouzit hever a rameno prizvednout.
Btw ty snizeny tlumice jsou dycky tvrdsi.
Tlumiče asi budou tvrdší, měly by být "sportovní", ale pocitově na "ruční test" to velký rozdíl není.