Stavba výkonného motoru typ 4 na LPG
Re: Stavba výkonného motoru typ 4 na LPG
Milošáku..jedno jediný info prosim..proč to kurva píšeš německy?!
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Stavba výkonného motoru typ 4 na LPG
Alzheimer??
Re: Stavba výkonného motoru typ 4 na LPG
Alesi promiň, ještě poslední můj příspěvek k tvému dotazu.
Osobně se asi neznáme, tudíž nevím jak jseš zručný, zda jsi někdy motor stavěl. Tedy od základu.
Ale hodit do prostoru dotaz, chci takový a takový motor a teď mi někdo poraďte co do toho dát a kde to koupit, je skutečně známka toho, že do stavby motoru nevidíš. A proto být tebou tak bych se do takové úpravy nepouštěl.
Stavím si motory už pár let a čím více se tomu věnuji, tak zjišťuji jak málo toho vím!
Omlouvám se za to, že jsem tě možná rozladil ale ber to jako konstruktivní radu.
Osobně se asi neznáme, tudíž nevím jak jseš zručný, zda jsi někdy motor stavěl. Tedy od základu.
Ale hodit do prostoru dotaz, chci takový a takový motor a teď mi někdo poraďte co do toho dát a kde to koupit, je skutečně známka toho, že do stavby motoru nevidíš. A proto být tebou tak bych se do takové úpravy nepouštěl.
Stavím si motory už pár let a čím více se tomu věnuji, tak zjišťuji jak málo toho vím!
Omlouvám se za to, že jsem tě možná rozladil ale ber to jako konstruktivní radu.
Co přijde dál???
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba výkonného motoru typ 4 na LPG
Ctrl+c -> Crtv+v do Google překladače pak, Ctrl+c -> Crtv+v do tohoto příspěvku
V následující specifikaci lze i 100 koní dosáhnout :
vačková hřídel od 296 stupňů
obrobené hlavy válců
větší ventily, Vstup 38 mm, 44 mm výstup
Zvýšení průměr válce od 94 mm do 103 mm
Zvýšit zdvih kliky např. 71 mm až 78 mm
elektronické zapalování a vstřikování paliva
V následující specifikaci lze i 100 koní dosáhnout :
vačková hřídel od 296 stupňů
obrobené hlavy válců
větší ventily, Vstup 38 mm, 44 mm výstup
Zvýšení průměr válce od 94 mm do 103 mm
Zvýšit zdvih kliky např. 71 mm až 78 mm
elektronické zapalování a vstřikování paliva
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: Stavba výkonného motoru typ 4 na LPG
To OB: Rozhodně jsi mě nerozladil, ale nevím jak to souvisí s mým zadáním. Kdybych dotaz zněl "chci motor 100kw řekněte mi jak to mám udělat" tak bych to pochopil. Já ale docela obsáhle specifikoval co si představuji. Mám i svou představu jak a z čeho to udělat, ale protože to není můj denní chleba, tak se raději zeptám lidí co tomu opravdu rozumí (nebo nerozumí), a kteří navrhnou věci, které mohu porovnat a zhodnotit jako dobrou či mě nevyhovující. Jinak abych tě alespoň trochu uklidnil, tak jsem dělal pologenerálku motoru 1.6 (kompletní rozebrání, vyčištění, nové válce, písty, zabrušování sedel ventilů, utěsnění sestavení a pak bez jediného problému 15 000km ježdění, pak nepatrné prosakování oleje kolem gufera, a pak u svého 2l překroužkování a přetěsnění-dělám to s kamarádem automechanikem). Stejně se ale rozhodně nepovažuji za motoráře, ale za zručného kutila, který když načerpá dostatečné množství informací, zvládne téměř cokoliv. Jestli jsi potřeboval slyšet toto, abys mi poradil, tak se těším. Myslím ale že i kdybych na to neuměl sáhnout a chtěl si to někde nechat postavit, tak rozhodně nepřijdu do servisu a neřeknu postavte mi motor a zároveň nikdy nedám "jen" na jejich rady, že mi to postaví z dílů které se jim zlíbí (pokud to nebude servis kde mně nebo mým známým postavil 5 motorů a všechny byly perfektní).
Tak se ale stejně zeptám, jak by měl vypadat dle tebe dotaz na stavbu motoru, na který bych získal požadovanou odpověď?
Tak se ale stejně zeptám, jak by měl vypadat dle tebe dotaz na stavbu motoru, na který bych získal požadovanou odpověď?
Re: Stavba výkonného motoru typ 4 na LPG
To Milosak_1: Děkuji za radu. Je to teprve asi druhá trochu k tématu. Já si ji samozřejmě přečetl, ale nepřišla mi zrovna moc konkrétní a čekal jsem jestli to nerozvedeš.
Re: Stavba výkonného motoru typ 4 na LPG
Tak u tohodle bych upřímně chtěl být. Auto co má přes dvě tuny s rakví na střeše jede většinou pořád 140km/h za 8,4. To je hodnota palubního počítače? Nebos počítal z tankování? Je to totiž dost nesmysl...Ales_BUS píše:Mé nejúspornější a zároveň nejrychlejší auto na dlouhé trasy bylo mé BMW 525i 141KW. Dlouhodobá kombinovaná spotřeba na LPG byla 11,2l LPG. Při cestě na jih Itálie v 5 lidech naložený k prasknutí a s velkou rakví na střeše spotřeba 8,4l (většinou dálnice pořád 140km/h). To auto je dalece těžší než bus-jen má lepší aerodynamiku.
Re: Stavba výkonného motoru typ 4 na LPG
Mirek řeší zřejmně kokotiny na které se Aleš neptá.Škodá, že téměř nikdo krom 5Š nedokáže konstruktivně odpověďět na Alešovo dotazy.Dle mého názoru v tom má Aleš jasno, ale potřebuje konkrétní rady z praxe, které tady skoro nikdo nemá k této specifické stavbě.Linkování textů v němčině vytržených z kontextu není úplně ideální.
Než mě začnete pranýřovat, tak bych se chtěl přiznat, že také nemám žádné praktické zkušenosti k tomuto tématu a nedokážu poradit.
Budu rád když Aleše neodratíte pindama o tom jak je to zbytečné a přihodíte nějakou dobrou radu.Je škoda zadupat do země někoho kdo má zájem se podělit o své znalosti.
Než mě začnete pranýřovat, tak bych se chtěl přiznat, že také nemám žádné praktické zkušenosti k tomuto tématu a nedokážu poradit.
Budu rád když Aleše neodratíte pindama o tom jak je to zbytečné a přihodíte nějakou dobrou radu.Je škoda zadupat do země někoho kdo má zájem se podělit o své znalosti.
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba výkonného motoru typ 4 na LPG
Sám píšeš, že tady skoro nikdo nemá žádné specifikace o stavbě požadovaného motoru, asi to bude kvůli tomu, že u nás typ 4 umí pořádně postavit 2 lidi o kterých vím, a které toto fórum vůbec nezajímá. Proto sem dávám odkazy v NJ, protože v ČJ zkrátka - nejsou. V DE motory typ4 staví, mají zkušenosti a umí to (škoda, že se do debaty nezapojuje Petr914)Mauglí píše:Dle mého názoru v tom má Aleš jasno, ale potřebuje konkrétní rady z praxe, které tady skoro nikdo nemá k této specifické stavbě.Linkování textů v němčině vytržených z kontextu není úplně ideální.
Takže, k věci a koho to zajímá, ať si to přeloží sám, snažím se jen pomoc.
http://www.eckstein-kuebel.de/Motorentyp4.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: Stavba výkonného motoru typ 4 na LPG
Je to sice mimo mísu, ale zareaguji. Bylo to podle tankování. Cesta v noci bez předjíždění, snaha o úspornou ale rychlou jízdu (ve 140km/h točí 3 500ot. a má nevyšší krouťák), téměř celá po dálnici. A do Itálie je to skopce (zpět to bylo 9,8l) vše tankování do plna. A už to nechme ten motor byl chlazený špatným médiemMirek píše:Tak u tohodle bych upřímně chtěl být. Auto co má přes dvě tuny s rakví na střeše jede většinou pořád 140km/h za 8,4. To je hodnota palubního počítače? Nebos počítal z tankování? Je to totiž dost nesmysl...Ales_BUS píše:Mé nejúspornější a zároveň nejrychlejší auto na dlouhé trasy bylo mé BMW 525i 141KW. Dlouhodobá kombinovaná spotřeba na LPG byla 11,2l LPG. Při cestě na jih Itálie v 5 lidech naložený k prasknutí a s velkou rakví na střeše spotřeba 8,4l (většinou dálnice pořád 140km/h). To auto je dalece těžší než bus-jen má lepší aerodynamiku.
Naposledy upravil(a) Ales_BUS dne 11 úno 2012, celkem upraveno 1 x.
Re: Stavba výkonného motoru typ 4 na LPG
To Mauglí: Neboj. já mám čas a věřím že se časem dobereme ke nějakým návrhům, o kterých se pak rozvine ta správná diskuze (přoč kliku od xxx 82 a ne od xxx 84mmm - jaké lze očekávat rozdíly v kroutícím monetu v otáčkách xxxx atd), která bude inspirací pro ostatní. Některé zdejší diskuze jsou opravdu dlouhé a když se člověk prokouše spoustou příspěvků mimo mísu, tak se výsledek nakonec diskutujcím podařil
Re: Stavba výkonného motoru typ 4 na LPG
To Milosak_1: Děkuji. Zde je už pár zajímavých postřehů. Staví ale motory s nízkým zdvihem a sami píšou že nejsou (až na vyjímku) vhodné do busů. Já mám představu prodloužit standardní zdvih z 71mm na 78 nebo 82mm. Vysoké otáčky rád oželím. I teď jsem bral 4 000 jako strop.
Re: Stavba výkonného motoru typ 4 na LPG
Jo, těm 9,8 L už by se i dalo věřit, ale 8,4 na mě působí dojmem, žes někde ztratil jeden lístek z tankování. Na pohyb 140 km/h s takovým autem je potřeba cca 40 kW výkonu, což by znamenalo BSFC 205g/kWh a to v autech zvládaj ve svý nejlepší oblasti jen moderní diesely. Na těch 40 kW jsem bral součin Cw*A = 0,8 což by se vcelku mělo blížit pravdě, nejsem-li ještě moc optimistickej (trojka E90 má 0,63 bez rakve, E39 je větší auto, ta rakev nemá malej průřez a co se z hlediska aerodynamiky děje mezi boxem, střechou a na příčníkách si ani moc nechci představovat) a rameno valivýho odporu 0,015m. Odpor stoupání(v tomhle případně teda klesání a zápornej) se dá s klidnym srdcem zanedbat, protože jestli jsi na 1000km trase sjel o 400m níž....Ales_BUS píše:Mirek píše:Ales_BUS píše: Je to sice mimo mísu, ale zareaguji. Bylo to podle tankování. Cesta v noci bez předjíždění, snaha o úspornou ale rychlou jízdu (ve 140km/h točí 3 500ot. a má nevyšší krouťák), téměř celá po dálnici. A do Itálie je to skopce (zpět to bylo 9,8l) vše tankování do plna. A už to nechme ten motor byl chlazený špatným médiem
Jo, je to mimo mísu, každopádně mě to vcelku dost praštilo do očí, tudíž jsem reagoval - zvlášť když Aleš podle toho, co píše není jouda co mu vochcávka f tédéíčko jede vod spoda jak sviň a nejde pře 4 na sto.., ale člověk, kterej má zájem o věc a něco o tom ví a chce vědet víc. A taky na docela nesympaticky psanou reakci psal docela klidně a věcně.
Víc k tématu - osobně mám na LPG najeto cca 200kkm k maximální spokojenosti a tomu co tu Aleš plánuje bych dost fandil. Já osobně bych se vydal cestou stavby motoru ne nijak extrémně upraveného a soustředil bych se spíš na přípravu směsi. Snažil bych se jít cestou vstřikování, na takovouto úpravu by se určitě dal sehnat člověk znalý snáz, než stavitel motoru typ4. Neznám ani stříkačku z T3, je to 4bod? Pokud ano, nabízelo by se to možná jako nejsnažší cesta spáchání stříkačky, rozsah vstřikovacích map by měl vcelku odpovídat... Při nastavování LPG bych pak doporučil analyzér a nenastavovat obohacení plynu podle toho, kolik by zrovna chtěl dát benzínovej vstřik, ale nastavit podle skutečnýho směšovacího poměru - kdy já možná zbytečně, možná ne, mám radši mírně bohatší směs (bez výpočtového podložení se chlácholím představou že třeba o něco snížím teplotu a třeba i spálím o něco víc paliva než při teoreticky správném dávkování)
Snad Mauglího a případné další jedince moje kokotské úvahy nevyruší a Alešovi směrem k busu přijdou trochu relevantní a směrem k BMW najde chybějící lístek
Re: Stavba výkonného motoru typ 4 na LPG
To Mirek: Také nechci nijaký extrémy. Psal jsem cca 85Kw nebo více (to neznamená že chci 150Kw). Co se týká vstřikování tak na T2 i T3 to bylo co já vím vždy jednobodové. Když jsem se ptal, zda by na to šel napasovat moderní čtyřbodový vstřik tam mi bylo řečeno že ne, protože by nebylo jak jednotlivé vstřiky řídit. Moderní 4 bod. vstřikování plynu se dá také krásně nastavit pro všechny jízdní režimy přes PC, ale jak to udělat bez benzínového PC jsem nezjistil ani po hodinách strávených u google. A kupovat za 40 000Kč nové čtyřbodové vstřikování benzínu jen abych si mohl za 25 000Kč namontovat vstřikování plynu tedy nechci. Proto bych to řešil instalací lambdy a nechal nainstalovat lambdou řízený krokový motor pro alespoň částečnou regulaci lpg, případně zahodil karburátory a namontoval vstřikování benzínu z T3 motor 2,1l DJ-82KW. To byl jeden z mých dotazů, zda to již někdo dělal, a jaké obtíže mohu očekávat.
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba výkonného motoru typ 4 na LPG
Skus zavolat Honzu Horta 607185926,a nastiň mu svůj problém, jestli bude mít náladu,najde řešení
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: Stavba výkonného motoru typ 4 na LPG
...pokud tam nacpeš všechno tak...jak to bylo vyvinutý pro Porsche 914/VW 411/412...dostaneš z 2.0 motoru 74 kW...s elektronicky řízeným vícebodovým vstřikováním paliva Bosch D-Jetronic...
You can't win 'em all...
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 31 bře 2011
Re: Stavba výkonného motoru typ 4 na LPG
No -jsem spíše praktik než psavec , ale nedá mi to se neozvat - Ales -bus se mi na SZ - nabídku mých zkušeností se stavbou motoru typ 4 na LPG neozval , asi je mu líto prachů za telefon. Toto jsem řešil v roce 2004 - do Westky T2b jsem za rozumný peníz postavil dvoulitr speciálně pro provoz s LPG. Znamená to zvednutí komprese na 10.5 , vačka série 914 - kupoval jsem ji u Michala ve Zlíně , použil jsem komě sacího potrubí stříkačku z T3, sací potrubí ze vzduchového dvoulitra (stříkačka pro USA). Výkon na LPG odhadem 74kw - porovnání při zkoušce oproti T3 MW , které bylo v optimálním stavu vyšlo asi + 10% lepší než vodník. Motor má krásný zátah odspoda a s převodem 7/32 a čtverkou 0.825 obytku roztáhne na 160km/hod což je naprosto dostačující. Převodovku jsem postavil s uzávěrkou z T3 synchra - pomoc při přesunech v terénu. Výfuk - likvidace topníků - čtyři do jednoho , do karoserie zavěšený tlumič přez pružný člen. Motor , topení , lednice a vaření - vše bere plyn z jedinné nádrže 70L. Spotřeba - +- 11L LPG na 100km. Toto řešení považuju za rozumný kompromis cena/výkon/výdrž (zatím 22000km bez problému). Cesta zvětšením obsahu a dalšího zvedání výkonu při zachování stávajícího systému chlazení je pro běžné použití u obytky s váhou přez 2tuny cestou do nikam. Řešením by bylo , jak píše Pětišroub ostřik pístů olejem a, výkonnější ol. čerpadlo , přídavný chladič oleje - a dalo by se pokračovat.........Petr914 píše:...pokud tam nacpeš všechno tak...jak to bylo vyvinutý pro Porsche 914/VW 411/412...dostaneš z 2.0 motoru 74 kW...s elektronicky řízeným vícebodovým vstřikováním paliva Bosch D-Jetronic...
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba výkonného motoru typ 4 na LPG
@ Mirek
Velmi zajimavé, gratuluji !
Jen se zeptám:
Chlazení - sleduješ teplotu oleje ? Chlazení zůstalo na standardu a nebo jsi dával přídavné olejové chlazení ?
Písty - nechal jsi je z busího 2,0l ? Pokud se nemýlím, tam je vybrané čelo. Dával jsi písty se zapuštěnými ventily ?
Komprese - snižoval jsi hlavy ?
Předem děkuji,
Milošák
Velmi zajimavé, gratuluji !
Jen se zeptám:
Chlazení - sleduješ teplotu oleje ? Chlazení zůstalo na standardu a nebo jsi dával přídavné olejové chlazení ?
Písty - nechal jsi je z busího 2,0l ? Pokud se nemýlím, tam je vybrané čelo. Dával jsi písty se zapuštěnými ventily ?
Komprese - snižoval jsi hlavy ?
Předem děkuji,
Milošák
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.