Výfuky?

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Výfuky?

Příspěvek od Šíša »

O tom vyfuku vim, nicmene s tim taznym na brouku to vidim spatne :-S No uvidime.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Výfuky?

Příspěvek od Pětišroub »

a v busu máš vlastně TIV takže tam je to taky pasé. Zvlášť u toho busa bude problém najít nějakej lowcost 4-1 systém.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Výfuky?

Příspěvek od Šíša »

Njn, kdyz to holt bude za par penez tak na brouka asi toto:

Obrázek

a na busa toto:

Obrázek

... kvalita doufam minimalne alespon jako standardni vyfuky (nemyslim provedenim, ale prutokem/omezenim/apod.) a moznost umistit lambdu do "kolektoru" ...

I kdyz ten u busa asi poleze ven :roll:

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4768
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky?

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

Proč vlastně vymýšlíš vymyšlené...?
Získáš něco navíc?
Výkon? Krouťák? Životnost?
Asi jsem fakt hňup, ale prostě nevím...

Chápu to u performence projektu typu Šroubova 181, ale proč u normální westy?
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Výfuky?

Příspěvek od OB »

Mr.Vaahaa píše:Proč vlastně vymýšlíš vymyšlené...?
Získáš něco navíc?
Výkon? Krouťák? Životnost?
Asi jsem fakt hňup, ale prostě nevím...

Chápu to u performence projektu typu Šroubova 181, ale proč u normální westy?
Asi protože to bude COOL :D
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Výfuky?

Příspěvek od Pětišroub »

no vzhledem k tomu že Šíša plánuje EFI tak asi proto aby zjistil údaje podstatné pro naladění, které jinak než změřením nezjistí.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
ripi
Příspěvky: 127
Registrován: 25 črc 2005

Re: Výfuky?

Příspěvek od ripi »

Ten na busa vypadá dost podobně jako tenhle http://www.broukservis.cz/vw-t-2-ponork ... 85-i30601/" onclick="window.open(this.href);return false;

akorát tenhle je o 1600,- levnější

jinak vidět trochu je http://www.youtube.com/watch?v=Dfl0okBf7wM" onclick="window.open(this.href);return false;, i když tenhle je od Thunderbirdu - nicméně je to na jedno brdo, jsou skoro stejný

pro mě osobně žádnej krasavec...

jestli to má lepčí vlastnosti, to by mě zajímalo - ten od Thunderbirdu doporučoval Jake Raby ke svejm motorům - např. camper special. Tvrdil, že nemůže být v jeho konfiguraci (klika z 2.0, vačka ostřejší , hlavy 42x36, válce standard 2.0) použit normální výfuk. Výměníky ano. Proč nevím..
Naposledy upravil(a) ripi dne 26 pro 2012, celkem upraveno 1 x.
ještě chvilku..

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4768
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky?

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

Pětišroub píše:no vzhledem k tomu že Šíša plánuje EFI tak asi proto aby zjistil údaje podstatné pro naladění, které jinak než změřením nezjistí.

Otázka se tedy opakuje...
Proč?

Dříve jsem chtěl být hlučný (čti in) a výkoný (čti nesmyls), než jsem zjistil, že jediná cesta k nirváně je cesta originality a nevymýšlení nesmyslů (čti když nemáš zbytečných aspoň stopade, které vylítnou komínem)
Ale dnes v roce 2012 (čti zkoro 2013), kdy o pionýrských slepých uličkách bylo napsáno mnoho topiců (čti možná ještě víc) a nesčetněkrát bylo popsáno, že motor je souvislá řada komponentů, ktará se nedá ojebat jedním spásunesoucím komponentem...si musím říct proč? (čti John na to přišel dávno a nechá se pošťouchnout jen občas, ale Václav si žbrblá pod vousy samá voda, samá voda...)
Proto se vážně ptám proč a věřím, že mě to třeba posune dál...
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Výfuky?

Příspěvek od Šíša »

Ohledne homemade EFI? ... jiz jsem to tu psal ...

- znovuziskani/obcerstveni znalosti pri programovani mikrokontroleru
- znovuziskani/obcerstveni znalosti elektroniky
... tot stezejni ...

Nicmene:
- stejne jako kdyz jsem stavel Teardrop a byl jsem ubezpecovan, ze to nejde legalni cestou (a slo... stejne jako jsem si jist ze by sla postavit motorka okolo flat4 motoru a legalne ... ale to az v jinem zivote), tak ted je to taky takova vyzva (a pohravam si s tim uz dost dlouho, jeste nez jsem vubec jezdil VWckama)
- karburaci moc nerozumet po strance mechanicke :D , kdezto u elektroniky (zvlaste kdyz bude ma "od kolebky") vim
- originalni vstrikovani (na ten motor a rocnikove) ma pro mne nekolik slabin (triggovani pouze dle rozdelovace, simultanni vstrikovani, regulace bez lambdy, origo vstriky s nizkou impedanci, AFC, ventil obohaceni behu studeneho motoru), proto si zkusit rovnou neco "lepsiho", nejlepe sekvencni a rovnou bez rozdelovace :D
- pouziti lambdy a rovnou wideband jest jen plus, neb WB uni merit AFR 10 - 20 / 0.5V - 5V kdezto klasicka narrowband lambda meri skokove okolo Lambdy, tj 14.7 / 0.5V cca ... pri dostatecne rychlem mikrokontroleru, sonde, a dobrem potrubi se da merit AFR ve vsech valcich (predpoklad)
- posledni dily co nejsem schopen vyrobit ("trubky" sani, komora na CJcko, klapka a nejake drobnosti jsou jiz od 19teho na Ceske celnici a z Texasu za mensi peniz nez chteli cesi...) tak proc si nehrat :D ... na ceste je i homeclass-osciloskop #-o ale na ty prubehy do 6000rpm bohate postaci
- 100procentne se pri dobrem odladeni a splehlivem HW (elektroniku beru ve tride Automotive) dostanu na nizsi spotrebu/spolehlivost/optimalizovany chod nez s karbecema (mimochodem je podstatne trezsi udrzet motor ve slusnem volnobehu nez v "otackach")


A dala by se napsat jeste rada duvodu ale ten hlavni je: proc ne, jsou to me penize a muj cas :lol: Neni problem koupit za 1500 - 2000USD hotovy kit EFI ale ta investice by mne srala stejne jako me stale vnitrne sere investice 30tis CZK (pozn.: neni konecna cena) pred peti lety za industrie motor, neb za ty penize bych ho postavil taky (treba ne sam, ne za par tydnu, ale v dilech ano) ale ziskal bych podstatne vice zkusenosti. I to EFI k prvnim testum vidim v horizontu cca pul roku... #-o
Takze se radsi za nejaky cas dostanu se svym homemade EFI na stejny peniz, dost se toho naucim, ... treba to pak i hodim do srotu (ikdyz nevidim proc, maximalne koupim standalone jednotku a svoji jednotku pouziju na neco jineho ... neb zelezo vstrikovani je stejny) ale bude me to bavit :wink:

Veta klasika ... nejlepsi karburator je vstrikovani ... tak ted to jen naladit :lol:

Pozn.: proc ne kdyz na to je cas/prostredky? Zatim me to (ruzne dily, mikrokontroler) stalo tolik, co nekoho dve tri vecere/mejdany a az se uraci na celnici mi dodat ten posledni balik, a budu moudrejsi zda-li mam to co potrebuji, tak pak to bude veselejsi a konkretnejsi. Jo a prototyp prototypu chci odzkouset na broucim motoru jednoportovem, tj dvoubodove vstrikovani :D Nejak nemam "koule" na to delat pokusy na TIV motoru po GO :lol: [-o< )

A na zaver: ... nekdo zadava vyrobu nabytku, jiny proslapava, dle jinych, zbytecne slepe ulicky a zbytecne chce EFI kdyz jini jezdi na karburaci :D
Naposledy upravil(a) Šíša dne 27 pro 2012, celkem upraveno 1 x.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Výfuky?

Příspěvek od Šíša »

JINE VYFUKY chci JEN proto, abych byl schopen merit AFR (aneb pomer vzduch/palivo, aneb lambda pomer) ze vsech valcu, respektive spolehlive.

TECKA. :D

A koukam po vyfucich ktere mi to splni, PRO PRVNI KROK, za slusny peniz pro ceskeho zamestnance s lehce nadprumernym platem, nebude to RYCHLE, ZBESILE, COOL a co nejmene rusive.

Paklize se to zprovozni, bude to funkcni ... mohu si hrat s vyfukama aby byly co nejvice nirvana a standard ... do te doby pujdu cestou kterou chci jit, neb to bude bolet nejmene.

Defacto u T2 s motorem TIV CJ by slo dat lambdu do vystupe, ovsem nejsem si jist zda-li by namerene vysledky az u vystupu byly OK (ale stejny zpusob se pouziva na mereni emisi...)

Nicmene stale nesmime zapominat ze tovarni EFI na CJcko v T2b nebylo s lambda sondou, tudiz bez problemu fungovalo na standartni vyfuk. Podivejte se na vyruk u poslednich Mexikancu s CFI, porpipade na T3 a pod, kde jsou lambdy ... jest reseno uplne jinak nez ty nase stroje :D
Naposledy upravil(a) Šíša dne 26 pro 2012, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4768
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky?

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

Tak to jo...proč ne...to co se naučíš ti nikdo neveme...a když tě to baví :wink:
Prostě kdo si hraje, nezlobí =P~
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Výfuky?

Příspěvek od OB »

Ahoj, nechci ti brát iluze ale tvoje věta koupil jsem industrie motor za 30 tisíc a byly to vyhozené peníze a ještě jsem se nic nenaučil. Za to až si to doma začnu dělat sám, tak se něco naučím a pořídím to za stejné nebo menší peníze, mne velmi pobavila. Ze své zkušenosti vím, že to tak rozhodně nebude. Většinou to je tak, že se naučíš, to jo o tom není žádná řeč, otázkou je jak dlouhá doba uběhne než se něco naučíš. A s těmi penězi je to naprosto mylné. Vrazíš do toho daleko víc, než kdyby jsi to koupil.
Jednou jsem četl krásný článek v časopise modelář, který duševně souvisí s tímto tématem. Ten člověk, který tento článek psal si chtěl postavit modelářskou turbínu i když už byla na trhu bez problémů k dostání za nějakých 60.000Kč. To se mu zdálo příliš drahé a tak se pustil do vývoje své vlastní turbíny. Po různých peripetiích a asi 5 letech práce se dostal k tomu, že dotáhl vývoj a výrobu turbíny tak, že ji mohl namontovat do letadla. Vývoj ho však stál 120.000 Kč. Závěr článku zněl asi takto. "Ve finále mne stála turbína jednou tolik než v obchodě a kdybych ji koupil, měl bych ji hned. Už bych se do toho znovu nepouštěl a raději bych 5 let létal s letadlem vybaveným koupenou turbínou."
Na závěr dodám perličku. Ten člověk tam psal, že při jedné z mnoha zkoušek jeho turbíny se mu při zvýšených otáčkách, přibližně 140.000 ot/min (volnoběžné otáčky 110.000ot/min) rozthalo lopatkové kolo. Zaplaťpámbůh ho ani jedna lopatka nezasáhla. Ale když lopatky hledal, tak je našel zasekané v normální zdi asi 2cm hluboko.
Co přijde dál???

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Výfuky?

Příspěvek od Šíša »

Jiste s tim motorem to bylo lehce pritazene, ale jen lehce neb neznaji jini lide nez ja a dodavatel celou anabazi. Za tech 30tis mi zbyl pouze holej spodek a jen ten :D A v te dobe jsem mel pripravene jine dily na stavbu motoru a v broukovy jsem mel jezdivou 12tku :D ... A pak taky je to o lidech, vztazich, slibech, vypomoci a "revanzi" :wink:
Nechme toho, nejsou zde vsechny informace. Ta industrie nakonec stala praci/invenci/cas a nejake penize a bylo to dlouhe jen proto ze jsem "nesypal". Takze na dvojnasobek nakupky rozhodne :D Aneb ... jak je ve starych detektivkach: "Byl jsem kafka" ... nehlede na zjisteni kolik ten motor ve skutecnosti stal plne nastrojen i s dopravou :lol: #-o

OB: nic proti tobe, ale srovnavat stavbu, byt jen modelarske, turbiny se stavbou VW motoru koncepcne z 50 let je neporovnatelne. Stejne jako by mne nenapadlo stavet si tablet/telku/frekvencni menic pro serva/apod z nakoupenych dilu

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Výfuky?

Příspěvek od john »

Na tento problem sa da divat z viacerych pohladov...
Ak toto cvicenie je v prvom rade objasnenie si podstaty elektroniky a logiky vstrekovania, nevidim v tom problem...urobit to vlastnymi rukami a doviest to do uspesneho konca, to za neda zaplatit...
Ak je to za ucelom praktickeho pouzitia v aute a bezproblematicke jazdenie, uz to nevidim tak dobre...
Podla toho co hovoris, usudzujem, ze mas slusny celkovy pohlad na problem, ale taktiez vidim, ze nevies este dost / v dobrom /
Aj v pripade kupy hotoveho systemu je to znacny bolehlav ...naladit system co najlepsie aj za pomoci laptopu a software je vec, ktora potrebuje hlboku znalost....je tam hromada parametrov, ktore aj v pripade, ze clovek co - to vie, su vec neznama a otvorena na nespravnu interpretaciu, co zvacsa zavini znicenie v najhorsom pripade aj motora....
Su systemy, ktore nepouzivaju lambdu, pocitac si spocita stoichiometricky pomer na zaklade dat z MAP,TPS atd..cim viac senzorov, tym lepsia sanca na vyladenie, ale zaroven na skurvenie... :D
V pripade, ze chces len vstrekovany motor, nie je lepsia cesta ako pouzitie orig.systemu....
Inac Lambda sensor by mal byt co najdalej od vyfukoveho ventilu, aj ked niektore motory ho maju vcelku blizko....vela systemov pouziva dve Lambdy, jedna pred cat.,druha za...samotna lambda ma byt v pravom uhle k potrubiu,zvycajne na vrchej polovici....presnost citania je dana typom lambdy, jej umiestnenim, a doporucuje sa udrzat asi 4 min. na dostatocne zohriatie cidla...
Mat 4 senzory, jeden na kazdy valec pri vstrekovani nerobi ziadny zmysel, / nehovorim o cene Wideband Bosch Lambda, ktora je tu cca $300.0 /u karburatorov tiez nie az taky....nevidim v tom vela praktickeho,pretoze ak jeden z valcov dava iny readout, co s tym urobis? Budes sa snazit do nekonecna menit trysky? A cela ta praca bude zbytocna pri zmene teploty, barometrickeho tlaku, nadmorskej vysky atd...
Ale to je len moj pohlad na vec a urcite mi ho niekto vyvrati... :D

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Výfuky?

Příspěvek od Šíša »

Konstruktivni kritika, tu ja rad. Nicmene odpovim az o vikendu, neb ted me ceka cca 42hod v rachote :-D

Ad korekce: vim o tom, je to resitelne. Pocitam s cidlama TPC, MAP, MAF (alespon jedno z techto dvou), IAT, CHT, ET, Lambda ... Ted uz jen mikrokontroler co to utahne, snad 20MIPS RISC bude stacit.

Pripadne korekce zmenou PW signalu na vstriky.

Udelam topic v pokecu a muzem diskutovat, budu jen rad.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Výfuky?

Příspěvek od Pětišroub »

no, co se týče měření z výfukové píšťaly tak je to z důvodů reverze výfukových plynů a tím pádem "kontaminace" čerstvým vzduchem považováno za nepřesné. Otázkou je skutečně, zda by umístění sondy do sériového výfukového tlumiče bylo tak mimo.

Například tlumiče Vintage Speed Taiwan tam ta šroubení mají - v detailu produktu je pak nákres vnitřního rozvržení tlumiče:

http://store.vintagespeed.com.tw/index. ... &Itemid=80" onclick="window.open(this.href);return false;

za spolehlivější se ovšem považuje umístění za svod před tlumič viz CB Sidewinder:
Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Výfuky?

Příspěvek od john »

U VW vyfukovych systemov je to v podstate logicke miesto ...je dost daleko od vyfukovych ventilov a zaroven nie je vystavene kontaminacii, uz len vzladom k tomu, ze v systeme je stale pozitivny tlak...s urcitymi nepresnostami merania sa musi pocitat v kazdom systeme, kondenzacia vo vyfukoch ovplyvnuje readout a taktiez zivotnost senzoru vcelku mohutne...

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Výfuky?

Příspěvek od Šíša »

Pětišroub píše:...
Například tlumiče Vintage Speed Taiwan tam ta šroubení mají - v detailu produktu je pak nákres vnitřního rozvržení tlumiče:
...
Kurna nejak ten nakres vnitrniho usporadani nemuzu najit, lehky help...? :oops:

Zivotnost lambdy: ano, proto je "nejlepsi" mit vyhrivanou lambdu.

Ja mam vyhlidlou Bosch LSU 4.2 http://www.bosch-motorsport.de/pdf/sens ... /lsu42.pdf nebo LSU 4.9 http://www.bosch-motorsport.de/pdf/sens ... /lsu49.pdf (ale bude stacit ta 4.2, neb 4.9 je i pro E85 a to realizovat nebudu... :D ... a nevidim duvod proc by ta starsi nestacila, kdyz to jezdi i bez lambdy).

A k tem WB kontroler od australanu WBo2 2J-OEM6 Wideband Unit

Obrázek
http://wbo2.com/2j/oem6.htm

Je to pro me usetreni prace ikdyz ta OEM6 jednotka je osekana, neumi automatickou re-kalibraci a vystup z ni neni hardware DAC, ale PWM DAC. Mikrokontroler je tam Atmel AtMega8 a ja pro zacatek pro EFI chci pouzit Atmel AtMega2560 (minimalne nizke otacky to zvladne)... tudiz by mi primo vystup PWM nevadil :) Nicmene pro zastavbu je ta jednotka OK, uvidime co z ni poleze.

Popripade na druhem miste uvazuji o Spartan Lambda Sensor

Obrázek
http://14point7.com (v prvni tretine stranky)

Ale tam me "lehce" desi ten integrovany kontroler v konektoru :?: Radsi klasiku samotna sonda - samotny kontroler :?:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Výfuky?

Příspěvek od Pětišroub »

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Výfuky?

Příspěvek od Šíša »

Jo, toto :!: No ono na tom nasem starem pomalem PC to spise vypadalo, kdyz se to seka, jako prolinani snimku :oops:

Ty vyfuky jsou kopii standardnich, nebo ten stred je jiny? Protoze jsou-li kopii standardnich, tak by mohlo stacit umistit lambdu doprostred ... :?:

Rezal nekdo standard vyfuk pro Typ1 1.6 a Typ4 2.0? :D

Odpovědět