Výfuky?

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Devon Buggy

Re: Výfuky?

Příspěvek od Devon Buggy »

Šíša píše:Ohledne homemade EFI? ... jiz jsem to tu psal ...

- znovuziskani/obcerstveni znalosti pri programovani mikrokontroleru
- znovuziskani/obcerstveni znalosti elektroniky
... tot stezejni ...

Nicmene:
- stejne jako kdyz jsem stavel Teardrop a byl jsem ubezpecovan, ze to nejde legalni cestou (a slo... stejne jako jsem si jist ze by sla postavit motorka okolo flat4 motoru a legalne ... ale to az v jinem zivote), tak ted je to taky takova vyzva (a pohravam si s tim uz dost dlouho, jeste nez jsem vubec jezdil VWckama)
- karburaci moc nerozumet po strance mechanicke :D , kdezto u elektroniky (zvlaste kdyz bude ma "od kolebky") vim
- originalni vstrikovani (na ten motor a rocnikove) ma pro mne nekolik slabin (triggovani pouze dle rozdelovace, simultanni vstrikovani, regulace bez lambdy, origo vstriky s nizkou impedanci, AFC, ventil obohaceni behu studeneho motoru), proto si zkusit rovnou neco "lepsiho", nejlepe sekvencni a rovnou bez rozdelovace :D
- pouziti lambdy a rovnou wideband jest jen plus, neb WB uni merit AFR 10 - 20 / 0.5V - 5V kdezto klasicka narrowband lambda meri skokove okolo Lambdy, tj 14.7 / 0.5V cca ... pri dostatecne rychlem mikrokontroleru, sonde, a dobrem potrubi se da merit AFR ve vsech valcich (predpoklad)
- posledni dily co nejsem schopen vyrobit ("trubky" sani, komora na CJcko, klapka a nejake drobnosti jsou jiz od 19teho na Ceske celnici a z Texasu za mensi peniz nez chteli cesi...) tak proc si nehrat :D ... na ceste je i homeclass-osciloskop #-o ale na ty prubehy do 6000rpm bohate postaci
- 100procentne se pri dobrem odladeni a splehlivem HW (elektroniku beru ve tride Automotive) dostanu na nizsi spotrebu/spolehlivost/optimalizovany chod nez s karbecema (mimochodem je podstatne trezsi udrzet motor ve slusnem volnobehu nez v "otackach")


A dala by se napsat jeste rada duvodu ale ten hlavni je: proc ne, jsou to me penize a muj cas :lol: Neni problem koupit za 1500 - 2000USD hotovy kit EFI ale ta investice by mne srala stejne jako me stale vnitrne sere investice 30tis CZK (pozn.: neni konecna cena) pred peti lety za industrie motor, neb za ty penize bych ho postavil taky (treba ne sam, ne za par tydnu, ale v dilech ano) ale ziskal bych podstatne vice zkusenosti. I to EFI k prvnim testum vidim v horizontu cca pul roku... #-o
Takze se radsi za nejaky cas dostanu se svym homemade EFI na stejny peniz, dost se toho naucim, ... treba to pak i hodim do srotu (ikdyz nevidim proc, maximalne koupim standalone jednotku a svoji jednotku pouziju na neco jineho ... neb zelezo vstrikovani je stejny) ale bude me to bavit :wink:

Veta klasika ... nejlepsi karburator je vstrikovani ... tak ted to jen naladit :lol:

Pozn.: proc ne kdyz na to je cas/prostredky? Zatim me to (ruzne dily, mikrokontroler) stalo tolik, co nekoho dve tri vecere/mejdany a az se uraci na celnici mi dodat ten posledni balik, a budu moudrejsi zda-li mam to co potrebuji, tak pak to bude veselejsi a konkretnejsi. Jo a prototyp prototypu chci odzkouset na broucim motoru jednoportovem, tj dvoubodove vstrikovani :D Nejak nemam "koule" na to delat pokusy na TIV motoru po GO :lol: [-o< )

A na zaver: ... nekdo zadava vyrobu nabytku, jiny proslapava, dle jinych, zbytecne slepe ulicky a zbytecne chce EFI kdyz jini jezdi na karburaci :D

aaa jsou uz nejake vysledky kde bych si moho pocist a kouknout na obrazky? :D Chci se do toho pustit, around the Christmas time :)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Výfuky?

Příspěvek od Šíša »

Zdravim!

Jisteze jsou vysledky, aneb:

- komponenty jsou vsechny ale:
- neni jiz zadny vzduchac na denni jezdeni (brouk stoji a stoji na kozach garazi, stat bude dal) a:
- po GO dvoulitru ve Westy jsem se dostal na postrebu lehce pod 9l na 100, kde s Westy:
- jezdim sice cca 8 - 10tis km rocne, nicmene:
- jelikoz EFI zamyslim postavit na zelene louce, tj nekupovat zadnou jiz hotovou jednotku, a:
- praxi v kodovani si poslednich Xlet zvysuji na prumyslovych vecich jako jsou PLC Simatic, Beckhoff, roboti Kuka, OPC...
- vcetne reseni problemu jako stykove svarovat mosaz a hlinik, trecim zpusobem nerez a hlinik, ultrazvukove hlinik (med) a hliniku

jsem dosel k "prozreni" ze:

- jelikoz Westy motor funguje excelentne (paklize tesni vyfuk ale to se neresi EFI :D ), spotreba a zapalovani bez problemu, Brouk nejezdi a bude kdo vi kdy, cas a invenci venuju vecem co me dobre zivi, veci na EFI poschovavane po skrinich chleba nezerou a neprekazi, tak je to pro me v soucasne dobe ekonomicky a casovy nesmysl, spise takovy projekt az se budu nekdy nudit vic :) nebo az bude treba se znova ponorit do prog v C, ASM atd...
Lepsi spotreba o pulitr az litr a pul me v soucasne dobe, na to co jezdim, nejak nezajima (popravde ani financne, paklize nekam jedeme automaticky kalkuluju cenu 5,- Kc na 1km za PHM) a i ekonomicky by se to vse zaplatilo az za par let...

Takze chce-li nekdo EFI, at si koupi hotovej kit treba i od CSP, za vikend to prehazi, na netu je hafo map, pak uz muze jen ladit. Ja se v tomto nekdy vydam slepou cestou a pujdu od mikrokontroleru a plosaku dal, nicmene v soucasne chvili me k tomu nic netlaci (a hotove reseni nechci, to radsi prochlastam ve vine :D ).

Tak asi tak.

Devon Buggy

Re: Výfuky?

Příspěvek od Devon Buggy »

Šíša píše:Zdravim!

Jisteze jsou vysledky, aneb:

- komponenty jsou vsechny ale:
- neni jiz zadny vzduchac na denni jezdeni (brouk stoji a stoji na kozach garazi, stat bude dal) a:
- po GO dvoulitru ve Westy jsem se dostal na postrebu lehce pod 9l na 100, kde s Westy:
- jezdim sice cca 8 - 10tis km rocne, nicmene:
- jelikoz EFI zamyslim postavit na zelene louce, tj nekupovat zadnou jiz hotovou jednotku, a:
- praxi v kodovani si poslednich Xlet zvysuji na prumyslovych vecich jako jsou PLC Simatic, Beckhoff, roboti Kuka, OPC...
- vcetne reseni problemu jako stykove svarovat mosaz a hlinik, trecim zpusobem nerez a hlinik, ultrazvukove hlinik (med) a hliniku

jsem dosel k "prozreni" ze:

- jelikoz Westy motor funguje excelentne (paklize tesni vyfuk ale to se neresi EFI :D ), spotreba a zapalovani bez problemu, Brouk nejezdi a bude kdo vi kdy, cas a invenci venuju vecem co me dobre zivi, veci na EFI poschovavane po skrinich chleba nezerou a neprekazi, tak je to pro me v soucasne dobe ekonomicky a casovy nesmysl, spise takovy projekt az se budu nekdy nudit vic :) nebo az bude treba se znova ponorit do prog v C, ASM atd...
Lepsi spotreba o pulitr az litr a pul me v soucasne dobe, na to co jezdim, nejak nezajima (popravde ani financne, paklize nekam jedeme automaticky kalkuluju cenu 5,- Kc na 1km za PHM) a i ekonomicky by se to vse zaplatilo az za par let...

Takze chce-li nekdo EFI, at si koupi hotovej kit treba i od CSP, za vikend to prehazi, na netu je hafo map, pak uz muze jen ladit. Ja se v tomto nekdy vydam slepou cestou a pujdu od mikrokontroleru a plosaku dal, nicmene v soucasne chvili me k tomu nic netlaci (a hotove reseni nechci, to radsi prochlastam ve vine :D ).

Tak asi tak.
To je super, diky za info, nicmene to neni uplne co jsem chtel vedet. ECU si samozrejme asi koupim hotovou, i kdyz mam komplet vybaveni i na horky vzduch a kdysi jsem psaval i nejake programky pro PICky a Atmely, ale to uz je 15 let :)

ECU se da koupit i jako kit, hotovy plosnak az do 8mi vallce (co clovek chce to si osadi) a program ktery se da nastavovat a upravovat i pro programovani neznaleho cloveka.

Spis me zajimalo to zelezo - jak kdo resil snimace, lambdu atd atd...chtel jsem nacerpat nejake nove napady.
I tak diky za odpoved.

máchal
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 457
Registrován: 11 led 2008

Re: Výfuky?

Příspěvek od máchal »

bubák píše:jak tenhle asi bubnuje?


http://www.tri-mil.com/product_info.php?products_id=31" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek
Jsem tohle nejak prehlidnul. Bubnuje pekne. K videni na mem broukovi. Nejdriv asi na Jarnich sprintech 2017;-)

O cem se ale bavi panove vejs, to nemam potuchy...

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Výfuky?

Příspěvek od Šíša »

Jj, ale ja holt hotovou desku nechcu, co naplat :D Ono by se to bez problemu uridilo i prumernym prumyslovym PLCckem, nicmene ty behaji na 24V a to je lehce problem do auta :D

Lambda musi byt jednoznace pro zacatek WB, ostatni snimace jsou "standard" jako v kteremkoli obycejnem motoru se vstrikovanim. Mam pokoupenou desku prevodniku z WB lambdy na std, maji jine rozsahy vystupu. Nicmene je to par let, uz nedohledam od kud (od nekud od klokanu to prislo), ale koukam ze treba tady http://www.14point7.com/pages/products maji taky.
Zavrhl jsem MAF snimac (ac mam jak "klapkovej" tak i zhaveny drat), dal jsem prednost MAP.
Teploty motoru po jednom cidle pod sroub na kazde hlave, jeden na bloku, celkem tedy tri.
Poloha klapky/plinoveho pedalu standard. Cidlo na klice, principialne vychazejici z Forda 36-1.
K tomu druhy cidlo misto rozdelovace aneb ty dve cidla spolu urcuji presnou poloho kliky motoru, pouze cidlo na klice urcuje jen "pul polohy" a zapalovani treba tim rizene musi palit WS - wasted spark - pali dve svicky najednou, jedny kdy ma, druha "ve vyfuku"..
Taktez vstrikovani rizene jen polohou kliky neni ciste sekvencni, musi se taky strikat dva valce najednou. Teplota nasavaneho vzduchu taky std cidlo.
Pro zacatek zapalovani resene prez EDIS (ulehceni prace a snizeni naroku na vypocetni vykon), step II. plne v rizeni mikrokontroleru.
Cerpadlo normal vysokotlake, vstrikovaci ventily a sani z wasseboxera (prislo mi to levneji z Austinu v Texasu, nez nabidky po Evrope a pod :D :D)
Mam na to AtMega 2560 (8mi bit), prave proto ze to nikdo prez to nezkousel a vsichni rikali ze to nejde :D Na boxera a jeho rozsah otacek to ma (spocitane) vykon bez problemu, nicmene dnes bych sel do neceho vykonejsiho, klidne stejne od Atmelu...
V senzorech vazne nehledat nejakou velkou vedu, ty nase motory jsou stare plecky nez nejake nove naslapane :D Klidne bych ocesal nejaky moderni motor o senzory :) Jen asi cidla teplot to bude chtit s jinym rozsahem, vzduchace budou "teplejsi" nez vodni motory. Nebo alespon stahnout grafy zavislosti.

Nicmene nikdy jsem netvrdil, a netvrdim, ze to bude lepsi nez vyrobky original, nez original ridici jednotky. A skoro jsem si jist, ze pro normalni pouzivani budou vzdy profi jednotky, ci original vyrobky automobilek lepsi a spolehlivejsi :D

No nic, tak hodne stesti a dlouhych veceru preji :D

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Výfuky?

Příspěvek od Šíša »

Jo dost jsem si "hral" s http://www.tunerstudio.com/index.php/tuner-studio na stole s pripojenym kontrolerem a simulaci cidel,nicmene soft pro kontroler jsem celej nekde stahnul pro Atmel, bylo s tim srani to rozchodit i jen na stole (hrozne blbe se prochazi cizi kod a hledaji byt i jen drobnosti proc to zrovna u sebe na stole nechodi), ale pak to nejak chodilo a i neco delalo. Al erikam, jen hrani, nic ze by to tocilo motorem :D

takze se pak necham prekvapit rad ja, po tech Vanocich :D

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Výfuky?

Příspěvek od Šíša »


Devon Buggy

Re: Výfuky?

Příspěvek od Devon Buggy »

Šíša píše:Jo dost jsem si "hral" s http://www.tunerstudio.com/index.php/tuner-studio na stole s pripojenym kontrolerem a simulaci cidel,nicmene soft pro kontroler jsem celej nekde stahnul pro Atmel, bylo s tim srani to rozchodit i jen na stole (hrozne blbe se prochazi cizi kod a hledaji byt i jen drobnosti proc to zrovna u sebe na stole nechodi), ale pak to nejak chodilo a i neco delalo. Al erikam, jen hrani, nic ze by to tocilo motorem :D

takze se pak necham prekvapit rad ja, po tech Vanocich :D
Pane Siso, vy se mi libite cim dal vic :]

Vubec nedokazu rict jestli neco vyplodim pres tuto zimu, ted dodelavam elektriku, pak ram a zrejme jeste do technicke udelat dvere. Na jare bych to chtel projit technickou at to mam uplne legalni a az to bude komplet, budu se venovat vychytavkam ala fuel injection.
Jinak ja mam kazdy valec vyvedeny zvlast a chtel bych 4 O2 sensory, rozdelovac uplne pryc, tzn 4 zapalovaci moduly a sensor na vacce - je tam na nej uplne super misto . Pohravam si totiz s myslenkou stavet tyto motory nove, ale uz vstrikovane. Nove dily by se stale daly nakontraktovat ale je to jen v hlave. Me se ten ZAZ motor desne libi svym provedenim.

Jinak jsem buggy poprve vytahl z garaze, jen na test. Vsechno je jak ma byt, ocenuju posilovac rizeni, montaz jednoducha a vysledek nad ocekavani. Akorat budu resit budto sadu trysek a najit tu spravnou, mam tam 34ICH z nejake Fiesty 1200cm a je to chude a uz neni kam jit, mam to na max a dira v plynu jak vrata.

Hezky zbytek nedele :)

snua12
Příspěvky: 36
Registrován: 26 kvě 2012
Bydliště: Praha

Re: Výfuky?

Příspěvek od snua12 »

Jak je vhodny vyfuk pro T2b s motorem 1.6? Chci zachovat topniky a umistit na nej lambda sondu.
Pripadne kam umistit lambda sondu na standardni vyfuk, aby fungovala?
(Nebyla moc daleko od hlavy a nedochazelo ke kontaminaci vyfukovych plynu okolnim vzduchem).

Odpovědět