Šíša píše:Ohledne homemade EFI? ... jiz jsem to tu psal ...
- znovuziskani/obcerstveni znalosti pri programovani mikrokontroleru
- znovuziskani/obcerstveni znalosti elektroniky
... tot stezejni ...
Nicmene:
- stejne jako kdyz jsem stavel Teardrop a byl jsem ubezpecovan, ze to nejde legalni cestou (a slo... stejne jako jsem si jist ze by sla postavit motorka okolo flat4 motoru a legalne ... ale to az v jinem zivote), tak ted je to taky takova vyzva (a pohravam si s tim uz dost dlouho, jeste nez jsem vubec jezdil VWckama)
- karburaci moc nerozumet po strance mechanicke , kdezto u elektroniky (zvlaste kdyz bude ma "od kolebky") vim
- originalni vstrikovani (na ten motor a rocnikove) ma pro mne nekolik slabin (triggovani pouze dle rozdelovace, simultanni vstrikovani, regulace bez lambdy, origo vstriky s nizkou impedanci, AFC, ventil obohaceni behu studeneho motoru), proto si zkusit rovnou neco "lepsiho", nejlepe sekvencni a rovnou bez rozdelovace
- pouziti lambdy a rovnou wideband jest jen plus, neb WB uni merit AFR 10 - 20 / 0.5V - 5V kdezto klasicka narrowband lambda meri skokove okolo Lambdy, tj 14.7 / 0.5V cca ... pri dostatecne rychlem mikrokontroleru, sonde, a dobrem potrubi se da merit AFR ve vsech valcich (predpoklad)
- posledni dily co nejsem schopen vyrobit ("trubky" sani, komora na CJcko, klapka a nejake drobnosti jsou jiz od 19teho na Ceske celnici a z Texasu za mensi peniz nez chteli cesi...) tak proc si nehrat ... na ceste je i homeclass-osciloskop ale na ty prubehy do 6000rpm bohate postaci
- 100procentne se pri dobrem odladeni a splehlivem HW (elektroniku beru ve tride Automotive) dostanu na nizsi spotrebu/spolehlivost/optimalizovany chod nez s karbecema (mimochodem je podstatne trezsi udrzet motor ve slusnem volnobehu nez v "otackach")
A dala by se napsat jeste rada duvodu ale ten hlavni je: proc ne, jsou to me penize a muj cas Neni problem koupit za 1500 - 2000USD hotovy kit EFI ale ta investice by mne srala stejne jako me stale vnitrne sere investice 30tis CZK (pozn.: neni konecna cena) pred peti lety za industrie motor, neb za ty penize bych ho postavil taky (treba ne sam, ne za par tydnu, ale v dilech ano) ale ziskal bych podstatne vice zkusenosti. I to EFI k prvnim testum vidim v horizontu cca pul roku...
Takze se radsi za nejaky cas dostanu se svym homemade EFI na stejny peniz, dost se toho naucim, ... treba to pak i hodim do srotu (ikdyz nevidim proc, maximalne koupim standalone jednotku a svoji jednotku pouziju na neco jineho ... neb zelezo vstrikovani je stejny) ale bude me to bavit
Veta klasika ... nejlepsi karburator je vstrikovani ... tak ted to jen naladit
Pozn.: proc ne kdyz na to je cas/prostredky? Zatim me to (ruzne dily, mikrokontroler) stalo tolik, co nekoho dve tri vecere/mejdany a az se uraci na celnici mi dodat ten posledni balik, a budu moudrejsi zda-li mam to co potrebuji, tak pak to bude veselejsi a konkretnejsi. Jo a prototyp prototypu chci odzkouset na broucim motoru jednoportovem, tj dvoubodove vstrikovani Nejak nemam "koule" na to delat pokusy na TIV motoru po GO [-o< )
A na zaver: ... nekdo zadava vyrobu nabytku, jiny proslapava, dle jinych, zbytecne slepe ulicky a zbytecne chce EFI kdyz jini jezdi na karburaci
aaa jsou uz nejake vysledky kde bych si moho pocist a kouknout na obrazky? Chci se do toho pustit, around the Christmas time