Motor 1500, VW T1 Ponorka - mechanický omezovač

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4768
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Motor 1500, VW T1 Ponorka - mechanický omezovač

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

Hledám informaci k tomuto...nevím co to je a k čemu to slouží...

Obrázek

Obrázek

díky za info
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1500, VW T1 Ponorka...dotaz

Příspěvek od Sam »

Jde o mechanický omezovač,resp škrtící klapku. Montuje se mezi sání a karburaci. Proti neodborné manipulaci se zajistila blombou. K vidění na VW pro Bundeswehr a vůbec všude, kde se vyskytují kopyta, které nemají cit pro mechaniku a zadřou kdejakej stroj. Co vím, tak ho měl na své BW norce např. Axoun.
Vaahoo, budeš ho po extempóre v Řecku montovat do Westfálky ? Dobrej nápad. =D>
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Motor 1500, VW T1 Ponorka...dotaz

Příspěvek od Pětišroub »

Je to omezovač mezi karburátor a sací potrubí jak píše Sam. Jéé Vendelíne..to chci! To nutně počebuju! Na flatu se dají najít detaily pod názvem governor.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4768
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1500, VW T1 Ponorka...dotaz

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

Chlapci díky...
Osobně to montovat nebudu, ale objevil jsem hnízdo několika ponorek a kulatejch...padl tam tento dotaz...
Předám info dále...díky :-)
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Motor 1500, VW T1 Ponorka...dotaz

Příspěvek od Šíša »

Nevím jak governor na flatu, ale v RC vrtulnících (ať elektro nebo benzín) ten governor neslouží k omezení otáček, ale jejich tabilizaci na požadované úrovni - vetšinou jsou tří: normální, zvýšené nebo governor vypnut a létá se na křivky plynu. U elektra je to součástí elektroniky regulátoru motoru, u benzínu se vkládá mezi přijmač a servo plynu, kde se servem plynu "šíbuje" dle požadovaných hodnot bez změny impulsu z RC přijmače.

Tak jestli i tenhle bazmek na VW umí i přidat bylo by to fajn

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Motor 1500, VW T1 Ponorka...dotaz

Příspěvek od Pětišroub »

nevím jak v letectví, ale governor je skutečně omezovač. Pro stabilizaci otáček u VW motorů a automatickou reakci na zátěž slouží jiné zařízení, známé z industrie, poháněné plochým ozubeným řemínkem od zdvojené spodní řemenice.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Motor 1500, VW T1 Ponorka...dotaz

Příspěvek od Šíša »

Se nehádám, leč jsme se učili o James Wattovo regulátoru jako o Centrifugal governor ... a ten ty otáčky reguluje na nějakou úrověň.

Ale vesměs je to jedno :D

Spíše mi napiš do otázky jaká je tolerance budnu a nové obložení, děkuji :D Bez paken brouk blbě brzdí :lol:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Motor 1500, VW T1 Ponorka...dotaz

Příspěvek od Pětišroub »

já si pamatuju, že jsem tam dával nový..jenže tys je ošoupal...:-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Motor 1500, VW T1 Ponorka...dotaz

Příspěvek od lope »

Regulátor otáček ze stacionárních motorů také nazývají governor. Aspoň v dobové literatuře. To ale nic nemění na tom, že je to něco jiného než tento omezovač. Jak vlastně funguje? Zdá se, že je tam nějaká klapka, ale jak se ovládá?

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Motor 1500, VW T1 Ponorka...dotaz

Příspěvek od Šíša »

Jj, dvě technické a deseti tisíce kilometrů jsou znát :lol: A to jsem ještě včéra narazil na to proč to nebrzdilo - prasátko přední řidič a zadní spolujezdec jsou jeden kompaktní kus nerozebíratelný nepohyblivý apod ... tak jsme brzdily jen dvěma kolama napříč :lol:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1500, VW T1 Ponorka...dotaz

Příspěvek od Sam »

Ovládá se tím šroubem na čtyřhranný klíč. Dírka uprostřed slouží pro následné zaplombování a zajištění v nastavené pozici.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Motor 1500, VW T1 Ponorka...dotaz

Příspěvek od Pětišroub »

a zatáčkou ke strašidlu se vracíme o pár let z5: http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 80#p197980" onclick="window.open(this.href);return false;
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Motor 1500, VW T1 Ponorka...dotaz

Příspěvek od lope »

Takže tupé přiškrcení pro tupce. Myslel jsem, že to reagovalo nějak podle zátěže a otáček.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Motor 1500, VW T1 Ponorka...dotaz

Příspěvek od Pětišroub »

governor je skutečně omezovač. Pro stabilizaci otáček u VW motorů a automatickou reakci na zátěž slouží jiné zařízení, známé z industrie, poháněné plochým ozubeným řemínkem od zdvojené spodní řemenice.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Motor 1500, VW T1 Ponorka...dotaz

Příspěvek od Šíša »

Ať dělám co dělám tak:

http://slovnik.seznam.cz/en-cz/word/?q= ... iurpxWTDM= vychází jako regulátor.

Omezovač jako "limiter".

Ale stejně bádáme nad hovwnem jako v případě turbo x kompresor co se týče výsledku fce :D

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Motor 1500, VW T1 Ponorka...dotaz

Příspěvek od udeeska »

Nevim jak jste se dostali az k letectvi,ale"governor"je omezovac a v technicke literature se pouziva
na rozdil od slova "limiter"(nikdy jsem ho v tech angl.nevidel)ve vsech knihach jak vidim od sedesatych let,nakonec jeden krasnej jsem
dal na muj topik s Helgou :wink:
Vwase nocni sichta...

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Motor 1500, VW T1 Ponorka...dotaz

Příspěvek od Šíša »

Parchanti výrobci RC elektroniky ... jdu jim psát že to maj blbě a klamou neb nemaj co používat pojmenování governor na regulátor otáček na požadovanou hodnotu :D

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Motor 1500, VW T1 Ponorka...dotaz

Příspěvek od Pětišroub »

muhehe...ve VW literatuře a terminologii governor=tahle věcička od Pierburgu co je na fotkách, rev. limiter=odstředivý nebo elektronický omezovač na danou hranici otáček. Je potřeba se držet VW terminologie a ne terminologie hračičkářů, kde ten samej výraz může mít jiný význam. Je to potřeba zejmna proto, kdyby si o funkci někdo chtěl na cizích fórech vyhledat další informace.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Motor 1500, VW T1 Ponorka...dotaz

Příspěvek od lope »

Např. v Look listen do it better #22 se používá označení governor pro regulátor stac. motorů. Což mimochodem ani logicky není limiter (česky omezovač). Omezovač je u nich zabudován v magnetu.

Odpovědět