Ostrá vačka ?
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
... tak ste mě nakonec přesvědčili - udělám finančně výhodný a pro motor dobrý kompromis - stock vačka i zdvihátka i pružiny a tyčky. Použiju vačku z mexika - jelo jak ďábel, takže snad to bude OK. Taky je o 0,2 kg lehčí neč ta "tříkolíková"...
PS: Tím pádem mám na prodej jedny CrMo tyčky - byl by tu zájemce?
(Cena = sazebník od "Brouk.cz" - 20%)
PS: Tím pádem mám na prodej jedny CrMo tyčky - byl by tu zájemce?
(Cena = sazebník od "Brouk.cz" - 20%)
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
... rychlejší vahadla budou (rep. už je mám) - ale proč ty tyčky (když nebude jiná vačka)?
Není to zbytečná zátěž pro motor?
Není to zbytečná zátěž pro motor?
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Tvrdil jsem Bobovi, že sériový to zvládnou a CrMo by svou vyšší hmotností jen zbytečně malounko ubíraly výkon a zvyšovaly zátěž na zdvihátka a vahadla - a za tím si stojím - pro takto otáčkově nastavený systém jsou zbytečný , ale když vzpomenu na Bobův styl jízdy možná přeci jen nebudou od věci, ale pak je třeba je podpořit silnějšíma pružinama - na sériovky by toho bylo moc (těžší ventil, vahadla i tyčky) -
pak by se ale motor skoro nedal přetočit a to by u Boba byla velká deviza
pak by se ale motor skoro nedal přetočit a to by u Boba byla velká deviza
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Měl jsem spíš na mysli, že když se Bob postaví na startovní čáru tak nebere v potaz žádná omezení - ani otáčkovájohn píše:Myslim,ze Bob je zdatny broukar a ze zakladne teorie su mu vcelku jasne.Na fajnove vychytavky sa vzdy moze opytat.Problem je v tom,ze moznych kombinacii je velmi vela.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
... ale ještě jsem ho nikdy nepřetočil - i když připouštím, že se pohybuju na hraně (ale jen podle sluchu - otáčkoměr v Želvě nebyl)Žanek píše: ... když se Bob postaví na startovní čáru tak nebere v potaz žádná omezení - ani otáčková
A pak - o tom přece ty závody jsou, že?
O srdci, který do toho dáš a o synchronizaci rukou a nohou ... [smilie=driving.gif]
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
tak znovu pootvorim troska temu o vackach........ dost ma zarazilo, ake "ostre" vacky sa pouzivaju v brouk motoroch, tak som to trosku zacal studovat a na co som ja prisiel......
na webshope je napriklad vacka Engle W110 , ktora ma pisanych 284 stupnov, avsak ked sa pozriem na diagram casovania a zratam si hodnoty, vyjde mi uplne ine cislo , priklad :
Saci ventil otvara 19 stup. pred hornou uvratou, a zatvara 48 stupnov po dolnej uvrati, cize 19 + 180 (pol otocky) + 48 = 247 stupnov !!!!
Vyfuk tak isto - 12 + 180 + 55 = 247 stupnov !!!
na webshope je napriklad vacka Engle W110 , ktora ma pisanych 284 stupnov, avsak ked sa pozriem na diagram casovania a zratam si hodnoty, vyjde mi uplne ine cislo , priklad :
Saci ventil otvara 19 stup. pred hornou uvratou, a zatvara 48 stupnov po dolnej uvrati, cize 19 + 180 (pol otocky) + 48 = 247 stupnov !!!!
Vyfuk tak isto - 12 + 180 + 55 = 247 stupnov !!!
a toto je pravdivy udaj o vacke, vobec nechapem preco sa tam pisu take velke cisla, teraz to uz aj dava zmysel a uz chapem, preco tie motory netocia 8000 rpm.......
ja v skodovke mam vacku 304/304 stupnov
casovanie je tam saci HU 42 otvara/ zatvara 72 , to je uz troska rozdiel, motor toci 7000-7500 ot
ja v skodovke mam vacku 304/304 stupnov
casovanie je tam saci HU 42 otvara/ zatvara 72 , to je uz troska rozdiel, motor toci 7000-7500 ot
Aby rozdiely medzi reklamovanymi a skutocnymi boli jasne :
Pretoze vyrobcovia vaciek maju svoje recepty ,vacky sa nedaju spolahlivo porovnat.Niektore maju rychlejsi nabeh od " paty " vacky / co je kruhova ,spodna cast /na " rameno" , kde vacka zacne tlacit na zdvihatko,az do plneho zdvihu na " nos " vacky.
Preto bola standardizovana metoda merania vaciek,ktora spociva v tzv." 0.05 ".To znamena,ze parametre vacky su meraju az od 0.05 " = 1.27 mm
zdvihu zdvihatka.Preto su namerane mensie hodnoty,nez su udane vyrobcom.
Pretoze vyrobcovia vaciek maju svoje recepty ,vacky sa nedaju spolahlivo porovnat.Niektore maju rychlejsi nabeh od " paty " vacky / co je kruhova ,spodna cast /na " rameno" , kde vacka zacne tlacit na zdvihatko,az do plneho zdvihu na " nos " vacky.
Preto bola standardizovana metoda merania vaciek,ktora spociva v tzv." 0.05 ".To znamena,ze parametre vacky su meraju az od 0.05 " = 1.27 mm
zdvihu zdvihatka.Preto su namerane mensie hodnoty,nez su udane vyrobcom.
cize aj tak sa riadim podla kruhoveho diagramu casovania a ten nepusti...... pretoze ked sa vacka da do bloku a casuje sa, nastavuje sa skusobna ventilova vola 0.4mm.....cize maximalne smerodajny udaj je ten podla diagramu (udaj G50) a a to prve je obchodne oznacenie takpovediac.....
teraz uz budeme vedet aku vacku vybrat Hanzovi do motora
Zanek, John , diki za lepsie objasnenie
teraz uz budeme vedet aku vacku vybrat Hanzovi do motora
Zanek, John , diki za lepsie objasnenie
- psycho
- pro známé: psyxo
- Příspěvky: 480
- Registrován: 26 zář 2005
- Bydliště: Prešporok
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím osadenstvo fóra. Mám "takový dotaz" : mám rozobratý motor za účelom výmeny ložísk, atď.., zároveň by som tam rád šupol aj ostrejšiu vačku resp. 284° mi vyšla ako rozumná voľba, čo hovoríte na jej použitie s motorom kde budú nové tvrdšie zdvihátka,nové stock tyčky a sériové dvojkanálové hlavy s novými stock pružinami, zabrúsenými ventilmi a novými šroubami vahadiel?? Nerozsype sa to po pár 100km?? repsektíve, čo by tam malo byť, čo tam nieje aby som mohol kludne spávať??
Ak ti život prinesie citróny, vyrábaj
citronádu
citronádu