Ostrá vačka ?

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

čo to také "vostrá kačka" ?

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Pětišroub píše:čo to také "vostrá kačka" ?
to je Kateřina Rambousková - nepřál bych ti zažít když je naštvaná :?
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Len pre zaujimavost : pri vymene vacky je nutne zakupit zdvihatka od toho isteho vyrobcu a to kvoli vlastnostiam materialov.Kombinacia nestandardnej vacky a stock zdvihatok vo vacsine pripadov vedie k nadmernemu opotrebeniu vacky,v pripade opacnej kombinacie k nadmernemu opotrebeniu zdvihatok.

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum

Příspěvek od Želvák Bob »

:lol: ... tak ste mě nakonec přesvědčili - udělám finančně výhodný a pro motor dobrý kompromis - stock vačka i zdvihátka i pružiny a tyčky. Použiju vačku z mexika - jelo jak ďábel, takže snad to bude OK. Taky je o 0,2 kg lehčí neč ta "tříkolíková"...

PS: Tím pádem mám na prodej jedny CrMo tyčky - byl by tu zájemce?
(Cena = sazebník od "Brouk.cz" - 20%)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

já bych dal rychlejší vahadla a i ty CrMo tyčky když už je máš
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum

Příspěvek od Želvák Bob »

:lol: ... rychlejší vahadla budou (rep. už je mám) - ale proč ty tyčky (když nebude jiná vačka)?
Není to zbytečná zátěž pro motor?

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Tvrdil jsem Bobovi, že sériový to zvládnou a CrMo by svou vyšší hmotností jen zbytečně malounko ubíraly výkon a zvyšovaly zátěž na zdvihátka a vahadla - a za tím si stojím - pro takto otáčkově nastavený systém jsou zbytečný :? , ale když vzpomenu na Bobův styl jízdy možná přeci jen nebudou od věci, ale pak je třeba je podpořit silnějšíma pružinama - na sériovky by toho bylo moc (těžší ventil, vahadla i tyčky) -


pak by se ale motor skoro nedal přetočit a to by u Boba byla velká deviza :wink: :lol:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

CrMo tycky sa pouzivaju len v pripade heavy duty pruzin,alebo dvojitych pruzin.Pri stock rozvode nema zmysel pouzivat CrMo tycky.Do 5500 ot su stock komponenty perfektne OK.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

john píše:.Do 5500 ot su stock komponenty perfektne OK.
přesně, ale jak znám Boba ........ :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Myslim,ze Bob je zdatny broukar a ze zakladne teorie su mu vcelku jasne.Na fajnove vychytavky sa vzdy moze opytat.Problem je v tom,ze moznych kombinacii je velmi vela.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

john píše:Myslim,ze Bob je zdatny broukar a ze zakladne teorie su mu vcelku jasne.Na fajnove vychytavky sa vzdy moze opytat.Problem je v tom,ze moznych kombinacii je velmi vela.
Měl jsem spíš na mysli, že když se Bob postaví na startovní čáru tak nebere v potaz žádná omezení - ani otáčková :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum

Příspěvek od Želvák Bob »

Žanek píše: ... když se Bob postaví na startovní čáru tak nebere v potaz žádná omezení - ani otáčková :wink:
:wink: ... ale ještě jsem ho nikdy nepřetočil - i když připouštím, že se pohybuju na hraně (ale jen podle sluchu - otáčkoměr v Želvě nebyl)
A pak - o tom přece ty závody jsou, že?
O srdci, který do toho dáš a o synchronizaci rukou a nohou ...
[smilie=driving.gif]

Uživatelský avatar
Gemini
Příspěvky: 9
Registrován: 29 lis 2006
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gemini »

tak znovu pootvorim troska temu o vackach........ dost ma zarazilo, ake "ostre" vacky sa pouzivaju v brouk motoroch, tak som to trosku zacal studovat a na co som ja prisiel......

na webshope je napriklad vacka Engle W110 , ktora ma pisanych 284 stupnov, avsak ked sa pozriem na diagram casovania a zratam si hodnoty, vyjde mi uplne ine cislo , priklad :

Saci ventil otvara 19 stup. pred hornou uvratou, a zatvara 48 stupnov po dolnej uvrati, cize 19 + 180 (pol otocky) + 48 = 247 stupnov !!!!
Vyfuk tak isto - 12 + 180 + 55 = 247 stupnov !!!

Uživatelský avatar
Gemini
Příspěvky: 9
Registrován: 29 lis 2006
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gemini »

a toto je pravdivy udaj o vacke, vobec nechapem preco sa tam pisu take velke cisla, teraz to uz aj dava zmysel a uz chapem, preco tie motory netocia 8000 rpm.......
ja v skodovke mam vacku 304/304 stupnov
casovanie je tam saci HU 42 otvara/ zatvara 72 , to je uz troska rozdiel, motor toci 7000-7500 ot

Uživatelský avatar
Gemini
Příspěvky: 9
Registrován: 29 lis 2006
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gemini »

tieto odkazy sa mi podarilo vlozit na 30ty krat.....parada

Uživatelský avatar
Gemini
Příspěvky: 9
Registrován: 29 lis 2006
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gemini »

na stranke www,englecams,com som aj nasiel katalog vaciek, kde je uvedene : reklamovane otvorenie - 284 stupnov, real. otvorenie 247 stupnov

niekedy aj napisem ako to vlastne funguje

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

to nemusíš :wink: -tady se to bere podle nastavené vůle ventilů. 247 stupňů u vačky W110 je údaj tzv. G50 - s velkou vůlí. Údaj 284st je s provozní vůlí ventilů.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Aby rozdiely medzi reklamovanymi a skutocnymi boli jasne :

Pretoze vyrobcovia vaciek maju svoje recepty ,vacky sa nedaju spolahlivo porovnat.Niektore maju rychlejsi nabeh od " paty " vacky / co je kruhova ,spodna cast /na " rameno" , kde vacka zacne tlacit na zdvihatko,az do plneho zdvihu na " nos " vacky.
Preto bola standardizovana metoda merania vaciek,ktora spociva v tzv." 0.05 ".To znamena,ze parametre vacky su meraju az od 0.05 " = 1.27 mm
zdvihu zdvihatka.Preto su namerane mensie hodnoty,nez su udane vyrobcom.

Uživatelský avatar
Gemini
Příspěvky: 9
Registrován: 29 lis 2006
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gemini »

cize aj tak sa riadim podla kruhoveho diagramu casovania a ten nepusti...... pretoze ked sa vacka da do bloku a casuje sa, nastavuje sa skusobna ventilova vola 0.4mm.....cize maximalne smerodajny udaj je ten podla diagramu (udaj G50) a a to prve je obchodne oznacenie takpovediac.....

teraz uz budeme vedet aku vacku vybrat Hanzovi do motora

Zanek, John , diki za lepsie objasnenie :idea:

Uživatelský avatar
psycho
pro známé: psyxo
Příspěvky: 480
Registrován: 26 zář 2005
Bydliště: Prešporok
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od psycho »

Zdravím osadenstvo fóra. Mám "takový dotaz" : mám rozobratý motor za účelom výmeny ložísk, atď.., zároveň by som tam rád šupol aj ostrejšiu vačku resp. 284° mi vyšla ako rozumná voľba, čo hovoríte na jej použitie s motorom kde budú nové tvrdšie zdvihátka,nové stock tyčky a sériové dvojkanálové hlavy s novými stock pružinami, zabrúsenými ventilmi a novými šroubami vahadiel?? Nerozsype sa to po pár 100km?? repsektíve, čo by tam malo byť, čo tam nieje aby som mohol kludne spávať??
Ak ti život prinesie citróny, vyrábaj
citronádu

Odpovědět