Ostrá vačka ?
"ostrých vaček" je po světě spousta výrobců - Riechert, Engle, prostě hafo. Každej výrobce dělá x druhů vaček podle "svojí" receptury. Jedny vačky jsou pro kroutící moment, druhé pro výkon ve vysokých otáčkách, třetí zas pro přeplňované motory..je to chemie.. Podívej se například do katalogu firmy VWbrouk.cz
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Jsou odstupnovane:Caesar píše:A poslední otázka
Existuje pouze normální a ostrá vačka, nebo je ona ostrost nějakým způsobem odstupňována ?
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/sh ... 0196a&pn=0
nemate nekdo nejake tabulky? vycetl jsem z vacky jen:
47524
ET12,C4,CVC,D4
ja jsem nic nenasel mela by to byt vakca z USA
47524
ET12,C4,CVC,D4
ja jsem nic nenasel mela by to byt vakca z USA
dragbug.com team
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
... ať čumím, jak čumím - nic jsem z toho nevyčuměl! Prostě to furt nechápu. Vidím sloupec se spoustou vaček, a se spoustou jejich číselných označení, ale co která z nich dělá a jak moc - to z toho nejde poznat. Maximálně u těch, kde je v názvu stupňové číslo - tam je logické, že čím vyšší, tím ostřejší vačka to bude. Ale jinak ...Pětišroub píše: ... každej výrobce dělá x druhů vaček podle "svojí" receptury. Jedny vačky jsou pro kroutící moment, druhé pro výkon ve vysokých otáčkách, ... podívej se například do katalogu firmy VWbrouk.cz
PS: ... s tou "vačkou jsou pro kroutící moment" - nesekl ses trochu? Myslím, že tohle vačka moc neovlivní ... ???
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Tu máš niečo málo o vačkách váhatkách a ich zatriedení
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Porozumiet vacky a ich vlastnosti je dost komplikovana zalezitost,preto len velmi strucne.
Dva zakladne udaje o vacke su Overlap / prekrytie ventilov / a Duration ,co je pocet stupnov otocenia klukovky,ked je saci ventil otvoreny.
Stock VW vacky maju Overlap medzi 9 - 12 stupnov a Duration medzi 216 - 228 stupnov.
Maximalna Duration pri zachovani normalneho pouzitia auta je 260 - 280 stupnov a zdvih ventilov 10.16 - 11.43 mm.
Cokolvek ostrejsie uz nie je vhodne na bezne pouzitie auta.
Dva zakladne udaje o vacke su Overlap / prekrytie ventilov / a Duration ,co je pocet stupnov otocenia klukovky,ked je saci ventil otvoreny.
Stock VW vacky maju Overlap medzi 9 - 12 stupnov a Duration medzi 216 - 228 stupnov.
Maximalna Duration pri zachovani normalneho pouzitia auta je 260 - 280 stupnov a zdvih ventilov 10.16 - 11.43 mm.
Cokolvek ostrejsie uz nie je vhodne na bezne pouzitie auta.
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
"ostrost vačky" - udávaná ve stupních otevření je jen jedna ze tří podstatných hodnot. Druhé podstatné číslo je to jak dlouho (zase ve stupních) jsou oba ventily otevřeny současně. Tyto dvě hodnotz dohromady dávají otáčky při kterých ta která vačka dává maximální výkon - nemusí vždy platit, že čím víc stupňů otevření tím vyšší otáčky - např. Porsche 356SC mělo 340ku vačku - a přesto dosahovalo max. výkonu při pouhých 6200ot/min - vtip byl v malém "překryti".
Třetí podstatnou hodnotou je zdvih ventilu, který je navíc ovlivněn použitím vahadel. Tady platí, že čím větší zdvih (až do 30%velikosti ventilu) tím větší točivý moment v oblasti pro kterou je vačka určena - ve zbytku otáček nastává útlum - proto mají sériové vačky poměrně malý zdvih - výsledkem jsou ploché křivky charkteristik motoru. uf howg
Třetí podstatnou hodnotou je zdvih ventilu, který je navíc ovlivněn použitím vahadel. Tady platí, že čím větší zdvih (až do 30%velikosti ventilu) tím větší točivý moment v oblasti pro kterou je vačka určena - ve zbytku otáček nastává útlum - proto mají sériové vačky poměrně malý zdvih - výsledkem jsou ploché křivky charkteristik motoru. uf howg
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM