Ostrá vačka ?

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Caesar

Ostrá vačka ?

Příspěvek od Caesar »

Mohu se hloupě :oops: zeptat, jaký je rozdíl mezi normální a ostrou vačkou ?

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

řek bych že ostrá se dříve (při pohybu pístu dolů po výfuku) otvírá a později (předtím než píst projde dolní úvratí) zavírá. tzn. projde víc směsi.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Caesar

Příspěvek od Caesar »

Jaký konkrétní vliv na chod motoru, potažmo výkon to má ? Chápu, že je víc směsi, tudíž by měl trošku vzrůst výkon, spotřeba atd ... ještě něco dalšího ?

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Caesar píše:Jaký konkrétní vliv na chod motoru, potažmo výkon to má ? Chápu, že je víc směsi, tudíž by měl trošku vzrůst výkon, spotřeba atd ... ještě něco dalšího ?
nic - točák je přímo závislý na obsahu :lol:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Caesar

Příspěvek od Caesar »

Jedná se tedy pouze o to, že jednotlivé elementy na vačce jsou oproti sobě jinak pootočený ? Nebo se jedná i o vyšší zdvih ventilů ?

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

obojí
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Caesar

Příspěvek od Caesar »

A poslední otázka :D
Existuje pouze normální a ostrá vačka, nebo je ona ostrost nějakým způsobem odstupňována ?

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

"ostrých vaček" je po světě spousta výrobců - Riechert, Engle, prostě hafo. Každej výrobce dělá x druhů vaček podle "svojí" receptury. Jedny vačky jsou pro kroutící moment, druhé pro výkon ve vysokých otáčkách, třetí zas pro přeplňované motory..je to chemie.. Podívej se například do katalogu firmy VWbrouk.cz
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
htd
E-bay monster
Příspěvky: 1030
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od htd »

Caesar píše:A poslední otázka :D
Existuje pouze normální a ostrá vačka, nebo je ona ostrost nějakým způsobem odstupňována ?
Jsou odstupnovane:
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/sh ... 0196a&pn=0

Uživatelský avatar
htd
E-bay monster
Příspěvky: 1030
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od htd »

nemate nekdo nejake tabulky? vycetl jsem z vacky jen:
47524

ET12,C4,CVC,D4

ja jsem nic nenasel :lol: mela by to byt vakca z USA

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum

Příspěvek od Želvák Bob »

Pětišroub píše: ... každej výrobce dělá x druhů vaček podle "svojí" receptury. Jedny vačky jsou pro kroutící moment, druhé pro výkon ve vysokých otáčkách, ... podívej se například do katalogu firmy VWbrouk.cz
:shock: ... ať čumím, jak čumím - nic jsem z toho nevyčuměl! Prostě to furt nechápu. Vidím sloupec se spoustou vaček, a se spoustou jejich číselných označení, ale co která z nich dělá a jak moc - to z toho nejde poznat. Maximálně u těch, kde je v názvu stupňové číslo - tam je logické, že čím vyšší, tím ostřejší vačka to bude. Ale jinak ...
PS: ... s tou "vačkou jsou pro kroutící moment" - nesekl ses trochu? Myslím, že tohle vačka moc neovlivní ... ???

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Tu máš niečo málo o vačkách váhatkách a ich zatriedení

Obrázek
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Porozumiet vacky a ich vlastnosti je dost komplikovana zalezitost,preto len velmi strucne.
Dva zakladne udaje o vacke su Overlap / prekrytie ventilov / a Duration ,co je pocet stupnov otocenia klukovky,ked je saci ventil otvoreny.
Stock VW vacky maju Overlap medzi 9 - 12 stupnov a Duration medzi 216 - 228 stupnov.
Maximalna Duration pri zachovani normalneho pouzitia auta je 260 - 280 stupnov a zdvih ventilov 10.16 - 11.43 mm.
Cokolvek ostrejsie uz nie je vhodne na bezne pouzitie auta.

Uživatelský avatar
psycho
pro známé: psyxo
Příspěvky: 480
Registrován: 26 zář 2005
Bydliště: Prešporok
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od psycho »

a je lepsie viac alebo menej stupnov??
viem ze to znie ako blba otazka,ale v tejto problematike som len zaciatocnik 8)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Ako som spominal,akakolvek vacka medzi stock a 280 stupnov je dobra.Pozor,niektore vacky su robene na nestandardne vahadla, a bez sucasnej vymeny vahadiel a zdvihatok to nepojde.

Uživatelský avatar
psycho
pro známé: psyxo
Příspěvky: 480
Registrován: 26 zář 2005
Bydliště: Prešporok
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od psycho »

tak preco potom robia tolko rozno stupnovych vaciek ked vravis ze akakolvek ina nez stock je good??

a ako zistim ktore su na nestandardne vahadla??

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Dobre sa pozri na tabulku,ktoru tam dal SO.Standardne vahadla su 1.1 : 1

Uživatelský avatar
psycho
pro známé: psyxo
Příspěvky: 480
Registrován: 26 zář 2005
Bydliště: Prešporok
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od psycho »

no jo no..

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

"ostrost vačky" - udávaná ve stupních otevření je jen jedna ze tří podstatných hodnot. Druhé podstatné číslo je to jak dlouho (zase ve stupních) jsou oba ventily otevřeny současně. Tyto dvě hodnotz dohromady dávají otáčky při kterých ta která vačka dává maximální výkon - nemusí vždy platit, že čím víc stupňů otevření tím vyšší otáčky - např. Porsche 356SC mělo 340ku vačku - a přesto dosahovalo max. výkonu při pouhých 6200ot/min - vtip byl v malém "překryti".
Třetí podstatnou hodnotou je zdvih ventilu, který je navíc ovlivněn použitím vahadel. Tady platí, že čím větší zdvih (až do 30%velikosti ventilu) tím větší točivý moment v oblasti pro kterou je vačka určena - ve zbytku otáček nastává útlum - proto mají sériové vačky poměrně malý zdvih - výsledkem jsou ploché křivky charkteristik motoru. uf howg
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

podtrzeno, secteno. Pokud nejsem stavitel motoru, nebo setsakra nevim co delam, davam do motoru "stock" vacku.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Odpovědět