přesněSameleon píše:podtrzeno, secteno. Pokud nejsem stavitel motoru, nebo setsakra nevim co delam, davam do motoru "stock" vacku.
Ostrá vačka ?
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
... protože to taky není přesně moje parketa, a navíc neumím anglicky prosím - pomůžete mi někdo? [-o<
Chci stavět motor 1835 ccm (válce už mám - tak tohle prosím nerozebírejte), vahadla mám 1,25:1 a použití je na svižnou jízdu pro zábavu. Na srazy a výlety svižným tempem. Nechci přetáčet motor, ani co měsíc dělat generálku. Za sezónu najedu broukem cca 2.500 km. Mám za to, že max otáčky by tedy neměly moc přesahovat 5000, ale jak vybrat - to už je složitý. Poradíte mi nějakou konkrétní vačku??? John nebo Žanek? Pls.
Jinak - stock vačky mám 2 (z mexe, 1600 ccm na čtyřech čepech a z jednokanálu 1600 ccm serie B tříkolíkovou - myslím tím přichycení ozubenýho kola vačky ke hřídeli) a zjevně jsou každá jiná.
Na té první je na hřídeli vyraženo: 117 409 1?(asi W)1F a na jiném místě samostatně číslo 7 a na kole je vyraženo: 113.109.111 B a pod tím 7 (znak VW) H
a na té druhé (tříkolíková) je: 113 19?(asi 7) 131C a o kus jinde samostatně číslo 51 a na kole je: 113.109.111A (znak VW) 15H-C. Kolo této vačky je taky o kousek širší, než u té první.
Na obou je logo VW i na hřídeli.... [-o< [smilie=fun_84.gif] [smilie=bricks1.gif]
Chci stavět motor 1835 ccm (válce už mám - tak tohle prosím nerozebírejte), vahadla mám 1,25:1 a použití je na svižnou jízdu pro zábavu. Na srazy a výlety svižným tempem. Nechci přetáčet motor, ani co měsíc dělat generálku. Za sezónu najedu broukem cca 2.500 km. Mám za to, že max otáčky by tedy neměly moc přesahovat 5000, ale jak vybrat - to už je složitý. Poradíte mi nějakou konkrétní vačku??? John nebo Žanek? Pls.
Jinak - stock vačky mám 2 (z mexe, 1600 ccm na čtyřech čepech a z jednokanálu 1600 ccm serie B tříkolíkovou - myslím tím přichycení ozubenýho kola vačky ke hřídeli) a zjevně jsou každá jiná.
Na té první je na hřídeli vyraženo: 117 409 1?(asi W)1F a na jiném místě samostatně číslo 7 a na kole je vyraženo: 113.109.111 B a pod tím 7 (znak VW) H
a na té druhé (tříkolíková) je: 113 19?(asi 7) 131C a o kus jinde samostatně číslo 51 a na kole je: 113.109.111A (znak VW) 15H-C. Kolo této vačky je taky o kousek širší, než u té první.
Na obou je logo VW i na hřídeli.... [-o< [smilie=fun_84.gif] [smilie=bricks1.gif]
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Podle mých skromných údajů má ta druhá výkonostní maximum při 4200ot/min - tedy pokud to karburace dovolí. Zdvih ventilu na vačce je 7,6mm - co je zač ta mexická to v tabulce nemám a pokorně uznávám, že fakt vypadá jinak. Pokud plánuješ použití ventilů 40mm a 35,5mm a použití vahadel 1,25 : 1 je třeba vědět, jaký počítáš pružiny - pokud sériový pak jedině sériová vačka. Pokud tvrdší a s delším zdvihem pak můžeš použít např. SCAT 25 nebo ENGLE W100(asi nejdoporučovanější) - ty mají výkonostní maximum při 4500ot/min(takže max. otáčky budou kolem těch 5000ot/min) a zdvih (na vačce 9,65mm)adekvátní tvým ventilům - ale tady je třeba to s tvrdostí pružin nepřehánět, protože třeba dvojitý pružiny už by tě zase tlačily do použitý CrMo tyček a seš v kolotoči změn. Jo a pokud to fakt nechceš hrotit tak bych asi k těm ostřejším vačkám co mají sami o sobě velký zdvih ventilu doporučoval spíš sériová vahadla 1,1 : 1 - ale podotýkám, že vše co jsem napsal je z praxe různých publikací a úpravců z internetu, ne z mojí.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
mám stejné informace, ale tu Bobovu mexickou jsem viděl a fakt je jiná - možná je tak ojetá, ale je jiná - i tvar vaček je dost odlišný než u sériovéjohn píše:Podla mojich informacii vacky od 1300 do 1600 su identicke.rozdiel moze iba v pocte nitov drziacich rozvodove kolo na vacke.Taktiez na tom zavisi typ olejoveho cerpadla / podla znalych predavacov /,ale to nie je celkom pravda,
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
CrMo tyčky mám ...Žanek píše:Podle mých skromných údajů má ta druhá výkonostní maximum při 4200ot/min - tedy pokud to karburace dovolí. Zdvih ventilu na vačce je 7,6mm - co je zač ta mexická to v tabulce nemám a pokorně uznávám, že fakt vypadá jinak. Pokud plánuješ použití ventilů 40mm a 35,5mm a použití vahadel 1,25 : 1 je třeba vědět, jaký počítáš pružiny - pokud sériový pak jedině sériová vačka. Pokud tvrdší a s delším zdvihem pak můžeš použít např. SCAT 25 nebo ENGLE W100(asi nejdoporučovanější) - ty mají výkonostní maximum při 4500ot/min(takže max. otáčky budou kolem těch 5000ot/min) a zdvih (na vačce 9,65mm)adekvátní tvým ventilům - ale tady je třeba to s tvrdostí pružin nepřehánět, protože třeba dvojitý pružiny už by tě zase tlačily do použití CrMo tyček a seš v kolotoči změn. Jo a pokud to fakt nechceš hrotit tak bych asi k těm ostřejším vačkám co mají sami o sobě velký zdvih ventilu doporučoval spíš sériová vahadla 1,1 : 1 - ale podotýkám, že vše co jsem napsal je z praxe různých publikací a úpravců z internetu, ne z mojí.
(hm, ... takže Engle W 100 ... uvidíme - je to otázka dalšího vývoje, jak rad a hltání informací, tak i finančního ... mrknu co stojí tvrdý pružiny, cenu vačky vím ... )
... jaké další změny jsi měl na mysli? Jiný zdvihátka?
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
no k nové vačce musí být nový zdvihátka - to platí vždycky (mimochodem mám jednu NOS novou sadu ).
Mám na mysli ztrátový výkon - 5000ot/min zvládnou jednoduchý pružiny se séiovýma tyčkama, s dvojitýma pružinama a CrMo tyčkama je celý systém robustnější a preciznější, ale taky těžší (tyčky) takže se maličko výkonu obětuje té robustnosti a preciznosti
Mám na mysli ztrátový výkon - 5000ot/min zvládnou jednoduchý pružiny se séiovýma tyčkama, s dvojitýma pružinama a CrMo tyčkama je celý systém robustnější a preciznější, ale taky těžší (tyčky) takže se maličko výkonu obětuje té robustnosti a preciznosti
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM