Ostrá vačka ?

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Sameleon píše:podtrzeno, secteno. Pokud nejsem stavitel motoru, nebo setsakra nevim co delam, davam do motoru "stock" vacku.
přesně :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum

Příspěvek od Želvák Bob »

:?: ... protože to taky není přesně moje parketa, a navíc neumím anglicky :oops: prosím - pomůžete mi někdo? [-o<

Chci stavět motor 1835 ccm (válce už mám - tak tohle prosím nerozebírejte), vahadla mám 1,25:1 a použití je na svižnou jízdu pro zábavu. Na srazy a výlety svižným tempem. Nechci přetáčet motor, ani co měsíc dělat generálku. Za sezónu najedu broukem cca 2.500 km. Mám za to, že max otáčky by tedy neměly moc přesahovat 5000, ale jak vybrat - to už je složitý. Poradíte mi nějakou konkrétní vačku??? John nebo Žanek? Pls.

Jinak - stock vačky mám 2 (z mexe, 1600 ccm na čtyřech čepech a z jednokanálu 1600 ccm serie B tříkolíkovou - myslím tím přichycení ozubenýho kola vačky ke hřídeli) a zjevně jsou každá jiná.
Na té první je na hřídeli vyraženo: 117 409 1?(asi W)1F a na jiném místě samostatně číslo 7 a na kole je vyraženo: 113.109.111 B a pod tím 7 (znak VW) H
a na té druhé (tříkolíková) je: 113 19?(asi 7) 131C a o kus jinde samostatně číslo 51 a na kole je: 113.109.111A (znak VW) 15H-C. Kolo této vačky je taky o kousek širší, než u té první.
Na obou je logo VW i na hřídeli....
:shock: #-o [-o< [smilie=fun_84.gif] [smilie=bricks1.gif]

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Podle mých skromných údajů má ta druhá výkonostní maximum při 4200ot/min - tedy pokud to karburace dovolí. Zdvih ventilu na vačce je 7,6mm - co je zač ta mexická to v tabulce nemám :? a pokorně uznávám, že fakt vypadá jinak. Pokud plánuješ použití ventilů 40mm a 35,5mm a použití vahadel 1,25 : 1 je třeba vědět, jaký počítáš pružiny - pokud sériový pak jedině sériová vačka. Pokud tvrdší a s delším zdvihem pak můžeš použít např. SCAT 25 nebo ENGLE W100(asi nejdoporučovanější) - ty mají výkonostní maximum při 4500ot/min(takže max. otáčky budou kolem těch 5000ot/min) a zdvih (na vačce 9,65mm)adekvátní tvým ventilům :wink: - ale tady je třeba to s tvrdostí pružin nepřehánět, protože třeba dvojitý pružiny už by tě zase tlačily do použitý CrMo tyček a seš v kolotoči změn. Jo a pokud to fakt nechceš hrotit tak bych asi k těm ostřejším vačkám co mají sami o sobě velký zdvih ventilu doporučoval spíš sériová vahadla 1,1 : 1 - ale podotýkám, že vše co jsem napsal je z praxe různých publikací a úpravců z internetu, ne z mojí.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Podla mojich informacii vacky od 1300 do 1600 su identicke.rozdiel moze iba v pocte nitov drziacich rozvodove kolo na vacke.Taktiez na tom zavisi typ olejoveho cerpadla / podla znalych predavacov /,ale to nie je celkom pravda,

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

to me zajima
jak je to s tema cerpadlama, v cem je ten zasadni rozdil ?
delka hridelky ? tloustka ploche casti hridelky ??

mam motor bez olejovyho cerpadla, a chtel bych do nej koupit cerpadlo s patronou (filtrem)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

čtyřčepová vačka umožňuje usadit čerpadlo hlouběji do skříně - o cca 5mm a o to má větší kolečka 21mm x 26mm - tzn. čerpadla nejsou záměnná
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

Žanek píše:čtyřčepová vačka umožňuje usadit čerpadlo hlouběji do skříně - o cca 5mm a o to má větší kolečka 21mm x 26mm - tzn. čerpadla nejsou záměnná
diky , to je to co sem potreboval :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

john píše:Podla mojich informacii vacky od 1300 do 1600 su identicke.rozdiel moze iba v pocte nitov drziacich rozvodove kolo na vacke.Taktiez na tom zavisi typ olejoveho cerpadla / podla znalych predavacov /,ale to nie je celkom pravda,
mám stejné informace, ale tu Bobovu mexickou jsem viděl a fakt je jiná - možná je tak ojetá, ale je jiná - i tvar vaček je dost odlišný než u sériové
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Zanku,to nie je celkpm pravda,co potrerbujes urobit je zalisovat hriadel unasaneho kola hlbsie o tych par mm.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

já myslím, že když je v prodeji široká variace čerpadel pro obě provedení vačkového kola, není potřebo to nějak extra řešit.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

toto je odpoved na predchadzajuci prispevok

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

john píše:Zanku,to nie je celkpm pravda,co potrerbujes urobit je zalisovat hriadel unasaneho kola hlbsie o tych par mm.
no udělat jde vždy a všechno :wink: samozřejmě - ale sériový vačky a olejový pumpy obnáší pár korun, takže by se s tím nikdo nedělal
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

To 5 S : je to treba riesit,pretoze ak potrebujes cerpadlo na danu vacku,Murphy's law zariadi,ze prave ta nie je na sklade.Cely rozdiel je v polohe zalisoveneho unasacieho hriadela.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

unášecího hřídele v čerpadle, rozumíme si dobře?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Ano,je to ono.Rozdiel medzi dvoma typmi vaciek je v offset vo vzdialenosti medzi koncom hnanej osky cerpadla a vyrezom vo vacke kde ta hriadelka sedi.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Ked sa spatne zamyslim nad Okrasovym problemom s vackou na 356,mozno ze pouzil cerpadlo s inou dlzkou hriadelky,ktora v podstate nesedela vo vacke spravne a tym doslo k destrukcii.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

no ale i tělo čerpadla je celý hlubší - a ta vačka je pro ně jakoby víc trychtýřovitá :? :shock:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Dlzka hriadelky / hovorim po pamati / je daleko vacsia ako max velkost hnaneho ,alebo unasaneho kolesa cerpadla,co je 30 mm.Je tam dost miesta na vsetky typy vaciek.

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum

Příspěvek od Želvák Bob »

Žanek píše:Podle mých skromných údajů má ta druhá výkonostní maximum při 4200ot/min - tedy pokud to karburace dovolí. Zdvih ventilu na vačce je 7,6mm - co je zač ta mexická to v tabulce nemám :? a pokorně uznávám, že fakt vypadá jinak. Pokud plánuješ použití ventilů 40mm a 35,5mm a použití vahadel 1,25 : 1 je třeba vědět, jaký počítáš pružiny - pokud sériový pak jedině sériová vačka. Pokud tvrdší a s delším zdvihem pak můžeš použít např. SCAT 25 nebo ENGLE W100(asi nejdoporučovanější) - ty mají výkonostní maximum při 4500ot/min(takže max. otáčky budou kolem těch 5000ot/min) a zdvih (na vačce 9,65mm)adekvátní tvým ventilům :wink: - ale tady je třeba to s tvrdostí pružin nepřehánět, protože třeba dvojitý pružiny už by tě zase tlačily do použití CrMo tyček a seš v kolotoči změn. Jo a pokud to fakt nechceš hrotit tak bych asi k těm ostřejším vačkám co mají sami o sobě velký zdvih ventilu doporučoval spíš sériová vahadla 1,1 : 1 - ale podotýkám, že vše co jsem napsal je z praxe různých publikací a úpravců z internetu, ne z mojí.
:wink: CrMo tyčky mám ... :wink:

(hm, ... takže Engle W 100 ... uvidíme - je to otázka dalšího vývoje, jak rad a hltání informací, tak i finančního ... mrknu co stojí tvrdý pružiny, cenu vačky vím ... )

... jaké další změny jsi měl na mysli? Jiný zdvihátka?

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

no k nové vačce musí být nový zdvihátka - to platí vždycky (mimochodem mám jednu NOS novou sadu :wink: ).
Mám na mysli ztrátový výkon - 5000ot/min zvládnou jednoduchý pružiny se séiovýma tyčkama, s dvojitýma pružinama a CrMo tyčkama je celý systém robustnější a preciznější, ale taky těžší (tyčky) takže se maličko výkonu obětuje :wink: té robustnosti a preciznosti :shock:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Odpovědět