MAZACÍ MÍSTA KAROSERIE-FOTONÁVOD
MAZACÍ MÍSTA KAROSERIE-FOTONÁVOD
NAMAZÁNO?
Volně přeloženo a nafoceno dle časopisu Käfer Revue 1/2011
Motorový olej, olej v převodovce, olej do vzduchového filtru, promazaná přední náprava? Vše hotovo? Ukážeme Vám co ještě u Vašeho Brouka chybí namazat!
Promazáno? Přední náprava, jasně! Olej? Měl by se měnit v motoru a převodovce, to je přeci logické. Že je potřeba ještě trochu maziva také na jiná místa se velmi často opomíjí nebo zapomíná, ačkoliv je to velmi důležité a dá to velmi málo práce.
Nejméně jednou za tři týdny, lépe i jednou týdně, by se dle výrobce Volkswage, měli mazat panty dveří. Ve stejném intervalu by se měli mazat také zámky dveří.
Jako příklad jsme provedli mazání těchto míst u VW Brouk 1302 z roku 1972.Mazaná místa jsou závislá na roku výroby Vašeho Brouka. V případě pochybností Vám pomůže prostudování návodu k obsluze.
K mazání jsme použili mazací teflonový sprej Fin Lube TF od firmy Interflon a malé množství motorového oleje (v našem případě 15W50), který byl aplikován na mazaná místa olejničkou s pumpičkou a ohebným nástavcem.
Z výroby jsou mazací místa (otvory) opatřeny ochranným víkem. Jedná se o dveřní panty a otvory na boku dveří. Může se stát, že předchozí majitelé Vašeho vozu, tyto krytky již nevrátili na své místo a proto Vám zcela na voze chybí. Pokud tyto krytky na svém voze máte, před aplikováním mazacího prostředku, tyto krytky odstraňte.
Po promazání inkriminovaných míst se nesmí zapomenout přebytečný mazací prostředek utřít vhodnou utěrkou.
Pro namazání všech vyobrazených míst jsme nepotřebovali více jak 20 minut. Po namazání byl majitel vozu překvapený jak vše fungovalo. Především panty dveří a zámky dveří po namazání fungovali jak po másle.
Ta trocha času skutečně stojí za to!
1) Nakapejte několik kapek motorového oleje na místo čepu v držáku horní kapoty a držáku pružiny. Namazat pravou i levou stranu přední kapoty.
2) Namazejte rovněž několika kapkami motorového oleje šroub, kterým je přišroubována přední kapota ke karoserii.
3) Motorovým olejem promažte spodní čep pružiny přední kapoty, tím máme promazanou celou přední kapotu.
4) Teflonovým sprejem namažte západku předního zámku kapoty
5a, 5b) Odstraňte plastové kryty dveřních pantů a vyčistěte prostor pod těmito kryty.
6a, 6b) Pokud máte na svém voze zářez z vnitřní strany dveřního pantu, namažte motorovým olejem tento pant přes tento zářez.
7) Přebytečný olej pečlivě utřete.
8) Omezovač dveří lehce nastříkejte teflonovým sprejem
9a, 9b) Do vyčištěného prostoru pod plastovými kryty dveřních pantů nakapejte motorový olej. Vraťte na své místo plastové kryty a přebytečný olej důkladně otřete.
10, 11) K namazání zámků dveří se dostanete po vyjmutí plastové krytky na boku dveří. Aplikujte na toto místo několik kapek motorového oleje a vraťte plastovou krytku. Stejně tak namažte i druhé dveře.
12) Ze stejného boku dveří namažte na vnějším zámku dveří otočnou podkovu. Namazat v místě otáčení několika kapkami motorového oleje.
13) Nezapomeňte přebytečný olej důkladně utřít. Na sloupku dveří promažte teflonovým sprejem čep, po kterém se otáčí podkova.
14) V zadní části karoserie Vašeho vozu namažte několika kapkami motorového oleje panty zadní kapoty.
15) Také zde platí: Přebytečný olej pečlivě utřete.
16) Nakonec ještě zbývá teflonovým sprejem namazat zámek zadní kapoty.
Volně přeloženo a nafoceno dle časopisu Käfer Revue 1/2011
Motorový olej, olej v převodovce, olej do vzduchového filtru, promazaná přední náprava? Vše hotovo? Ukážeme Vám co ještě u Vašeho Brouka chybí namazat!
Promazáno? Přední náprava, jasně! Olej? Měl by se měnit v motoru a převodovce, to je přeci logické. Že je potřeba ještě trochu maziva také na jiná místa se velmi často opomíjí nebo zapomíná, ačkoliv je to velmi důležité a dá to velmi málo práce.
Nejméně jednou za tři týdny, lépe i jednou týdně, by se dle výrobce Volkswage, měli mazat panty dveří. Ve stejném intervalu by se měli mazat také zámky dveří.
Jako příklad jsme provedli mazání těchto míst u VW Brouk 1302 z roku 1972.Mazaná místa jsou závislá na roku výroby Vašeho Brouka. V případě pochybností Vám pomůže prostudování návodu k obsluze.
K mazání jsme použili mazací teflonový sprej Fin Lube TF od firmy Interflon a malé množství motorového oleje (v našem případě 15W50), který byl aplikován na mazaná místa olejničkou s pumpičkou a ohebným nástavcem.
Z výroby jsou mazací místa (otvory) opatřeny ochranným víkem. Jedná se o dveřní panty a otvory na boku dveří. Může se stát, že předchozí majitelé Vašeho vozu, tyto krytky již nevrátili na své místo a proto Vám zcela na voze chybí. Pokud tyto krytky na svém voze máte, před aplikováním mazacího prostředku, tyto krytky odstraňte.
Po promazání inkriminovaných míst se nesmí zapomenout přebytečný mazací prostředek utřít vhodnou utěrkou.
Pro namazání všech vyobrazených míst jsme nepotřebovali více jak 20 minut. Po namazání byl majitel vozu překvapený jak vše fungovalo. Především panty dveří a zámky dveří po namazání fungovali jak po másle.
Ta trocha času skutečně stojí za to!
1) Nakapejte několik kapek motorového oleje na místo čepu v držáku horní kapoty a držáku pružiny. Namazat pravou i levou stranu přední kapoty.
2) Namazejte rovněž několika kapkami motorového oleje šroub, kterým je přišroubována přední kapota ke karoserii.
3) Motorovým olejem promažte spodní čep pružiny přední kapoty, tím máme promazanou celou přední kapotu.
4) Teflonovým sprejem namažte západku předního zámku kapoty
5a, 5b) Odstraňte plastové kryty dveřních pantů a vyčistěte prostor pod těmito kryty.
6a, 6b) Pokud máte na svém voze zářez z vnitřní strany dveřního pantu, namažte motorovým olejem tento pant přes tento zářez.
7) Přebytečný olej pečlivě utřete.
8) Omezovač dveří lehce nastříkejte teflonovým sprejem
9a, 9b) Do vyčištěného prostoru pod plastovými kryty dveřních pantů nakapejte motorový olej. Vraťte na své místo plastové kryty a přebytečný olej důkladně otřete.
10, 11) K namazání zámků dveří se dostanete po vyjmutí plastové krytky na boku dveří. Aplikujte na toto místo několik kapek motorového oleje a vraťte plastovou krytku. Stejně tak namažte i druhé dveře.
12) Ze stejného boku dveří namažte na vnějším zámku dveří otočnou podkovu. Namazat v místě otáčení několika kapkami motorového oleje.
13) Nezapomeňte přebytečný olej důkladně utřít. Na sloupku dveří promažte teflonovým sprejem čep, po kterém se otáčí podkova.
14) V zadní části karoserie Vašeho vozu namažte několika kapkami motorového oleje panty zadní kapoty.
15) Také zde platí: Přebytečný olej pečlivě utřete.
16) Nakonec ještě zbývá teflonovým sprejem namazat zámek zadní kapoty.
Naposledy upravil(a) OB dne 07 zář 2011, celkem upraveno 2 x.
Co přijde dál???
Re: MAZACÍ MÍSTA KAROSERIE-FOTONÁVOD
krása..příkladná péče se vrátí majiteli v mnoha letech bezproblémového provozu..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: MAZACÍ MÍSTA KAROSERIE-FOTONÁVOD
Docela jsem byl překvapený, že zřejmě při běžném používání auta celoročně, doporučuje VW mazat panty a zámky dveří v intervalu 3 týdny. Myslím si, že pokud to někdo dělal, tak jak VW doporučuje, tak čepy pantů jsou dnes téměř bez vůlí. Viděl jsem mnoho vozů, které měli velkou vůli v čepu pantu a museli se při zavírání nadzvednout, aby šli dveře zavřít.Pětišroub píše:krása..příkladná péče se vrátí majiteli v mnoha letech bezproblémového provozu..
Co přijde dál???
Re: MAZACÍ MÍSTA KAROSERIE-FOTONÁVOD
opuštění čepů dveří s mazničkami byl podle mě od fabriky jeden z největších kroků zpět. pokud někdy budu řešit dveře na ´61, tak se chystám udělat čepy s mazáním. Protože je mám vyrezlé přesně jak OB popisuje.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: MAZACÍ MÍSTA KAROSERIE-FOTONÁVOD
Podívej se na ten problém takto: Čep dveří s dírou pro vazelínu, závit pro maznici a maznice - to vše dvakrát na voze, to stálo v té době několik desítek pfeniků. V sériích, ve kterých se Brouci dělali to udělá hrozně velkou sumu. Proto chápu toto zjednodušení a VW doporučení, že panty se mají mazat každé 3 týdny a současně věřím, že při doporučeném mazání, se problém s opotřebením čepu neprojevil. Zejména, když byla životnost vozu plánována na přibližně 5 let.Pětišroub píše:opuštění čepů dveří s mazničkami byl podle mě od fabriky jeden z největších kroků zpět. pokud někdy budu řešit dveře na ´61, tak se chystám udělat čepy s mazáním. Protože je mám vyrezlé přesně jak OB popisuje.
Co přijde dál???
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: MAZACÍ MÍSTA KAROSERIE-FOTONÁVOD
Malé OT, mě na obrázku č.11 zaujala anatomická sedačka Sparco
Každý celek se skládá z detailů.
Re: MAZACÍ MÍSTA KAROSERIE-FOTONÁVOD
Jo, jo souhlas. Je to speciální limitovaná edice sedaček, se kterými se sice nedá řídit ale jsou IN.lišák píše:Malé OT, mě na obrázku č.11 zaujala anatomická sedačka Sparco
Co přijde dál???
Re: MAZACÍ MÍSTA KAROSERIE-FOTONÁVOD
Dle mého soudu v článku z Käfer Revue chybí ještě několik dalších věcí, které je potřeba na vozidle promazat.
17) Namazat motorovým olejem čep větračky, respektive pertinaxovou podložku, která olej absorbuje.
18) Motorovým olejem promazat čep západky větračky.
19a, 19b) Teflonovým sprejem namazat zámky dveří a zámek zadní kapoty.
20a, 20b) Motorovým olejem namazat pant krytu nádrže, namazat táhlo aretace tohoto krytu (Pokud je vozidlo tímto krytem vybaveno).
17) Namazat motorovým olejem čep větračky, respektive pertinaxovou podložku, která olej absorbuje.
18) Motorovým olejem promazat čep západky větračky.
19a, 19b) Teflonovým sprejem namazat zámky dveří a zámek zadní kapoty.
20a, 20b) Motorovým olejem namazat pant krytu nádrže, namazat táhlo aretace tohoto krytu (Pokud je vozidlo tímto krytem vybaveno).
Co přijde dál???
Re: MAZACÍ MÍSTA KAROSERIE-FOTONÁVOD
Velmi děkuji za nádherné připomenutí...
Re: MAZACÍ MÍSTA KAROSERIE-FOTONÁVOD
Já děkuji tobě a Pětišroubovi, že jste přispěli. Jinak mám pocit, že to všichni znají a dělají, což mne fascinuje!Bonvi píše:Velmi děkuji za nádherné připomenutí...
Co přijde dál???
Re: MAZACÍ MÍSTA KAROSERIE-FOTONÁVOD
Kazdopadne tohle je cinnost ktera by se nemela brat na lehkou vahu, coz nekteri delaji protoze auto na panty ci pruzinky nejede, ale to je velky omyl. Dukaz toho je moje soucasna zkusenost s dedkem 1959, byvali majitel se o nej staral dlouhych 25 let "jako o syna" a je to vydet, slyset a citit kdyz se za neco vezme nebo neco otevre. Diky OB a muzu jen hodne doporucit.
Re: MAZACÍ MÍSTA KAROSERIE-FOTONÁVOD
kdo mě zná tak ví, že vyznávám kdo maže ten jede...proto 181 ošetřuju zhruba výše uvedeným způsobem, u dědka na to bylo bohužel pozdě..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: MAZACÍ MÍSTA KAROSERIE-FOTONÁVOD
Já to u svých aut dělám zhruba jedenkrát za sezónu. Pokud vidím, že je něco na sucho, tak to udělám za sezónu i vícekrát.
Co přijde dál???
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: MAZACÍ MÍSTA KAROSERIE-FOTONÁVOD
Pánové, tak jsem to právě celé přečetl, zastyděl se a šel u Picassa po 10letech poprvé znechuceně promazat panty u dveří.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: MAZACÍ MÍSTA KAROSERIE-FOTONÁVOD
A proto jsem ten článek uveřejnil dal si s tím tu námahu, aby si i ti nejen věci znalí, chytli za rypák! Podotýkám, že před lety jsem nebyl vyjímka!lišák píše:Pánové, tak jsem to právě celé přečetl, zastyděl se a šel u Picassa po 10letech poprvé znechuceně promazat panty u dveří.
Co přijde dál???
- Proky
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 484
- Registrován: 08 lis 2009
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí
Re: MAZACÍ MÍSTA KAROSERIE-FOTONÁVOD
Je to pěkný, když koukám, kde se má všude mazat tak se stydim, že jsem akorát loni namazal panty dveří, až dneska budu ladit brouka na uzavírání, tak ho ještě namažu, podle návodu
Bubu Oval (1955)
Re: MAZACÍ MÍSTA KAROSERIE-FOTONÁVOD
Abych řek popravdě, tak já se vždycky zamyslim co se na tom autě vlastně hejbe a co potřebuje ošetřit olejem nebo něčím mastným..... ale mažu navíc třeba ještě výsuvnou anténu na rádio, gumy oken a semtam stříknu i šrouby a matky co mi kde koukaj (nárazníky, mlhovka, nášlapy.....)...... a dělám to tak 2x za sézonu, takže já mam svědomí klidné
Re: MAZACÍ MÍSTA KAROSERIE-FOTONÁVOD
Napsal jsi to naprosto přesně. Chce to mít trochu selského rozumu a přesně jak píšeš, mazat víceméně všechno, kde se něco hejbe. Napadlo mne další místo. Zítra to sem hodím.coltan píše:Abych řek popravdě, tak já se vždycky zamyslim co se na tom autě vlastně hejbe a co potřebuje ošetřit olejem nebo něčím mastným..... ale mažu navíc třeba ještě výsuvnou anténu na rádio, gumy oken a semtam stříknu i šrouby a matky co mi kde koukaj (nárazníky, mlhovka, nášlapy.....)...... a dělám to tak 2x za sézonu, takže já mam svědomí klidné
Co přijde dál???
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: MAZACÍ MÍSTA KAROSERIE-FOTONÁVOD
jak já mám jednoduchej život [-(
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Re: MAZACÍ MÍSTA KAROSERIE-FOTONÁVOD
já jednou vyfasoval jako služebáka dva roky starou Fábii fkombíku...a vzhledem k tomu, že ji používal max. řidič se spolujezdcem, tak oboje nenamazané zadní dveře šly otevírat jenom SILOU! Nutno říct že tato Fábie byla jedním z důvodů méh brzkého odchodu z nejmenovaného podniku
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)