Přestavba motoru na vyšší kubaturu
- Michal
- pečené kolínko fóra flat4.org
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 17 říj 2003
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Přestavba motoru na vyšší kubaturu
Tento topic vznikl sloučenímčtyřech různých debat o úpravách motorů Typ 1, z nichž debata o vlivu odlehčeného setrvačníku byla nejstarší, podstatnější informace jsou níže.....
Y.
Potřeboval bych poradit se strvačníkem. Na Adipu je na prodej odlehčenej setrvačník na motor T1 a na spojku 200mm. Šlo by mi to na 13ku??Díkes.
Y.
Potřeboval bych poradit se strvačníkem. Na Adipu je na prodej odlehčenej setrvačník na motor T1 a na spojku 200mm. Šlo by mi to na 13ku??Díkes.
motor se teda bude rychleji vytacet, protoze ubyde hmota, kterou musi uvest do pohybu. Ale selskej rozum mi rika, ze chod motoru bude ponekud neklidnejsi, protoze setrvacnik je tam prave proto, aby harmonizoval ty razy, ktery vznikaj pri jeho otaceni. Ta tezsi remenice uz je specialitka, dava se, aby se vyrovnaly hmotnosti na obou stranach klikove hridele a nedochazelo k jejimu jednostrannemu namahani a nebo krouceni. Ale na normalni motory tu lidi cpou jen ty odlehceny setrvacniky. Myslim ze pro sprint to smysl ma, ale pro normalni provoz ne.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
lamelu 200mm sezenes vicemene bez problemu v jakymkoliv broukservisu nebo primo v Adipu
ale s tim pritlacakem to mozna budes mit slozitejsi
pokud mas starej typ loziska v prevodovce
vic se doctes tady http://www.flat4.org/demontazmotoru.htm
ale s tim pritlacakem to mozna budes mit slozitejsi
pokud mas starej typ loziska v prevodovce
vic se doctes tady http://www.flat4.org/demontazmotoru.htm
Celá sada se dá z Německa koupit za 80-90 Eur. Teď budu jednu objednávat, tak jestli chceš, můžeme se šábnout o poštovné. Jinak s tím setrvačníkem nemyslím, že to je o ceně, ale kolik si toho k motoru chceš dovolit. Samotnýho by mě ajímalo, jestli se to na sériovém motoru až tak projeví.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Hmm,tak 2tis. za odlechceny setrvacnik Myslim,ze neni problem to udelat. Mel jsem to na skodovce a kamarat mi to udelal za 200,- na masine 8)
Je to jen o tom vedet jak a kde ubrat a myslim,ze na tohle konkretne je publikaci hodne.
1961bluebug ma pravdu, motor bude drobek bublat a budou mu kolisat otacky.
Kdyz k tomu pridas jeste ostrou vacku a T pisty, tak musis drzet volnobech hodne vysoko
Je to jen o tom vedet jak a kde ubrat a myslim,ze na tohle konkretne je publikaci hodne.
1961bluebug ma pravdu, motor bude drobek bublat a budou mu kolisat otacky.
Kdyz k tomu pridas jeste ostrou vacku a T pisty, tak musis drzet volnobech hodne vysoko
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
No nic ve zlym, ale radsi bych zainvestoval do silnejsi kubatury. S tim odlehcenym setrvakem jsem to zkousel a vysledek nic moc. Je fakt, ze motor sel rychleji do otacek a trochu se zvedla max rychlost, ale spatne se brzdi motorem. Asi neco tak blbeho, jako jizda ve Skode 120. Mam v brouku i v 181 sestnactky a nedam na ne dopustit. Proste padesat koni je znat. A pri dobrem serizeni je spotreba lepsi nez s dvanactkou.
Ahoj.
Bert.
Ahoj.
Bert.
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Přestavba motoru na vyšší kubaturu
Prosím znalé o upřesnění.
Vím, že pro přestavby se využívá základ (převrtané kartery) z dvoukanálových 16tek a lze použít i 15kové. No ale postupně jsem se dozvěděl, že obě vyráběné 13ky jsou prakticky shodné se svými silnějšími brášky. A všechny "modernější" motory od 1200 34ps mají stejný zdvih.
Ptám se tedy zdali lze použít jako základ i 13ku čistě teoreticky.
A mám ještě jeden dotaz - v Adipu prodávají i klikovky s větším zdvihem a k některým i sadu pístů a válců. Jak se to montuje? To jako přece musí být sirší ten motor ne? nebo sou na to nějaký speciálně snížený písty?
Budu moc rád když mi to upřesníte.
Vím, že pro přestavby se využívá základ (převrtané kartery) z dvoukanálových 16tek a lze použít i 15kové. No ale postupně jsem se dozvěděl, že obě vyráběné 13ky jsou prakticky shodné se svými silnějšími brášky. A všechny "modernější" motory od 1200 34ps mají stejný zdvih.
Ptám se tedy zdali lze použít jako základ i 13ku čistě teoreticky.
A mám ještě jeden dotaz - v Adipu prodávají i klikovky s větším zdvihem a k některým i sadu pístů a válců. Jak se to montuje? To jako přece musí být sirší ten motor ne? nebo sou na to nějaký speciálně snížený písty?
Budu moc rád když mi to upřesníte.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
Re: Přestavba motoru na vyšší kubaturu
13ku prestavis na 16ku... potrebujes valce+pisty+hlavy ze 16ky nebo upravujes 13kove hlavy...
Vetsi zdvih je mozny... pokud jdes do extremu, tak nastane situace, ze z 1950ky udelas 2800ccm Tato uprava,ale zahrnovala specialni blok, upravu kliky aby se v bloku ubec otocila a secialni podlozky pod valce
Vetsi zdvih je mozny... pokud jdes do extremu, tak nastane situace, ze z 1950ky udelas 2800ccm Tato uprava,ale zahrnovala specialni blok, upravu kliky aby se v bloku ubec otocila a secialni podlozky pod valce
Re: Přestavba motoru na vyšší kubaturu
A tady si muzes spocitat jaky objes s jakym zdvihem udelas...
http://www.cbperformance.com/enginecalc.html
On Zankuv postrech je zajimavy, protoze cena kliky 69mm je nepatrne vetsi nez cena 74mm a 82mm Tedy kdyz pocitam USA 8)
http://www.cbperformance.com/enginecalc.html
On Zankuv postrech je zajimavy, protoze cena kliky 69mm je nepatrne vetsi nez cena 74mm a 82mm Tedy kdyz pocitam USA 8)