Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12258
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod Herbie » 22 čer 2015

jozo píše:Caute, vwie mi prosim niekto poradiť?
Vymenil som 34 PICT za karburátory 34 Ict, motor 1600ccm.. Povedal by som ze boli celkom dobre naladené, ale po cca 200 km, motor strieľa a ma 30% výkon, nejde do otáčok,voľnobeh je Ok.
Po výmene indukcky, motor opäť bežal dobre aj v otáčkac, ale len asi 10-20 km a potom pokles výkonu a streľba.
Druha výmena indukcky (tretej) a motor opäť chvíľu išiel Ok.
Prestriedal som celkovo 4 cievky ale riešenie je iba krátkodobé.
Viac ľudí mi vraví ze je to palivová pumpa, preco potom studena indukcka problém krátkodobo vyrieši? Je to tím ze motor ochladne?
Ako otestovať pal. Pumpu ?
Okrem vymeny, momentálne nemam za co vymeniť:-(
Vwdaka za tipy.



Zapalování si zkontroloval ?
Nerobrousilo se ti kladívko a nesnížil se ti odtrh a tím pádem je předstiv v pr.... ?
Kondenzátor vyměnit, umí dělat takový brikule !!!




Palivová pumpa bude až to poslední.
Jak otestovat pumpu ? Snadno :) ... zajisti si přívod benzínu z nějakýho kanystru přímo do karburátorů
Hadici z pumpy si natáhni do nějakýho dalšího kanystru abys viděl jak se bude plnit.
Nastartuj motor a můžeš testovat :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
jozo
Příspěvky: 227
Registrován: 30 kvě 2013
Bydliště: CHG

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod jozo » 22 čer 2015

Herbie, dik za info.
rozdelovac som kontroloval,mal by byt OK, je to cisto novy bezkontakt.

Pumpu otestujem, ale islo mi o to ako skontrolovat ze dava dostatocne mnozstvo, ako budem vediet ze ci je mnozstvo dostatocne?

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12258
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod Herbie » 22 čer 2015

no logicky musí dodat stejně nebo víc paliva než spotřebuješ :)

takže kolik ti z jednoho ubyde, tolik ti musí v druhym přibejt
nehledej v tom složitosti. ....

Samosebou výměna pumpy by bylo nejrychlejší otestování :)


P.S.
a jestli nemáš náhradní pumpu v základní sadě první pomoci v autě v bedně, tak jsi dej pohlavek, jednu si kup a voz ji :)

P.S.2
nakonec zjistíš že máš bordel v nádrži, že se ti ucpává trubka, nebo palivovej filtr :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3662
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod john » 22 čer 2015

Herbie píše:no logicky musí dodat stejně nebo víc paliva než spotřebuješ :)

takže kolik ti z jednoho ubyde, tolik ti musí v druhym přibejt
nehledej v tom složitosti. ....



tymto sposobom iba zistis, ci pumpa nie je uz po smrti...

pri netesnej / prasknutej membrane bude fachcit, pretoze nie je v systeme tlak a benzin potecie cestou mensieho odporu..

Uživatelský avatar
jozo
Příspěvky: 227
Registrován: 30 kvě 2013
Bydliště: CHG

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod jozo » 22 čer 2015

Takze chlapi sumar este raz:
motor je po vymene lozisk a klukovky, a namiesto jedneho som dal dva vycistene a pretesnene karburatory.
Novy je aj bezkontakt. rozdelovac .
Minuly tyzden bol naladeny predstih a zosynchronizovane karburatory.
Napisal som celkom dobre naladene - pretoze tam este bola mala "diera" medzi volnobehom ale pod plynom tahal dobre.
Vybral som sa na Attacka niekde za Brnom zacali problemi, sme tam strelil do vyfuku, stratil cast vykonu, ale dorazili sme.
V sobotu rano nesiel natocit, ked naskocil, na indukcke bolo iskrenie zvonku, tak som ju vymenil. Motor isiel opat ako hodinky, ale po 20 km, strielanie do vyfuku, strielanie do sania.
V tomto stadiu po vymene indukcky, sme len tak podla ucha pohli rozdelovacom. Strielanie docasne prestalo ale po cca 10 km sa opakovalo.
Po vymene indukcky motor bezal opat ok, ale opat len 15 - 20 km. K filtru som sa nedostal, tak som ako polovnik (strielajuc na vsetko okolo ) siel domov.

Kamos mi teraz volal ze vymenil filter a ze to opat jazdi.

Chcem ale preverit benz. pumpu, davat palivo dava, ale neviem ako vyskusat ako sa chova zohriata, pod zatazou atd. to je asi len na vymenu ze?
Tak skusim nejaku zohnat na vymenu.
Este otazka, rozdeluju sa pumpy podla objemu/tlaku ? Mylsim len pumpy pre standard vzduchace 1,3 l alebo 1,6l.

Diky

Uživatelský avatar
jozo
Příspěvky: 227
Registrován: 30 kvě 2013
Bydliště: CHG

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod jozo » 22 čer 2015

Caute vyzera ze pricinou vsetkych problemov bola " vyj....e imidzove priesvitne" veko rozdelovaca.
Kua, ze som ju ja tomu ujovi z letiska, co ju v sobotu obdivoval, nedaroval ako suvenir, mohol som jazdit cely vikend :-)

Vecer pojazdime a uvidime :-)


Diky vsetkym za rady.

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 577
Registrován: 01 pro 2010

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod evinsen » 22 čer 2015

no jestli máš nový bezkontakt,,tak by jsi měl mít i cívku pro bezkontakt,když se rozepisuješ o tom že cívka to vyřeší než se zahřeje. nejde mi do hlavy proč zase benzín. když to střílí asi tam bude- ne?

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3662
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod john » 23 čer 2015

:D Hned zo zaciatku si mal spomenut, ze mas priesvitne viko rozdelovaca... :D to pouzivaju iba zufalci...
bezkontaktove zapalovanie definitivne potrebuje 2 Ohmovu cievku.Co je vsak prekvapujuce je to, ze za takych okolnosti najskor odide modul, nie cievka...
Co sa tyka pumpy, kazda doda viac benzinu nez je treba...otazka je tlak, ktory zmerias jedine manometrom medzi pumpou a karburatorom.

sevwer
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 331
Registrován: 29 lis 2014
Bydliště: Josefův Důl

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod sevwer » 23 čer 2015

Zdravím,
a prosím o radu, či zkušenost...
Motor stock 1200 D r.v.72 krmen Solex 30 Pict 3 ,jelo to dobře ,drželo to volnoběh , dolil jsem do nádrže 10L 91 special ,přidal 20ml srágory místo "olova" a teď jede jen na sytič nebo jako na akcelerační pumpičku , po zahřátí nedrží volnoběh-zdechne, benzin trubka i hadice nové ,jeden paliv filtr pod nádrží ,druhý před pumpou -takže asi bordel z pumpy, nebo voda v benzinu ...,karburátor je původní z tohoto motoru ,leta jezdil ,vyběhán ,ano spodní osička rosí benzin před nastartováním ....rozeberu vyčistím ,sadu mám , snad ...
A má otázka: Sehnat totéž jeté-Solex 30Pict3 orig ? nebo Koupě nového ? - v Olomouci mají Brosol za 5tis ,a od air classic za 3tis, Kuří asi +- totéž - má cenu vůbec kupovat nový ? ,a jestli ano- dražší Brosol ? , nebo splní účel i levnější -tak jako tak- chci mít/ vozit otryskovaný náhradní karbec :mrgreen: ... Před výkonem ,neb spotřebou upřednostňuji spolehlivost ...A s některými "novými " věcmi nemám dobrou zkušenost , co člověk koupil před 20ti lety nového na brouka ,to tam sedlo bez problemu, jak pomalu / rychle a draze zjišťuji u současné produkce tomu tak není :evil: ..
J.J. v Kuří -se vyjádřil ve smyslu ,že u některých nových karburátorů - je povrch ,patrně i vnitřní ,ošetřen nějakým voskem a chvíli to prý trvá ,než to benzin rozpustí -takže "to " do té doby zlobí ,
díky
mara sevw
dickholmer 62" druhá reinkarnace, po 20ti letech do stejný řeky ...

Uživatelský avatar
jozo
Příspěvky: 227
Registrován: 30 kvě 2013
Bydliště: CHG

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod jozo » 23 čer 2015

john píše::D Hned zo zaciatku si mal spomenut, ze mas priesvitne viko rozdelovaca... :D to pouzivaju iba zufalci...
bezkontaktove zapalovanie definitivne potrebuje 2 Ohmovu cievku.Co je vsak prekvapujuce je to, ze za takych okolnosti najskor odide modul, nie cievka...
Co sa tyka pumpy, kazda doda viac benzinu nez je treba...otazka je tlak, ktory zmerias jedine manometrom medzi pumpou a karburatorom.



no co uz, clovek sa najlepsie uci na vlastnych chybach.
Dakujem za rady John, pozriem este aj tu aj tu cievku, ci je OK.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12258
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod Herbie » 23 čer 2015

sevwer píše:Zdravím,
a prosím o radu, či zkušenost...
Motor stock 1200 D r.v.72 krmen Solex 30 Pict 3 ,jelo to dobře ,drželo to volnoběh , dolil jsem do nádrže 10L 91 special ,přidal 20ml srágory místo "olova" a teď jede jen na sytič nebo jako na akcelerační pumpičku , po zahřátí nedrží volnoběh-zdechne, benzin trubka i hadice nové ,jeden paliv filtr pod nádrží ,druhý před pumpou -takže asi bordel z pumpy, nebo voda v benzinu ...,karburátor je původní z tohoto motoru ,leta jezdil ,vyběhán ,ano spodní osička rosí benzin před nastartováním ....rozeberu vyčistím ,sadu mám , snad ...
A má otázka: Sehnat totéž jeté-Solex 30Pict3 orig ? nebo Koupě nového ? - v Olomouci mají Brosol za 5tis ,a od air classic za 3tis, Kuří asi +- totéž - má cenu vůbec kupovat nový ? ,a jestli ano- dražší Brosol ? , nebo splní účel i levnější -tak jako tak- chci mít/ vozit otryskovaný náhradní karbec :mrgreen: ... Před výkonem ,neb spotřebou upřednostňuji spolehlivost ...A s některými "novými " věcmi nemám dobrou zkušenost , co člověk koupil před 20ti lety nového na brouka ,to tam sedlo bez problemu, jak pomalu / rychle a draze zjišťuji u současné produkce tomu tak není :evil: ..
J.J. v Kuří -se vyjádřil ve smyslu ,že u některých nových karburátorů - je povrch ,patrně i vnitřní ,ošetřen nějakým voskem a chvíli to prý trvá ,než to benzin rozpustí -takže "to " do té doby zlobí ,
díky
mara sevw



Nový karburátor není řešení !
pokud to s původním donedávna fungovalo, tak to bude fungovat i nadále
30 pict 3 prostě potřebuje vyčistit a správně nastavit a mít správné trysky na daný motor


jako první si zkontroluj volnoběžnou trysku (velikost a pruchodnost)
jako druhý zkontroluj zda správně funguje elektromagnetický ventil který má držet otevřený volnoběžný okruh

Ano, mít jeden náhradni karburátor stejně natryskovaný není vůbec od věci ... minimálně pro účely testování se to hodí
... a vůbec !

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3662
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod john » 23 čer 2015

Herbie píše:
sevwer píše:Zdravím,
a prosím o radu, či zkušenost...
Motor stock 1200 D r.v.72 krmen Solex 30 Pict 3 ,jelo to dobře ,drželo to volnoběh , dolil jsem do nádrže 10L 91 special ,přidal 20ml srágory místo "olova"



Sragory akeho kolvek typu NEPRIDAVAT

Inac ak mas zaujem , Poslem Ti / v kratkej buducnosti / 30 PICT 3...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 10927
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod Sam » 23 čer 2015

Potvrzuji jen Johnova slova. Jezdim 95 natural jak na 30ps tak i nove na 25ps a necitim taznych obtizi. Je to jako s pivem. Kupuji jen to co ma velkou prutocnost. Lezaky s vodou nebrat. Nez kupovat novy karburator, kup starsi a penize vloz do repase. Mel jsem tu cest videt soucasne odlitky karburatoru a ani drivkem bych se jich nedotknul....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

sevwer
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 331
Registrován: 29 lis 2014
Bydliště: Josefův Důl

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod sevwer » 24 čer 2015

Děkuji za odpovědi ,
rád využiju Johnovi nabídky a odkoupím od něj karbec...
Sem si tak ňák myslel ,že starší originál Solex karburátor bude lepší než novovýroba , a ne levná ...
uštřené škudlíky věnuji na interfernet :mrgreen:
náhradu tetraetylolovo- "sračky" už lejt nebudeme , vyjedeme nádrž ,vysajeme bordel a dáme plnou něm.benzinu - aus Zittau asi Aral , vemem zásobu a seřídíme ...
Vždycky sem vozil v dobách dřevních let počátků 90tých :D náhradní pumpu,karbec a rozdělovač ,to místo pod zadním sedákem za řidičem je na to snad i myšlený...
Jinak karburátor základně vyčištěn- profouknuto +-seřízeno , a už vrtíme :D ,navíc - tentokrát už nemusíme jen okolo komína ,po 20ti letech hotová STK , takže sme sice hroznej chudák volezlej dědek :lol: , ale smíme mezi lidi :mrgreen:
práce ještě hafo ...
mara sevwer




kujwa odešlo mi eeee na klav-snici dellu - místo dell nasadím- dellorto
dickholmer 62" druhá reinkarnace, po 20ti letech do stejný řeky ...

Uživatelský avatar
gandy86
Příspěvky: 21
Registrován: 28 úno 2014

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod gandy86 » 26 čer 2015

loufes píše:Mám taky 31-pict 3 na šestnáctce jednokanálu a když jsem dal motor dohromady,tak jsem se taky dost navztekal,než jsem to jakž takž seřídil.Ale valí to s ním celkem dobře,návod na seřízení jsem tady taky někde našel.


Ladím jak blázen, ale motor pořád chcípá. Pro testovací účely přemýšlím, že zkusím přejít na PICT 4. Zatím jsem ale nenašel redukci, která by mi umožnila nabastlit širší karbec na jednokanál sání..
Našel jsem toto, což je psáno, že funguje opačně:

http://www.broukservis.cz/vw-t-1-2-3-4- ... 82-i24963/

Volal jsem do Kuří, ale pan Jaško povídal, že si nemyslí že opačně to bude fungovat správně..
Další věc je teda zprasit 2x sání- rozřezat jednokanála a dvoukanála a pak převařit :oops: ?
Už jsem takhle na sání naprasil podtlak brzs, ale nevím jestli tohle je správná cesta :-)

Nějaký nápad?
Díkes

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3662
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod john » 27 čer 2015

[/quote]Ladím jak blázen, ale motor pořád chcípá. Pro testovací účely přemýšlím, že zkusím přejít na PICT 4. Zatím jsem ale nenašel redukci, která by mi umožnila nabastlit širší karbec na jednokanál sání..
Našel jsem toto, což je psáno, že funguje opačně:

Volal jsem do Kuří, ale pan Jaško povídal, že si nemyslí že opačně to bude fungovat správně..
Další věc je teda zprasit 2x sání- rozřezat jednokanála a dvoukanála a pak převařit :oops: ?
Už jsem takhle na sání naprasil podtlak brzs, ale nevím jestli tohle je správná cesta :-)

Nějaký nápad?
Díkes[/quote]

Nechapem co tam funguje opacne.... :roll:
Adaptor je na pouzitie 34 PICT xx na jednokanalove sanie....vstup je 34.0 mm , vystup 31.0 mm

Roztec na sanie je 53.0 mm, na karburator je 68.0 mm

Uživatelský avatar
gandy86
Příspěvky: 21
Registrován: 28 úno 2014

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod gandy86 » 29 čer 2015

Nechapem co tam funguje opacne.... :roll:
Adaptor je na pouzitie 34 PICT xx na jednokanalove sanie....vstup je 34.0 mm , vystup 31.0 mm

Roztec na sanie je 53.0 mm, na karburator je 68.0 mm[/quote]

Ok, taky si říkám, že by tomu přechod z větší na menší průměr neměl vadit. Ty to takto máš otestované?
Jaško povídal, že se s použitím většího karbece na menší sání nesetkal, tak si jen ověřuju, jestli s tím má někdo zkušenosti..

Díky

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3662
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod john » 29 čer 2015

gandy86 píše:Nechapem co tam funguje opacne.... :roll:
Adaptor je na pouzitie 34 PICT xx na jednokanalove sanie....vstup je 34.0 mm , vystup 31.0 mm

Roztec na sanie je 53.0 mm, na karburator je 68.0 mm


Ok, taky si říkám, že by tomu přechod z větší na menší průměr neměl vadit. Ty to takto máš otestované?
Jaško povídal, že se s použitím většího karbece na menší sání nesetkal, tak si jen ověřuju, jestli s tím má někdo zkušenosti..

Díky[/quote]

Pan Jasko si asi mysli, ze chces maly karburator na velke sanie... :D

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4307
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod prak » 29 čer 2015

S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Luďa
Příspěvky: 29
Registrován: 14 zář 2012
Bydliště: Karviná

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod Luďa » 01 črc 2015

Mám dotaz, při jízdě na Attack, došlo ke snížení výkonu . Při kontrole karburátoru SOLEX 31 PICK 3 nás čekalo překvapení, v karburátoru chyběl injektor AC pumpy. Nepodařilo se ho nikde najít, mohl projít až do válce, resp. výfuku? Dík za odpovědi. L.


Zpět na “FAQ - provoz vzduchem chlazeného vozu”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host