Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 10927
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod Sam » 13 úno 2017

Riechert k teto sade dodava i manual kde je uvedena konfigurace trysek. Pripadne mu zavolej a kup si od nej sadu ba tento motor.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

matesxxx
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 301
Registrován: 28 bře 2006
Bydliště: Benešov

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod matesxxx » 20 bře 2017

Ahojte mám dotaz, z karburátoru 34 mi teče benzín z obou stran co je ta hřídelka, co jsou ty šipky... nevíte někdo proč?? je tam nějaké těsnění či co?? díky
Přílohy
20170319_153855.jpg

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4111
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod lišák » 20 bře 2017

matesxxx píše:... nevíte někdo proč?? je tam nějaké těsnění či co?? díky

Vím, je to rozbitý. Žádný těsnění tam není, je to hold stará vyběhaná mrcha.
Každý celek se skládá z detailů.

matesxxx
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 301
Registrován: 28 bře 2006
Bydliště: Benešov

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod matesxxx » 20 bře 2017

lišák píše:
matesxxx píše:... nevíte někdo proč?? je tam nějaké těsnění či co?? díky

Vím, je to rozbitý. Žádný těsnění tam není, je to hold stará vyběhaná mrcha.

... super a to jsem ho nechal čistit ultrazvukem a seřídit a přetěsnit.... :-(

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 3886
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod Samba » 20 bře 2017

a neteče Tě to hlavně, když motor zase v klidu mešká??

Uživatelský avatar
Milan NM
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 432
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod Milan NM » 21 bře 2017

matesxxx skus dat dole horne vicko a pozriet ci mas funkcny ihlovy ventil privodu benzinu do plavakovej komory a funkcny plavak... ci ti ho nepreplavuje
VW mexico
VW chrobak hybrid
Buggy Meyers Manx Style

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12258
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod Herbie » 21 bře 2017

matesxxx píše:
lišák píše:
matesxxx píše:... nevíte někdo proč?? je tam nějaké těsnění či co?? díky

Vím, je to rozbitý. Žádný těsnění tam není, je to hold stará vyběhaná mrcha.

... super a to jsem ho nechal čistit ultrazvukem a seřídit a přetěsnit.... :-(


no ono by to teklo i kdyby by ta osička nebyla vyběhaná :)
takže tím to není
spíš je to v seřízení a hlavně o poloze akcelerační trysky
... a vůbec !

kratatom
Příspěvky: 205
Registrován: 20 lis 2005

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod kratatom » 21 bře 2017

Minulou sezonu jsem resil stejny problem. Vybehane to samozrejme muze byt (viz lisak), nastavenim a serizenim to pripadne taky muze byt (viz Herbie), ale vsadil bych na preplavovani karburatoru, kdy se ti zasekava jehlovy ventil (viz Milan NM). Odpojis benzinovou hadicku od karburatoru, otevres horni vicko (je tam 5 sroubku, pozor na tesneni) a ventil je umisten v zavitu na vnitrni strane vicka (stranovy klic c. 14, pokud si dobre pamatuju). Soucastka k vymene je zde: https://www.beetle.cz/obchod/dily-motor ... rburatoru/

Za jizdy je to ok, ale kdyz auto odstavis (viz poznámka Samby), tak se ti to preplavi a benzin ti vytece nejen z karburatoru kolem tech osicek klapky, ale nejspise pres valce az do oleje. Schvalne si zkontroluj mnozstvi oleje v karteru na merce oleje. Me tam postupne pribylo az 2 cm benzinu a nez jsem si toho vsimnul, bylo to na vymenu oleje. Neodkladal bych to na tvem miste. To je moje zkusenost. Zdravi Tom K.

PS: Pokousel jsem se ventil nejdrive nejak "rozbehat" (zbytecne), takze rozborka a zborka karburatoru, vcetne vymeny oleje v aute probehla za sezonu celkem 2x. Vysledek: Prodrbano dvojnasobne mnozství casu a penez, ale zase jsem se neco noveho naucil :-).

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 10927
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod Sam » 21 bře 2017

Pánové, na to přeci existuje řešení...
Přílohy
dyn003_original_600_800_jpeg_2608323_2f173f3b89fb0eb8511c93d85dcae979.jpg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12258
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod Herbie » 21 bře 2017

Same dobrý :) ale někteří z nás mají motory modernejší (tím neříkám lepší :) )

Vytékání benzínu se odehrává po obou stranách osičky
a mám zkušenost, že se to takto chová v okamžiku, kdy tryska akcelerační pumpy stříká přímo na osu škrtící klapky nebo poblíž ní

Nezkoumal jsem jak je to předepsáno v manuálu, ale já nastavuji akcelerační trysku bud aby stříkala přímo do potrubi pokudmožno mimo klapku nebo max na její okraj přitom kdy se otevírá,
případně aby se proud tříštil o "chobot" v difuzoru.

To přeplavování karburátoru to pochopitelně může být taky, ale pravděpodobnost je menší


obrázek napoví
Obrázek
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 10927
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod Sam » 21 bře 2017

Herbie píše:Same dobrý :) ale někteří z nás mají motory modernejší (tím neříkám lepší :) )

Pokud modernější, tak se tam dají kalíšky dva a čerpadýlkem z akvárka se to může pumpovat zpět do nádrže :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Mirek Wenclovice
Příspěvky: 169
Registrován: 31 bře 2011

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod Mirek Wenclovice » 21 bře 2017

Sam píše:
Herbie píše:Same dobrý :) ale někteří z nás mají motory modernejší (tím neříkám lepší :) )

Pokud modernější, tak se tam dají kalíšky dva a čerpadýlkem z akvárka se to může pumpovat zpět do nádrže :D
No - pánové jedna věc je pokec , ale cennější je pomoc skutkem . Tož pokud se Mates s 3x rozhodne přijmout nabídku rychlé opravy karbce - ať mi přez sz pošle svůj tel. - já mu dám adresu na kterou mi ho může poslat . Opravu klapky řeším uložením hřídelky na jehlová ložiska s oboustranými simeringy. Tak jak napsal Herbie je momentální projev součtem vícero možných chyb - vyběhaná klapka, vysoká hladina ,netěsný jehlový ventil, špatně nasměrována tryska akcelerační pumpy nebo taky vysokým tlakem AC pumpy. Chystám se dát na technické fórum k tématu karburátorů pokec s fotoskama , jen se musím donutit k tomu sednout..............

Uživatelský avatar
Milan NM
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 432
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod Milan NM » 21 bře 2017

Hlavne aby sme sa dozvedeli pricinu,co uz nebyva zvykom uverejnit.
VW mexico
VW chrobak hybrid
Buggy Meyers Manx Style

matesxxx
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 301
Registrován: 28 bře 2006
Bydliště: Benešov

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod matesxxx » 22 bře 2017

Dekuji vsem za rady a napady. Urcite vyzkousim a mozna necham dat i ta loziska a gufera na hridelku. Jenom ted odjizdim na par mesicu na vylet do usa tak budu laborovat potom a dam vedet. Ted jsem rad ze jsem motor minimalne po deseti letech nefunkcnosti a vytopeni rozbehal.
https://youtu.be/vAZG2GuYpgQ

lális
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 906
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod lális » 04 čer 2017

Zdar,potřebuju poradit s dvojí karburací Weber IDF 36.
Mám motor 1776, vačka v110,ventily 35,5-40.
Existuje nějaká tabulka,jak to co nejlíp natryskovat a nějaký detailnější popis karburátoru,díky moc

Edit:mám tam mechanickou benzínovou pumpu.
Je třeba tam dát omezovač tlaku paliva nebo elektrickou??
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

lális
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 906
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod lális » 06 čer 2017

Nikdo nemá zkušenosti??
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3662
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod john » 07 čer 2017

Vako... :D

stepky
Příspěvky: 76
Registrován: 13 říj 2014

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod stepky » 12 čer 2017

lális píše:Nikdo nemá zkušenosti??


Ahoj,
Mam dva dvojite IDF 36 na 1600, pumbu FACET, přepad zpět do nádrže bez tlakového ventilu.

koukni na [url]http//iw1axr.eu/Manuali_off/Pagine_Weber_1979 - 1986.pdf[/url]


Stepky.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4691
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod udeeska » 03 črc 2017

Co opravdu nechcete doma za karburator je tenhle Solex H30/31 z Brazilie :roll: . Kolegyne z klubu ho zakoupila pred necelym rokem. Tesneni pod akcelarni pumpou prasklo a domecek AC pumpy je prohnuty od vyroby plus po snaze vymeny za jinou membranu telo domecku popraskalo :roll: . Gumove zaslepky se rozpadly, coz je typicky problem vyrobcu z Brazilie (jakekoliv gumove pruchodky treba na pedalech podlahy spojky, ci brzdy se rozpadnou zhruba do trech mesicu). Nasel jsem stare membrany a domecek z nemeckeho Solexu a tak nejek zgeneralkoval jeji karbec,ale jak dlouho to pobezi.... #-o
Přílohy
IMG_0013.JPG
IMG_0015.JPG
IMG_0014.JPG
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4691
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod udeeska » 14 srp 2017

V pripade,ze kupujete karburator v jine zemi ( zde priklad Petisrouba, koupil ve statecch) si nechte poslat vice fotek. Tenhle je spinavej,prestrikanej stribrenkou, ma zlomeny a chybejici vrchni drzak vratne pruziny...proste srot :roll: . To az zamrazi, ze prodavajici ma odvahu to prodat.
Přílohy
DSC_0428.JPG
Vwase nocni sichta...


Zpět na “FAQ - provoz vzduchem chlazeného vozu”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host