Vždyť to píšuHerbie píše:Mno když jsme dělali elektriku na dejvidově kalifornii, tak jsme použili relé které je ovládáno z cívky "kontakt 1" (potažmo z rozdělovače)
tedy vlastně jako otáčkoměr, a jakmile to začne tocit, zapne pumpa
jakmile se přestane tocit a tedy sřídat polaritu, vypne.
Pro naplnění karburátorů jsme udělali přemostění na tlačítko do kastlíku
tedy po delším stání a odpaření benzínu si stiskem tlačítka pumpu zapneš a komory v karburátorech naplníš
pak normálně nastartuješ
Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy
Tak toto tlačítko bych potřeboval jako sůl. Jde to i na třicítku ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy
Protože jsem původně škodovkář tak mě hrozně sere, že na VW není na čerpadle páčka jako u MBX, aby si po delší odstávce mohl člověk ručně dočerpat benzin a nemusel trápit baterku. Řešíme to sundáním hadičky a naplněním karburátoru injekční stříkačkou.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy
http://skoda-virt.cz/cz/clanky/elektrik ... na-benzin/" onclick="window.open(this.href);return false;
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy
Jasan, zašil ych tam za saharu Elektro čerpadlo přemístil std mechaniku se zpětným ventilem a je toSam píše:Tak toto tlačítko bych potřeboval jako sůl. Jde to i na třicítku ?
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy
Zaujímavá téma, mám na buse elektrické čerpadlo a je pravda, že je zapojené priamo na spínaných 12V. Čiže pri zapnutej elektrike pri prípadnej kolízii čerpá ďalej. Takéto relé by situaciu riešilo.
Na druhej strane mi 2500 korún príde strašne veľa. Takéto relé by malo byť skonštruovateľné za pár korún.
Pokúsim sa niečo vymyslieť, ale pedtým by som si rád zhrnul funkciu:
1. Po zopnutí zapaľovania by mohlo relé bežať s časovým spínačom cca 5 sekúnd (tým obídeme bastlenie vo forme spínačov v kastlíkoch)
2. Relé by zoplo pri privedení impulzov z rozdeľovača (kontakt 1 na cievke) - čo konštrukčne nie je problém, stači impulzy usmerniť a urobiť z nich jednosmerné napätie na ovládanie relé - nebolo by veľké ale pri vhodne zvolenom relé dostačujúce; ešte premyslieť, aby takáto konštrukcia neovplyvňovala spätne zapaľovanie
3. Relé by vyplo pri prerušení impulzov z kontaktu 1 alebo pri vypnutí zapaľovania.
Je to tak správne?
Na druhej strane mi 2500 korún príde strašne veľa. Takéto relé by malo byť skonštruovateľné za pár korún.
Pokúsim sa niečo vymyslieť, ale pedtým by som si rád zhrnul funkciu:
1. Po zopnutí zapaľovania by mohlo relé bežať s časovým spínačom cca 5 sekúnd (tým obídeme bastlenie vo forme spínačov v kastlíkoch)
2. Relé by zoplo pri privedení impulzov z rozdeľovača (kontakt 1 na cievke) - čo konštrukčne nie je problém, stači impulzy usmerniť a urobiť z nich jednosmerné napätie na ovládanie relé - nebolo by veľké ale pri vhodne zvolenom relé dostačujúce; ešte premyslieť, aby takáto konštrukcia neovplyvňovala spätne zapaľovanie
3. Relé by vyplo pri prerušení impulzov z kontaktu 1 alebo pri vypnutí zapaľovania.
Je to tak správne?
...možno sa mýlim.
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy
A stačilo trochu pohľadať a už to niekto vyriešil za nás.
http://dinsen.net/murena/electrics/fuelpump" onclick="window.open(this.href);return false;
Skúsim zrealizovať a podelím sa o výsledok.
http://dinsen.net/murena/electrics/fuelpump" onclick="window.open(this.href);return false;
Skúsim zrealizovať a podelím sa o výsledok.
...možno sa mýlim.
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy
Jak jsem tu někde psal hüco 300,- zabalený jen zapojit..
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy
Pardón, že do toho ešte rýpem, ale nedá mi to...
Môžeš mi povedať aký kód má to Hüco? Je ich totiž viac a iba niektoré sú kompatibilné s impulzami s klasického rozdeľovača.
Najlacnejšie som však našiel za cca 450 Kč (č. 132000). Navyše tam nie je riešené "natiahnutie paliva" s časovačom po zapnutí zapaľovania.
Stále mám pocit, že som maximálne na polovici ceny.
Môžeš mi povedať aký kód má to Hüco? Je ich totiž viac a iba niektoré sú kompatibilné s impulzami s klasického rozdeľovača.
Najlacnejšie som však našiel za cca 450 Kč (č. 132000). Navyše tam nie je riešené "natiahnutie paliva" s časovačom po zapnutí zapaľovania.
Stále mám pocit, že som maximálne na polovici ceny.
...možno sa mýlim.
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy
Po roku som sa konečne dostal opäť k tejto téme, tak ju trochu oživím. Ako bolo písané vyššie, je možné použiť hotové riešenie. Alebo ak radi konštruujete, môžete sa pustiť druhou cestou. V odkaze o 3 príspevky vyššie je schéma, ktorú tu prikladám, aby nezapadla prachom v hlbinách internetu:
A výsledok? Jednoducho funguje. Nakoniec nič iné od toho ani neočakávame, no nie?
Možno jedna výhoda tohto riešenia oproti tomu kupenskému je, že po zapnutí zapaľovania zopne pumpu na cca 10 s, čo najmä po dlhšom státí (a odparení benzínu) môže napomôcť rýchlejšiemu štartu.
A ešte jedna poznámka, pozor na výstupný tranzistor Q2, treba dodržať typ (okrem BC338 môže byť aj BC337). Je to síce univerzálny NPN tranzistor, ale má maximálny prúd 0,8A, pričom väčšina ostatných iba 0,1A. A cez cievku relé tečie cca 140mA a to iný nemusí vydržať (verte, viem o čom hovorím .
Tak nech nám to beží a tečie a nebeží a netečie.
Ja som zatiaľ zhotovil prototyp iba s použitím univerzálnej dosky, neskôr urobím finál:
A v krabičke v buse (kabeláž ešte učešeme:-):
Je pravda, že celé by sa to zmestilo do polovičnej krabičky, ale táto bola momentálne po ruke.A výsledok? Jednoducho funguje. Nakoniec nič iné od toho ani neočakávame, no nie?
Možno jedna výhoda tohto riešenia oproti tomu kupenskému je, že po zapnutí zapaľovania zopne pumpu na cca 10 s, čo najmä po dlhšom státí (a odparení benzínu) môže napomôcť rýchlejšiemu štartu.
A ešte jedna poznámka, pozor na výstupný tranzistor Q2, treba dodržať typ (okrem BC338 môže byť aj BC337). Je to síce univerzálny NPN tranzistor, ale má maximálny prúd 0,8A, pričom väčšina ostatných iba 0,1A. A cez cievku relé tečie cca 140mA a to iný nemusí vydržať (verte, viem o čom hovorím .
Tak nech nám to beží a tečie a nebeží a netečie.
...možno sa mýlim.
Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy
Zdravim!
Nejak zapadl kod toho rele palivoveho cerpadla.
Tak jak, je mozne ho napsat?
Dikes!
Nejak zapadl kod toho rele palivoveho cerpadla.
Tak jak, je mozne ho napsat?
Dikes!
Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy
Tak nejak doodpovim sam.
Jelikoz stavajici pumpa na CJcku tekla jak rozvodnena reka, a nejak jsem na cestu 4000km nechtel davat neproverenou zalozni mechanickou pumpu, objedal jsem sobe rotacni nizkotlaky Pierburg a jako bezpecnostni zapojeni pouzil schema dvou rele od Johna. Jeste to doplnil tretim kvuli odlehceni kontaktu sepnuti zapalovani ve spinacce (minuly rok se mi rozpadla uprostred Cannes moderni plastova pojistka ... priznaky nekdy to jelo, nekdy ne ... prece jen prez to tece pomerne slusny proud nesutale aneb civka, topitka syticu, nejaky ten bazmekt regulace dle n.v., ventily volnobehu ... ted by prez to tekl jeste proud pro pumpu) a maka to bez problemu.
Jelikoz stavajici pumpa na CJcku tekla jak rozvodnena reka, a nejak jsem na cestu 4000km nechtel davat neproverenou zalozni mechanickou pumpu, objedal jsem sobe rotacni nizkotlaky Pierburg a jako bezpecnostni zapojeni pouzil schema dvou rele od Johna. Jeste to doplnil tretim kvuli odlehceni kontaktu sepnuti zapalovani ve spinacce (minuly rok se mi rozpadla uprostred Cannes moderni plastova pojistka ... priznaky nekdy to jelo, nekdy ne ... prece jen prez to tece pomerne slusny proud nesutale aneb civka, topitka syticu, nejaky ten bazmekt regulace dle n.v., ventily volnobehu ... ted by prez to tekl jeste proud pro pumpu) a maka to bez problemu.
Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy
Jenom zminim, ze tohle zapojeni (schema) je obkreslene z hotoveho rele 321906059C ktere se da bezne kdekoliv na netu koupit a nestoji moc.
Jelikoz ted resim nejake vhodne rele, hledal jsem na netu, zvazoval i nakup soucastek a vyrobu DPS ale vubec se to nevyplati.
https://www.mecatechnic.com/en-GB/_C077506.htm
https://www.busdepot.com/321906059c
Dva linky na prodejce od kterych obcas neco koupim, je toho na netu spousta, jen hledat
Jelikoz ted resim nejake vhodne rele, hledal jsem na netu, zvazoval i nakup soucastek a vyrobu DPS ale vubec se to nevyplati.
https://www.mecatechnic.com/en-GB/_C077506.htm
https://www.busdepot.com/321906059c
Dva linky na prodejce od kterych obcas neco koupim, je toho na netu spousta, jen hledat