Montaz a zapojeni alternatoru misto dynama?
Montaz a zapojeni alternatoru misto dynama?
Ahoj tady David.Chtěl bych se jenom zeptat jesli někdo neporadí ,kde najít schéma zapojení alternátoru na brouka.Předělávám si ho ze stávajícího dynama na altík a neznám jak to přepojit. Jakoukoli radu přivítám.Díky moc David
pokud se pamatuju kdyz to tuhle predelaval Honza alias Bluebug1961 tak to probehlo velmi jednoduse
zelezi na tom kde mas regulator - pod sedackou nebo na dynamu ?
pokud na dynamu tak se nemeni vubec nic a myslim ze to staci jenom prepojit
pokud pod sedackou tak se jen propoji ty kabely co jdou na regulator
a tim to hasne
no kazdopadne Honza ti to napise presne, ja si to moc nepamatuju
zelezi na tom kde mas regulator - pod sedackou nebo na dynamu ?
pokud na dynamu tak se nemeni vubec nic a myslim ze to staci jenom prepojit
pokud pod sedackou tak se jen propoji ty kabely co jdou na regulator
a tim to hasne
no kazdopadne Honza ti to napise presne, ja si to moc nepamatuju
Kde může Jeníček pomůže.
Stručně (pokud je zachována instalace v původních barvách kabelů): dva tlusté dráty na terminálu regulátoru B+ spoj dohromady s tlustým červeným drátem, který bylů na terminálu regulátoru D+. Použij velkou elektrikářskou svorku, zakroutit je dohromady prostě nestačí. Spoj zaizoluj. Co ti zůstalo jsou tři tenké kabílky: modrý, zelený a hnědý. Modrý spoj se zeleným a hnědý úplně zaizoluj neb je k nepotřebě. K terminálu B+ (šroub s matkou) na altíku připoj volný konec tlustého červeného kabelu (na dynamu je zapojen na D+ tak se nenech zmást). Zelený kabel pak připoj na terminál D+ alternátoru (nasunovací). To je vše, mě to funguje. Celá operace teda předpokládá, že máš alternátor s vestavěným regulátorem, který má jen dva konektory - jeden nasunovací a jeden se závitem. Pokud máš alternátor s odděleným (separátním) regulátorem, poznáš ho podle toho, že má konektorů asi 5 a s tím já nemám zkušenosti.
Stručně (pokud je zachována instalace v původních barvách kabelů): dva tlusté dráty na terminálu regulátoru B+ spoj dohromady s tlustým červeným drátem, který bylů na terminálu regulátoru D+. Použij velkou elektrikářskou svorku, zakroutit je dohromady prostě nestačí. Spoj zaizoluj. Co ti zůstalo jsou tři tenké kabílky: modrý, zelený a hnědý. Modrý spoj se zeleným a hnědý úplně zaizoluj neb je k nepotřebě. K terminálu B+ (šroub s matkou) na altíku připoj volný konec tlustého červeného kabelu (na dynamu je zapojen na D+ tak se nenech zmást). Zelený kabel pak připoj na terminál D+ alternátoru (nasunovací). To je vše, mě to funguje. Celá operace teda předpokládá, že máš alternátor s vestavěným regulátorem, který má jen dva konektory - jeden nasunovací a jeden se závitem. Pokud máš alternátor s odděleným (separátním) regulátorem, poznáš ho podle toho, že má konektorů asi 5 a s tím já nemám zkušenosti.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Montaz a zapojeni alternatoru misto dynama?
Odesel me vnitrni regulator v alternatoru, nevite o nejake nahrade? Mozna i externi kvuli lepsimu pristupu?
Diky i za foto
Diky i za foto
Re: Montaz a zapojeni alternatoru misto dynama?
kup novej třeba tu: www.vwbrouk.cz