výměna tlumičů 1303- fotonávod
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod
Chystam to same udelat na 411, budu to delat prvne v zivote a mam k tomu par dotazu :
- pouzil jsi prevodovy olej SAE 90 / jak se to chova, nepeni, nepretyka, neni to moc tvrde kvuli vetsi hustote oleje ?
- ja budu davat toto
- jak jsi vyresil odvzdusneni valce / pokud dobre chapu, kdyz se vynda vlozka, vytece z ni olej a dostane se tam vzduch, ktery zpusobuje nasledne nezadouci peneni oleje.
- nalejes 2 dcl oleje, pist vytahnes nahoru, tim si cucne nejake mnozstvi (predpokladam > 2 dcl, lze zmerit i pred montazi) a pak dolejes jeste takove mnozstvi, ze kdyz opet zatlacis pist, neco malo vytece a to je spravne mnozstvi ? Co je vlastne spravne mnozstvi oleje ?
Predem dekuji vsem za konstruktivni prispevky
- pouzil jsi prevodovy olej SAE 90 / jak se to chova, nepeni, nepretyka, neni to moc tvrde kvuli vetsi hustote oleje ?
- ja budu davat toto
- jak jsi vyresil odvzdusneni valce / pokud dobre chapu, kdyz se vynda vlozka, vytece z ni olej a dostane se tam vzduch, ktery zpusobuje nasledne nezadouci peneni oleje.
- nalejes 2 dcl oleje, pist vytahnes nahoru, tim si cucne nejake mnozstvi (predpokladam > 2 dcl, lze zmerit i pred montazi) a pak dolejes jeste takove mnozstvi, ze kdyz opet zatlacis pist, neco malo vytece a to je spravne mnozstvi ? Co je vlastne spravne mnozstvi oleje ?
Predem dekuji vsem za konstruktivni prispevky
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod
milošáku... úlohu tlumiče plní tlumičová vložka, ten olej tam vůbec bejt nemusí...
sundáš matici, vytáhnež píst (je-li původní nebo tlumičovou vložku), vyleješ olej, vložíš novou tlumičovou vložku, nasadíš takovou objímku, která vymezuje vložku v trubce, nasadíš matici a utáhneš...
sundáš matici, vytáhnež píst (je-li původní nebo tlumičovou vložku), vyleješ olej, vložíš novou tlumičovou vložku, nasadíš takovou objímku, která vymezuje vložku v trubce, nasadíš matici a utáhneš...
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod
Proc tam teda OB daval cerstvy olej, kdyz ho nepotreboval ? Jen konzervacni ucinek ?
V mem pripade se jedna o vlozku, ktera je dole na konci ukoncena pripoustecim ventilem, neni uzavrena, nybrz si bere olej ktery se nachazi mezi vlozkou a pouzdrem.
V mem pripade se jedna o vlozku, ktera je dole na konci ukoncena pripoustecim ventilem, neni uzavrena, nybrz si bere olej ktery se nachazi mezi vlozkou a pouzdrem.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod
maybe... Vložka s přepouštěcim ventilem, o tom slyšim poprvé, jsem jedno ucho resp. oko...?
PS: co pružiny?
PS: co pružiny?
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod
Vyfotim a dam to sem, ale ne dnes a touhle dobou, jdu uz do hajan...Lugen píše:maybe... Vložka s přepouštěcim ventilem, o tom slyšim poprvé, jsem jedno ucho resp. oko...?
PS: co pružiny?
Pruziny jsem prosvih, skoda.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod
Ahoj Milošáku, souhlasím s tím co napsal Lugen. Já jsem měl u Hildy ještě originální tlumiče z výroby. To jsou ty co popisuješ.
Vzhledem k tomu, že jsem na výměnu měl tlumičovou vložku, která již obsahuje potřebný tlumičový olej, přesně jak píše Lugen, ten olej který jsem nalil mezi tlumičovou vložku a trubku je jen proto, aby zabránil korozi trubky zevnitř a minimalizoval pohyby tlumičové vložky.
Ještě bych ti Milošáku doporučil nevracet tam původní tlumiče, pokud tedy jsi je nezrepasoval. Stačí toto vysvětlení?
Vzhledem k tomu, že jsem na výměnu měl tlumičovou vložku, která již obsahuje potřebný tlumičový olej, přesně jak píše Lugen, ten olej který jsem nalil mezi tlumičovou vložku a trubku je jen proto, aby zabránil korozi trubky zevnitř a minimalizoval pohyby tlumičové vložky.
Ještě bych ti Milošáku doporučil nevracet tam původní tlumiče, pokud tedy jsi je nezrepasoval. Stačí toto vysvětlení?
Co přijde dál???
Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod
Aha takže žádná vložka, jen starej vnitřek tlumiče..., tak to jo.
...akorát s novejma tlumičema (vložkama) je to u 411ky asi bledý co...?
...akorát s novejma tlumičema (vložkama) je to u 411ky asi bledý co...?
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod
No, je i neni.... stoji kolem 170USD kus a to se mi nechce davat.Lugen píše:...akorát s novejma tlumičema (vložkama) je to u 411ky asi bledý co...?
Vy me snad donutite rozebrat jeden stary tlumic a nafotim to...
Naposledy upravil(a) Milosak_1 dne 07 dub 2011, celkem upraveno 1 x.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod
OB, sorry za lehke OT v Tvem topicu. Mozna ze to nektery z pozornych strazcu fora presune do jineho topicu.
Porovnani dvou tlumicovych vlozek. Modra je to o cem tady pise OB (tu zname vsichni) a ta rezava je ta, o ktere pisu ja (videl jsem ji prvne v zivote na 411).
Prepoustecim ventilem se nasava olej do pistu, zitra jej rozeberu (uz to bylo..) a dam sem fotky
Pist vc. prepousteciho ventilu a pistniho koruzku
Zpet do vlozky zrzavy - musi se nalejt olej a odvzdusnit, problem je trefit mnozstvi, aby pri horni uvrati pistu olej "nestrikal" ven
Zpet do vlozky modry -
Porovnani dvou tlumicovych vlozek. Modra je to o cem tady pise OB (tu zname vsichni) a ta rezava je ta, o ktere pisu ja (videl jsem ji prvne v zivote na 411).
Prepoustecim ventilem se nasava olej do pistu, zitra jej rozeberu (uz to bylo..) a dam sem fotky
Pist vc. prepousteciho ventilu a pistniho koruzku
Zpet do vlozky zrzavy - musi se nalejt olej a odvzdusnit, problem je trefit mnozstvi, aby pri horni uvrati pistu olej "nestrikal" ven
Zpet do vlozky modry -
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod
Ale ano, Milošáku, o tom jsem hovořil. Vezmeme to tedy z jiného konce. Co chceš vlastně udělat. Chceš tam vrátit ty staré původní tlumiče nebo chceš koupit a instalovat nové tlumiče, tedy vložky?
Co přijde dál???
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod
Stare s novym pistnim krouzkem a olejem W20
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod
To co chceš udělat jsem ještě nikdy nedělal. Proto se budu snažit přemýšlet selským rozumem.
1) Důležité je dobře vybrat vhodný gumový kroužek o kterém píšeš. Mohlo by se stát, že ta směs gumy bude reagovat na olej a nabobtná. Tím pádem nebude tlumič pracovat jak má a budeš to muset dělat znovu.
2) Olej, to je pro mne otázka, ale myslím si, že by bylo možné získat informace někde v rafinerii (Koramo, Paramo) v tribotechnickém oddělení, který olej je vhodný pro tlumiče.
3) Přes toto všechno se může stát, že tyto tlumiče namontuješ a budou se chovat špatně. Můžeš někde něco přehlédnout, může se do zpětného ventilu tlumiče dostat nějaká nečistota, která zůstane ve vnější trubce a podobně. Nebo těsnící kroužek nabobtná, změkne a praskne a tím tlumiče přestanou fungovat a budeš to opět dělat znovu.
4) Možnost je, že to všechno uděláš a tlumiče budou perfektně fungovat a ty budeš mít radost, že jsi zachránil originální tlumiče z prvovýroby.
Píšu to proto, zda by nebylo skutečně lepší řešit to tlumičovou vložkou. Tam je jistota a ještě v případě problému je možné je reklamovat. Zvaž to, rozhodnutí je na tobě.
1) Důležité je dobře vybrat vhodný gumový kroužek o kterém píšeš. Mohlo by se stát, že ta směs gumy bude reagovat na olej a nabobtná. Tím pádem nebude tlumič pracovat jak má a budeš to muset dělat znovu.
2) Olej, to je pro mne otázka, ale myslím si, že by bylo možné získat informace někde v rafinerii (Koramo, Paramo) v tribotechnickém oddělení, který olej je vhodný pro tlumiče.
3) Přes toto všechno se může stát, že tyto tlumiče namontuješ a budou se chovat špatně. Můžeš někde něco přehlédnout, může se do zpětného ventilu tlumiče dostat nějaká nečistota, která zůstane ve vnější trubce a podobně. Nebo těsnící kroužek nabobtná, změkne a praskne a tím tlumiče přestanou fungovat a budeš to opět dělat znovu.
4) Možnost je, že to všechno uděláš a tlumiče budou perfektně fungovat a ty budeš mít radost, že jsi zachránil originální tlumiče z prvovýroby.
Píšu to proto, zda by nebylo skutečně lepší řešit to tlumičovou vložkou. Tam je jistota a ještě v případě problému je možné je reklamovat. Zvaž to, rozhodnutí je na tobě.
Co přijde dál???
Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod
ty oleje se dělaj přímo do tlumičů, jak sezonní, tak celoroční. Největší průs... téhle domorepase je nejistej výsledek a hlavně často rozdílný účinek tlumičů na jedný nápravě
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod
Naprostý souhlas a ještě bych dodal, v případě špatného výsledku, spousta práce s dvojí instalací do vozidla.Lugen píše:ty oleje se dělaj přímo do tlumičů, jak sezonní, tak celoroční. Největší průs... téhle domorepase je nejistej výsledek a hlavně často rozdílný účinek tlumičů na jedný nápravě
Co přijde dál???
Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod
dát nové vložky je pohodlné a rychlé.samozřejmě dražší.ale vložka je ve skutečnosti náhrada za opravnou sadu,která stála pár korun a obsahovala pouze tlumičový olej a těsnění.bez problémů fungují dodnes.problém bude sehnat u nás tu sadu.já jí naposledy použil před šesti lety.ale jak říkám,prasátka se už netěsní,pakny nenýtujou a tlumiče nerepasují.znám auta kde pro kulák se mění celá náprava.je to trend doby,neopravovat-měnit.je levnější vyrobit rameno z jenoho kusu se vším a ve finále dostane výrobce větší zisk při prodeji celého ramene.samotný kulák ho asi nevytrhne.a přiznejme si že tlumičová vložka co funguje dvacet let,vnímá tak že na dvacet let přijde o zákazníka na tlumiče.
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod
Ono se vam to hosi povida, kdyz na vase auta jsou porad ND nejakym skladem. Kdyz hledas na internetu ND na VW typ 4, tak je to k breku. Kdybych mel moznost koupit novou vlozku za par korun, tak to udelam - a udelal jsem to, uz jsou na ceste z USA (jeste ze tam mame toho Romana)
OT : A co delat, kdyz neni ani nova vlozka, ani opravna sada ?
OD: Nechat si udelat nove tlumice v HP sportingu
OT : A co delat, kdyz neni ani nova vlozka, ani opravna sada ?
OD: Nechat si udelat nove tlumice v HP sportingu
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod
Vidíš to mne Milošáku vlastně ani nenapadlo, že bude problém s novými ND. Ani jsi to dříve nenapsal. Pokud není nic, tak bych se pustil do renovace. Jak to dělají veteránisti s ND na vozidla, která se již desítky let nevyrábějí. No prostě se pustí do repase, jak nejlépe to umí.
Co přijde dál???
Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod
Milošáku, tak ty už jsi si nechával dělat jednu profi repasi ne?
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=