Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
ano takhle vypadá,jenom mám dojem že mám kratší tu část co jde do vody-tedy oleje v tomto případě.do sítka nezasahuje.
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
Díky Majkle, tohle přesně jsem potřeboval slyšet / čístMichal píše:no, měrkou to měřím a stále mně to znepokojuje...
po okreskách většinou kolem 100°C, po dálnici když jedu 100 - 110km/hod 110-120°C (někdy i přes)
Řeším to, že mám před sebou cca 600 Km v jednom zátahu a budu opravdu spěchat, takže jízda do dalnicích
a na mnoha úsecích předpokládám cca 120 km/h i víc.
Když to takhle ženu po pražském okruhu ze Slivence do Říčan což je sotva 30 Km, tak ten olej vyleze na 130stupnů téměř okamžitě
asi to na tuhle dlouhou trasu vyřeším preventivním odsazením zadní kapoty
... a vůbec !
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
Vidíš jak dochází na hlášku 5Š, který kdysi napsal, když nemáš zbytečný budík tak Tě nemá co znepokojovat .
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
Ano nemá tě co znepokojovat, ale jen do té doby než ten motor utavíš
Sám jsem takhle zničil dva.
Sám jsem takhle zničil dva.
... a vůbec !
- Michal
- pečené kolínko fóra flat4.org
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 17 říj 2003
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
Herbie, odsadíš jí dole nebo hore? a o kolik se tak ta teplota sníží?
Lišáku, budiků mám několik, aby mně vzbudily, až budu klimbat
....jinak na ně někdy koukám jak na hrací automaty
Lišáku, budiků mám několik, aby mně vzbudily, až budu klimbat
....jinak na ně někdy koukám jak na hrací automaty
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
nahoře,Michal píše:Herbie, odsadíš jí dole nebo hore? a o kolik se tak ta teplota sníží?
Lišáku, budiků mám několik, aby mně vzbudily, až budu klimbat
....jinak na ně někdy koukám jak na hrací automaty
až otestuju, dám vědět
... a vůbec !
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
jestli budou tropy tak to touhle rychlostí utavíš zas.. ale hezky.. Radka by mohla vyprávět..Herbie píše:Díky Majkle, tohle přesně jsem potřeboval slyšet / čístMichal píše:no, měrkou to měřím a stále mně to znepokojuje...
po okreskách většinou kolem 100°C, po dálnici když jedu 100 - 110km/hod 110-120°C (někdy i přes)
Řeším to, že mám před sebou cca 600 Km v jednom zátahu a budu opravdu spěchat, takže jízda do dalnicích
a na mnoha úsecích předpokládám cca 120 km/h i víc.
Když to takhle ženu po pražském okruhu ze Slivence do Říčan což je sotva 30 Km, tak ten olej vyleze na 130stupnů téměř okamžitě
asi to na tuhle dlouhou trasu vyřeším preventivním odsazením zadní kapoty
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
Samba píše:jestli budou tropy tak to touhle rychlostí utavíš zas.. ale hezky.. Radka by mohla vyprávět..Herbie píše:Díky Majkle, tohle přesně jsem potřeboval slyšet / čístMichal píše:no, měrkou to měřím a stále mně to znepokojuje...
po okreskách většinou kolem 100°C, po dálnici když jedu 100 - 110km/hod 110-120°C (někdy i přes)
Řeším to, že mám před sebou cca 600 Km v jednom zátahu a budu opravdu spěchat, takže jízda do dalnicích
a na mnoha úsecích předpokládám cca 120 km/h i víc.
Když to takhle ženu po pražském okruhu ze Slivence do Říčan což je sotva 30 Km, tak ten olej vyleze na 130stupnů téměř okamžitě
asi to na tuhle dlouhou trasu vyřeším preventivním odsazením zadní kapoty
Přesně. na tuhle rychlost termostat/přídavný chladič do podběhu (u busa pod podlahu) nejlíp ještě s el. větrákem a el.termostatem na větrák..
A nejlíp dávat větrák za chladič.. ne před něj, jako jsem viděl u expertů v belgii
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
A nejlíp dávat větrák za chladič.. ne před něj, jako jsem viděl u expertů v belgii
mozes to podporit nejakymi datami?
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
Data nemám, ale selský rozum mi říká, že když mám před chladičem větrák tak akorát omezuju "styčnou" plochu a průtok.. zajímavý je ještě ostřik vodní sprchou.. (měl jsem tak na dieselu řešen Intercooler... a tuším že to mají i Imprezy)john píše:A nejlíp dávat větrák za chladič.. ne před něj, jako jsem viděl u expertů v belgii
mozes to podporit nejakymi datami?
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
Selsky rozum moze pomoct riesit urcite zalezitosti, nevztahuje sa to vsak na technicke veci...tam je potreba viac...data, meranie a porovnavanie hodnot je spravna cesta...co ma zaraza najviac je fakt, ze pocetne velka cast broukarov je stastna, ze urobili cestu na sraz bez problemu...nejakych 200-300 km...a to v jednom z najjednoduchsich a najspolahlivejsich aut vobec...preco to tak asi je ? asi preto, ze kazdy kto pouzije selsky rozum a vylepsuje nieco, co velmi chytre hlavy dali dohromady...
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
ba,ba,nejlépe to jezdí tak jak to pán bůh Porsche stvořil...
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
No to sem rád žes nás obohatil timto moudremevinsen píše:ba,ba,nejlépe to jezdí tak jak to pán bůh Porsche stvořil...
Ale nijak to neřeší můj problém.
Kdybych jel 300 Km za pul dne tak to fakt neřešim
mám sériovej motor o kterým vim že mě doveze kamkoliv když pojedu "normálně"
Tentokrát se ale dostávám do nenormální situace (dlouhá cesta + málo času + dálnice)
a tedy řeším jak se pojistit proti případným problémům
... a vůbec !
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
Přestože nás John varuje před použitím selského rozumu v technice
tak se stejně domnívám že by se odsazení kapoty (nahoře na pantech) mělo postarat a dostatečnou dodávku čerstvého vzduchu do motoru.
No zkrátka se pojede podle teploměru a otáčkoměru.
Snad budu mít ještě čas vyzkoušet jak moc to bude či nebude mít vliv.
Jak to dopadlo se pak dozvíte v topicu s mým autem
BTW ... myslím si dobře že vrtule na dvoukanálovém motoru dává maximum vzduchu při 3600 otáčkách ?
tak se stejně domnívám že by se odsazení kapoty (nahoře na pantech) mělo postarat a dostatečnou dodávku čerstvého vzduchu do motoru.
No zkrátka se pojede podle teploměru a otáčkoměru.
Snad budu mít ještě čas vyzkoušet jak moc to bude či nebude mít vliv.
Jak to dopadlo se pak dozvíte v topicu s mým autem
BTW ... myslím si dobře že vrtule na dvoukanálovém motoru dává maximum vzduchu při 3600 otáčkách ?
... a vůbec !
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
Mas vydechy na kapote co jsi mel?
Ja odsazenou kapotu nahore testoval a delalo mi to na 1200 motoru rozdil 10-15 stupnu na oleji.
Nyni uz davam jen plechovku od arasidu dolu k zamku. Z attacku se jelo v peknem teplu, jelo se 100-110 km/hod podle GPS a v pohode jsem to chladil ten samej motor na 100 stupnu na oleji, ale se zavrenym faltdachem.
Ja odsazenou kapotu nahore testoval a delalo mi to na 1200 motoru rozdil 10-15 stupnu na oleji.
Nyni uz davam jen plechovku od arasidu dolu k zamku. Z attacku se jelo v peknem teplu, jelo se 100-110 km/hod podle GPS a v pohode jsem to chladil ten samej motor na 100 stupnu na oleji, ale se zavrenym faltdachem.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
natankuj si vervu 100 u benziny,do motoru nalej militec 1,seřiď pořádně motor.hlavně pokud máš 1,2 obsah musíš mít větší dvanáctkovou řemenici co kompenzuje užší turbinu,motur utěsni jak má a dej mu cihlu.pak tady napiš jestli ti teplota spadla o víc jak 30 stupňů. a tím vlasně naplníš mojí průpovídku o panu P. benzín a olej s touto úpravou by měli všechny polemiky zamazat a funkčností se vrátit do přibližného reálu na požadavky pro tyto motory. klidně se s tebou i vsadim
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
Jen pro úplnost ... při "normální jízdě" problémy s přehříváním nemám, všecko funguje jak máevinsen píše:natankuj si vervu 100 u benziny,do motoru nalej militec 1,seřiď pořádně motor.hlavně pokud máš 1,2 obsah musíš mít větší dvanáctkovou řemenici co kompenzuje užší turbinu,motur utěsni jak má a dej mu cihlu.pak tady napiš jestli ti teplota spadla o víc jak 30 stupňů. a tím vlasně naplníš mojí průpovídku o panu P. benzín a olej s touto úpravou by měli všechny polemiky zamazat a funkčností se vrátit do přibližného reálu na požadavky pro tyto motory. klidně se s tebou i vsadim
Ovšem při delší jízdě na 4000 ot a víc už o samosebou moc nechladí
mám 1300 dvoukanál
převodovka 4.125
vrtuli mám ze 16-tky, ale mám dojem že i na 13tkach dvoukanalech byla už ta širší taky
militec používám
každopádně benzin s vyšším oktanem bych zkusit mohl, nad touto alternativou jsem vůbec neuvažoval
jo a motor si seřídit neumim a plechy tam taky žádný nemám
... a vůbec !
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
odbočka :evinsen píše: musíš mít větší dvanáctkovou řemenici co kompenzuje užší turbinu
Myslim si že tohle nebude fungovat, protože při 4000 ot motoru ta vrtule stejně už víc nedává
... a vůbec !
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
Chtělo by to neřešit otáčky spodní ale horní řemenice. Jejich vzájemný poměr se dost často měnil a je tedy zavádějící spoléhat, že ten kdo přišel s číslem 3800 rpm jako maximum, že měl stejnou konfiguraci jako Herbie. Zkrátka nevěřím ničemu, co si neověřím.Herbie píše:odbočka :evinsen píše: musíš mít větší dvanáctkovou řemenici co kompenzuje užší turbinu
Myslim si že tohle nebude fungovat, protože při 4000 ot motoru ta vrtule stejně už víc nedává
Za mne mohu řici, že jsem laboroval s převody 1.9:1, 1.7:1 a 1.35:1 a je to tedy sakra rozdíl v chlazení při 4000rpm na klice.
Tedy při otáčkách vrtule 7600rpm, 6800rpm nebo 5400rpm na úzkém ventilátoru s dvojnásobným počtem lopatek než měla sériová 30PS.
Nakonec tedy jezdím s 1.35:1, protože řemenice trpěla při vyšších otáčkách a měl jsem podchlazený motor.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
S těma otackama opatrně, převod remenic znamená že na vrtuli bude 1,8x tolik... Tedy přes 6000. U nás s více otáčkami kolem 6000 strop je na vrtuli pěknej rachot
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------