Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Pětišroub »

šmarjá... zázraky se nedějou... podle mě ten motor je konstruovanej tak že zvládá 100 za hodinu permanentně. U tebe se to posouvá o kousek dál díky delší převodovce ale zase pojedeš nacvaknutej bagáží. 130 konstatně považuju za gambling se zdravím motoru.

prostě to kompletně seřiď, dej tam odskok nahoru i když je nemám rád, pokud bude venku extra hic tak bych tam možná dal i 20W50 a jeď tak aby ta teplota nešla přes 120. Když poleze tak uber plyn. Co vim tak v dědkovi jsem mohl teplotu oleje dost dobře regulovat plynovým pedálem s rychlou odezvou na budíku a jak to jezdilo píšu v příspěvku na první stránce, 1600 dvoukanál s karburátorama a plnou kapotou dole odskočenou.

1835 motor připravuju na možnost podobný permanentní zátěže a bude komplet přesně vyváženej aby zvládal otáčky, s jednokanálovejma hlavama a externí filtrací a přídavným chladičem oleje vedle sériový psí boudy,aby zuvládal i teploty ale to pro tebe není aktuální.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od evinsen »

Herbie píše:
evinsen píše: musíš mít větší dvanáctkovou řemenici co kompenzuje užší turbinu
odbočka :
Myslim si že tohle nebude fungovat, protože při 4000 ot motoru ta vrtule stejně už víc nedává
herbie,vůbec by mě nenapadlo že by ti nějaké plechy chyběly nebo že motor nemáš seřízený,ale k aerodynamice vrtule jakékoliv ať radiální či axiální ti mohu říct že klesá účinnost pokud se obvod vrtule blíží k rychlosti zvuku,a toho bych se ještě nebál :) vyšší oktanové číslo-vyzkoušej a posuď sám,a militec jsem zmínil pro to že jsem se chtěl vyhnout jakékoliv zmínce o oleji.
a pokud sbíráš názory pro svůj problém,není na škodu pro změnu podívat se na to z jiného pohledu.-na motoru je vše proměnlivé,otáčky,tlaky,tření,odstředivé síly a jiné a to vše ovlivňuje jediná věc co je na motoru konstantní a neměnná-teplota a doba hoření palivové směsi,tak proč ji nezměnit?!

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od yahoďák »

koukám, že stará dobrá debata o teplotě je opět naživu a tak si přihřeju, teda spíš ochladím trošku svojí polívčičky :)
Odsazení zadní kapoty pro lepší chlazení motoru
Obrázek

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od lišák »

yahoďák píše:koukám, že stará dobrá debata o teplotě je opět naživu a tak si přihřeju, teda spíš ochladím trošku svojí polívčičky :)
Tak abych nebyl pozadu :D . Modifikace pro dědka. Odsazení není ale není tak velké.
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 29#p294529
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od yahoďák »

hezky Lišáku, asi od Tebe koupíme s Johnem copyright, abychom měli komplet nabídku :)
Hledal jsi marně, tou dobou už inzerát spinkal na skládce
Obrázek

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od wally »

Na tom už se vaří v USA

Obrázek
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od yahoďák »

mno, amíci na to šli do druhého konce...je to sice moc hezky udělaný a fakt vostře vystajlovaný CNC tuning part, ale proti Johnovo řešení postrádám variabilitu - možnost snadné volby zavření a zamčení s odsazením-mezerou a nebo bez-natěsno.
Ale dál bych v tom pokračoval v dotyčném inzerátu a ne tady v seriozním topiku o měření :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od wally »

Tak ještě jsem narazil na tohle... můžete měřit, ale za jízdy to neuvidíte tudíž vás to nebude tak strašit :wink:

http://vwparts.aircooled.net/Dipstick-O ... pstick.htm
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od yahoďák »

wally píše:Tak ještě jsem narazil na tohle... můžete měřit, ale za jízdy to neuvidíte tudíž vás to nebude tak strašit :wink:

http://vwparts.aircooled.net/Dipstick-O ... pstick.htm
ale můžeš to vidět za jízdy...otevřeš nebo sundáš zadní kapotu, za volant posadíš manželku, obuješ si kolečkové brusle a ...
Obrázek

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od lope »

Jako by četli moje myšlenky, hned píšou, že to NENÍ teploměr do masa za 15 $ :D Kromě toho, že to není i řada jiných věcí, tak už zbývá jenom instalovat kameru a u řídíče malou obrazovku...

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od yahoďák »

ono totiž tohle provedení teploměru namísto měrky nebo víčka nádrže na olej nebo nalévacího otvoru na bloku je zcela běžně používaná věc na motorkách, kde se na to řidič občas i podívat může, za myšlenkou prosazovat to pod kapotu auta vidím jen snahu o zvýšení obratu výrobce teploměrů....
Obrázek

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Herbie »

Tak musim říct že to odsazení ve spodní části kapoty (u zámku )
za použití výše uvedených přípravků se na teplotě oleje v mém motoru vůbec neprojevuje :(

zítra zkusim jak se projeví odsazeni vršku


P.S. při použití čidla v T-kusu na bloku se to projeví, tedy vlastní teplota bloku je nižší
ovšem na olej to vliv nemá
... a vůbec !

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od vako »

yahoďák píše:
wally píše:Tak ještě jsem narazil na tohle... můžete měřit, ale za jízdy to neuvidíte tudíž vás to nebude tak strašit :wink:

http://vwparts.aircooled.net/Dipstick-O ... pstick.htm
ale můžeš to vidět za jízdy...otevřeš nebo sundáš zadní kapotu, za volant posadíš manželku, obuješ si kolečkové brusle a ...
:lol: :mrgreen:

Inak radikalne znizenie teploty na motore som dosiahol, az po instalacii tzv. Naca Duct na boku vozidla. tento patent sa vyuziva roky v Nascar a mne bol doporuceny Johnom, kedze s pouzitim SC je moj motor nachylny k vyssim teplotam.. mozem len odporucit..
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Sesto »

Mozem poprosit iba skusku spravnosti?
Nizsie odfotene ciglo tlaku oleja zapojin nasledovne:
G: kabel na pridavny budik tlaku oleja
WK: kontrolka dostatocneho tlaku oleja na chrobaku-cervena kontrolka mazania

Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Pětišroub »

áno
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od wally »

Hej, mám rovnaký bazmek...
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Herbie »

Geber + Warn Kontroll
:)
... a vůbec !

Zmyjak
Příspěvky: 125
Registrován: 31 črc 2009

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Zmyjak »

Já bych jen na okraj..na svém VW jsem měl problém s tím, že na volnoběh mi "pomrkávala" kontrolka tlaku oleje - po přepojení zpět na originál čidlo bez problému...takže výsledek je tlakoměr na tlak + originál čidlo na kontrolku

Zmyjak

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Pětišroub »

tento VDO spínač má míérně vyšší spínací tlak takže při extrémně ohřátém motoru při sprintech rovněž pozoruji problikávání. Se sériovým spínačem drží, takže to není chyba, ale vlastnost.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Zmyjak
Příspěvky: 125
Registrován: 31 črc 2009

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Zmyjak »

Tak to potvrzuji.."pomrkávalo" to v létě při popojíždění v koloně - tj. motor byl extrémně horký. Lehké přidání plynu a vše ok..

Zmyjak

Odpovědět