Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od boldor »

Saddam píše:Já to mám takhle, jen to není broučí motor
Obrázek
Asi budu dávat budík na teplotu oleje a po pročtení vlákna bych čidlo nejpíš umístil do spodního víčka.

nějak takle
cc.JPG
Prosím o reference pod to někdo máte taky tak, ideálně na 1600 dvojkanál . Dík
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

Uživatelský avatar
Zbyňa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 273
Registrován: 28 říj 2017
Bydliště: Brno

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Zbyňa »

39B36BAF-3DC2-4368-8060-209082B4D2BE.JPG
39B36BAF-3DC2-4368-8060-209082B4D2BE.JPG (361.67 KiB) Zobrazeno 4861 x
D208BB95-6E53-4EFE-8F09-50BF030DF225.JPG
D208BB95-6E53-4EFE-8F09-50BF030DF225.JPG (331.58 KiB) Zobrazeno 4861 x
IMG_9736.JPG
IMG_9736.JPG (442.14 KiB) Zobrazeno 4861 x
Nevím co tě konkrétně zajímá, takže ze široka..
Dlouhodobě jsem ho tam neměl, na 1600.. Takže nepovím jak to tam bude vypadat s čistotou a vodivostí spoje, který nejde úplně ideálně zaizolovat, po roce po dvou..
Ale za mě je víko přesné, hezky zpracované, neprohýbá se, kupoval jsem ho na JustKampers když měli VAT free weekend.
VDO čidlo i budík se dá pořídit normálně v autodílech za 500 Kč a více kus. Teoreticky bych mohl dohledat EANy když by byl zájem..

Trošku je třeba si vyhrát s podložkou pod čidlem, aby faston konektor směřoval tak jak máš na fotce a ne jak je u mě při prvním pasováním..a pak samozřejmě dle svého vkusu pořešit plandavej drát kterej pribyl pod motorem..
VW 1200 84´Ostermann speedster
VW Buggy 68´
VW 1500 67´ Dědek
VW 1200 65´ Dědek- zraje na dvorku
VW 1200 56´ Oválek - finishing

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Pětišroub »

Žádnej budík=žádnej problém. Nejlepší místo pro informaci o teplotě oleje je podle mě těsně za chladičem.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od boldor »

...takže ideálně navrtat někam do držáku/kolínka
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od boldor »

Zbyňa píše: Nevím co tě konkrétně zajímá, takže ze široka.....
Díky za info,
chtěl bych vědět jestli takhle umístěné čidlo reaguje včas na změny zatížení motoru. Jestli třeba to že je pod pastičkou ve stěně ochlazované vany nedává zkreslenou informaci.

Víčko bych asi CNC sochal sám a čidlo najdu v šuplíku.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

Uživatelský avatar
Zbyňa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 273
Registrován: 28 říj 2017
Bydliště: Brno

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Zbyňa »

boldor píše:
Zbyňa píše: Nevím co tě konkrétně zajímá, takže ze široka.....
Díky za info,
chtěl bych vědět jestli takhle umístěné čidlo reaguje včas na změny zatížení motoru. Jestli třeba to že je pod pastičkou ve stěně ochlazované vany nedává zkreslenou informaci.

Víčko bych asi CNC sochal sám a čidlo najdu v šuplíku.
Popravdě.. dával jsem to tam, protože jsem už zdědil takovou přístrojovku, ale byl v ní vyrezlej AutoMeter , tak jsem ho nahradil VDO tak jak jsou ostatní..žádně vědecké měření jsem neočekával ani neočekávám.. a to víčko se mi prostě líbilo, bo je to kus materiálu aspoň :-) a hlavně je to čidlo aspoň trochu zapuštěny pod úhlem oproti klasickým víčkům...
V podstatě bych ten budík bral jako "indikátor zvýšené teploty" než jako měřák..prostě vysledovat jakou máš běžně teplotu, a když vyleze nad to rozmezí tak prostě zmírnit zátěž.. na přesné měření volit, jak již bylo nadneseno chytřejšími a zkušenějšími, jiné instrumenty v jiném umístění..
A ještě jedna doplňující.. k tomu čidlu v tom šuplíku pohledej i příslušný k němu určený budík popř. naopak..
IMG_3090.JPG
VW 1200 84´Ostermann speedster
VW Buggy 68´
VW 1500 67´ Dědek
VW 1200 65´ Dědek- zraje na dvorku
VW 1200 56´ Oválek - finishing

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Milan NM »

Samozrejme s teplotou sa meni tlak.Ale aj tak je kontrolka mazania no.1
Pokial zlyha da sa orientovat budikmi tlak a teplota
Zbyna naco je ti tam dalsi budik na teplotu do 170 stupnov?

Uživatelský avatar
Zbyňa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 273
Registrován: 28 říj 2017
Bydliště: Brno

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Zbyňa »

Milan NM píše: Zbyna naco je ti tam dalsi budik na teplotu do 170 stupnov?
:D Dobrý postřeh.
Jak jsem psal, tak jsem to "zdědil" po předchozím majiteli..prakticky to byla jen záslepka. nyní je tam voltmetr..
VW 1200 84´Ostermann speedster
VW Buggy 68´
VW 1500 67´ Dědek
VW 1200 65´ Dědek- zraje na dvorku
VW 1200 56´ Oválek - finishing

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Herbie »

Pred casem jsem psal do tohoto vlakna a resil teplotu.
Od te doby uplynulo dost casu a nyni muzu rict ze uz mam dost praktickych zkusenosti.

Pro ty kdo neplanuji svym vzduchacem jezdit rychle po dalnici plati vyse uvedene "zadny budik - zadny problem".

Pro ty kdo planuji svuj motor hnat po dalnici delsi dobu vyssi rychlosti nez 100 km/h muzu budik teploty jen a jen doporucit. Zejmena v horkych letnich dnech.
Teplota oleje nad 130 stupnu celsia vas zarucene donuti se zklidnit, sundat nohu z plynu a uvedomit si ze ten motor nechcete znicit :)

1300 dvoukanal
Prevodovka 4.125
Budik VDO do 150 stupnu
Cidlo VDO misto merky oleje (rychla odezva na zmeny teploty)
V horkych dnech odsazeni zadni kapoty v dolni casti
Olej obycejny 15w-40
Prisada do oleje Militec 1
Ve vysledku jedu po dalnici trvale 120 km/h pri teplote oleje 120 stupnu.

Pokud se rozvasnim a jedu rychleji a teplota zacne lezt ke 130 stupnum, trochu zvolnim, necham mirne klesnout a tak dokola.
Zatim jsem motor neznicil :)

P.S. tlak oleje merim take, jen pro ten pocit ze vim co se v motoru deje
... a vůbec !

máchal
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 457
Registrován: 11 led 2008

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od máchal »

Já jsem to raději otevřel nahoře. Letos v červenci Itálie a Chorvatsko a motor studenej. Po dálnici v klidu 105km/h furt, když bylo potřeba přidat, tak jsem přidal. Nezaznamenal jsem nějakej problém. A že se to teda před tím hřálo... Teploměr nemám, ale nějakej pátek už s tím jezdím, tak vím, jak se motor choval. Teď jsem maximálně spokojenej. Motor 1679ccm.
Přílohy
v8-beetle-air-flow-to-radiator.jpg
v8-beetle-air-flow-to-radiator.jpg (170.76 KiB) Zobrazeno 4542 x
WP_20180704_10_25_50_Pro.jpg

Odpovědět