Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
výborně, trochu to rozvedu:
pro motor 1200/34PS udával l.p. 1965 VW Reparatur Leitfaden tyto hodnoty:
při použití oleje SAE 10W-30 a jeho teplotě 70°C:
při 550 RPM tlak minimálně 0,5 Atü
při 2500 RPM tlak minimálně 2,0 Atü
Pro motor 1500 (Typ3)ve stejném roce platí stejné hodnoty, rovněž pro 1200/30PS (1958).
A ještě jeden související údaj: tlakový spínač (policajt) vypíná v rozpětí 0,15-0,45 Atü u 34 a více PS, kdežto u 30PS v rozpětí 0,3-0,6 Atü.
pro motor 1200/34PS udával l.p. 1965 VW Reparatur Leitfaden tyto hodnoty:
při použití oleje SAE 10W-30 a jeho teplotě 70°C:
při 550 RPM tlak minimálně 0,5 Atü
při 2500 RPM tlak minimálně 2,0 Atü
Pro motor 1500 (Typ3)ve stejném roce platí stejné hodnoty, rovněž pro 1200/30PS (1958).
A ještě jeden související údaj: tlakový spínač (policajt) vypíná v rozpětí 0,15-0,45 Atü u 34 a více PS, kdežto u 30PS v rozpětí 0,3-0,6 Atü.
Hola hola, dotaz na ty, co maj měrku teploty oleje místo klasické měrky hladiny.
Jedná se o tento vwehement:
a problém je v tom, že ten vwehement je kurna dlouhej. Zarážka na fotce je nastavena jako na originále, ale ten modrej vwehement na konci se opírá přímo o řemenici altíku
A tudíž jak jste na tom vy ostatní, jak jste to řešili? Napadlo mně buď jí přihnout(ale to je slušná prasárna) nebo zkrátit - konstrukce modrého kusu je takováto:
... takže v požadovaném místě opatrně přeříznout, bez počkození vodiče uvnitř, stříbrnou trubičku sloužící jako zem, vodič přepájet a hotovo
Jedná se o tento vwehement:
a problém je v tom, že ten vwehement je kurna dlouhej. Zarážka na fotce je nastavena jako na originále, ale ten modrej vwehement na konci se opírá přímo o řemenici altíku
A tudíž jak jste na tom vy ostatní, jak jste to řešili? Napadlo mně buď jí přihnout(ale to je slušná prasárna) nebo zkrátit - konstrukce modrého kusu je takováto:
... takže v požadovaném místě opatrně přeříznout, bez počkození vodiče uvnitř, stříbrnou trubičku sloužící jako zem, vodič přepájet a hotovo
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
Zdravím..mám jeden dotaz. Přečetl jsem si to tu a rozhodl jsem se pro variantu: 3) VDO teploměr a odpovídající čidlo umístění v upravené zátce přepouštěcího ventilu...od olejové pumpy směrem dál do motoru (je to na levé zadní straně motoru). Našel jsem si čidlo na vwbrouk.cz Tohle: http://shop-vwbrouk.cz/popup_image.php?pID=21627" onclick="window.open(this.href);return false; od Herb. jsem kdysi koupil vdo budík n teplotu oleje. Čiže to čidlo už je v té matce co koupím, pak vyšroubuji původní matku a našroubuji matku s čidlem...budík nějak zapojím podle plánů tu v topiku..
....ale čeho jsem se nedočetl je to, jak zapojím to čidlo. Někde tam musím přeci zapojit drát(taky se tu psalo jaký použít). Ale já nevím kam. Prostě přidělat na tu vyčnívající kovovou část a připájit?
Děkuji za pomoc
....ale čeho jsem se nedočetl je to, jak zapojím to čidlo. Někde tam musím přeci zapojit drát(taky se tu psalo jaký použít). Ale já nevím kam. Prostě přidělat na tu vyčnívající kovovou část a připájit?
Děkuji za pomoc
Brouk Brouk Brouk, dumy dumy dum, brm brm. Capoeira Olelee
Brouk Syřan není auto, ale životní partner.
Manuál mám.
Brouk Syřan není auto, ale životní partner.
Manuál mám.
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
kdyztak me nekdo opravte jestli se pletu, ale domnivam se ze neDaniel píše:Čiže to čidlo už je v té matce co koupím, pak vyšroubuji původní matku a našroubuji matku s čidlem...
to co je na obrazku je jen cidlo a jeste budes potrebovat jeste tu redukci /upravenou zatku
Nikam nic nepajet !!!! jen nasunout konektorDaniel píše:Prostě přidělat na tu vyčnívající kovovou část a připájit?
... a vůbec !
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
pohlídal bych si jestli je u té redukce stejně vysoká její stavební výška vůči pružině jako je u šroubu..aby se neměnilo předpětí té pružiny..to by bylo špatné áááno...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
Danieli: přečti si ještě jednou pořádně a celé co v tom bodě 3) píšu......nic?? ... tak si pořádně prohllídni ten obrázek VDO čidla, co chceš kupovat.... pořád nic??
No dobře, znova: koupíš jen to čidlo samotné,tak jak je na fotce - má závit tuším M10x1...a pak si musíš nechat od nějakého šikovného obraběče díl, který nahradí původní zátku, závit v bloku je větší - zopáknu obrázek:
No a na čidlo skutečně nic neletuješ, pasuje na něj konektor, jen ho tam nenasouváš klasicky na protikus souběžně s osou čidla, nýbrž kolmo na jeho osu, na ten kulatý konec...dělají to tak asi proto, aby konektor + kabel netrčel zbytečně dolů.
No dobře, znova: koupíš jen to čidlo samotné,tak jak je na fotce - má závit tuším M10x1...a pak si musíš nechat od nějakého šikovného obraběče díl, který nahradí původní zátku, závit v bloku je větší - zopáknu obrázek:
No a na čidlo skutečně nic neletuješ, pasuje na něj konektor, jen ho tam nenasouváš klasicky na protikus souběžně s osou čidla, nýbrž kolmo na jeho osu, na ten kulatý konec...dělají to tak asi proto, aby konektor + kabel netrčel zbytečně dolů.
Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru
...asi by bylo lepší to píchnout do vylejvacího šroubu oleje, myslim, že jsem někde v nějakym us shopu viděl vdo čidlo místo celýho šroubu, nebo redukci, ted nevim... Do těch pružin olejovejch ventilů bych se osobně moc nesral bez zkušeností
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=