Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

ten muj cca 0,8-1bar
... a vůbec !

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2176
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Příspěvek od hydraulik »

No vida..... Dik.
Postoupil jsem do vyššího levelu....

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

brano pri volnobehu, olej Castrol GTX
ale teda o šálách na klice si nedelam iluze
predpokladam ze dobrej motor by mel tlacit asi vic
... a vůbec !

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2176
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Příspěvek od hydraulik »

Uvidíme jestli se ješte někdo vyjádří... :roll:
Postoupil jsem do vyššího levelu....

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

onehdá Okrasa po spuštění nově postaveného motoru uváděl i hodnotu "kolik to tlačí" ...vyhledat příslušný topic, nebo oslovit přímo mistra okrasu nechť ráčí tazatelé sami :wink:
Obrázek

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

hele nepsal to tady nahodou john, kolik baru ma tlacit standart motor s urcitym olejem a pri urcitych otackach??

... ja myslim, ze jo ...

a vubec, tohle neni v zadnem servisnim manualu? :?:

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

Šíša píše:
a vubec, tohle neni v zadnem servisnim manualu? :?:

je :wink:

minimlně 2kg/cm*cm (28psi) při 2500ot a 70 stupních C. (Údaj pro jednosezóní olej SAE30)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

výborně, trochu to rozvedu:
pro motor 1200/34PS udával l.p. 1965 VW Reparatur Leitfaden tyto hodnoty:
při použití oleje SAE 10W-30 a jeho teplotě 70°C:
při 550 RPM tlak minimálně 0,5 Atü
při 2500 RPM tlak minimálně 2,0 Atü
Pro motor 1500 (Typ3)ve stejném roce platí stejné hodnoty, rovněž pro 1200/30PS (1958).

A ještě jeden související údaj: tlakový spínač (policajt) vypíná v rozpětí 0,15-0,45 Atü u 34 a více PS, kdežto u 30PS v rozpětí 0,3-0,6 Atü.
Obrázek

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Atü = Bar ... ?? :oops:

Edit: cca ... neboli 1 atm = 1.01325 bar :D

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Obrázek

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Hola hola, dotaz na ty, co maj měrku teploty oleje místo klasické měrky hladiny.

Jedná se o tento vwehement:
Obrázek

a problém je v tom, že ten vwehement je kurna dlouhej. Zarážka na fotce je nastavena jako na originále, ale ten modrej vwehement na konci se opírá přímo o řemenici altíku :shock:

A tudíž jak jste na tom vy ostatní, jak jste to řešili? Napadlo mně buď jí přihnout(ale to je slušná prasárna) nebo zkrátit - konstrukce modrého kusu je takováto:

Obrázek
Obrázek
Obrázek

... takže v požadovaném místě opatrně přeříznout, bez počkození vodiče uvnitř, stříbrnou trubičku sloužící jako zem, vodič přepájet a hotovo :?:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

já jsem to velmi decentně přiohnul a funguje to bezvadně
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

no tak jo no ... asi to decentně přiohnu :oops:

Uživatelský avatar
Peter
Příspěvky: 193
Registrován: 05 dub 2004
Bydliště: Žilina - SK

Příspěvek od Peter »

je to velmi podobny "Thermoelement" ako pouzivam v praci. Funkcna cast by mala byt iba na jeho konci (ta rozsirena). To znamena, ze ak ho dokazes z opacneho konca opatrne skratit tak by mal fungovat aj potom...
A home is not a house

Uživatelský avatar
Daniel
Příspěvky: 149
Registrován: 30 kvě 2007
Bydliště: Jirkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Daniel »

Zdravím..mám jeden dotaz. Přečetl jsem si to tu a rozhodl jsem se pro variantu: 3) VDO teploměr a odpovídající čidlo umístění v upravené zátce přepouštěcího ventilu...od olejové pumpy směrem dál do motoru (je to na levé zadní straně motoru). Našel jsem si čidlo na vwbrouk.cz Tohle: http://shop-vwbrouk.cz/popup_image.php?pID=21627" onclick="window.open(this.href);return false; od Herb. jsem kdysi koupil vdo budík n teplotu oleje. Čiže to čidlo už je v té matce co koupím, pak vyšroubuji původní matku a našroubuji matku s čidlem...budík nějak zapojím podle plánů tu v topiku..

....ale čeho jsem se nedočetl je to, jak zapojím to čidlo. Někde tam musím přeci zapojit drát(taky se tu psalo jaký použít). Ale já nevím kam. Prostě přidělat na tu vyčnívající kovovou část a připájit?

Děkuji za pomoc :-)
Brouk Brouk Brouk, dumy dumy dum, brm brm. Capoeira Olelee

Brouk Syřan není auto, ale životní partner.

Manuál mám.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Herbie »

Daniel píše:Čiže to čidlo už je v té matce co koupím, pak vyšroubuji původní matku a našroubuji matku s čidlem...
kdyztak me nekdo opravte jestli se pletu, ale domnivam se ze ne
to co je na obrazku je jen cidlo a jeste budes potrebovat jeste tu redukci /upravenou zatku
Daniel píše:Prostě přidělat na tu vyčnívající kovovou část a připájit?
Nikam nic nepajet !!!! jen nasunout konektor
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Pětišroub »

pohlídal bych si jestli je u té redukce stejně vysoká její stavební výška vůči pružině jako je u šroubu..aby se neměnilo předpětí té pružiny..to by bylo špatné áááno...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od yahoďák »

Danieli: přečti si ještě jednou pořádně a celé co v tom bodě 3) píšu......nic?? ... tak si pořádně prohllídni ten obrázek VDO čidla, co chceš kupovat.... pořád nic??

No dobře, znova: koupíš jen to čidlo samotné,tak jak je na fotce - má závit tuším M10x1...a pak si musíš nechat od nějakého šikovného obraběče díl, který nahradí původní zátku, závit v bloku je větší - zopáknu obrázek:
Obrázek
No a na čidlo skutečně nic neletuješ, pasuje na něj konektor, jen ho tam nenasouváš klasicky na protikus souběžně s osou čidla, nýbrž kolmo na jeho osu, na ten kulatý konec...dělají to tak asi proto, aby konektor + kabel netrčel zbytečně dolů.
Obrázek

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Lugen »

...asi by bylo lepší to píchnout do vylejvacího šroubu oleje, myslim, že jsem někde v nějakym us shopu viděl vdo čidlo místo celýho šroubu, nebo redukci, ted nevim... Do těch pružin olejovejch ventilů bych se osobně moc nesral bez zkušeností
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Odpovědět