Dobíjení

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11764
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobíjení

Příspěvekod Sam » 12 dub 2015

Já tipuji, že stačí jen dobít baterku :wink:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Maxxim
Příspěvky: 13
Registrován: 26 črc 2014

Re: Dobíjení

Příspěvekod Maxxim » 13 dub 2015

Baterka je dobra, v jinym aute chytne na brnk [-X

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4256
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobíjení

Příspěvekod lišák » 13 dub 2015

Od baterky jde ostrá přímo na startér a pokud je v pořádku kostřící pásek u převodovky tak může být problém pouze ve spínací skříňce a nebo ve vedení od ní ke spínači startéru. Samo za předpokladu že je v pořádku startér.
Každý celek se skládá z detailů.

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 820
Registrován: 01 pro 2010

Re: Dobíjení

Příspěvekod evinsen » 14 dub 2015

to je taky zvláštní postup hledat vadu na dobíjení když to nestartuje a baterka je dobrá.... #-o

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2421
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Dobíjení

Příspěvekod OB » 14 dub 2015

Nejprve bych zkusil vyřadit z provozu spínací skříňku. To znamená při zapnutých kontrolkách zjistit zda jde 12V na indukční cívku a potom propojit kontakty na rozdělovači. Pokud motor naskočí, tak je problém buď ve spínací skříňce, což by mne nepřekvapilo, nebo problém v kabelech do spínačky a zpět do startéru. V případě, že motor nenaskočí, tak hledat problém ve startéru, zapalování nebo přechodových odporech.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12649
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Dobíjení

Příspěvekod Herbie » 14 dub 2015

OB píše:potom propojit kontakty na rozdělovači. Pokud motor naskočí,....


jak to myslíš ?

nebo si se upsal a myslel´s startér ?
... a vůbec !

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2421
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Dobíjení

Příspěvekod OB » 14 dub 2015

Neupsal, jenom jsem to možná nevysvětlil správně. Samozřejmě přivést 12V na kontakt, kam přichází napětí ze spínací skříňky, tím se uvede do provozu starter.
Vím, že víš o čem mluvím. Klidně jsi mě mohl doplnit.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12649
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Dobíjení

Příspěvekod Herbie » 14 dub 2015

mě zarazilo to propojení kotaktů rozdělovače, tomu ne zcela rozumím

jinak je to jasný
Jak již bylo řečeno, musí v první řadě prověřit funkčnost startéru a přívod napájení k němu
nic víc v tom nebude
... a vůbec !

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1261
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Praha

Re: Dobíjení

Příspěvekod BUTCH bus » 19 kvě 2015

Kolik tak asi odhadem může altík cpát do baterky ampér? Do vybité kupříkladu.
OndraS

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2082
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobíjení

Příspěvekod wally » 19 kvě 2015

BUTCH bus píše:Kolik tak asi odhadem může altík cpát do baterky ampér? Do vybité kupříkladu.


Altík dle štítku mínus světla, rádio atd :)
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25
------------------------------

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1261
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Praha

Re: Dobíjení

Příspěvekod BUTCH bus » 20 kvě 2015

wally píše:
BUTCH bus píše:Kolik tak asi odhadem může altík cpát do baterky ampér? Do vybité kupříkladu.


Altík dle štítku mínus světla, rádio atd :)


Počkej počkej. Takže jako klidně 40A??
OndraS

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1261
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Praha

Re: Dobíjení

Příspěvekod BUTCH bus » 20 kvě 2015

A odpovím si sám.
Vyřešeno. Řešil jsem průměr kabelu mezi startovací a kempovací baterií a šel jsem na to vyloženě od lesa (čti blbě). Stačilo se podívat do schéma elektroinstalace a hup, je tam 6 mm2.
OndraS

Uživatelský avatar
Luděk
Příspěvky: 159
Registrován: 30 srp 2004
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobíjení

Příspěvekod Luděk » 14 bře 2016

na spodní straně relé dobíjení pro dynamo 14V 30 A je vidět vinutí na asi celuloidové cívce. Je přerušeno... k čemu je to vinutí, případně, bude relé fungovat i bez něj? Co s tím páni poradci :?:
upraveny_upraveny_2016-03-13-0024[1].jpg
"Es komt der Tag KDFvwagen!"

ok1vkt
Příspěvky: 129
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Dobíjení

Příspěvekod ok1vkt » 03 bře 2019

Pánové prosím o objasnění ohledně 6V regulatoru. Na dynamu mam Bosche. Je to nová uloženka.
A ted k tomu: po montazi kontrolka dobijeni pri zvyseni otáček zhasne tak jak má, zda se ze je vše OK. Jenže po změření napětí je pořád napětí malé 6V (napětí baterie).
Zkousel jsem dynamo nabudit, i zmerit, je fyzicky OK.

Nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem prohodil jen regulator co byl nový bosch za starý funkční co sem našel od VW. A hle, pri zvýšení otáček napětí už OK cca 7V.

Nedalo mi to, regulatory sem otevrel a porovnal. A je okem vidět že ten VW má menší odpor zespodu (bosh ho ma po celé délce) -nevim jestli je to tak originál nebo to někdo dělal?

Setkali jste se s tím? Jaký je teda potřebný typ aby to dobijelo? Přece nemám krasnej novej regulator na prd že ne?
Naposledy upravil(a) ok1vkt dne 03 bře 2019, celkem upraveno 1 x.
Brouk 1963, 1.2

ok1vkt
Příspěvky: 129
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Dobíjení

Příspěvekod ok1vkt » 03 bře 2019

Předpokládám že bude odpověď společná i pro otázku výše....
Prikladam foto slabého Bosche
IMG_20190303_171326.jpg

IMG_20190303_171354.jpg

a dobrého VW který má kratší odpor:
IMG_20190303_165748.jpg
IMG_20190303_165748.jpg (462.62 KiB) Zobrazeno 400 x

IMG_20190303_165754.jpg
IMG_20190303_165754.jpg (384.18 KiB) Zobrazeno 400 x
Brouk 1963, 1.2

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11764
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobíjení

Příspěvekod Sam » 03 bře 2019

Jaké máš dynamo ? pošli čísla co na něm jsou.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

ok1vkt
Příspěvky: 129
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Dobíjení

Příspěvekod ok1vkt » 03 bře 2019

Dynama jsou stejná. Muzu poslat později. Každopádně to bylo tech 6V 160W a ještě nějaký čísla. Na dynamu byly čísla obě stejná to vim. Jen ten regulator je odlišný
Naposledy upravil(a) ok1vkt dne 11 bře 2019, celkem upraveno 1 x.
Brouk 1963, 1.2

ok1vkt
Příspěvky: 129
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Dobíjení

Příspěvekod ok1vkt » 11 bře 2019

Foto dynam. Jedno original vW a dalsi dvě bosch s tim slabším regulátorem bosch.
Teď jedu na Bosche s regulatorem VW. V tom dynamu jako takovym bych nic zradnyho nehledal. Problem jsou ty regulatory, jsou jiný. Co máte vy na svých 6V broucich za regulatory a kolik V dobijite?
IMG_20190311_154006.jpg
IMG_20190311_153842.jpg
Brouk 1963, 1.2

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11764
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobíjení

Příspěvekod Sam » 11 bře 2019

Hlaváčku, píšete že jsou stejný ale nejsou stejný. Jedno je 6V/160W a relátko kulaté které na fotce nikde nevidím, druhé je 7V/45A a tam patří to relátko hliníkové se znakem VW. Relátko NOS je na 6V/180W ale toto dynamo na fotkách není.
Takže tak.

PS: V příloze jak má vypadat relátko a řemenice na 160W
Přílohy
dsc07192.jpg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)


Zpět na “FAQ - provoz vzduchem chlazeného vozu”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti