Dobíjení
Re: Dobíjení
Dalsie dynamo nemam a ked tam hodim iny regler a zozerie mi aj ten co potom? Preto najprv skusim opravit ten stary a az neskor ho vymenim.
Re: Dobíjení
Nejsem tedy elektrikář ale: právě proto je tam ten regulátor aby napětím na buzení řídil výstup z dynama.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
Re: Dobíjení
Preto najprv riesim vadny regulator (po skrate v dyname) az potom dynamo..
Re: Dobíjení
Tak když se ti dostal olej do dynama tak následovne se ti vše zalepilo prachem a prach múže buď vodit nebo na uhlících přes prach naopak nevodit.Takže určitě vyčistit dynamo. Pak ho zkusit 12 volty roztočit jestli funguje jako elektromotor - na kostru, + na jeden z drátú.A relátko dát nové,staré se dřive nebo pozdeji opotřebí a múžeš taky nekde zústat stát s vybitou baterkou
Re: Dobíjení
hlavně aby tam neposílalo spečený relé proud,to je jistá smrt vynutí.
Re: Dobíjení
Takze, po oprave, odmasteni a vycisteni drazok rotora to zatial vyzera "dobre". Nabijanie funguje, pri volnobehu je na baterii okolo 15V pri maximalnych otackach az 18,5V!!!. Zatial nic nehori, tak snad to bude OK.
Teraz vazne, regler nereguluje, len plny vykon dynama tlaci do palubnej siete. Ten moj dalsi novy regler je bohuzial na 7V a mam este jeden stary 12V na ktorom hori ten vinuty odpor. Takze zhanam regulator.
Teraz vazne, regler nereguluje, len plny vykon dynama tlaci do palubnej siete. Ten moj dalsi novy regler je bohuzial na 7V a mam este jeden stary 12V na ktorom hori ten vinuty odpor. Takze zhanam regulator.
Re: Dobíjení
Odpoviem si sam, mozno to nekomu pomoze.
Povodny regler sa mi podarilo spojazdnit. Ten "bazmeg" co vyzeral ako dioda nie je dioda, ale nejaka tavna poistka. (u niektorych modelov nahradena drotom.) Inak je to dost komplikovana elektromechanika a vo vnutri su cievky aj dve relatka. Ak nejaky kontakt nedocvakne, alebo nema spravnu "medzipolohu", tak to dobijat nebude. Kontakty uz boli celkom opalene, takze som ich vycistil (pozor nepouzivat abrasivne brusiva, najlepsie tenky nozik, srobovak atd). Dalsi problem bol, ze kontakty boli teplom unavene, takze po 5 minutach, ked sa regler zohrial na pracovnu teplotu zase nedobijal. Bolo ich treba jemne prihnut, v mojom pripade jeden trochu oddialit. Skusobna jazda cca 20km zatial vsetko OK v rozmedzi 12,5 -13,5V.
Co sa tyka toho druheho kde hori vinuty odpor (dymi sa z neho), ten tiez dobija, ale smrdi. Na sambacom pisu, ze niektore bohuzial smrdia a nepomohla ani vymena odporu, takze tam bude zrejme este nejaka ina chyba.
Povodny regler sa mi podarilo spojazdnit. Ten "bazmeg" co vyzeral ako dioda nie je dioda, ale nejaka tavna poistka. (u niektorych modelov nahradena drotom.) Inak je to dost komplikovana elektromechanika a vo vnutri su cievky aj dve relatka. Ak nejaky kontakt nedocvakne, alebo nema spravnu "medzipolohu", tak to dobijat nebude. Kontakty uz boli celkom opalene, takze som ich vycistil (pozor nepouzivat abrasivne brusiva, najlepsie tenky nozik, srobovak atd). Dalsi problem bol, ze kontakty boli teplom unavene, takze po 5 minutach, ked sa regler zohrial na pracovnu teplotu zase nedobijal. Bolo ich treba jemne prihnut, v mojom pripade jeden trochu oddialit. Skusobna jazda cca 20km zatial vsetko OK v rozmedzi 12,5 -13,5V.
Co sa tyka toho druheho kde hori vinuty odpor (dymi sa z neho), ten tiez dobija, ale smrdi. Na sambacom pisu, ze niektore bohuzial smrdia a nepomohla ani vymena odporu, takze tam bude zrejme este nejaka ina chyba.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení
Nie je to stabilne, napatie merane na baterii obcas vyskocilo aj na 14V, ale priemerne to bolo nieco malo cez 13V. Vzdy pod zatazou (svetla). Momentalne tam mam nabitu 70Ah bateriu. Hlavne ze to nedava 18v do siete a po odpojeni baterie vsetko bezi z dynama. Je to len docasne riesenie, novy regler je v plane..
Re: Dobíjení
Dobrý den. Na mém Karmannovi r. 1972 odešlo do věčných lovišť dynamo. Teď přemýšlím jestli zachovat původní ráz motoru a koupit dynamo nové, např. Tady: https://www.machine7.com/product.php?xProd=2970 nebo si pořídit kit s alternátorem a ten namontovat. Myslíte, že výhody alternátoru převažují natolik, že se do něj vyplatí jít?
Re: Dobíjení
Ano. Kup altik s integrovanym regulatorem, kabely misto stavajiciho regulatoru propojis a tot vse.
Re: Dobíjení
Dynamo s diodovým regulátorem a máš
pokoj
pokoj
Re: Dobíjení
Nieje 70amperhodín zbytočne moc?X-ray man píše: ↑16 črc 2020Nie je to stabilne, napatie merane na baterii obcas vyskocilo aj na 14V, ale priemerne to bolo nieco malo cez 13V. Vzdy pod zatazou (svetla). Momentalne tam mam nabitu 70Ah bateriu. Hlavne ze to nedava 18v do siete a po odpojeni baterie vsetko bezi z dynama. Je to len docasne riesenie, novy regler je v plane..
Re: Dobíjení
Ani nie. Bateria nie je nova, dobijanie dynamom je slabe, takze je dobre mat rezervu. Ten moj lager pred vymenou, ked je zohriaty tak tazko chyta. Hlavne pri jazde typu start-stop. Ten opraveny regler nie je 100%-ny obcas nedobija. Preto som si zadovazil z ebay za 20e s postovnym takyto modernejsi (zatial som ho nezapajal.)
https://www.ebay.de/itm/VW-Kafer-beetle ... SwDCBeNr2r
https://www.ebay.de/itm/VW-Kafer-beetle ... SwDCBeNr2r
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Dobíjení
X-ray man toto je ale odrusovaci kondenzator na radio
Re: Dobíjení
Znamy to vylovil z jedneho chrobaka a ze vraj to bolo namiesto reglera. Zrejme to bola verzia s reglerom v dyname. Tak nic sa nedeje, ostavam pri starom mechanickom.
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Dobíjení
V dyname regler nikdy nebol,len v alrernatore 55A.
Re: Dobíjení
Nejsem si jist funkcí,ale občas to bylo namontované pod regulátorem
Re: Dobíjení
U mého Karmanna 1972 jsem se rozhodl vymontovat dynamo a místo něj dát alternátor. K dynamu vedly celkem 4 vodiče, přičemž u třech z nich (červený, zelený a hnědý) vím, k čemu slouží. Ten čtvrtý - černý ale nedokážu identifikovat.
Byl připojený na konektor D+, tedy společně s červeným kabelem. Vede z motorového prostoru, asi směrem do přední části auta. Nevíte, co by k němu mohlo být připojeno a kam ho mám připojit k alternátoru?
Byl připojený na konektor D+, tedy společně s červeným kabelem. Vede z motorového prostoru, asi směrem do přední části auta. Nevíte, co by k němu mohlo být připojeno a kam ho mám připojit k alternátoru?