Dobíjení
Re: Dobíjení
Za ty roky jsem absolvoval vsechny moznosti, vcetne vyndavani cele sahary i s dynamem ven z auta.
Povoleni vrtule mi fakt prijde nejjednodussi a nejrychlejsi. Zalezi na aktualne dostupnem vybaveni a naradi.
Tak preju uspesnou opravu s co nejmene sedreny ruce
Povoleni vrtule mi fakt prijde nejjednodussi a nejrychlejsi. Zalezi na aktualne dostupnem vybaveni a naradi.
Tak preju uspesnou opravu s co nejmene sedreny ruce
... a vůbec !
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení
Já jsem si dal šrouby na místo šteftů do nohy pod altík.. povolíš 4 šrouby na krytu vrtule, 4 šrouby na noze, klemu okolo altíku a je to venku..
Záleží teda jestli máš dvoukarbec nebo serii.. ale i tak je to jednodušší..
Tenkrát mi chípli dva regulátory a od tý doby jsem to nepotřeboval
Záleží teda jestli máš dvoukarbec nebo serii.. ale i tak je to jednodušší..
Tenkrát mi chípli dva regulátory a od tý doby jsem to nepotřeboval
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
Dobíjení
Ahoj přátelé,
nenarazili jste tu někdo na tento problém? Pří měření napětí za chodu motoru nám to takhle lítá. Nevíte někdo, co by mohlo být špatně? Resp. měl jste někdo podobný problém
Přikládám video: https://youtu.be/YDZTReT1FnE
nenarazili jste tu někdo na tento problém? Pří měření napětí za chodu motoru nám to takhle lítá. Nevíte někdo, co by mohlo být špatně? Resp. měl jste někdo podobný problém
Přikládám video: https://youtu.be/YDZTReT1FnE
Re: Dobíjení
Tak předevšim zkus jiný meřák,nebo ho zkus na jiným aute jestli je to OK. A pak bych zkusil jiný relé.A u tech blinkru jaký tam máš přerušovač? A máš tam správné žárovky(Watty) v blinkrech?
Testovani 6V regulatoru
Pokouším se otestovat 6V regulatory na stole. Mám laboratorní zdroj, u kterého si mohu plynule regulovat napětí.
Plus ze zdroje připojím na +61 a mínus na mínus (kostru regulátoru). Mezi B+ a mínus mám připojenou jednu žárovku (Ž1) (51, výstup regulátoru do plusu baterky) a druhou žárovku (Ž2) mezi F a + (vinutí statoru dynama).
Na zdroji postupně zvyšuji napětí od cca 5V nahoru, Ž1 nesvítí, Ž2 svítí. Sleduji při jakém napětí se rozsvítí Ž1 (sepne se cut out relé a začne se dobíjet), pak zvyšuji napětí, než začne blikat Ž2 (začne se omezovat napětí). Poté začnu snižovat napětí do té doby, než zhasne Ž1, tj odpojí se cut cutout.
Z měření mi vypadla následující tabulka:
* https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... 29#8891129
Mám následující otázky:
- Má vůbec tato testovací metoda nějakou vypovídající hodnotu? Opomenu-li, že netestuji, že regulátor zavře při zpětném proudu z akumulátoru do baterky.
- Nejméně opotřebovaný regulator je 0190213036 (made in brazil). Jsou jeho parametry v pořádku?
- Co si myslíte o BBT polovodičovém regulátoru https://www.paruzzi.com/uk/volkswagen/e ... ator/1950/? Na kolik může vadit úbytek napětí 0.7V?
- Jiná lepší alternativa k polovodičovému regulátoru?
Plus ze zdroje připojím na +61 a mínus na mínus (kostru regulátoru). Mezi B+ a mínus mám připojenou jednu žárovku (Ž1) (51, výstup regulátoru do plusu baterky) a druhou žárovku (Ž2) mezi F a + (vinutí statoru dynama).
Na zdroji postupně zvyšuji napětí od cca 5V nahoru, Ž1 nesvítí, Ž2 svítí. Sleduji při jakém napětí se rozsvítí Ž1 (sepne se cut out relé a začne se dobíjet), pak zvyšuji napětí, než začne blikat Ž2 (začne se omezovat napětí). Poté začnu snižovat napětí do té doby, než zhasne Ž1, tj odpojí se cut cutout.
Z měření mi vypadla následující tabulka:
Kód: Vybrat vše
typ sepnuti cut out maximální napětí rozepnuti cut out
bosch cerny 6.65 7.17 6.18
0190168032 6.06 7.24 4.47 toto jsem ladil až doladil, chová se nespolehlivě
0190213036 6.64 8.80 6.23 made in brazil
BBT semi 0.00 8.28 0.00 úbytek 0.7V mezi B+ a 61 viz (*)
0190350030 6.67 8.45 5.4 externí 7V 50A
Mám následující otázky:
- Má vůbec tato testovací metoda nějakou vypovídající hodnotu? Opomenu-li, že netestuji, že regulátor zavře při zpětném proudu z akumulátoru do baterky.
- Nejméně opotřebovaný regulator je 0190213036 (made in brazil). Jsou jeho parametry v pořádku?
- Co si myslíte o BBT polovodičovém regulátoru https://www.paruzzi.com/uk/volkswagen/e ... ator/1950/? Na kolik může vadit úbytek napětí 0.7V?
- Jiná lepší alternativa k polovodičovému regulátoru?
Re: Dobíjení
těbuch snuo.. asi bych na to nešel tak vědecky.. kopnul bych to do káry a měřil dobíjení i se zátěží.. jestli to bude umět blikat při rosvícenejch světlech, zapnutejch stěračech a stání na brzdě a to celý na volnoběh ta si objevil svatej grál..
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2496
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Dobíjení
A pak ohýbat plíšky metodou pokus omyl. Dělal jsem to kdysi na dálnici mezi Mannheimem a Saarbrückenem směrem do Paříže, když jsem zůstal stát za soumraku s dědkem s vybitou 6V baterkou. A do kopce.. Takže ještě roztláčet na zpátečku. Naponěkolikáte jsem to dal a nakonec do Paříže dojel, protože jsem pracovně musel. Velmi zábavnéSamba píše:těbuch snuo.. asi bych na to nešel tak vědecky.. kopnul bych to do káry a měřil dobíjení i se zátěží.. jestli to bude umět blikat při rosvícenejch světlech, zapnutejch stěračech a stání na brzdě a to celý na volnoběh ta si objevil svatej grál..
Re: Dobíjení
U klasického relé se spínají plíšky s kontakty a jiskří až se opálí a u polovodičového relé může kleknout dříve nebo později nejaká součástka a klekne to celé.Bylo by zajímavé při kleklém relé natáhnout si pár drátů do kabiny a tam si to přepínat/spínat ručně
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2496
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Dobíjení
Dělávalo se to v nouzi i přes žárovkurochuss píše:U klasického relé se spínají plíšky s kontakty a jiskří až se opálí a u polovodičového relé může kleknout dříve nebo později nejaká součástka a klekne to celé.Bylo by zajímavé při kleklém relé natáhnout si pár drátů do kabiny a tam si to přepínat/spínat ručně
Re: Dobíjení
Zdravim borci. Prestalo ist dobijanie z dynama.Na regleri 12v je spaleny ten hrubsi drot v bielej buzirke. (oznacene cervenou). Buzirka je uskvarena, drot je preruseny. Po nastartovani je na dyname nieco cez 20v a regler nedobija. Ked ten prehorety drot spojim kliestami, zapne sa dobijanie aj kontrolka zhasne. Po vypnuti klucom vsak oranzova kontrolka zostava svietit. Da sa to nejako opravit?
Edit: Prave som zistil ze aj dioda na regleri je prerazena.
Edit: Prave som zistil ze aj dioda na regleri je prerazena.
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1028
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Dobíjení
Opravit dynamo a novou diodu
Re: Dobíjení
Ten drot aj tu diodu na regleri vymenim. Ale co robit s dynamom? Planoval som len vycistenie drazok rotora. (problem vznikol ked sa do dynama dostal olej.)
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1028
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Dobíjení
Takhle to to nepovím když to neuvidím při nejhorším dám jiné dynamo mám jich doma asi šest náhradních
Re: Dobíjení
Regler po spojeni toho prehoreneho drotu (zrejme poistky) dobija. Kontrolka pri vypnuti svieti pravdepodobne kvoli skratu na diode. Dynamo bolo dost horuce a asi tie drazky na rotore bude treba vycist. (zajtra to vyskusam.)
Re: Dobíjení
Taky si radši odpoj baterku když jdeš od auta a mrkni do relátka zda odpojuje a spojuje.20 voltú se mi zdá trochu moc, jde ti dobře měřák? Asi bych koupil nové relé elektronické.
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1028
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Dobíjení
Zkontroluj ho celé jak jsou na tom ložiska atd
Re: Dobíjení
Ozvem sa ako to dopadlo, snad to zajtra stihnem.
Re: Dobíjení
Ten drát bude odpor a když se ti přepálil, tak tam musí jít o dost vetší proud a to asi vysvetluje i to velké teplo
Re: Dobíjení
Ani ta prerazena dioda tomu zrejme nepomohla. Mam este jeden regler, ale najprv skusim zrepasovat tento. A otazkou je ci 23v nameranych na dyname je v poriadku..
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení
Otázkou je, jestli záchrana plevelného regulátoru nebo i dynama za to stojí. Nových regulátorů nebo i jetých a funkčních jsou plné burzy.
Ale pokud je cesta cíl, tak směle do toho.
Ale pokud je cesta cíl, tak směle do toho.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912