Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru
Já myslim, že vliv kapoty z mřížkama bude porovnatelnej s mým způsobem chlazení, tedy otevřením kapoty vespod. V létě jsem zaznamenal pokles teploty při tomto způsobu asi o 8 kritických stupnů na cca. 105°C. (při letních venkovních teplotách cca 25°-28°C)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
johne nezkoušel. Umím si představit, že ten vliv a chladící účinek bude větší, protože z kapoty defacto vytvořím náporovou kapsu, ale zároveň jsem tímhle svým měřením ověřil, že motor "netáhne zpátky" sálavé teplo od výfuku jak se často povídá. Jinak parkuju venku a naše letní období je plné deš'tů, nemám to srdce mít kapotu nahoře otevřenou...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Anthony225
- Příspěvky: 83
- Registrován: 03 kvě 2018
- Bydliště: Telnice u Brna
Re:
Pětišroub píše:johne nezkoušel. Umím si představit, že ten vliv a chladící účinek bude větší, protože z kapoty defacto vytvořím náporovou kapsu, ale zároveň jsem tímhle svým měřením ověřil, že motor "netáhne zpátky" sálavé teplo od výfuku jak se často povídá. Jinak parkuju venku a naše letní období je plné deš'tů, nemám to srdce mít kapotu nahoře otevřenou...
Ahoj, mužů se prosím zeptat jak máš řešené pootevření zadní kapoty? Mas něco mezi kastly a kapotou nebo nějaký dvojitý zámek ?
Moc děkuji za jakoukoliv odpověď.
Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru
haha, dřevní doby. Vozil jsem do kapoty přivřenej tenisák většinou. Dneska už jsou po intenetu k dostání různý cnc mezikusy jako záchyt zámečku.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru
Špuntík korkový s vína taky fungoval....Pětišroub píše:haha, dřevní doby. Vozil jsem do kapoty přivřenej tenisák většinou. Dneska už jsou po intenetu k dostání různý cnc mezikusy jako záchyt zámečku.
Postoupil jsem do vyššího levelu....
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru
Je to krasa tyto 10+ let stare topiky. Pri ceste na Bad Camberg jsem misto tenisoveho micku zakoupil lahev pramenite vody. Tou se nejen osvezite a omyjete ruce ale lze pouzit prave pro pootevreni kapoty brouka.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru
Ja použivam miček s kterym hrajou nohejbal je tvrdši šla do něj krasně vyvrtat dira a drži jak svin
- Anthony225
- Příspěvky: 83
- Registrován: 03 kvě 2018
- Bydliště: Telnice u Brna
Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru
Díky za odpověď, já právě asi 2 dny googloval nějak dvojitý háček nebo něco na ten způsob a nenašel. Má výhoda je že nemám problém nechat cokoliv vyrobit na CNC ale potřebuji nějakou předlohu kterou jsem nikde nenašel.Pětišroub píše:haha, dřevní doby. Vozil jsem do kapoty přivřenej tenisák většinou. Dneska už jsou po intenetu k dostání různý cnc mezikusy jako záchyt zámečku.
Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru
Tehdá dorazila zásilka s odstavením místo origo háčku aže s Austrálie.. i po těch letech .. díky Johne...
Postoupil jsem do vyššího levelu....
- Anthony225
- Příspěvky: 83
- Registrován: 03 kvě 2018
- Bydliště: Telnice u Brna
Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru
Ahoj, a nemáš to někde na fotce, abych se měl při laborování od čeho odpíchnout?hydraulik píše:Tehdá dorazila zásilka s odstavením místo origo háčku aže s Austrálie.. i po těch letech .. díky Johne...
Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru
Ahoj, řešení existuje a mužu ti ho poskytnout.
Co přijde dál???
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru
Jo, to je to co jsem vymýšlel na Evžena.
https://www.flat4.org/forum/viewtopic.p ... 29#p294529
https://www.flat4.org/forum/viewtopic.p ... 29#p294529
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru
Mohu se zeptat,Lišáku,a používáš tohle řešení? Jezdíš s pootevřenou kapotou nebo to uchladíš jen dírama v kapotě?
Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru
Já se řídil tímto obrázkem...mám otevřenou kapotu nahoře na pantech a chladím jak divej. Sic jezdím bez teploměru, takže nemohu přesně říct o kolik teplota klesla,ale i po několikahodinové jízde jižní Evropou motor krásně chladil. Se zavřenou kapotou se mi to hřálo, ventily řvaly,motor byl horkej, teď mám klid.
- Přílohy
-
- v8-beetle-air-flow-to-radiator.jpg (170.76 KiB) Zobrazeno 4765 x
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru
Používáme to stále. Neřešíme tím chlazení ale drhnutí řemenice kompresoru.máchal píše:Mohu se zeptat,Lišáku,a používáš tohle řešení? Jezdíš s pootevřenou kapotou nebo to uchladíš jen dírama v kapotě?
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru
Aha,ja zapomněl, že tam máš o jeden kus v motoru víc. Tož to pak jooo.
Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru
S teplotou motoru se potykam dlouhodobe, je to o me znamo
To ze jezdim ne podle tachometru ale podle teplomeru taky.
Moje osobni zkusenost je, ze odsazeni kapoty ve spodni casti pomoci pripravku od Johna je opravdu funkcni.
Pouzivam ho pri jizdach po dalnici velmi pravidelne.
Sveho casu jsem jezdil i s kapotou odsazenou nahore. Vysledky vlivu na ohrev motoru jsou takrka rovnocene jako pri odsazeni spodku.
Ovsem sralo me ze kapota nedrzi otevrena a ze do motoroveho prostoru prsi.
Kazdy at se rozhodne podle sveho, ale az praxe a budik teploty vam ukazou jak to vlastne je.
Na zaver je potreba ale rici, ze pro beznou vyletni jizdu po okreskach pri rychlosti 90 km/h se motor chladi uplne bez problemu. Pochopitelne pri pouziti odpovidajici zadni kapoty ( bez mrizek pro 1200 + 1300 jednokanal s mrizkami pro 1300 dvoukanal + 1500 + 1600)
To ze jezdim ne podle tachometru ale podle teplomeru taky.
Moje osobni zkusenost je, ze odsazeni kapoty ve spodni casti pomoci pripravku od Johna je opravdu funkcni.
Pouzivam ho pri jizdach po dalnici velmi pravidelne.
Sveho casu jsem jezdil i s kapotou odsazenou nahore. Vysledky vlivu na ohrev motoru jsou takrka rovnocene jako pri odsazeni spodku.
Ovsem sralo me ze kapota nedrzi otevrena a ze do motoroveho prostoru prsi.
Kazdy at se rozhodne podle sveho, ale az praxe a budik teploty vam ukazou jak to vlastne je.
Na zaver je potreba ale rici, ze pro beznou vyletni jizdu po okreskach pri rychlosti 90 km/h se motor chladi uplne bez problemu. Pochopitelne pri pouziti odpovidajici zadni kapoty ( bez mrizek pro 1200 + 1300 jednokanal s mrizkami pro 1300 dvoukanal + 1500 + 1600)
... a vůbec !