Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Na jaře už ten teploměr a čidlo budu opravdu potřebovat, takže nic....

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Já myslim, že vliv kapoty z mřížkama bude porovnatelnej s mým způsobem chlazení, tedy otevřením kapoty vespod. V létě jsem zaznamenal pokles teploty při tomto způsobu asi o 8 kritických stupnů na cca. 105°C. (při letních venkovních teplotách cca 25°-28°C)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Otazka Na Petisrouba:
Jazdis s kapotou otvorenou vespod.Skusal si to naopak?Odsadit ju na pantoch?Ak ano,aky je namerany rozdiel teploty?

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

johne nezkoušel. Umím si představit, že ten vliv a chladící účinek bude větší, protože z kapoty defacto vytvořím náporovou kapsu, ale zároveň jsem tímhle svým měřením ověřil, že motor "netáhne zpátky" sálavé teplo od výfuku jak se často povídá. Jinak parkuju venku a naše letní období je plné deš'tů, nemám to srdce mít kapotu nahoře otevřenou...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Mam totiz pocit,ze pootvorenim kapoty na spodku vytvoris vakuum v hornej casti motoroveho priestoru a cast vzduchu vtiahnuta cez mriezky pod oknom odide bez efektu.Ked si vsak zaznamenal pokles teploty,tak vlastne o moc neide.

Uživatelský avatar
Anthony225
Příspěvky: 83
Registrován: 03 kvě 2018
Bydliště: Telnice u Brna

Re:

Příspěvek od Anthony225 »

Pětišroub píše:johne nezkoušel. Umím si představit, že ten vliv a chladící účinek bude větší, protože z kapoty defacto vytvořím náporovou kapsu, ale zároveň jsem tímhle svým měřením ověřil, že motor "netáhne zpátky" sálavé teplo od výfuku jak se často povídá. Jinak parkuju venku a naše letní období je plné deš'tů, nemám to srdce mít kapotu nahoře otevřenou...

Ahoj, mužů se prosím zeptat jak máš řešené pootevření zadní kapoty? Mas něco mezi kastly a kapotou nebo nějaký dvojitý zámek ?
Moc děkuji za jakoukoliv odpověď.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru

Příspěvek od Pětišroub »

haha, dřevní doby. Vozil jsem do kapoty přivřenej tenisák většinou. Dneska už jsou po intenetu k dostání různý cnc mezikusy jako záchyt zámečku.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2176
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru

Příspěvek od hydraulik »

Pětišroub píše:haha, dřevní doby. Vozil jsem do kapoty přivřenej tenisák většinou. Dneska už jsou po intenetu k dostání různý cnc mezikusy jako záchyt zámečku.
Špuntík korkový s vína taky fungoval....
Postoupil jsem do vyššího levelu....

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru

Příspěvek od Sam »

Je to krasa tyto 10+ let stare topiky. Pri ceste na Bad Camberg jsem misto tenisoveho micku zakoupil lahev pramenite vody. Tou se nejen osvezite a omyjete ruce ale lze pouzit prave pro pootevreni kapoty brouka.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
stratilek
Příspěvky: 139
Registrován: 12 lis 2011
Bydliště: Pardubice

Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru

Příspěvek od stratilek »

Ja použivam miček s kterym hrajou nohejbal je tvrdši šla do něj krasně vyvrtat dira a drži jak svin :D

Uživatelský avatar
Anthony225
Příspěvky: 83
Registrován: 03 kvě 2018
Bydliště: Telnice u Brna

Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru

Příspěvek od Anthony225 »

Pětišroub píše:haha, dřevní doby. Vozil jsem do kapoty přivřenej tenisák většinou. Dneska už jsou po intenetu k dostání různý cnc mezikusy jako záchyt zámečku.
Díky za odpověď, já právě asi 2 dny googloval nějak dvojitý háček nebo něco na ten způsob a nenašel. Má výhoda je že nemám problém nechat cokoliv vyrobit na CNC ale potřebuji nějakou předlohu kterou jsem nikde nenašel.

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2176
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru

Příspěvek od hydraulik »

Tehdá dorazila zásilka s odstavením místo origo háčku aže s Austrálie.. i po těch letech .. díky Johne...
Postoupil jsem do vyššího levelu....

Uživatelský avatar
Anthony225
Příspěvky: 83
Registrován: 03 kvě 2018
Bydliště: Telnice u Brna

Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru

Příspěvek od Anthony225 »

hydraulik píše:Tehdá dorazila zásilka s odstavením místo origo háčku aže s Austrálie.. i po těch letech .. díky Johne...
Ahoj, a nemáš to někde na fotce, abych se měl při laborování od čeho odpíchnout? :)

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru

Příspěvek od OB »

Ahoj, řešení existuje a mužu ti ho poskytnout.
CF9DCF94-6D01-4043-AA2D-228B796CE027.jpeg
CF9DCF94-6D01-4043-AA2D-228B796CE027.jpeg (532.06 KiB) Zobrazeno 4813 x
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru

Příspěvek od lišák »

Jo, to je to co jsem vymýšlel na Evžena.
https://www.flat4.org/forum/viewtopic.p ... 29#p294529
Každý celek se skládá z detailů.

máchal
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 457
Registrován: 11 led 2008

Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru

Příspěvek od máchal »

Mohu se zeptat,Lišáku,a používáš tohle řešení? Jezdíš s pootevřenou kapotou nebo to uchladíš jen dírama v kapotě?

máchal
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 457
Registrován: 11 led 2008

Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru

Příspěvek od máchal »

Já se řídil tímto obrázkem...mám otevřenou kapotu nahoře na pantech a chladím jak divej. Sic jezdím bez teploměru, takže nemohu přesně říct o kolik teplota klesla,ale i po několikahodinové jízde jižní Evropou motor krásně chladil. Se zavřenou kapotou se mi to hřálo, ventily řvaly,motor byl horkej, teď mám klid.
Přílohy
v8-beetle-air-flow-to-radiator.jpg
v8-beetle-air-flow-to-radiator.jpg (170.76 KiB) Zobrazeno 4765 x

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru

Příspěvek od lišák »

máchal píše:Mohu se zeptat,Lišáku,a používáš tohle řešení? Jezdíš s pootevřenou kapotou nebo to uchladíš jen dírama v kapotě?
Používáme to stále. Neřešíme tím chlazení ale drhnutí řemenice kompresoru.
Každý celek se skládá z detailů.

máchal
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 457
Registrován: 11 led 2008

Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru

Příspěvek od máchal »

Aha,ja zapomněl, že tam máš o jeden kus v motoru víc. Tož to pak jooo.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Vliv kapoty s mřízkama na chlazeni motoru

Příspěvek od Herbie »

S teplotou motoru se potykam dlouhodobe, je to o me znamo :)
To ze jezdim ne podle tachometru ale podle teplomeru taky.

Moje osobni zkusenost je, ze odsazeni kapoty ve spodni casti pomoci pripravku od Johna je opravdu funkcni.
Pouzivam ho pri jizdach po dalnici velmi pravidelne.

Sveho casu jsem jezdil i s kapotou odsazenou nahore. Vysledky vlivu na ohrev motoru jsou takrka rovnocene jako pri odsazeni spodku.
Ovsem sralo me ze kapota nedrzi otevrena a ze do motoroveho prostoru prsi.

Kazdy at se rozhodne podle sveho, ale az praxe a budik teploty vam ukazou jak to vlastne je.

Na zaver je potreba ale rici, ze pro beznou vyletni jizdu po okreskach pri rychlosti 90 km/h se motor chladi uplne bez problemu. Pochopitelne pri pouziti odpovidajici zadni kapoty ( bez mrizek pro 1200 + 1300 jednokanal s mrizkami pro 1300 dvoukanal + 1500 + 1600)
... a vůbec !

Odpovědět