debata o mírách a tolerancích VW

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

debata o mírách a tolerancích VW

Příspěvek od john »

Sam píše: Za cenu čínské druhovýroby mi přišel originál Bilstein.
Asi to nema moc spolocneho s CSP, a taktiez by som si radsej odhryzol jazyk, ale fakt je, ze cinske valce a piesty su daleko presnejsie vyrobky, nez Brazilske...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: CSP- Custom Speed Parts Germany

Příspěvek od Sam »

Spolecneho ne, ale je fajn ze to stale jeste nekdo dodava a necpe nam jen ten cinsky sunt.

BTW: meril jsem tedka pisty a valce co prodava WolfsburgWest a napr. krivost dosedaci plochy u hlavy vs dosedaci plochy u bloku na valci byl u nejhorsiho 0.04mm, coz mi prijde dost. Sice budem porovnavat neporovnatelne, protoze 30PS cina zatim nedela, ale jake jsou hodnoty na valce co beres z Ciny ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: CSP- Custom Speed Parts Germany

Příspěvek od SO 545 »

Same ak mas dobre desatinnu ciarku tak to neries ... ale je nas aspon viac :wink:
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: CSP- Custom Speed Parts Germany

Příspěvek od Sam »

SO 545 píše:Same ak mas dobre desatinnu ciarku tak to neries ... ale je nas aspon viac :wink:
Ono to neni o tom jestli to bude nebo nebude (nejak) fungovat. Jadro pudla je v tom, ze o tom vim a ze me to, az bych rekl chorobne, vadi.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Doldy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 717
Registrován: 16 kvě 2004
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: CSP- Custom Speed Parts Germany

Příspěvek od Doldy »

Sam píše:
SO 545 píše:Same ak mas dobre desatinnu ciarku tak to neries ... ale je nas aspon viac :wink:
Ono to neni o tom jestli to bude nebo nebude (nejak) fungovat. Jadro pudla je v tom, ze o tom vim a ze me to, az bych rekl chorobne, vadi.
... :D :D vase problemy bych chtel mit! :D

Uživatelský avatar
fauwer
Internetový troll fauwer,loufes..
Příspěvky: 333
Registrován: 16 črc 2009
Bydliště: tak nějak kolem Pardubicka

Re: CSP- Custom Speed Parts Germany

Příspěvek od fauwer »

Doldy píše:
Sam píše:
SO 545 píše:Same ak mas dobre desatinnu ciarku tak to neries ... ale je nas aspon viac :wink:
Ono to neni o tom jestli to bude nebo nebude (nejak) fungovat. Jadro pudla je v tom, ze o tom vim a ze me to, az bych rekl chorobne, vadi.
... :D :D vase problemy bych chtel mit! :D
Podle mých zkušeností,je to do 0.1 mm pořád ok... [-X
...pouze fauwéé je to pravéé...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: CSP- Custom Speed Parts Germany

Příspěvek od Sam »

Každý je spokojený s něčím jiným Fauvere, a tak to má být.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
fauwer
Internetový troll fauwer,loufes..
Příspěvky: 333
Registrován: 16 črc 2009
Bydliště: tak nějak kolem Pardubicka

Re: CSP- Custom Speed Parts Germany

Příspěvek od fauwer »

U nás na dílně už jsme se napřefrézovali něco hlav a něco bloků a ještě se nestalo,že by s tím byly někdy nějaký problémy,ale nesmíš být zas přehnaně puntíčkářskej viz 0.04 mm :lol: .
...pouze fauwéé je to pravéé...

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: CSP- Custom Speed Parts Germany

Příspěvek od Šíša »

fauwer: proč by nemohl? když na to má možnosti, čas, prostředky a pod., tak proč by nebyl. Každej máme nějakej koníček :D

Same souhlas, ale měříš to čím? Analogem nebo digitálem? A měříš to tak jak v laborce: tj deset měření, nejlepší a nejhorší zahodit a z těch zbylejch udělat průměr?

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: CSP- Custom Speed Parts Germany

Příspěvek od Sam »

Tak to jsem rad, ze jsem si u vas nenechal neco delat. :P
+0.1mm na jednom valci, -0,1mm na druhem, to by musel být blok i hlavy z houby aby pobraly dve desetiny vyskovy rozdil.

Zpet ale k me puvodni otazce. Jakou nerovnost jsi Fauvere nameril na sade valcu na svem poslednim VW motoru a od jakeho vyrobce to bylo ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
fauwer
Internetový troll fauwer,loufes..
Příspěvky: 333
Registrován: 16 črc 2009
Bydliště: tak nějak kolem Pardubicka

Re: CSP- Custom Speed Parts Germany

Příspěvek od fauwer »

Sam píše:Tak to jsem rad, ze jsem si u vas nenechal neco delat. :P
+0.1mm na jednom valci, -0,1mm na druhem, to by musel být blok i hlavy z houby aby pobraly dve desetiny vyskovy rozdil.

Zpet ale k me puvodni otazce. Jakou nerovnost jsi Fauvere nameril na sade valcu na svem poslednim VW motoru a od jakeho vyrobce to bylo ?
Já jsem neříkal +-0.1 desetina milimetru,já jsem říkal,že když se vejdeš s tolerancí do 0.1 desetiny milimetru,tak je to pořád ok,ale hádat se s tebou nebudu,nemá to smysl.
...pouze fauwéé je to pravéé...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: CSP- Custom Speed Parts Germany

Příspěvek od Sam »

Nerozumim. 0.1desetina milimetru = 0.01mm ?

Mam-li dil v urcite toleranci, napr. 0.1mm znamena to, ze rozdil minimalniho a maximalniho mereneho rozmeru muze byt 0.1mm, at v
kladnych tak v zapornych hodnotach.
Celou dobu se bavime od VW boxer motoru kde jsou dva valce vedle sebe pod jednou hlavou. Kdyz vemu krajni hodnoty v toleranci 0.1mm, znamena to, ze prvi valce je o 0.1mm vys nez idealni hodnota, druhy valec j o 0.1mm niz. Tedy 0.2mm

Pokud jsi bral 0.1mm jako celek (coz mne osobne prijde take moc), tak tolerance jednoho valce je 0.05mm, coz se moc nelisi od me namerene hodnoty 0.04mm ktera tu cely dnesni den kouzli usmevy na vasich tvarich. :D
That's all.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
fauwer
Internetový troll fauwer,loufes..
Příspěvky: 333
Registrován: 16 črc 2009
Bydliště: tak nějak kolem Pardubicka

Re: CSP- Custom Speed Parts Germany

Příspěvek od fauwer »

0.1mm= jedna desetina milimetru. 0.01= jedna setina milimetru 0.001= jedna tisícina milimetru a tak bych mohl pokračovat dál,ale to už by byla vesmírná teorie :D máš v podstatě pravdu s tou tolerancí +- ale já jsem myslel rovinnost dosedací plochy u běžný hlavy motoru může být až 0 až 0.1 desetina milimetru a je to ok. :wink:
...pouze fauwéé je to pravéé...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: CSP- Custom Speed Parts Germany

Příspěvek od Sam »

Hmm, nevim co je bezna hlava motoru. Pokud co valec to hlava, tak sis zrejme spletl forum, protoze krom predvalecnych prototypu o kterych pise Udeeska je konstrukce vsech zde probiranych motoru totozna.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: CSP- Custom Speed Parts Germany

Příspěvek od Šíša »

fauwere, pises 0.1 desetina milimetru, ale to dle meho, laickeho, nazoru neni to same jako 0.1mm. To vlozene slovo desetina tam dela problem :D

0.1 desetina milimetru bych si vylozil jako desetinu destiny milimetru, tj 0.01mm

Ale co, jsem laik :wink:

Uživatelský avatar
fauwer
Internetový troll fauwer,loufes..
Příspěvky: 333
Registrován: 16 črc 2009
Bydliště: tak nějak kolem Pardubicka

Re: CSP- Custom Speed Parts Germany

Příspěvek od fauwer »

Šíša píše:fauwere, pises 0.1 desetina milimetru, ale to dle meho, laickeho, nazoru neni to same jako 0.1mm. To vlozene slovo desetina tam dela problem :D

0.1 desetina milimetru bych si vylozil jako desetinu destiny milimetru, tj 0.01mm

Ale co, jsem laik :wink:
1mm=1mm 0.1mm=1desetina milimetru 0.01mm=1setina milimetru 0.001mm=jedna tisícina milimetru 0.0001=jedna desetitisícina milimetru.......tak to prostě je a bude dál....
...pouze fauwéé je to pravéé...

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: debata o mírách a tolerancích VW

Příspěvek od Šíša »

Jiste, 1 desetina mm je a bude 0.1mm.
Ale v tvem psani 0.1 desetina milimetru jest co? Máli to byt to co v prvni vete, tak to nejak nehraje. Paklize to ma byti setina milimetru, tj 0.01mm, tak pak ano

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: debata o mírách a tolerancích VW

Příspěvek od john »

Tato zalezitost chce klud a trochu rozvaznosti...zvlast u vzduchom chladenych VW je to trochu problem, ani nemecke funglovky nie su perfekt...nikdy neboli a nikdy nebudu...ak hladame perfekciu, ta sa da jedine dosiahnut dalsim obrobenim dielov...valce a piesty su vo vacsine pripadov mimo tolerancie ak meriame vsetko dosledne..blok to same...aj na novej kluke sa najdu tolerancie, ktore nemame radi, to same vacky...
1. blok musi byt "spot faced ", dostat dosadacie plochy valcov perfektne do praveho uhla s klukou /co predpoklada , ze klukovy tunel je paralelny s rozdelenou stranou bloku /
2. zmerat vysku valcov / od dosadacej plochy na vrchnu stranu- dosadacia plocha v hlave / v pripade rozdielov upravit na rovnaku mieru - to ulahci nastavenie deck height...
3. zmerat hlbku osadenia na hlavach, upravit v pripade potreby
4. zmerat obsah spalovacich komor, upravit pomocou frezy tak , aby boli vsetky komory rovnake, niekedy to chce ako primarny, tak aj sekundarny "cut ", aby to bolo vsetko OK..
5. dolezite je zladit toleranciu vackoveho rozvodneho kola, na zadnej strane kola su vyrazene hodnoty +, 0 , - a cislo...povedzme 7...kompaktibilita rozvodovych kolies sa najjednoduchsie pozna tak, ze pri rozpolenom bloku s klukou na mieste a vackou na mieste otacame kluku proti smeru hod. ruciciek...ak sa vacka nadzdvihne z usadenia v bloku, tolerancia je zla. Je dobra prax pred vymenou vacky zaznamenat tolerancne cislo vackoveho kola, ktore tam originalne bolo a pouzit to iste s novou vackou...
Je este asi tisic inych veci, ktore ma zrovna nenapadaju...
Suhlasim zo Samovou snahou najst co najlepsie suciastky, je to vsak vo vacsine pripadov beznadejne...tolerancie v ramci stotin su dobre v kazdom jazyku...vacsina obrabacich strojov nie je schopna urobit lepsie a ak je, nie je to ekonomicky prijatelne...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: debata o mírách a tolerancích VW

Příspěvek od Sam »

=D>
Krasne podano. Jak rika klasik, prodavane dily jsou jen polotovary a je na nas, abychom je obrobili tak, abychom se za vysledek nemuseli stytet.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Odpovědět