OTÁČKOMER - zapojení
OTÁČKOMER - zapojení
chlapi. otackomer sa montuje na cievku ale zaujimalo by ma aky velky odpor mam dat pred ten otackomer aby ho neodpalilo..lebo tam ma byt zevraj nejaky odpor pokial neni na cievke..ale este som sa nestihol pozriet ci tam nejaky je tak preto sa pytam.. mate dakto skusenosti s otackomerom? rad by som si zaobstaral taky á la dragrace car )
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
světýlko neřeším - to sem pochopil i jáHerbie píše:zadnej odpor, veskery obvody jsou uz v otackomeru
zapojeni
-ostry plus
-civka (kondik od rozdelovace)
-svetlyko +
-svetylko -
ALE - zezadu má tři konektory - plus asi pude přes spínací skříňku a pojistku ne? minus je kostra nebo ne? a tan třetí příjde někam k rozdělovači nebo na cívku? píšeš (kondik od rozdelovace) - to je ten u rozdělovače?
mám totiž novej a neumím ho zapojit
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
a od něj vede drát nayahoďák píše:a pro úplný upřesnění - ten třetí kabel se zapojí na konektor nas cívce s označením 15 - pak je tam ještě 1, tak na ten ne!
Jsem se šel kvůli vám podívat do auta....
- takže je to buď tam nebo tam - tak teď to mužeš zamknouta to na ten kontakt ke kterymu je pripojenej kondenzator u rozdelovace
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
tak abych to upřesnil úplně maximálně
na zadní straně otáčkoměru jsou konektory označené +, Z, -
+ - jde od spínací skříňky, aby se zapínal s ostatními přístroji a dá se spojit zároveň s podsvětlením
Z - jde od konektoru spojujícího vývod cívky označený "15" a kondenzátor na rozdělovači
- - je kostra
pokud jsem to pochopil špatně prosím o opravení - a? nemateme případné další čtenáře
na zadní straně otáčkoměru jsou konektory označené +, Z, -
+ - jde od spínací skříňky, aby se zapínal s ostatními přístroji a dá se spojit zároveň s podsvětlením
Z - jde od konektoru spojujícího vývod cívky označený "15" a kondenzátor na rozdělovači
- - je kostra
pokud jsem to pochopil špatně prosím o opravení - a? nemateme případné další čtenáře
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- JARIS
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 378
- Registrován: 21 čer 2004
- Bydliště: Studenec TR
Pánové nevím jak vy ale já zasadně zapojuji otačkoměr na 1čku a funguje to. Ta jednička přijde připojit k kondenzátoru.Žanek píše:tak abych to upřesnil úplně maximálně
na zadní straně otáčkoměru jsou konektory označené +, Z, -
+ - jde od spínací skříňky, aby se zapínal s ostatními přístroji a dá se spojit zároveň s podsvětlením
Z - jde od konektoru spojujícího vývod cívky označený "15" a kondenzátor na rozdělovači
- - je kostra
pokud jsem to pochopil špatně prosím o opravení - a? nemateme případné další čtenáře
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
máš plnou pravdu , otáčkoměr se zapojuje na konektor cívky 1, ale jen u aut, kde si předtím nikdo nehrál s elektikou a nezapojil to obráceně ...jako v tom mým ( a asi i Žankovým, což je důkaz, že já to nebyl!). To jsou věci, tak já celou dobu mám obráceně zapojenou cívkouJARIS píše:Pánové nevím jak vy ale já zasadně zapojuji otačkoměr na 1čku a funguje to. Ta jednička přijde připojit k kondenzátoru.
Takže znovu shrnuto:
Kabel vedoucí od cívky k otáčkoměru se na cívce zapojení na ten vývod, který z ní vede do rozdělovače a kondenzátoru na něm. Pokud by se zapojil na na opačný přívod (přívod proudu od spínačky), který od cívky pokračuje na elektromagnetický ventil paliva na boku karburátoru, tak to není dobře.
a teď by se to celý mohlo posunout do FAQ, ne?
zdravím. Tak sem si úspěšně zapojil otáčkoměr. taky mam drát z cívky do rozdělovače na svorce [1] Teda jestli kondenzátor na rozdělovači je takovej ten váleček na boku. Každopádně mi to funguje ale měl bych dva dotazy. 1) vzadu na otáčkoměru je přepínač. U jedné polohy je napsáno: 4-6 a podtim 2-3 a u druhý polohy 4-4 a pod tim 2-2. U tý první polohy se ručička sune při přidávání otáček nahoru pomalejc (nebo aspoň mi to tak připadá). Je to japonskej měřák TONO nebo tak nějak se to jmenuje. Víte někdo na co tam ten přepínač je? 2)Dá se nějak zjistit, jestli otáčkoměr ukazuje správnou hodnotu? myslim, že to de nějak stroboskopem ale ten doma nemam. Nemáte nějakej jednoduchej trik od Přemka Podlahy? Díky moc.
- VWenca
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 488
- Registrován: 19 bře 2005
- Bydliště: Lounsko
Tak to máš asi univerzální otáčkoměr pro 2,3,4 a 6 - ti válce.
Ty přepínače nevim jistě,ale dej to do polohy 4-6 a ten druhý do 4-4.Uvnitř bude nějaký obvod na dělení/násobení.
Kondenzátor je ten váleček z boku , to jsi určil dobře. Drát od něj patří na vývod cívky označený 1.
Jestli ti ukazuje otáčkoměr dobře zjistíš nejlíp nějakým jiným otáčkoměrem který je určitě určen na 4 válec.
Ty přepínače nevim jistě,ale dej to do polohy 4-6 a ten druhý do 4-4.Uvnitř bude nějaký obvod na dělení/násobení.
Kondenzátor je ten váleček z boku , to jsi určil dobře. Drát od něj patří na vývod cívky označený 1.
Jestli ti ukazuje otáčkoměr dobře zjistíš nejlíp nějakým jiným otáčkoměrem který je určitě určen na 4 válec.
- Sesto
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1712
- Registrován: 09 čer 2003
- Bydliště: Pressburg
- Kontaktovat uživatele:
Osvetlenie otackomera by som napojil na osvetlenie budiku.Ked zapnem svetla sa zapne osvetlenie tachometra a taktiez osvetlenie otackomera.Žanek píše:+ - jde od spínací skříňky, aby se zapínal s ostatními přístroji a dá se spojit zároveň s podsvětlením
A ciste napajanie tak ako si pisal - spinacia skrinka.