palivo - vzduch A/F RATIO

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
jps
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 562
Registrován: 13 srp 2007
Bydliště: Praha 8

palivo - vzduch A/F RATIO

Příspěvek od jps »

má někdo zkušenost s montáží lambda sondy? jakou? kam? jaké jsou normální hodnoty?
http://www.nuclear-racing.cz/zbozi/6634 ... asondo.htm" onclick="window.open(this.href);return false; !ilustrační obrázek!
Naposledy upravil(a) jps dne 14 lis 2009, celkem upraveno 1 x.
"chrome won´t make your car go any faster"
Obrázek

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: palivo - vzduch A/F RATIO

Příspěvek od Lugen »

tak tohle vypadá na hroznou pouťovou pixovinu. Lamda je optimálně jedna, to co tam maj je nějakej hroznej nesmysl. Kašli na to...
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
marena1989
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 271
Registrován: 04 led 2009
Bydliště: Nový Bor - (Liberec)

Re: palivo - vzduch A/F RATIO

Příspěvek od marena1989 »

Cau hele někde jesm viděl že se lambda dává zkrz svody tak newim jestli je to možný. A ty potřebuješ znát bohatost směsi ?
VW Brouk 1200 Mexico 1982, Edice Special Bug ... :wink:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: palivo - vzduch A/F RATIO

Příspěvek od Pětišroub »

správný poměr vzduchu a benzínu (vyvážená směs) je 14.7:1 pokud je toto číslo vyšší, je směs chudá, pokud nižší, tak bohatá. U karburace nikdy nedocílíš tohoto ideálního poměru, ale bude kolísat kolem tohoto čísla v závislosti na provozních podmínkách. Lambda sonda se ideálně umisťuje do svodu až za místo kde se všechny 4 kolena spojují v přírubě.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
vwtnv
Příspěvky: 13
Registrován: 19 bře 2009

Re: palivo - vzduch A/F RATIO

Příspěvek od vwtnv »

Pětišroub píše:správný poměr vzduchu a benzínu (vyvážená směs) je 14.7:1 pokud je toto číslo vyšší, je směs chudá, pokud nižší, tak bohatá. U karburace nikdy nedocílíš tohoto ideálního poměru, ale bude kolísat kolem tohoto čísla v závislosti na provozních podmínkách. Lambda sonda se ideálně umisťuje do svodu až za místo kde se všechny 4 kolena spojují v přírubě.
To plati ale pouze u centralniho karburatoru.
Pokud vidime tvuj pripad tak se to dela jednotlive kazdy valec a karburator zvlast. Vyvrtaji otvor na svodech kousek od hlahy valcu a tam to primo meri jeden po druhy.Vysledek super mohu doporucit =D>

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: palivo - vzduch A/F RATIO

Příspěvek od Šíša »

Lambda je sice optimum "1", leč spíše v laborce, nebo pro moderní motory(katíky - ikdyž tam to taky moc neplatí, směs je lehce obohacená právě pro správnou funkci katíku) a ekologii. V závislosti na provozu/požadavcích jsou "svaté" dvě "hodnoty":

režim plného výkonu - obohacená směs ... lambda: 0.85 - 0.95 ... akcelerace
při nižším než 0.80 už směs trucuje a nechce se zapálit(moc benzínu)

režim "nejlepší" spotřeby - ochuzená směs ... lambda: 1.05 - 1.3 ... ustálená jízda
při vyžším než 1.3 už směs trucuje a nechce se zapálit(moc vzduchu)

při deceleraci moderní motory přeruší přívod benzínu za splnění základních podmínek, že:
1) plyn není stlačen - "noha z plynu dolů" :D
2) motor má větší otáčky než hranice nastavená výrobcem(často prý okolo 1500ot) - "jedu na volnoběh se zařazeným stupněm"
3) motor má provozní teplotu +/- - u studeného se dávkuje palivo pořád kvůli zahřátí
funkční, otestováno v praxi

lambda "1" znamená, že skutečné množství přivedeného vzduchu odpovídá teoretické potřebě. Taktéž se tato hodnota uvádí jako "bezvadný volnoběh"

a z toho vyplývá, že teoreticky je nutné pro spálení jednoho litru benzínu spálit cca 10000 litrů vzduchu :D

Data čerpána ze servisních manuálu vstřikování od Bosche, Ford EEC a pod., necucám si je z palce.

V odkazu to nemusí býti "pitchovina", jen záleží na tom, jak ten budík čte Wb lambdu a jak to převádí(jinak kluci z TF fora umí i levněji). V nouzi největší postačí i citlivý multimetr a graf lambdy. :oops: :twisted:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: palivo - vzduch A/F RATIO

Příspěvek od Pětišroub »

lambda sonda se obvykle umisťuje do svodu k přírubě, rozhodně před tlumič, kde se dají očekávat "homogenní" podmínky.

třeba takhle
Obrázek

netvrdím že poměr benzínu se vzduchem bude 14.7 naopak v různých jízdních režimech bude výrazně kolísat kolem této hodnoty ale jak říkám to záleží na motoru, jeho provozních podmínkách, otryskování a počtu přechodových okruhů ve vašem karburátoru (karburátorech) :-D

Pokud máš možnost měření pro každý válec zvlášť tak geniální, ale slyším o tom poprvé. Nahoď foto:-)

Mě by se líbil LM2 s logováním.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
jps
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 562
Registrován: 13 srp 2007
Bydliště: Praha 8

Re: palivo - vzduch A/F RATIO

Příspěvek od jps »

takže třeba sem? odkaz nahoře je jen ilustrační, opravdu to nemám objednaný :lol:
nicméně jsme to rozebírali v 2MMotorsportu a vyznělo to jako celkem šikovná věcička.
[img]http://pictureup.info/picture/public/800800výf.jpg[/img]
"chrome won´t make your car go any faster"
Obrázek

Odpovědět