má někdo zkušenost s montáží lambda sondy? jakou? kam? jaké jsou normální hodnoty?
http://www.nuclear-racing.cz/zbozi/6634 ... asondo.htm" onclick="window.open(this.href);return false; !ilustrační obrázek!
palivo - vzduch A/F RATIO
palivo - vzduch A/F RATIO
Naposledy upravil(a) jps dne 14 lis 2009, celkem upraveno 1 x.
"chrome won´t make your car go any faster"
Re: palivo - vzduch A/F RATIO
tak tohle vypadá na hroznou pouťovou pixovinu. Lamda je optimálně jedna, to co tam maj je nějakej hroznej nesmysl. Kašli na to...
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- marena1989
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 271
- Registrován: 04 led 2009
- Bydliště: Nový Bor - (Liberec)
Re: palivo - vzduch A/F RATIO
Cau hele někde jesm viděl že se lambda dává zkrz svody tak newim jestli je to možný. A ty potřebuješ znát bohatost směsi ?
VW Brouk 1200 Mexico 1982, Edice Special Bug ...
Re: palivo - vzduch A/F RATIO
správný poměr vzduchu a benzínu (vyvážená směs) je 14.7:1 pokud je toto číslo vyšší, je směs chudá, pokud nižší, tak bohatá. U karburace nikdy nedocílíš tohoto ideálního poměru, ale bude kolísat kolem tohoto čísla v závislosti na provozních podmínkách. Lambda sonda se ideálně umisťuje do svodu až za místo kde se všechny 4 kolena spojují v přírubě.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: palivo - vzduch A/F RATIO
To plati ale pouze u centralniho karburatoru.Pětišroub píše:správný poměr vzduchu a benzínu (vyvážená směs) je 14.7:1 pokud je toto číslo vyšší, je směs chudá, pokud nižší, tak bohatá. U karburace nikdy nedocílíš tohoto ideálního poměru, ale bude kolísat kolem tohoto čísla v závislosti na provozních podmínkách. Lambda sonda se ideálně umisťuje do svodu až za místo kde se všechny 4 kolena spojují v přírubě.
Pokud vidime tvuj pripad tak se to dela jednotlive kazdy valec a karburator zvlast. Vyvrtaji otvor na svodech kousek od hlahy valcu a tam to primo meri jeden po druhy.Vysledek super mohu doporucit
Re: palivo - vzduch A/F RATIO
Lambda je sice optimum "1", leč spíše v laborce, nebo pro moderní motory(katíky - ikdyž tam to taky moc neplatí, směs je lehce obohacená právě pro správnou funkci katíku) a ekologii. V závislosti na provozu/požadavcích jsou "svaté" dvě "hodnoty":
režim plného výkonu - obohacená směs ... lambda: 0.85 - 0.95 ... akcelerace
při nižším než 0.80 už směs trucuje a nechce se zapálit(moc benzínu)
režim "nejlepší" spotřeby - ochuzená směs ... lambda: 1.05 - 1.3 ... ustálená jízda
při vyžším než 1.3 už směs trucuje a nechce se zapálit(moc vzduchu)
při deceleraci moderní motory přeruší přívod benzínu za splnění základních podmínek, že:
1) plyn není stlačen - "noha z plynu dolů"
2) motor má větší otáčky než hranice nastavená výrobcem(často prý okolo 1500ot) - "jedu na volnoběh se zařazeným stupněm"
3) motor má provozní teplotu +/- - u studeného se dávkuje palivo pořád kvůli zahřátí
funkční, otestováno v praxi
lambda "1" znamená, že skutečné množství přivedeného vzduchu odpovídá teoretické potřebě. Taktéž se tato hodnota uvádí jako "bezvadný volnoběh"
a z toho vyplývá, že teoreticky je nutné pro spálení jednoho litru benzínu spálit cca 10000 litrů vzduchu
Data čerpána ze servisních manuálu vstřikování od Bosche, Ford EEC a pod., necucám si je z palce.
V odkazu to nemusí býti "pitchovina", jen záleží na tom, jak ten budík čte Wb lambdu a jak to převádí(jinak kluci z TF fora umí i levněji). V nouzi největší postačí i citlivý multimetr a graf lambdy.
režim plného výkonu - obohacená směs ... lambda: 0.85 - 0.95 ... akcelerace
při nižším než 0.80 už směs trucuje a nechce se zapálit(moc benzínu)
režim "nejlepší" spotřeby - ochuzená směs ... lambda: 1.05 - 1.3 ... ustálená jízda
při vyžším než 1.3 už směs trucuje a nechce se zapálit(moc vzduchu)
při deceleraci moderní motory přeruší přívod benzínu za splnění základních podmínek, že:
1) plyn není stlačen - "noha z plynu dolů"
2) motor má větší otáčky než hranice nastavená výrobcem(často prý okolo 1500ot) - "jedu na volnoběh se zařazeným stupněm"
3) motor má provozní teplotu +/- - u studeného se dávkuje palivo pořád kvůli zahřátí
funkční, otestováno v praxi
lambda "1" znamená, že skutečné množství přivedeného vzduchu odpovídá teoretické potřebě. Taktéž se tato hodnota uvádí jako "bezvadný volnoběh"
a z toho vyplývá, že teoreticky je nutné pro spálení jednoho litru benzínu spálit cca 10000 litrů vzduchu
Data čerpána ze servisních manuálu vstřikování od Bosche, Ford EEC a pod., necucám si je z palce.
V odkazu to nemusí býti "pitchovina", jen záleží na tom, jak ten budík čte Wb lambdu a jak to převádí(jinak kluci z TF fora umí i levněji). V nouzi největší postačí i citlivý multimetr a graf lambdy.
Re: palivo - vzduch A/F RATIO
lambda sonda se obvykle umisťuje do svodu k přírubě, rozhodně před tlumič, kde se dají očekávat "homogenní" podmínky.
třeba takhle
netvrdím že poměr benzínu se vzduchem bude 14.7 naopak v různých jízdních režimech bude výrazně kolísat kolem této hodnoty ale jak říkám to záleží na motoru, jeho provozních podmínkách, otryskování a počtu přechodových okruhů ve vašem karburátoru (karburátorech)
Pokud máš možnost měření pro každý válec zvlášť tak geniální, ale slyším o tom poprvé. Nahoď foto:-)
Mě by se líbil LM2 s logováním.
třeba takhle
netvrdím že poměr benzínu se vzduchem bude 14.7 naopak v různých jízdních režimech bude výrazně kolísat kolem této hodnoty ale jak říkám to záleží na motoru, jeho provozních podmínkách, otryskování a počtu přechodových okruhů ve vašem karburátoru (karburátorech)
Pokud máš možnost měření pro každý válec zvlášť tak geniální, ale slyším o tom poprvé. Nahoď foto:-)
Mě by se líbil LM2 s logováním.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: palivo - vzduch A/F RATIO
takže třeba sem? odkaz nahoře je jen ilustrační, opravdu to nemám objednaný
nicméně jsme to rozebírali v 2MMotorsportu a vyznělo to jako celkem šikovná věcička.
[img]http://pictureup.info/picture/public/800800výf.jpg[/img]
nicméně jsme to rozebírali v 2MMotorsportu a vyznělo to jako celkem šikovná věcička.
[img]http://pictureup.info/picture/public/800800výf.jpg[/img]
"chrome won´t make your car go any faster"