Přestavba WBX na LBX
Přestavba WBX na LBX
Ahoj,
občas jsem zaslechl, že lze z vodou chlazeného boxera udělat vzduchem chlazeného. Samozřejmě to nebude jen tak, ale je tu někdo, kdo to buď dělal nebo to někde viděl, případně se tím někdo zabýval. Když už to dělat, tak jedině 2.1, ale když si ji prohlédnu, tak mi není jasné jak chladit válce, hlavy se pravděpodobně asi vymění za úplně jiné, nebo se opracují, aby měli větší chladící plochy. Ale co s válcema, to mi není jasné, neb WBX (alespoň mi to přišlo z fotek), má blok včetně válců a ne jako lbx.
A nebo se to přestavuje pomocí nějakého "KITu", že zůstane jen spodek, klika, vačka. To že musíš dát pořádnéj chladič oleje, plechy, ventilátor - to je jasný.
Neříkám, že to budu dělat a ani nechci, aby tu nekdo prozrazoval své know-how, ale pár obecných vět by tomuto fóru neuškodilo.
Ilustrativní obrázek WBX (mhepp snad promine):
občas jsem zaslechl, že lze z vodou chlazeného boxera udělat vzduchem chlazeného. Samozřejmě to nebude jen tak, ale je tu někdo, kdo to buď dělal nebo to někde viděl, případně se tím někdo zabýval. Když už to dělat, tak jedině 2.1, ale když si ji prohlédnu, tak mi není jasné jak chladit válce, hlavy se pravděpodobně asi vymění za úplně jiné, nebo se opracují, aby měli větší chladící plochy. Ale co s válcema, to mi není jasné, neb WBX (alespoň mi to přišlo z fotek), má blok včetně válců a ne jako lbx.
A nebo se to přestavuje pomocí nějakého "KITu", že zůstane jen spodek, klika, vačka. To že musíš dát pořádnéj chladič oleje, plechy, ventilátor - to je jasný.
Neříkám, že to budu dělat a ani nechci, aby tu nekdo prozrazoval své know-how, ale pár obecných vět by tomuto fóru neuškodilo.
Ilustrativní obrázek WBX (mhepp snad promine):
ex VW Bus T3, motor CT
Re: Přestavba WBX na LBX
mám špatnou zprávu - všechno vyhodíš:-) vyhodíš hlavy, sání, výfuk, opláštění válců odřežeš, na bloku obrobíš dosedací plochy pro válce, vypouzdříš blok pro broučí zdvihátka. Dobrá zpráva je, že můžeš použít buď WBX kliku se zdvihem 76mm, nebo jakoukoliv T1 kliku s větším zdvihem, po menším laborování s hlavními lágry. použiješ T1 jakoukoliv performance vačku, použiješ jakoukoliv T1 olejovou pumpu, použiješ jakékoliv T1 ojnice dle vlastního výběru. Vzhledem k tomu že WBX má větší rozteč svorníků hlav, budeš muset přesunout svorníky v bloku na správnou rozteč abys mohl použít jakékoliv T1 hlavy dle vlastního výběru. Chladit olej budeš muset externě, hlavy a válce pravděpodobně T1 nebo porsche chlazením. Dobrá zpráva je že díky použitým hlavám bude moci použít jakoukoliv T1 karburaci a jakýkoliv T1 výfuk. To vše ti umožní dosáhnout obsahu až 2332 v nejlepším možném bloku, který je možno mít, z hliníku, s velkou olejovou zásobou, vylepšeným mazacím systémem, masivními hlavními ložisky, filtrací, pokud obraběč nezvrže všechny uvedené nutné operace.
Nebo, pokud rozpočet dovolí, je možné setrvat na púvodní rozteči, zaplatit balík za custom hlavy, custom výfuk, monstrózní systém dopravy paliva, superkvalitní vnitřní komponenty, neomezovat se na zdvih kliky do 84 mm a vypravit se do království obsahů kolem tří litrů.
Nebo, pokud rozpočet dovolí, je možné setrvat na púvodní rozteči, zaplatit balík za custom hlavy, custom výfuk, monstrózní systém dopravy paliva, superkvalitní vnitřní komponenty, neomezovat se na zdvih kliky do 84 mm a vypravit se do království obsahů kolem tří litrů.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Re: Přestavba WBX na LBX
mhepp promine
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Přestavba WBX na LBX
Jo tak to je tak 2x brutalnejsi, nez jsem cekal a jednoduse jsem si to teda nepredstavoval .
Díky za info.
Díky za info.
ex VW Bus T3, motor CT
Re: Přestavba WBX na LBX
abych byl spravedlivej, tak WBX ojničky si můžeš nechat..tak do 82mm zdvihu. Je to brutální a pokud se bavíme nejvýše o použití maximálního T1 vrtání, což je 94 mm, tak to podle mě nemá smysl
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Přestavba WBX na LBX
Este existuje dalsia variacia a to offset svorniky...
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Re: Přestavba WBX na LBX
Johne, mohl bys prosím hodit fotku toho svorníku, máš-li nějakou?
Díky...
Díky...
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Přestavba WBX na LBX
Nemam, ale da sa to najst na net...
Re: Přestavba WBX na LBX
Tu je obrazok, ktory ukazuje blok upraveny na T1 svorniky...
Re: Přestavba WBX na LBX
Tu je dost mizerna fotka offset svornikov..
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Re: Přestavba WBX na LBX
Díky moc...
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Přestavba WBX na LBX
v podstatě se může jednat o excentrické vložky a použijí se klasické 8 nebo 10 mm VW svorníky.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba WBX na LBX
8mm tie 10mm to uz bude moc.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž