IDF - IDA - DRLA .. что это
IDF - IDA - DRLA .. что это
někteří z nás (třeba Luke to taky neví) potřebují bělošsky vysvětlit, co znamenají výše uvedené zkratky u karburátorů
kdy co a jak a na co a tak prostě
výhody, nevýhody, obrázky a schémata
kdy co a jak a na co a tak prostě
výhody, nevýhody, obrázky a schémata
pan chytrej
Re: IDF - IDA - DRLA .. что это
To je bubáku jedna velká motanice ale líbí se mi jak jsi ho prásknul:-)
všechno jsou to "dvojité karburátory", tedy karburátory s dvěma současně činnými difuzory ve společném těle. U všech je možná montáž centrální (jako u sériového motoru, tzn že jeden difuzor je funkční pro dva válce-jednu stranu mototru), nebo dvojitá (tzn. že každý válec má svůj vlastní difuzor)-a to je varianta nejefektivnější.
IDA a IDF jsou karburátory výrobce Weber
DRLA je karburátor společnosti Dell'Orto
Weber je původně italská společnost, nicméně nyní vyrábí ve Španělsku. Karburátory Weber jsou dále vyráběny v Číně pod označením EMPI HPMX (neboli Weber IDF) a EMPI EPC (neboli Weber IDA) a také v USA ze z Číny dovezených dílů, ale pod označením Weber. To je tedy guláš.
DRLA byly vyráběny výhradně v Itálii a druhovýroby se naštěstí nikdo neujal.
obecně se dá říct že IDF a DRLA k sobě mají blízko jako bratr a sestra, většina příslušenství (filtry, sání, ovládání, trychtýře..) je záměnná. Shodná je montážní velikost těchto karburátorů, ale vnitřnosti jsou zcela odlišné. Liší se zejména poučením z chyb a technickými vylepšeními , které továrna Dellorto implementovala do typu DRLA.
IDA je samostatně stojící zcela konstrukčně odlišný karburátor.
IDF je možno zakoupit pod označením 36-40-44-48
DRLA je možno sehnat pod označením 36-40-45-48
IDA je možno zakoupit pod označením 48 a vyráběl se i v rozměru 46
Všechny tyto karburátory mají výměnné difuzory, tedy zjednodušeně vložky v jednotlivých komorách, které určují velikost průřezu otvoru do karburátoru nad škrtící klapkou. Velké karburátory se výměnou difuzoru dají "podladit" na motor menšího obsahu, naopak u malých karburátorů je omezená možnost možnost naladit na větší obsah výměnou za větší difuzory a přetryskováním.
Obecně, pro každý motor je potřeba jiná karburace, jiné difuzory, jině trysky. Vychází se z objemu motoru, charakteru jeho použití, velikosti ventilů, typu vačky a jejího časování...fajnšmekři následně ladí i podle nadmořské výšky ve které bude motor provozován:-o
Jedině perfektní kombinace difuzorů, trysek, naladění bohatosti a synchronizace všech 4 difuzorů ale i karburátorů proti sobě zaručí chod bez prskání, kuckání, střílení, nestartování a čoudění.
všechno jsou to "dvojité karburátory", tedy karburátory s dvěma současně činnými difuzory ve společném těle. U všech je možná montáž centrální (jako u sériového motoru, tzn že jeden difuzor je funkční pro dva válce-jednu stranu mototru), nebo dvojitá (tzn. že každý válec má svůj vlastní difuzor)-a to je varianta nejefektivnější.
IDA a IDF jsou karburátory výrobce Weber
DRLA je karburátor společnosti Dell'Orto
Weber je původně italská společnost, nicméně nyní vyrábí ve Španělsku. Karburátory Weber jsou dále vyráběny v Číně pod označením EMPI HPMX (neboli Weber IDF) a EMPI EPC (neboli Weber IDA) a také v USA ze z Číny dovezených dílů, ale pod označením Weber. To je tedy guláš.
DRLA byly vyráběny výhradně v Itálii a druhovýroby se naštěstí nikdo neujal.
obecně se dá říct že IDF a DRLA k sobě mají blízko jako bratr a sestra, většina příslušenství (filtry, sání, ovládání, trychtýře..) je záměnná. Shodná je montážní velikost těchto karburátorů, ale vnitřnosti jsou zcela odlišné. Liší se zejména poučením z chyb a technickými vylepšeními , které továrna Dellorto implementovala do typu DRLA.
IDA je samostatně stojící zcela konstrukčně odlišný karburátor.
IDF je možno zakoupit pod označením 36-40-44-48
DRLA je možno sehnat pod označením 36-40-45-48
IDA je možno zakoupit pod označením 48 a vyráběl se i v rozměru 46
Všechny tyto karburátory mají výměnné difuzory, tedy zjednodušeně vložky v jednotlivých komorách, které určují velikost průřezu otvoru do karburátoru nad škrtící klapkou. Velké karburátory se výměnou difuzoru dají "podladit" na motor menšího obsahu, naopak u malých karburátorů je omezená možnost možnost naladit na větší obsah výměnou za větší difuzory a přetryskováním.
Obecně, pro každý motor je potřeba jiná karburace, jiné difuzory, jině trysky. Vychází se z objemu motoru, charakteru jeho použití, velikosti ventilů, typu vačky a jejího časování...fajnšmekři následně ladí i podle nadmořské výšky ve které bude motor provozován:-o
Jedině perfektní kombinace difuzorů, trysek, naladění bohatosti a synchronizace všech 4 difuzorů ale i karburátorů proti sobě zaručí chod bez prskání, kuckání, střílení, nestartování a čoudění.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: IDF - IDA - DRLA .. что это
genitální odpověď
teď bude i Luke suterén
po přečtení výše uvedeného zaujímám nádor, že Dellorto je lepčejší .. správně?
teď bude i Luke suterén
po přečtení výše uvedeného zaujímám nádor, že Dellorto je lepčejší .. správně?
pan chytrej
- Luke-Jeep
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1322
- Registrován: 06 čer 2005
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: IDF - IDA - DRLA .. что это
neber si me do ust strasidlo... ale diky 5š za osvetleni ... schanim ted 44ky webery... misto 40tek Dellort
Debilní nick ale teréňáka u mě už nehledejte... teď už jen Porscheho vozítka... Brouček Speedster, T2 přechoďák Westy a winterwagen Porsche 944 II
dragbug.com team
dragbug.com team
Re: IDF - IDA - DRLA .. что это
ale notak, nějak to přežiješ
the samba kom píše:
Sizing between Dellorto and Weber is confusing as well. The 36 dell is the same as the 40 weber, the 40 dell is the same as the 44 weber etc.
odkaz
tyhle jsou podle všeho totožný44ky webery... misto 40tek Dellort
the samba kom píše:
Sizing between Dellorto and Weber is confusing as well. The 36 dell is the same as the 40 weber, the 40 dell is the same as the 44 weber etc.
odkaz
pan chytrej
- Luke-Jeep
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1322
- Registrován: 06 čer 2005
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: IDF - IDA - DRLA .. что это
to fakt?
oki narazil jsem i na 45tky dellorta tak sem je prubnul poptat...
oki narazil jsem i na 45tky dellorta tak sem je prubnul poptat...
Debilní nick ale teréňáka u mě už nehledejte... teď už jen Porscheho vozítka... Brouček Speedster, T2 přechoďák Westy a winterwagen Porsche 944 II
dragbug.com team
dragbug.com team
- Leer
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1668
- Registrován: 03 led 2003
- Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň
Re: IDF - IDA - DRLA .. что это
člověče taky mi to nebylo jasný....ale už svítá [-o<
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz
Re: IDF - IDA - DRLA .. что это
Neskrývá se v těch písmenkách i rozdělení na vertikální kontra horizontální ?
Re: IDF - IDA - DRLA .. что это
neruš .. k tomu se pánové jistě dostanou pozdějiŠíša píše:Neskrývá se v těch písmenkách i rozdělení na vertikální kontra horizontální ?
teď buďme rádi, že nejsme za úplný voly a něco se taky dozvíme
pan chytrej
Re: IDF - IDA - DRLA .. что это
K perfektnej Sroubovej odpovedi dodam, ze spomenute karburatory su vertikalne, horizontalne Webers su znacene DCOE a pokial sa nemylim, Dells horizontalne su DRLH
Tak som sa mylil, Dells horizontalne su DHLA.....Dakujem Vakovi za opravu...
Tak som sa mylil, Dells horizontalne su DHLA.....Dakujem Vakovi za opravu...
Naposledy upravil(a) john dne 10 zář 2009, celkem upraveno 1 x.
Re: IDF - IDA - DRLA .. что это
...tak...a DCOE je nejbrutálnější verze karburace WEBER...určená pro motorsport...což platí i pro IDA...tam se počítá s motorsport nasazením...
...řešte WEBER IDF a Dell'Orto DRLA...
...řešte WEBER IDF a Dell'Orto DRLA...
You can't win 'em all...
Re: IDF - IDA - DRLA .. что это
Zase sa budem opakovat, ale akakolvek zmena karburatorov potrebuje dyno...inac si skoro kazdy, kto to na dyno neda chcije do kapsy...zhorseny vykon a zhorsena spotreba , tym padom skratena zivotnost...
Re: IDF - IDA - DRLA .. что это
...jistě...páč neni jinej způsob jak ověřit progres...cokoli jinýho je ve stylu "hele von řikal"...
...stolice...která prověří skutečnej výkon motoru...to je dyno bubáku...
...stolice...která prověří skutečnej výkon motoru...to je dyno bubáku...
You can't win 'em all...
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: IDF - IDA - DRLA .. что это
nebo taky dynamometr
moje praktická maturitní otázka
moje praktická maturitní otázka
Naposledy upravil(a) prak dne 09 zář 2009, celkem upraveno 1 x.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Re: IDF - IDA - DRLA .. что это
Legenda, že Delly podávají větší výkon než Webery, vznikla tak, že Delly, i když číselné označení stejné jako u Weberů, měly v základní konfiguraci, tzn. nové z prodejny, větší difuzory. Teoreticky tak byly schopné podávat vyšší výkon v otáčkám tak, kde Weberům řekněme docházel dech.
Z toho vznikla rovnice že DRLA36=WEBER40
DRLA40=WEBER44
DRLA45=WEBER48 atd.
Vzhledem k tomu, že všichni máte karburátory z buhvíkolikáté ruky a veškeré vnitřnosti které určují jak karburátor pojede mohou být vyměněné, tak to neplatí a měli byste si zjistit velikost difuzorů, trysek a pak pořídit ke svým motorům ty vhodné.
Jinak je to jak píše John, synchronizaci můžeme sice provést, ale otryskování motorů v našich podmínkách bez dynamoměru, případně bez A/F měřiče, je střílení naslepo. Respektive můžeme sice naladit motor tak aby neprskal a "táhnulvocpodapyčo", ale není možno ověřit, jestli podává možné maximum.
Z toho vznikla rovnice že DRLA36=WEBER40
DRLA40=WEBER44
DRLA45=WEBER48 atd.
Vzhledem k tomu, že všichni máte karburátory z buhvíkolikáté ruky a veškeré vnitřnosti které určují jak karburátor pojede mohou být vyměněné, tak to neplatí a měli byste si zjistit velikost difuzorů, trysek a pak pořídit ke svým motorům ty vhodné.
Jinak je to jak píše John, synchronizaci můžeme sice provést, ale otryskování motorů v našich podmínkách bez dynamoměru, případně bez A/F měřiče, je střílení naslepo. Respektive můžeme sice naladit motor tak aby neprskal a "táhnulvocpodapyčo", ale není možno ověřit, jestli podává možné maximum.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: IDF - IDA - DRLA .. что это
Na dynamometri sa zisti presne vykon, spotreba , soichiometricky pomer, obsah CO2 atd...bez toho je zmena karburatora ako slepec v neznamom meste... a bez palicky...
Re: IDF - IDA - DRLA .. что это
P = F . vprak píše:nebo taky dynamometr
moje praktická maturitní otázka
...a to už je dávno co Praku?...
You can't win 'em all...
Re: IDF - IDA - DRLA .. что это
fajn.. co když jsem v kuchyni žádnej dynamometr nenašel?
pan chytrej
Re: IDF - IDA - DRLA .. что это
...budeš ho muset najít vně ubykace,kterou sdílíš s ostatníma...
...dvojitá a v podstatě neseriová karburace je fantastická věc...ale chce to svý a stojí to prachy...je to Olymp klasický přípravy směsi...
http://www.tuvsafetyday.com/cs/sluzby/s ... dynamometr" onclick="window.open(this.href);return false;
...dvojitá a v podstatě neseriová karburace je fantastická věc...ale chce to svý a stojí to prachy...je to Olymp klasický přípravy směsi...
http://www.tuvsafetyday.com/cs/sluzby/s ... dynamometr" onclick="window.open(this.href);return false;
You can't win 'em all...