25PS vs 30PS

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11993
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

25PS vs 30PS

Příspěvekod Sam » 13 kvě 2009

Rád bych si ujasnil základní rozdíly mezi 25 a 30PS motory. Bižuterii, plechy, hlavy atp nebudeme řešit, ty jsou vcelku jasné.
Jde mi především o blok motoru. Hliníkovej blok je jasnej, co ale hořčíkový bloky ? Mají všechny 25HP motory výpustní šroub oleje mimo víčko myší pastičky, nebo se to takto řešilo jen do nějakého roku ?
A co další poznávací znamení ?
Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 963
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: 25PS vs 30PS

Příspěvekod Ales-X » 03 pro 2013

A já se přidám, co hlavy? Je moje domněnka správná že hlavy 25PS měli pod svíčkou jedno chladící žebro které navazovalo průchodem na protější tři, ale 30PS hlavy měli pod svíčkou chladící žebra dvě které navazovali na protější tři labyrintem?
Přílohy
IMG_0025.JPG

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11993
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 25PS vs 30PS

Příspěvekod Sam » 03 pro 2013

Za tento topik se po letech trochu stydím :oops: Od 2009 uteklo něco vody a tak jsou některé otázky mnohem jasnější. Hlavy jsou samozřejmě jiné, mají jiná žebra, jiný systém pro šrouby svorníků, atp.. Pokud bude čas, tak vyfotím 25 a 30 ps hlavu pro porovnání.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4364
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: 25PS vs 30PS

Příspěvekod SO 545 » 03 pro 2013

Ake stydim... je jasne ako si daleko pokrocil a za kratku dobu.
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 963
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: 25PS vs 30PS

Příspěvekod Ales-X » 04 pro 2013

Přesně není se za co stydět, cesta k vědění je plná otázek :lol:

přidávám ještě fotku hlavy s jedním žebrem pod svíčkou .. je to tedy 25PS? Vede mne k tomu ražba na žábrech na té s jedním žebrem je vyraženo 48 a na té s dvěma 55, může to být ročník odlití hlavy?

.. a k bloku u tvé první otázky, mám pocit že výlevka oleje záležela kde byl blok odlit,mám jeden blok 1959 s výlevkou šroubem vedle myší pastičky a druhý blok 1960 s výlevkou uprostřed víčka myší pastičky.
Přílohy
IMG_0032.JPG

Křemílek
Příspěvky: 110
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: 25PS vs 30PS

Příspěvekod Křemílek » 04 pro 2013

Ale ona se i 25ka různě měnila. Např. se začaly používat obvodové šrouby bloku- někdy ve druhé polovině války. Předtím to byla skvělá olejnička. No vlastně i potom. :D
Nebo jiné uložení (nálitek) olejového chladiče (někdy mezi roky 46- 50?).
Taky se po válce začal začal používat termostat- kdy?
A jestě mě napadá uložení trubiček zdvihátek. Na bloku nebylo zahloubení s konusem ale jenom pravoúhlý přechod do vývrtu. Kdy se to přestalo dělat? A dost starších bloků bylo upravených na novější provedení, aby bylo možné použít novější sehnatelné těsnící kroužky.
A pokud jde o tu hlavu , tak 25kové hlavy vypadaly rozhodně jinak, aspoň ve starším provedení. Bohužel už ale nemám co fotit.


Zpět na “FAQ - provoz vzduchem chlazeného vozu”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti