Převodka řízení ..... a vše s ní související
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15000
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Snek se da nabrousit a barvou se da zjistit jak to sedi.
Pouzdra a hridele se daji srovnat na minimalni vuli. Zbytek je jen ukol jak vse srovnat aby z toho nechcal olej a nejak to navenek vypadalo.
Pak to povetsinou funguje.
Pouzdra a hridele se daji srovnat na minimalni vuli. Zbytek je jen ukol jak vse srovnat aby z toho nechcal olej a nejak to navenek vypadalo.
Pak to povetsinou funguje.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Takže asi se asi musí upravit díl 12 a 14. Jak a na čem? Jak vybrat která z 5ti ks je vhodná? Delá to nekdo? Nebo je lepší koupit za 5-6 tis. Kč nový ,,kvalitní,, brazilský výrobek?
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15000
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Deckel FP1 ma jako prislusenstvi forichtung na spiraly a jako dalsi prislusenstvi je hlava na brouseni. Ja bych do toho ale nesel, jen den to budes cele ustavovat. Obcas se daji tyto vnitrnosti jeste koupit NOS. Snad i v replice.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
převodky
Měla tam být vazelína, olej byl jenom v nejstarších, možná max. do 1960. Jaká nevím, konzistence ale podobná A00. Pravděpodobně se ty převodky poznaly podle toho, že místo kontrolního šroubu měly gumovou zátku.
převodky
Nakonec jsem těch převodek rozebral už 5, v každé byla vazelína, většinou krásně vyschlá
já to nakonec udělal tak, že jsem říznul A00 převodovým olejem, aby se to zvládlo hezky přelívat sem a tam
navíc se tato směs krásně dá doplňovat zkrz ty díry se záslepkama
já to nakonec udělal tak, že jsem říznul A00 převodovým olejem, aby se to zvládlo hezky přelívat sem a tam
navíc se tato směs krásně dá doplňovat zkrz ty díry se záslepkama
... a vůbec !
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Stavajici prevodka rizeni mi pri zataceni zadrhava, snazil jsem se pomoci stelovani sroubu s kontramatkou najit takovy stav, kdy to preskakuje snesitelne a vule na volantu je jezditelna. Nicmene zadna slava. Koupil jsem tedy v Olomouci novou prevodku, ktera je vsak bez naplne. V navodu k autu pisi olej SAE 90. Ve stavajici prevodce vsak byla vazelina jako do lozisek prednich kol, uplne vyschla, kterou jsem nahradil nejdriv predepsanym olejem, ktery tekl ven. Dal jsem tam tedy A00, ktere ven uz "jen" prolina. Co nejlepe dat do te nove? Diky.
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Tak nakonec jsem ji naplnil "litolem" -cervenou vazelinou do lozisek kol. Aby byla plna, tak jsem misto spodni plastove zaslepky vyrizl zavit a dal maznicku. Vazelinu jsem tam tlacil az druhym otvorem lezla ven.
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Rad bych popsal zkusenost pulrocniho jezdeni s novou prevodkou rizeni: jednim slovem katastrofa, je to horsi, nez stara prevodka. Stale je vule v rizeni. Po utazeni na sroubu s kontramatkou to chvili jde, nicmene po cca 100 km se vule znovu udela. Utahovat dal uz to nelze, jelikoz uz se neda urvat volant, jak jde tezce. Musim ji vymontovat a zahodit hooodne daleko, predpokladam, ze mi ji prodejce neuzna jako reklamaci. Timto zucastnene prosim o radu, kterak a kde repasovat puvodni prevodku, ktera krome preskakovani pri zataceni moc strasnou vuli nemela. Eventualne zda je mozno nekde zakoupit novou, ovsem v nejake rozumne kvalite. Diky.
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
hele pokud se jedná o brouka s ušatou nápravou, tak by možná bylo nejlepší to předělat na hřebenové řízení. Myslím že Švédi na to dělaj držák a používají řízení ze starého Pola...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Možná jsi ji zničil špatným seřízením. Na krajích má nejmenší vůli, ale i tam musí jít. Veprostřed pak nevyhnutelně bude volnější. Nejde to seřizovat na středu. Koukni ve vlákně Evžen viewtopic.php?f=7&t=12672 určitě tam něco bude. Mám dojem, že nadměrnou vůli tam nezpůsobilo opotřebení šneku, ale futer jeho uložení, což se dá opravit.
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2428
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Hele a nepreskakoval ti u te stare tisicihran u hardyspojky? Jinak rozhodne smejdy vracet zpet, at se dostanou vypecenym vyrobcúm prekne zpatky.Elu píše: ↑20 čer 2022Rad bych popsal zkusenost pulrocniho jezdeni s novou prevodkou rizeni: jednim slovem katastrofa, je to horsi, nez stara prevodka. Stale je vule v rizeni. Po utazeni na sroubu s kontramatkou to chvili jde, nicmene po cca 100 km se vule znovu udela. Utahovat dal uz to nelze, jelikoz uz se neda urvat volant, jak jde tezce. Musim ji vymontovat a zahodit hooodne daleko, predpokladam, ze mi ji prodejce neuzna jako reklamaci. Timto zucastnene prosim o radu, kterak a kde repasovat puvodni prevodku, ktera krome preskakovani pri zataceni moc strasnou vuli nemela. Eventualne zda je mozno nekde zakoupit novou, ovsem v nejake rozumne kvalite. Diky.
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
To je přesně naopak,šneková převodka se seřizuje na bodě 0,což je prostředek šneku,od tohoto bodu se vůle do obou krajů zvětšuje.Krajové vůle nás nezajímají,to je dáno konstrukcí a případné nárazy eliminuje tlumič řízení.Pokud se vůle nastavovala jinde než je uvedeno výše,střed je natolik namáhán že se někam prostě musí pohnoutlope píše: ↑20 čer 2022Možná jsi ji zničil špatným seřízením. Na krajích má nejmenší vůli, ale i tam musí jít. Veprostřed pak nevyhnutelně bude volnější. Nejde to seřizovat na středu. Koukni ve vlákně Evžen viewtopic.php?f=7&t=12672 určitě tam něco bude. Mám dojem, že nadměrnou vůli tam nezpůsobilo opotřebení šneku, ale futer jeho uložení, což se dá opravit.
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Zrovna jsem dve prevodky rizeni na usatou napravu musel hodit do srotu 
Jednu co jsem mel leta v aute a vule uz se nedala dohnat stelovacim sroubem a navic kdysi odeslo lozisko na ridici tycce a vaklalo to sem a tam hrozive.
Druhou kterou jsem pracne vycistil, vymenil spodni gufero a prestoze na stole se zdala paradni, tak po namontovani do auta opet vule jak hovado co nesla dotahnout.
Nakonec jsem pouzil dalsi co jsem pred casem cistil a pretesnil
A ta uz je celkem dobra, vule minimalni.
A ano potvrzuju co rika evinsen, ke stranam se vule zvetsuje a v dorazu uz to vylozene lita sem a tam

Jednu co jsem mel leta v aute a vule uz se nedala dohnat stelovacim sroubem a navic kdysi odeslo lozisko na ridici tycce a vaklalo to sem a tam hrozive.
Druhou kterou jsem pracne vycistil, vymenil spodni gufero a prestoze na stole se zdala paradni, tak po namontovani do auta opet vule jak hovado co nesla dotahnout.
Nakonec jsem pouzil dalsi co jsem pred casem cistil a pretesnil
A ta uz je celkem dobra, vule minimalni.
A ano potvrzuju co rika evinsen, ke stranam se vule zvetsuje a v dorazu uz to vylozene lita sem a tam

... a vůbec !
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Možnost předělání na hřebenové řízení, jak je popisováno výše, mě už napadla. Pokud existuje nějaká mezikus, kterým by se hřeben přimontoval k trubce nápravy a doladily spojovačky a hřídel volantu. Principiálně teoreticky ba to neměl být problém...
Auto mám mexiko 1979, tak nevím, zda by to na tuto nápravu šlo.
Jinak co se týká reklamace nové (leč nefunkční) převodky, tak jsem skeptický. Našrouboval jsem totiž v dobré víře místo plastových zátek maznici a do druhého otvoru uzavírací šroub, abych ji celou mazací pumpou vyplnil vazelinou, tudíž již není v původním stavu.
Auto mám mexiko 1979, tak nevím, zda by to na tuto nápravu šlo.
Jinak co se týká reklamace nové (leč nefunkční) převodky, tak jsem skeptický. Našrouboval jsem totiž v dobré víře místo plastových zátek maznici a do druhého otvoru uzavírací šroub, abych ji celou mazací pumpou vyplnil vazelinou, tudíž již není v původním stavu.
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Konverzní kit na hřebenové řízení jsem našel na německém fóru. Je to tam docela častá úprava a náhrada za v podstatě nefunkční šnekové převodky. Existuje několik výrobců, lze objednat na německém e-shopu za cca 1000 €. Je to komplet s držáky, kloubem a spojovacím materiálem. Akorát jsem pochopil, že se musí zkrátit volantová tyč. Musím to promyslet, byl by to nejdražší díl na mém přibližovadle 

-
- Příspěvky: 169
- Registrován: 06 říj 2012
- Bydliště: Světlá nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Ahoj, kde prosím koupit zátku na převodovku řízení? našel jsem jen v cizině.
- Přílohy
-
- 1.jpg (9.18 KiB) Zobrazeno 1591 x
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: převodky
dřevěnou vyšetřovací špachtlí a nijak jsem to nezahřívalmartin_100 píše: ↑24 led 2023Prosim tě čim si to míchal? Míchal jsi to zahřátý? A00 když neni hic ma konzistenci žvejkačky.
zkus si to a uvidíš
... a vůbec !
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele: