Převodka řízení ..... a vše s ní související

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 14022
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Příspěvek od Sam »

Snek se da nabrousit a barvou se da zjistit jak to sedi.
Pouzdra a hridele se daji srovnat na minimalni vuli. Zbytek je jen ukol jak vse srovnat aby z toho nechcal olej a nejak to navenek vypadalo.
Pak to povetsinou funguje.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

rochuss
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 487
Registrován: 03 lis 2012

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Příspěvek od rochuss »

Takže asi se asi musí upravit díl 12 a 14. Jak a na čem? Jak vybrat která z 5ti ks je vhodná? Delá to nekdo? Nebo je lepší koupit za 5-6 tis. Kč nový ,,kvalitní,, brazilský výrobek?
20210214_120849.jpg

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 14022
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Příspěvek od Sam »

Deckel FP1 ma jako prislusenstvi forichtung na spiraly a jako dalsi prislusenstvi je hlava na brouseni. Ja bych do toho ale nesel, jen den to budes cele ustavovat. Obcas se daji tyto vnitrnosti jeste koupit NOS. Snad i v replice.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1096
Registrován: 08 zář 2009

převodky

Příspěvek od lope »

Herbie píše:
22 led 2021
další čištění bordelu
co v těch převodkách je vždycky za bordel, to jenom žasnu.
Přestože by v převodce řízení měl být olej, tak jsem rozebral dvě a v obou byla vazelína, v každé jiná :)
Měla tam být vazelína, olej byl jenom v nejstarších, možná max. do 1960. Jaká nevím, konzistence ale podobná A00. Pravděpodobně se ty převodky poznaly podle toho, že místo kontrolního šroubu měly gumovou zátku.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13567
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

převodky

Příspěvek od Herbie »

Nakonec jsem těch převodek rozebral už 5, v každé byla vazelína, většinou krásně vyschlá

já to nakonec udělal tak, že jsem říznul A00 převodovým olejem, aby se to zvládlo hezky přelívat sem a tam
navíc se tato směs krásně dá doplňovat zkrz ty díry se záslepkama
... a vůbec !

Elu
Příspěvky: 25
Registrován: 02 dub 2019

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Příspěvek od Elu »

Stavajici prevodka rizeni mi pri zataceni zadrhava, snazil jsem se pomoci stelovani sroubu s kontramatkou najit takovy stav, kdy to preskakuje snesitelne a vule na volantu je jezditelna. Nicmene zadna slava. Koupil jsem tedy v Olomouci novou prevodku, ktera je vsak bez naplne. V navodu k autu pisi olej SAE 90. Ve stavajici prevodce vsak byla vazelina jako do lozisek prednich kol, uplne vyschla, kterou jsem nahradil nejdriv predepsanym olejem, ktery tekl ven. Dal jsem tam tedy A00, ktere ven uz "jen" prolina. Co nejlepe dat do te nove? Diky.

Elu
Příspěvky: 25
Registrován: 02 dub 2019

Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související

Příspěvek od Elu »

Tak nakonec jsem ji naplnil "litolem" -cervenou vazelinou do lozisek kol. Aby byla plna, tak jsem misto spodni plastove zaslepky vyrizl zavit a dal maznicku. Vazelinu jsem tam tlacil az druhym otvorem lezla ven.

Odpovědět