Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
A případně dárcem té membrány je 1203?
Buba Njemacka 1300 z 1970
Buba Chameleon 1200J z 1976
Buba Chameleon 1200J z 1976
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Tak nevím, mluvil jsem teď s JMK Broukservis a pumpu na alternátor v tuto chvíli nemají, ale mají opravnou sadu, která ze zřejmě na mojí pumpu:
https://www.broukservis.cz/vw-t-1-2-3-4 ... 75-i24305/
Pokud bych z toho použil jen ty membrány (u té spodní včetně té pružiny) myslíte, že je šance, že to bude fungovat nebo spíš ne a vyhodím 700,- + cestu? Tlak paliva je daný tou pružinou pod spodní membránou? Takže, pokud bude nová tužší, budu mít moc veliký tlak a budu muset podkládat.
Jinak na mojí spodní membráně je viditelná trhlinka...
Díky
https://www.broukservis.cz/vw-t-1-2-3-4 ... 75-i24305/
Pokud bych z toho použil jen ty membrány (u té spodní včetně té pružiny) myslíte, že je šance, že to bude fungovat nebo spíš ne a vyhodím 700,- + cestu? Tlak paliva je daný tou pružinou pod spodní membránou? Takže, pokud bude nová tužší, budu mít moc veliký tlak a budu muset podkládat.
Jinak na mojí spodní membráně je viditelná trhlinka...
Díky
Buba Njemacka 1300 z 1970
Buba Chameleon 1200J z 1976
Buba Chameleon 1200J z 1976
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
v normální prodejní síti se dá sehnat ještě čerpadlo PIERBURG 7.02242.43.0 , což je alternátorová verze pro 100mm tyčku.
Nalákala mě renomovaná značka, ale evidentně je to něco převzatého, protože se na podstavci zcela přiznaně odfrézovávalo cizí logo.. Zatím hodnotím takto :
+ značka
+ rozebíratelné
- plastový vrchlík, je otázka času zda se nemůže ulomit časem (a čím dál víc se toho začínam obávat
)
- celkový průměr přírub, které svírají membránu je větší než originál a montáž speciálně zadní matky je tak o nervy..
Nalákala mě renomovaná značka, ale evidentně je to něco převzatého, protože se na podstavci zcela přiznaně odfrézovávalo cizí logo.. Zatím hodnotím takto :
+ značka
+ rozebíratelné
- plastový vrchlík, je otázka času zda se nemůže ulomit časem (a čím dál víc se toho začínam obávat

- celkový průměr přírub, které svírají membránu je větší než originál a montáž speciálně zadní matky je tak o nervy..

VW 1200 84´Ostermann speedster
VW 1500 67´finishing
VW 1200 65´zraje
VW 1200 56´in progress
VW 1500 67´finishing
VW 1200 65´zraje
VW 1200 56´in progress
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Pani, prečítal som si celú tému, ale nenašiel som moc o mojom probléme...
Pumpa originál Pierburg zo štvorcovým vrchom. Repasoval som ju, z repasnou sadou a pumpa pumpuje, ale...
Motor mi začal robiť problémy a zistil som že mám nad risku oleja, čiže benzín sa dostal do oleja. Cez pumpu to nebolo, dal som dole filter a do karburátora na voľnobeh sa valil benzín s tej šikmej rúrky na vrchu karbecu, čo nieje normálne. Môže byť že origo pumpa pretesnená dáva vysoký tlak?
Neviem o otom žeby som niečo zle poskladal, nieje tam nič zložitého.
Tú pružinku inak asi neviem dať, na tele je výrez do ktorého sa zaprie a na tiahle tiež, alebo je problém v karburátore a nie v pumpe? Ten benzín sa tam lial a to doslovne...
Ďakujem
Pumpa originál Pierburg zo štvorcovým vrchom. Repasoval som ju, z repasnou sadou a pumpa pumpuje, ale...
Motor mi začal robiť problémy a zistil som že mám nad risku oleja, čiže benzín sa dostal do oleja. Cez pumpu to nebolo, dal som dole filter a do karburátora na voľnobeh sa valil benzín s tej šikmej rúrky na vrchu karbecu, čo nieje normálne. Môže byť že origo pumpa pretesnená dáva vysoký tlak?
Neviem o otom žeby som niečo zle poskladal, nieje tam nič zložitého.
Tú pružinku inak asi neviem dať, na tele je výrez do ktorého sa zaprie a na tiahle tiež, alebo je problém v karburátore a nie v pumpe? Ten benzín sa tam lial a to doslovne...

Ďakujem
VW chrobák 1300, ročnik 1971, typ 11 pred kompletnou záchranou, renováciou.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 13180
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Jehlový ventil v karburaci je zalepený, vymačkaný nebo špatně nastavený. Proto se nezavírá a přeplňuje se ti komora.
Že by mechanická pumpa přemohla ventil a měla tak silný tlak je sice možné ale nepravděpodobné.
Že by mechanická pumpa přemohla ventil a měla tak silný tlak je sice možné ale nepravděpodobné.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Ten ventil som osobne skúšal keď bol vonku karburátor a fungoval pekne, nevedel som ho prefuknúť. Karbec je po vyčistení.
Zajtra na to pozriem. Ďakujem
Zajtra na to pozriem. Ďakujem
VW chrobák 1300, ročnik 1971, typ 11 pred kompletnou záchranou, renováciou.
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 698
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Plavak ti dobre funguje?
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Myslim si, že se může jednat o dva problémy
1) repasoval jsi pumpu a mohl jsi dát špatně přepouštěcí ventily, nebo některý z ventilů špatně dovírá. Napadá mne špatná pružinka, nečistota a podobně.
2) špatný jehlový ventil v plovákové komoře, jak píše Sam. Stalo se mi, že ventil fungoval správně, tak jak píšeš ale v určitém mísťe zdvihu se zasekl a nedovřel tak jak má. Zřejmě už byl za ta léta vyběhaný. Co je na tom však nejhorší, že to nedělal pokaždé.
Nejedná se o neřešitelný problém. Nejhorší je ho najít.
Přeji hodně štěstí.
1) repasoval jsi pumpu a mohl jsi dát špatně přepouštěcí ventily, nebo některý z ventilů špatně dovírá. Napadá mne špatná pružinka, nečistota a podobně.
2) špatný jehlový ventil v plovákové komoře, jak píše Sam. Stalo se mi, že ventil fungoval správně, tak jak píšeš ale v určitém mísťe zdvihu se zasekl a nedovřel tak jak má. Zřejmě už byl za ta léta vyběhaný. Co je na tom však nejhorší, že to nedělal pokaždé.
Nejedná se o neřešitelný problém. Nejhorší je ho najít.
Přeji hodně štěstí.
Co přijde dál???
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
to je naopak velmi pravděpodobné
setkal jsem se už dvakrát s přesně tímto chováním u pumpy repasované za pomoci "nové" repasady
vtip je v tom že nová membrána má krapet jinou tyčku a pružinu a ve výsledku "pumpuje" daleko víc než originál
a výsledkem je přeplňování plovákové komory a stříkáním benzínu ze "šikmé trubky"
řešením je
- upravit tyčku a pružinu membrány tak aby odpovídala originálním rozměrům
- vypodložit celou pumpu silnějším těsněním, v případech které jsem zažil to byly 2-3 mm
- vysrat se na repasady a koupit celou pumpu novějšího provedení (tu zapertlovanou)... je totiž dokonce levnější než ta repasada

... a vůbec !
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 13180
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Že bude součástí repasady i tyčka mne nenapadlo, vždy jsem měnil jen membránu. Se špatnou tyčkou nelze ani vyloučit protržení nové membrány.Herbie píše: ↑11 led 2021to je naopak velmi pravděpodobné
setkal jsem se už dvakrát s přesně tímto chováním u pumpy repasované za pomoci "nové" repasady
vtip je v tom že nová membrána má krapet jinou tyčku a pružinu a ve výsledku "pumpuje" daleko víc než originál
a výsledkem je přeplňování plovákové komory a stříkáním benzínu ze "šikmé trubky"
řešením je
- upravit tyčku a pružinu membrány tak aby odpovídala originálním rozměrům
- vypodložit celou pumpu silnějším těsněním, v případech které jsem zažil to byly 2-3 mm
- vysrat se na repasady a koupit celou pumpu novějšího provedení (tu zapertlovanou)... je totiž dokonce levnější než ta repasada![]()
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
mám na mysli tu tyčku co je součástí mebrány a je kolem ní natočená ta velká pružina
nikoliv tyčku co kouká z bloku
nikoliv tyčku co kouká z bloku
... a vůbec !
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 13180
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Ach so,.. v každém případě vítejte v pekle aftermarket dílů 

May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
změřil bych tlak benzinu na cestě ku karburátoru..
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Prave som akurát dočítal tému kde presne toto herbie riešil... viewtopic.php?f=14&t=323&start=20
Podľa mňa ma herbie pravdu, podkladať to moc nechcem, nemám rád také riešenia aj keď sú funkčné. Skontrolujem ten ihlovyý ventil do istoty a kúpim regulátor tlaku paliva, ten to zreguluje na normálny tlak a bude po probléme.
Ďakujem
Podľa mňa ma herbie pravdu, podkladať to moc nechcem, nemám rád také riešenia aj keď sú funkčné. Skontrolujem ten ihlovyý ventil do istoty a kúpim regulátor tlaku paliva, ten to zreguluje na normálny tlak a bude po probléme.
Ďakujem
VW chrobák 1300, ročnik 1971, typ 11 pred kompletnou záchranou, renováciou.
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Ako som písal o pár stránok dozadu držať sa originál súčiastok čo to len pôjde je najlepšia cesta 

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Tak ako písal herbie problém vyriešený. Pumpa dávala vysoký tlak. Dal som 4ks podložiek pod pumpu, išla hore asi o 2mm a je pokoj.
Ďakujem. Konečne motor šľape ako ma.
Ďakujem. Konečne motor šľape ako ma.
VW chrobák 1300, ročnik 1971, typ 11 pred kompletnou záchranou, renováciou.
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
no vidis.. nakonec sto vyresil tim, co nemas rad.. lepsi drobne ustupky,nez-li velke komplikacie.. 
