MOTORY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
ok1vkt
Příspěvky: 138
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod ok1vkt » 11 bře 2019

Prosím pomůže mi někdo s identifikaci dílku z motoru? V pouštěl jsem olej a tohle bylo na sítku. Jedná se o plastové zoubky zakulacené. Motor ale běžel v pohodě. Odkud to je? Jelikož je to plast tak to typuju třeba na benzinovou pumpu? Protože zbytek si myslim musí být kovový ne?
Děkuji, motor klasika 1,2
IMG_20190311_181503.jpg
IMG_20190311_181617.jpg
IMG_20190311_181444.jpg
Brouk 1963, 1.2

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12191
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod Sam » 11 bře 2019

tipuji bakelit pod bensin pumpou. Jinde v motoru bakelit není.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

ok1vkt
Příspěvky: 138
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod ok1vkt » 11 bře 2019

Je to takový pěkně zakulaceny fakt jak zoubky. No ja nad tim furt přemýšlim ale taky mne už nic nenapada. Asi to pak někdy zkouknu radši. Doufam ze sundani te pumpy není nějaká pakarna a bude to rychlý.
Brouk 1963, 1.2

Kounect
Příspěvky: 59
Registrován: 05 dub 2011

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod Kounect » 22 kvě 2019

Ahoj vsichni, dokazete mi nekdo prosim vysvetlit
1) jak vznikne axialni vule na klice (zvetsi se mimo toleranci)
2) co se v motoru stane, znici ci ojede a pusobenim jakych sil?
3) proc se zasadne nedoporucuje delat axialu na vyjetem motoru? Zrejme to bude mit spojitost s otazkou c.2, ale nevim.

Hledal jsem poruznu po internetech, ale asi nevim co presne hledam...

A nakonec nejlepsi vestirna z koule, ale neni nad zkusenosti, axiala 1,5mm, jezdil by jste s tim nekdo dal? Nebo by jste alespon vypodlozkovali? Nebo okamzite udelat pac az to zakuka, tak to sebou vezme radu dalsich zbytecnych veci?

Dekuju za jakykoli podnet pripominajici odpoved, ci primo za jasnou odpoved, proste beru cokoli :)

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 894
Registrován: 01 pro 2010

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod evinsen » 23 kvě 2019

budu stručný."pojebe se šecičko" ,kór když to udělá pac.
vypodložení je k ničemu protože je vymačkaný blok a lágr jezdí v bloku celý. googluj falešná axiála. a jestliže máš na hlavním 1,5mm tak na druhém v místě největšího dynamického namáhání bude skoro 1mm do stran.
měl jsem tu i motor kde se klika probrousila až na svorníky bloku,takže se dá říct že vydrží hodně,ale šel do šrotu jen bez šteftů

Uživatelský avatar
boldor
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 563
Registrován: 12 kvě 2009

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod boldor » 23 kvě 2019

V motoru jako takovém moc velké axiální síly nevznikají ale do kliky jde třeba reakce od vyšlápnuté spojky, no a když už se něco "vyčochtá", jde to pak rychle.

Já naměřil axiálu, teda tu falešnou, 0.3 a motor jsem půlil protože mi to přišlo hodně. Viz "BEX".

Pochopl jsem to tady (cca 2 minuta):
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

Uživatelský avatar
p3p1k
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 379
Registrován: 03 zář 2007
Bydliště: praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod p3p1k » 01 zář 2019

má cenu davat na motor( 1776ccm, 2x weber 40, vačka W120, výfuk csp phyton, (v plánu hlavy magnum s ventili 40 a 35mm) ) vahadla 1:25??

budu muset kupovat i delší zdvihací tyčky?
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky ;)
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )

Uživatelský avatar
VWenca
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 350
Registrován: 19 bře 2005
Bydliště: Lounsko

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod VWenca » 01 zář 2019

Nemá

Uživatelský avatar
liba
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 785
Registrován: 08 srp 2010
Bydliště: Black Village u Vodňan

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod liba » 01 zář 2019

Jak pro koho

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5529
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod udeeska » 02 zář 2019

Do knírače jo..
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2128
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod wally » 02 zář 2019

p3p1k píše:má cenu davat na motor( 1776ccm, 2x weber 40, vačka W120, výfuk csp phyton, (v plánu hlavy magnum s ventili 40 a 35mm) ) vahadla 1:25??

budu muset kupovat i delší zdvihací tyčky?


Když uděláš pořádně geometrii, tak možná.. na 120tce už bych do toho nešel...
Mám to na wallym na 110tce a má to kolem 220Nm krouťák je to pěkný..ale taky už se mi stalo, že se mi uvolnili vodítko ventilu...všechno má svojí daň..
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Kafkazan
Příspěvky: 9
Registrován: 07 zář 2019

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod Kafkazan » 08 zář 2019

Zdravím
Chci se zeptat, jaký z motorizací byste mi doporučili. Ohlížím se s manželkou po t2jkách. Koukám, že všude 1.6 a 2.0 motory. Samozřejmě větší motor asi bude výhodnější, ale ta spotřeba bude asi jinde, ale co ta 1.6? Jak jsou na tom celkově? Díky za info :)

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5529
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod udeeska » 09 zář 2019

Kafkazan píše:Zdravím
Chci se zeptat, jaký z motorizací byste mi doporučili. Ohlížím se s manželkou po t2jkách. Koukám, že všude 1.6 a 2.0 motory. Samozřejmě větší motor asi bude výhodnější, ale ta spotřeba bude asi jinde, ale co ta 1.6? Jak jsou na tom celkově? Díky za info :)

1.6 je dobrý ale do kopců je slabý,pak záleží kolik máš v busu naloženo. Já bych dal 1776cc.
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
eLzyx
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 662
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod eLzyx » 09 zář 2019

spotřeba bude plus mínus podobná, kolem 10-11 litrů. Víc bude do spotřeby kecat stav auta (ložiska, geometrie, seřízení a stav motoru) než objem motoru. Ta 1.6 má výhodu v tom, že díly na ní jsou dostupné a levnější. U dvoulitrů je už problém některé díly sehnat (hlavně plechy kolem motoru).
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Kafkazan
Příspěvky: 9
Registrován: 07 zář 2019

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod Kafkazan » 09 zář 2019

Super, díky za odpověď :wink: !

Uživatelský avatar
p3p1k
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 379
Registrován: 03 zář 2007
Bydliště: praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod p3p1k » 11 led 2020

Sací a výfukový ventil

Dávají se simeringy je na sací ventily? nebo na všechny? Při prvním rozebrání jsem je měl jen na sacích ventilech .... bohužel to nikde nemohu dohledat :(
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky ;)
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19236
Registrován: 02 led 2003

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvekod Pětišroub » 11 led 2020

Na sací
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)


Zpět na “FAQ - provoz vzduchem chlazeného vozu”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host