Bubnové brzdy - rozmery, rozdily mezi rocniky

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Bubnové brzdy - rozmery, rozdily mezi rocniky

Příspěvek od Herbie »

benzinku znám
ale nerozumím popisu "v bloku směrem dozadu"

myslíš tu budovu co je nějaký auto-hifi ?
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Bubnové brzdy - rozmery, rozdily mezi rocniky

Příspěvek od Herbie »

aha, že by to bylo tohle ?
http://www.prag-info.cz/firma/hejhal/
soustruh.png
... a vůbec !

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Bubnové brzdy - rozmery, rozdily mezi rocniky

Příspěvek od lope »

Jo, jmenuje se Hejhal, teď jsem si vzpomněl :-)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bubnové brzdy - rozmery, rozdily mezi rocniky

Příspěvek od Sam »

Staceni bubnu neni sranda jako kotouce. Chce to sikovneho cloveka ktery vi co dela. Buben se spatne upina a ma tendenci zvonit.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Bubnové brzdy - rozmery, rozdily mezi rocniky

Příspěvek od SO 545 »

to sprane upnutie ako pise Sam treba chapat ze upnut bubon aby bezal presne v osi je 99% uspechu....a obcas to nieje sranda
inac bude kopat a ovalita bude nad povolene hodnoty na STK
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Bubnové brzdy - rozmery, rozdily mezi rocniky

Příspěvek od lope »

To je jasný a doufejme, že pokud si soustružník nebude jistý, co má dělat, tak od toho dá ruce pryč.

Ale když teda jdete kolem, mohli byste napsat, jak se to upíná? Já to nikdy neviděl, ideální by byl nějaký stavitelný trn, ale to je asi z říše fantazie.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: Bubnové brzdy - rozmery, rozdily mezi rocniky

Příspěvek od prak »

kdysi mi to dělal soustružník ve Psárech a mluvil o tom, že si nejdříve vysoustružil nějaký přípravek
teď už na to kašlu a raději koupím nový
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Bubnové brzdy - rozmery, rozdily mezi rocniky

Příspěvek od Herbie »

Tak i to je reseni, zejmena pokud by to stoceni bylo financne nevyhodny :)

Me je proste lito vyhazet vsechny ty bubny co tu mam. Vetsine by stacilo jen mirne liznout kraj.

No kazdopadne v pristim tydnu se zajdu zeptat a pak poreferuju
... a vůbec !

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Bubnové brzdy - rozmery, rozdily mezi rocniky

Příspěvek od udeeska »

Záleží též na soustruznikovi jestli ví co dělá, jestli tedy ví z naměřených hodnot jestli je buben použitelný,nebo to jen přelizne.
Mě tu většinou řekli, že buben už nemá dost "masa", ačkoliv se mi zdálo,že je potřeba jen srazit hranu, takže šrot.
Pochybuji že technik na STK pozná tloušťku bubnu bez toho, že by vyndal buben a přeměřil ho,to mu je to fuk,hodí to na válce a buďto to brzdí nebo ne.....
Jestliže to přelizne jakejkoliv soustružník ač dobře tak je tady pořád risk, že buben později praskne při brzdění, protože je to pod naměřenou tolerancí, což se mi stalo na mým busu 69. Soustružník mi řekl, že jsem na hraně a že to naposledy stočí. Buben (přední pravý) prasknul po dvou měsících....
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Bubnové brzdy - rozmery, rozdily mezi rocniky

Příspěvek od Pětišroub »

já budu svoje hrbatý bubny vyhazovat tak kdyby někdo měl zájem ...je to echt germánské:-D
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bubnové brzdy - rozmery, rozdily mezi rocniky

Příspěvek od Sam »

Staré originály má cenu zachraňovat, kor když se v replice nedělají.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bubnové brzdy - rozmery, rozdily mezi rocniky

Příspěvek od Sam »

lope píše: Ale když teda jdete kolem, mohli byste napsat, jak se to upíná? Já to nikdy neviděl, ideální by byl nějaký stavitelný trn, ale to je asi z říše fantazie.
To ti mohu rici naprosto presne. Blbe :D



Hrany bejvaji ozvejkany takze to chce vyrobit si trn misto lozisek a upnout to za tyto plochy. Jinak to vzdy bude smajdat oproti ulozeni s loziskem. Na zadni muzes zkusit pouzit soust. trn. Jen to brat s citem aby se to v nem nehnulo. Bubny na 48 mne teprve cekaji.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Bubnové brzdy - rozmery, rozdily mezi rocniky

Příspěvek od Ales-X »

Pětišroub píše:já budu svoje hrbatý bubny vyhazovat tak kdyby někdo měl zájem ...je to echt germánské:-D
Mám, můžu se stavit? už jsem tu měl i přednedávnem inzerát, ale nikdo se neozval. Je to na nebrzděný vlak takže brzdná plocha se stejnak na soustruhu odpíchne pryč.
Herbie píše:vytáhnu tohle staré téma a vkládám dotaz

Stáčení bubnů / stočení bubnů

Máte kontakt/tip na někoho kdo by mi byl aktuálně schopen stočit/srovnat brzdové bubny ?
Ideálně Praha a okolí.


Pan Topol již firmu zavřel, stroje rozprodal a užívá důchodu, takže jsem přišel o soustružníka.
Zkus to hodit severovýchodně od tvé práce cca 200m, pokud to půjde upnout tak to stočíme ;-)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Bubnové brzdy - rozmery, rozdily mezi rocniky

Příspěvek od Herbie »

Alesi diky, az to trochu vycistim a pripravim, ozvu se :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Bubnové brzdy - rozmery, rozdily mezi rocniky

Příspěvek od SO 545 »

Sam píše:
lope píše: Ale když teda jdete kolem, mohli byste napsat, jak se to upíná? Já to nikdy neviděl, ideální by byl nějaký stavitelný trn, ale to je asi z říše fantazie.
To ti mohu rici naprosto presne. Blbe :D



Hrany bejvaji ozvejkany takze to chce vyrobit si trn misto lozisek a upnout to za tyto plochy. Jinak to vzdy bude smajdat oproti ulozeni s loziskem. Na zadni muzes zkusit pouzit soust. trn. Jen to brat s citem aby se to v nem nehnulo. Bubny na 48 mne teprve cekaji.
pred casom som si stacal naboje....dosadaciu plochu pre disk.
naboj ma celkom slusne obrobene plochy na upnutie...
aby to bezalo do jedne stovky drbal som sa s tym asi 2h.
jasne ze samotne stocenie bolo otazkou asi 5sekund na jeden naboj.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bubnové brzdy - rozmery, rozdily mezi rocniky

Příspěvek od Sam »

Kdyby tu byl nejak cajkar co ma rad puvodni masiny, tak se prave prodava Matra na staceni bubnu. :twisted:

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... nt=app_ios

A nebo mensi

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... nt=app_ios
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Odpovědět