Startér , repase - fotonávod
Re: Startér , repase - fotonávod
tohle je opravdu pouzdro v převodovce...
Re: Startér , repase - fotonávod
Stalo se mně to samý, pouzdro v převodovce bylo mrtvý...
Re: Startér , repase - fotonávod
to je taková ta ďura o kterou se opírá hřídel pastorku? Já jen, že mám převodovku venku, tak že bych se na to taky preventivně ... co tam má být za pouzdro? Žádné když je to "nové", bronz když se to snažím zachránit?
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: Startér , repase - fotonávod
Tam byl bronz snad i z fabriky. Každopádně, když máš převodovku venku, tak ho vyměň.eLzyx píše:to je taková ta ďura o kterou se opírá hřídel pastorku? Já jen, že mám převodovku venku, tak že bych se na to taky preventivně ... co tam má být za pouzdro? Žádné když je to "nové", bronz když se to snažím zachránit?
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Startér , repase - fotonávod
Ahoj všem,
taky jsem si tím vším prošel a pomcí tohoto vlákna "zdiagnostikoval" a postupně se pokusil vyloučit všechny možné závady. Jak konkrétně se závada u mého startéru projevila? Otočím klíčkem poprvé, startér točil, ale motor nenaskočil, to samé podruhé, pak potřetí a napočtvrté nic. Jen startér párkrát cvaknul a pak ani to ne. Říkám si, že teda asi uhlíky jsou v háji. Nejdřív jsem teda prošel všechny body a vylučoval jednotlivý příčiny. Proměřil baterku napětí na baterce, nabil baterku, zkoušel jinou baterku, proměřil, jestli jde plus od spínačky, prošel úplně včechno a mimo startér vše OK.
Nakonec jsem startér vymontoval. Při prvním pohledu na tom byl nejhůř komutátor, kde přes tři segmenty byla černá "díra" půl milimetru hluboká. Takže soustruha hezky osoustružit. Při rozborce jsem vyměnil i uhlíky, aby po komutátoru běhaly nový. Všechno jsem složil, namontoval startér do auta, natěšeně se vrhnul za volant, otočil klíčkem a ..... A NIC! Teda zase takový nic ne. Startér cvakal, ale netočil. Říkám si, že je teda cívka odešla do věčných lovišť? Přemohl jsem se a koupil novou, zase demontáž - výměna cívky - montáž, ruka dojebaná od sahary, brouk furt na třech kolech, klíčkem otáčím, cívka cvaká, startér netočí, já smutnej (nebudu přeci psát nasranej).
Volám kámošovi, kterej dělal v autosevisu a mimo jiné měl na starost opravu startérů. Vysvětlil jsem mu, jak jsem postupoval, že jsem soustružil komutátor a měnil uhlíky. Prý: "Tak se stav na kafe, já nažhavím pájku a opravím to po tobě." Přijedu a uhlíky napájeny vzorně. ALE!
Při bližším prohlédnutí mezi komutátorem a vinutím rotoru všude studený spoje, takže místo opravy nově napájených uhlíků stačilo přepájet kolem dokola spoje komutátoru s vinutím rotoru. Moc jsem tomu nevěřil, ale po namontování startéru mi motor chytnul na první natočení.
Nevím, jestli to tu takto někdo už psal (přeci jen je vlákno rozsáhlé), tak v mém případě se časem v pájených spojích udělal "studeňák" a stačilo ho oživit. Pro jistotu jsme tam i nějaký cín přidali. Uvidím, jak dlouho to vydrží.
taky jsem si tím vším prošel a pomcí tohoto vlákna "zdiagnostikoval" a postupně se pokusil vyloučit všechny možné závady. Jak konkrétně se závada u mého startéru projevila? Otočím klíčkem poprvé, startér točil, ale motor nenaskočil, to samé podruhé, pak potřetí a napočtvrté nic. Jen startér párkrát cvaknul a pak ani to ne. Říkám si, že teda asi uhlíky jsou v háji. Nejdřív jsem teda prošel všechny body a vylučoval jednotlivý příčiny. Proměřil baterku napětí na baterce, nabil baterku, zkoušel jinou baterku, proměřil, jestli jde plus od spínačky, prošel úplně včechno a mimo startér vše OK.
Nakonec jsem startér vymontoval. Při prvním pohledu na tom byl nejhůř komutátor, kde přes tři segmenty byla černá "díra" půl milimetru hluboká. Takže soustruha hezky osoustružit. Při rozborce jsem vyměnil i uhlíky, aby po komutátoru běhaly nový. Všechno jsem složil, namontoval startér do auta, natěšeně se vrhnul za volant, otočil klíčkem a ..... A NIC! Teda zase takový nic ne. Startér cvakal, ale netočil. Říkám si, že je teda cívka odešla do věčných lovišť? Přemohl jsem se a koupil novou, zase demontáž - výměna cívky - montáž, ruka dojebaná od sahary, brouk furt na třech kolech, klíčkem otáčím, cívka cvaká, startér netočí, já smutnej (nebudu přeci psát nasranej).
Volám kámošovi, kterej dělal v autosevisu a mimo jiné měl na starost opravu startérů. Vysvětlil jsem mu, jak jsem postupoval, že jsem soustružil komutátor a měnil uhlíky. Prý: "Tak se stav na kafe, já nažhavím pájku a opravím to po tobě." Přijedu a uhlíky napájeny vzorně. ALE!
Při bližším prohlédnutí mezi komutátorem a vinutím rotoru všude studený spoje, takže místo opravy nově napájených uhlíků stačilo přepájet kolem dokola spoje komutátoru s vinutím rotoru. Moc jsem tomu nevěřil, ale po namontování startéru mi motor chytnul na první natočení.
Nevím, jestli to tu takto někdo už psal (přeci jen je vlákno rozsáhlé), tak v mém případě se časem v pájených spojích udělal "studeňák" a stačilo ho oživit. Pro jistotu jsme tam i nějaký cín přidali. Uvidím, jak dlouho to vydrží.
Re: Startér , repase - fotonávod
Asi hezky, ale moc....asi odsustruzil spoje vinutie - komutator...Takže soustruha hezky osoustružit.
Re: Startér , repase - fotonávod
Zatim jsem se pri repasich s podobnym problemem nesetkal
... a vůbec !
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2496
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Startér , repase - fotonávod
Já jsem měl kdysi přesně takto zgeneralkovaný dynamo. I s tou malou drobností, že nefungovalo. Takže za mne: "setkal"
Re: Startér , repase - fotonávod
Soustružil jsem jen průměr, po kterém "jezdí" uhlíky. Napájení vinutí je až na osazení komutátoru a to bylo úplně mimo soustruženou část.john píše:Asi hezky, ale moc....asi odsustruzil spoje vinutie - komutator...Takže soustruha hezky osoustružit.
Takovej kopanec jde udělat snad jen úmyslně a nevšim by si ho jen slepej. Jak říkám ... přepájeny studeňáky a točí jak za mlada (zatím).
Re: Startér , repase - fotonávod
Ďakujem,pomohlo mi to .
Re: Startér , repase - fotonávod
Jen pro ispiraci, 12V starter na 6V setrvák.
Základ je starter z Felicie s vyměněným pastorkem na Š120, tedy rozměr zubů 6V setrvačníku.
Z předchozích stránek víme, že tenhle starter sice na VW pasuje ale pastorek zasahuje jen do poloviny šířky zubů setrvačníku.
Odsoustružil jsem tedy 5mm z čela příruby starteru a z druhé stany nalepil vypálenou výztuhu.
V praxi zatím neodzkoušeno.
Základ je starter z Felicie s vyměněným pastorkem na Š120, tedy rozměr zubů 6V setrvačníku.
Z předchozích stránek víme, že tenhle starter sice na VW pasuje ale pastorek zasahuje jen do poloviny šířky zubů setrvačníku.
Odsoustružil jsem tedy 5mm z čela příruby starteru a z druhé stany nalepil vypálenou výztuhu.
V praxi zatím neodzkoušeno.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
Re: Startér , repase - fotonávod
nemám rád tuty novoty.. ve tvým případě je to tak trochu pičou ke zdi.. po aplikaci zjistíš, že poloha magnetu není až zas tak ideální a original prnorčí kabelaž nedosahuje.. proč dávat original, když se to nechá tak pěkně nakundit že..ale hezky..
Re: Startér , repase - fotonávod
...origo poptávám už dva roky, bohužel nerostou.
...o natočení cívky vím, kabeláž pojedu stejně na novo, mechanicky se na převodovce s ničím nepotkává a pokud to bude někde kolidovat po namontování do auta mám v záloze ještě pootočenou přírubu pro Š120 (zatím neupravenou).
...šlo mi jen o to ukázat alternativu k úpravě hřídelky uvedené výše, třeba to někomu pomůže.
...o natočení cívky vím, kabeláž pojedu stejně na novo, mechanicky se na převodovce s ničím nepotkává a pokud to bude někde kolidovat po namontování do auta mám v záloze ještě pootočenou přírubu pro Š120 (zatím neupravenou).
...šlo mi jen o to ukázat alternativu k úpravě hřídelky uvedené výše, třeba to někomu pomůže.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér , repase - fotonávod
To bude do norky ? Proč tam nedat std 12V setrvačník a 12V startér ? Nebo mi něco uteklo ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Startér , repase - fotonávod
axounovo ponorka, original provedení 12V, měla setrvák na 6V, starter 12V s pastorkem na 6V.. v Hanoveru určitě houska na krámě..
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Startér , repase - fotonávod
Ten se dělal jen dva roky, taky ho tu jeden borec shání.Samba píše:axounovo ponorka, original provedení 12V, měla setrvák na 6V, starter 12V s pastorkem na 6V.. v Hanoveru určitě houska na krámě..
Vwase nocni sichta...
Re: Startér , repase - fotonávod
1. nemám 12V setrvačníkSam píše:To bude do norky ? Proč tam nedat std 12V setrvačník a 12V startér ? Nebo mi něco uteklo ?
2. nechci strouhat převodovku
Naposledy upravil(a) boldor dne 28 dub 2019, celkem upraveno 1 x.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
Re: Startér , repase - fotonávod
v ponorce od visáčů to chodilo s 6V starterem a spanungem na 12V.. ma to tak každej druhej čech.. najel sem asi 40tkm a přece se furt točil..